Vlaams minister van Financiën Matthias Diependaele maakte vandaag de nieuwe werkwijze voor de berekening van de Vlaamse belasting op inverkeersstelling (BIV) en verkeersbelasting bekend zoals die vanaf 2021 in voege treedt. De CO2-uitstootwaarde die wordt gebruikt voor de berekening wordt vanaf nu gebaseerd op de WLTP-test en de gunstregimes voor auto’s op aardgas of met een plug-in hybride aandrijving verdwijnen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Einde van de vrijstellingen voor PHEV en doodsteek voor CNG
Collapse
X
-
Einde van de vrijstellingen voor PHEV en doodsteek voor CNG
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”Labels: Geen
-
We kunnen beter 1 topic maken over wat er nog allemaal afgeschaft of meer betaalt zal moeten worden want dat gaat toch alleen maar erger worden
Anders kunnen we over die dingen elke dag een nieuw topic openenEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
-
Het ene gaat over het verliezen van voordelen op LV. Hier gaat het over veel meer. Hier worden alle wagens getroffen. Over alle lagen van de bevolking. Niet allen over een Dodge RAM met 500pk. Hier raken ze aan alle heilige koeien. Niet?“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenHet ene gaat over het verliezen van voordelen op LV. Hier gaat het over veel meer. Hier worden alle wagens getroffen. Over alle lagen van de bevolking. Niet allen over een Dodge RAM met 500pk. Hier raken ze aan alle heilige koeien. Niet?Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenHet ene gaat over het verliezen van voordelen op LV. Hier gaat het over veel meer. Hier worden alle wagens getroffen. Over alle lagen van de bevolking. Niet allen over een Dodge RAM met 500pk. Hier raken ze aan alle heilige koeien. Niet?“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
- Likes 1
Comment
-
zopas de simulatie gedaan voor mijn vrouw haar Seatje op cng: 113€ taks per jaar, valt mee(ok is meer dan 0 maar we wisten dat het eind 2020 afliep) voor haar Aygo(zelfde cc) betaalden we 151€, dus nog altijd 38€ minder + het voordeel per 100km(3.75€)
iemand die nu een nieuw cng voertuig koopt, zal ietsje langer moeten rijden om de meerkost tov benzine eruit te krijgenmijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
- Likes 1
Comment
-
Kan de nieuwe jaarlijkse taks ook al ergens berekend worden? Of is dat enkel voor nieuwe auto's vanaf volgend jaar? Ik was nu net zo fier op mijn peanuts taksEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichtenzopas de simulatie gedaan voor mijn vrouw haar Seatje op cng: 113€ taks per jaar, valt mee(ok is meer dan 0 maar we wisten dat het eind 2020 afliep) voor haar Aygo(zelfde cc) betaalden we 151€, dus nog altijd 38€ minder + het voordeel per 100km(3.75€)
iemand die nu een nieuw cng voertuig koopt, zal ietsje langer moeten rijden om de meerkost tov benzine eruit te krijgen“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
Het nadeel van de actieradius en het te weinig aan tankstations werd grotendeels gecompenseerd net door het wegvallen van alle taksen. Nu dit ook wegvalt zie ik de verkoop ook wel zakken. Of ze moeten de korting geven die je anders in voordeel had met wegvallen van de taksen. Wat dan eer raar is dat het bij leasingwagens wel blijft gelden. De particulier zal het verschil wel weer betalen. Comme d’habitude (Claude François wist dit al lang dus)
volgend jaar moet ik van firmaslet veranderen & ik heb de vergelijking gemaakt tussen de cng versie of een diesel: vaa is voor de cng +/-1200€ minder tov diesel per jaar, rijbereik voor het gekozen model zou bij cng een 500km zijn(ik reken dus op max 450km) & bij de diesel een kleine 900km, is 2x tanken ipv 1 keer voor hetzelfde aantal km dus is doenbaarmijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
Comment
-
Ik had blijkbaar niet het hele artikel gelezen want dit zegt de laatste regel
Het is ten slotte positief om vast te stellen dat de Vlaamse regering besloten heeft om voor rechtszekerheid te gaan en de berekening voor reeds ingeschreven auto’s niet te veranderen en daardoor de tweedehandsmarkt niet negatief te beïnvloeden.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Het was zeker te verwachten, want autofabrikanten gaan je binnenkort alleen nog maar EV's en plugin hybrides aanbieden wegens de EU uitstootnormen voor fabrikanten.
Misschien nog een klein stadsautootje dat zonder hybride onder de 95gr CO2 kan blijven en enkele imago modellen waarvoor je veel gaat mogen betalen.
Als de meeste auto's PHEV's worden, dan krijgen die geen vrijstelling meer, lijkt me logisch.
Of moeten ze zo lang wachten zoals met de zonnepanelen totdat er een diepe put geslagen is?
Als er een belastingvrijstelling is, dan weet je dat die ooit gaat stoppen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
hoe bedoel je bij leasingwagens? leasingwagens vallen onder het 'Brusselse' regime qua biv en vkb, dus die betaalden nu ook biv en vkb..
volgend jaar moet ik van firmaslet veranderen & ik heb de vergelijking gemaakt tussen de cng versie of een diesel: vaa is voor de cng +/-1200€ minder tov diesel per jaar, rijbereik voor het gekozen model zou bij cng een 500km zijn(ik reken dus op max 450km) & bij de diesel een kleine 900km, is 2x tanken ipv 1 keer voor hetzelfde aantal km dus is doenbaar
Als je niet regelmatig boven de 200km op een dag gaat, dan hoef je gewoon nooit te tanken. (mits je thuis of op het werk kan laden)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
En waarom zou je geen EV overwegen?
Als je niet regelmatig boven de 200km op een dag gaat, dan hoef je gewoon nooit te tanken. (mits je thuis of op het werk kan laden)
zelfs een hybride is volgens de leasing niet aan de orde: collega wou een hybride(voor de lage VAA) maar werd teruggefloten door de leasing: we mogen max 150.000km rijden met een hybride op 3 jaar(voor e restwaarde was hun uitleg), wij doen er een 195.000km op 3 jaar...mijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
Comment
-
Met een Tesla Model 3 LR zou ik me daar nog aan wagen.
Ook met een ID3 is dat te doen.
Maar ik zou wel eerst kijken of je in je "werkgebied" wat snelladers kan vinden.
Aan een 100kW lader kost 200km laden je minder dan een half uur.
En als er op je werklplekken laders van 11 of 22 kWh staan is het zeker doenbaar.
Ik denk dat jouw leasemaatschappij zijn restwaardecalculaties nog wat moet updaten. Binnen 3 jaar gaan diesels of gewone benzineautos echt niet veel meer opleveren.
Comment
-
Ik vrees dat EV’s 2dehands aan particulier, waar ze meestal naartoe gaan, ook moeilijk verkoopbaar zullen zijn.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenIk vrees dat EV’s 2dehands aan particulier, waar ze meestal naartoe gaan, ook moeilijk verkoopbaar zullen zijn.
Kijk maar eens naar de 2dehandsprijzen van Tesla's. Die zakken merkelijk trager in restwaarde dan gelijk welke ICE.
Zelfs een Renault Zoe kan je niet echt goedkoop vinden tweedehands.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Dat denk ik echt niet.
Kijk maar eens naar de 2dehandsprijzen van Tesla's. Die zakken merkelijk trager in restwaarde dan gelijk welke ICE.
Zelfs een Renault Zoe kan je niet echt goedkoop vinden tweedehands.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
en de volgende stap zal rijtaks en biv voor electrische voertuigen worden, berekend op vermogen en niet op uitstoot2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichtenen de volgende stap zal rijtaks en biv voor electrische voertuigen worden, berekend op vermogen en niet op uitstoot
Kilometerheffing ipv BIV en rijtaks zou het eerlijkst zijn, maar daar wil waarschijnlijk geen enkele politicus zich de vingers aan branden.
Comment
Comment