On topic...
Analyse van gegevens van plug-in hybride elektrische personenauto's bevestigt dat de reële CO2-uitstoot twee tot vier keer hoger is dan de officiële waarden.
28 september 2020 (Berlijn) - Een nieuwe analyse van het gebruik in de praktijk van meer dan 100.000 plug-in hybride elektrische voertuigen toont een grote afwijking tussen de CO2-uitstoot en brandstofefficiëntie op de weg en de officiële typegoedkeuringswaarden voor voertuigen.
Aangezien plug-in hybride voertuigen zowel met een verbrandingsmotor als met een elektromotor zijn uitgerust, hangt hun potentieel voor emissiereductie sterk af van het dagelijkse rijgedrag.
Plug-in hybride voertuigen worden vaak niet regelmatig opgeladen, wat inhoudt dat er vaak op de verbrandingsmotor wordt gereden.
Gemiddeld rijden privé plug-in hybride voertuigen slechts 37% van hun kilometers in elektrische modus; voor bedrijfswagens is dit slechts 20%.
Voertuigfabrikanten moeten ook actie ondernemen:
Analyse van gegevens van plug-in hybride elektrische personenauto's bevestigt dat de reële CO2-uitstoot twee tot vier keer hoger is dan de officiële waarden.
28 september 2020 (Berlijn) - Een nieuwe analyse van het gebruik in de praktijk van meer dan 100.000 plug-in hybride elektrische voertuigen toont een grote afwijking tussen de CO2-uitstoot en brandstofefficiëntie op de weg en de officiële typegoedkeuringswaarden voor voertuigen.
Aangezien plug-in hybride voertuigen zowel met een verbrandingsmotor als met een elektromotor zijn uitgerust, hangt hun potentieel voor emissiereductie sterk af van het dagelijkse rijgedrag.
Plug-in hybride voertuigen worden vaak niet regelmatig opgeladen, wat inhoudt dat er vaak op de verbrandingsmotor wordt gereden.
- Statistisch gezien laden particuliere gebruikers van voertuigen in Duitsland hun plug-inhybride voertuig slechts drie van de vier dagen op.
- Gebruikers van bedrijfswagens laden gemiddeld slechts om de dag op. (1/2)
Gemiddeld rijden privé plug-in hybride voertuigen slechts 37% van hun kilometers in elektrische modus; voor bedrijfswagens is dit slechts 20%.
Voertuigfabrikanten moeten ook actie ondernemen:
- door de elektrische actieradius van plug-inhybridevoertuigen te vergroten van het huidige gemiddelde van 50 kilometer naar 90 kilometer
- het vermogen van de ingebouwde verbrandingsmotor te beperken, aangezien dit véél te hoog is, waardoor er nooit een lage co² uitstoot mogelijk is
Comment