Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Einde van de vrijstellingen voor PHEV en doodsteek voor CNG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    On topic...

    September 28, 2020 (Berlin) — A new analysis of the real-world usage of more than 100,000 plug-in hybrid electric vehicles shows a large deviation between on-road CO2 emissions and fuel efficiency and the official vehicle type-approval values. The results of the joint study, released by German Fraunhofer Institute for Systems and Innovation Research ISI and […]



    Analyse van gegevens van plug-in hybride elektrische personenauto's bevestigt dat de reële CO2-uitstoot twee tot vier keer hoger is dan de officiële waarden.

    28 september 2020 (Berlijn) - Een nieuwe analyse van het gebruik in de praktijk van meer dan 100.000 plug-in hybride elektrische voertuigen toont een grote afwijking tussen de CO2-uitstoot en brandstofefficiëntie op de weg en de officiële typegoedkeuringswaarden voor voertuigen.

    Aangezien plug-in hybride voertuigen zowel met een verbrandingsmotor als met een elektromotor zijn uitgerust, hangt hun potentieel voor emissiereductie sterk af van het dagelijkse rijgedrag.

    Plug-in hybride voertuigen worden vaak niet regelmatig opgeladen, wat inhoudt dat er vaak op de verbrandingsmotor wordt gereden.
    • Statistisch gezien laden particuliere gebruikers van voertuigen in Duitsland hun plug-inhybride voertuig slechts drie van de vier dagen op.
    • Gebruikers van bedrijfswagens laden gemiddeld slechts om de dag op. (1/2)
    De lage oplaadfrequentie vermindert het aandeel van elektrisch rijden en verhoogt daardoor het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot van plug-in hybride voertuigen in het echte leven.

    Gemiddeld rijden privé plug-in hybride voertuigen slechts 37% van hun kilometers in elektrische modus; voor bedrijfswagens is dit slechts 20%.

    Voertuigfabrikanten moeten ook actie ondernemen:
    • door de elektrische actieradius van plug-inhybridevoertuigen te vergroten van het huidige gemiddelde van 50 kilometer naar 90 kilometer
    • het vermogen van de ingebouwde verbrandingsmotor te beperken, aangezien dit véél te hoog is, waardoor er nooit een lage co² uitstoot mogelijk is

    Comment


    • #62
      trump laat weten dat je onderzoeken door een non-profit, gesponsord door climatworks foundation...als fake news kunt bestempelen, of tenminste sterk gekleurd

      ...welliswaar natuurlijk klakkeloos gecopy/paste door onze MSM

      Comment


      • #63
        Hoe dan ook, ze zullen de zaak wel doordrukken.Anders te veel inkomstenverlies voor de staat, iets wat ze nu kunnen missen als tandpijn.
        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          lpg tanken duurt bij ons een eeuwigheid. Sta daar werkelijk vijf minuten op die knop te duwen voor amper 35 liter. Dan zijn die met de cng beter af.
          Toen ik LPG tankte stak ik een halve wasknijper tussen de knop en de ring er rond.
          Z4 M40i

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
            On topic...

            September 28, 2020 (Berlin) — A new analysis of the real-world usage of more than 100,000 plug-in hybrid electric vehicles shows a large deviation between on-road CO2 emissions and fuel efficiency and the official vehicle type-approval values. The results of the joint study, released by German Fraunhofer Institute for Systems and Innovation Research ISI and […]



            Analyse van gegevens van plug-in hybride elektrische personenauto's bevestigt dat de reële CO2-uitstoot twee tot vier keer hoger is dan de officiële waarden.

            28 september 2020 (Berlijn) - Een nieuwe analyse van het gebruik in de praktijk van meer dan 100.000 plug-in hybride elektrische voertuigen toont een grote afwijking tussen de CO2-uitstoot en brandstofefficiëntie op de weg en de officiële typegoedkeuringswaarden voor voertuigen.

            Aangezien plug-in hybride voertuigen zowel met een verbrandingsmotor als met een elektromotor zijn uitgerust, hangt hun potentieel voor emissiereductie sterk af van het dagelijkse rijgedrag.

            Plug-in hybride voertuigen worden vaak niet regelmatig opgeladen, wat inhoudt dat er vaak op de verbrandingsmotor wordt gereden.
            • Statistisch gezien laden particuliere gebruikers van voertuigen in Duitsland hun plug-inhybride voertuig slechts drie van de vier dagen op.
            • Gebruikers van bedrijfswagens laden gemiddeld slechts om de dag op. (1/2)
            De lage oplaadfrequentie vermindert het aandeel van elektrisch rijden en verhoogt daardoor het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot van plug-in hybride voertuigen in het echte leven.

            Gemiddeld rijden privé plug-in hybride voertuigen slechts 37% van hun kilometers in elektrische modus; voor bedrijfswagens is dit slechts 20%.

            Voertuigfabrikanten moeten ook actie ondernemen:
            • door de elektrische actieradius van plug-inhybridevoertuigen te vergroten van het huidige gemiddelde van 50 kilometer naar 90 kilometer
            • het vermogen van de ingebouwde verbrandingsmotor te beperken, aangezien dit véél te hoog is, waardoor er nooit een lage co² uitstoot mogelijk is
            Veel oud gezever.
            Van 2013 tot 2017 reden er in bepaalde landen redelijk wat phev’s rond als bedrijfswagen die zelden werden opgeladen.
            Dat ligt/lag aan het systeem.

            Merendeel van de phev bestuurders maken er een spel van om zo zuinig mogelijk te rijden.
            Er zijn groepen met duizenden leden waarvan er maar enkelen boven het opgegeven verbruik zitten.
            den borre


            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


            Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
              On topic...

              September 28, 2020 (Berlin) — A new analysis of the real-world usage of more than 100,000 plug-in hybrid electric vehicles shows a large deviation between on-road CO2 emissions and fuel efficiency and the official vehicle type-approval values. The results of the joint study, released by German Fraunhofer Institute for Systems and Innovation Research ISI and […]



              Analyse van gegevens van plug-in hybride elektrische personenauto's bevestigt dat de reële CO2-uitstoot twee tot vier keer hoger is dan de officiële waarden.

              28 september 2020 (Berlijn) - Een nieuwe analyse van het gebruik in de praktijk van meer dan 100.000 plug-in hybride elektrische voertuigen toont een grote afwijking tussen de CO2-uitstoot en brandstofefficiëntie op de weg en de officiële typegoedkeuringswaarden voor voertuigen.

              Aangezien plug-in hybride voertuigen zowel met een verbrandingsmotor als met een elektromotor zijn uitgerust, hangt hun potentieel voor emissiereductie sterk af van het dagelijkse rijgedrag.

              Plug-in hybride voertuigen worden vaak niet regelmatig opgeladen, wat inhoudt dat er vaak op de verbrandingsmotor wordt gereden.
              • Statistisch gezien laden particuliere gebruikers van voertuigen in Duitsland hun plug-inhybride voertuig slechts drie van de vier dagen op.
              • Gebruikers van bedrijfswagens laden gemiddeld slechts om de dag op. (1/2)
              De lage oplaadfrequentie vermindert het aandeel van elektrisch rijden en verhoogt daardoor het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot van plug-in hybride voertuigen in het echte leven.

              Gemiddeld rijden privé plug-in hybride voertuigen slechts 37% van hun kilometers in elektrische modus; voor bedrijfswagens is dit slechts 20%.

              Voertuigfabrikanten moeten ook actie ondernemen:
              • door de elektrische actieradius van plug-inhybridevoertuigen te vergroten van het huidige gemiddelde van 50 kilometer naar 90 kilometer
              • het vermogen van de ingebouwde verbrandingsmotor te beperken, aangezien dit véél te hoog is, waardoor er nooit een lage co² uitstoot mogelijk is
              Klopt


              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

                Veel oud gezever.
                Van 2013 tot 2017 reden er in bepaalde landen redelijk wat phev’s rond als bedrijfswagen die zelden werden opgeladen.
                Dat ligt/lag aan het systeem.

                Merendeel van de phev bestuurders maken er een spel van om zo zuinig mogelijk te rijden.
                Er zijn groepen met duizenden leden waarvan er maar enkelen boven het opgegeven verbruik zitten.
                Maar ook dit klopt!

                Het is niet voor niets dat de Nederlandse overheid al vlug die plug-in’s een hogere bijtelling hebben laten betalen.
                Denk dat het in Quavadis zijn bijdrage vooral gaat over de opgegeven cijfers van de constructeurs maar zoals iedereen weet is die berekeningswijze totaal belachelijk. Nu, met de nieuwe WLTP berekeningswijze klopt dat allemaal niet meer natuurlijk. Om de constructeurs met de vinger te wijze is een klein beetje kort door de bocht. Hadden ze destijds wettelijk maar een beter formule moeten bedenken in Europa die meer realistischer is.


                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                  Zuinig is het wel. Zit aan 4,5 kg per 100 km met een 2.0. Vlot rijdend.
                  ik heb destijds gekeken voor CNG en heb het NIET genomen omdat LPG goedkoper is en makkelijker om te tanken (meer stations)
                  LPG stond toen aan 33ct/liter, CNG aan 1€/kg ongeveer.

                  mijn oude volvo V40 had een 9L LPG nodig (1.8 16v), met tamelijk vlotte rijstijl. kostprijs dus 2.97€/100km.
                  met 300km/dag aan woon-werk was de rekening snel gemaakt.

                  mijn oud golfke (RIP) uit 1988 had gemiddeld 4,5L diesel per 100km nodig. op autosnelweg zat die tussen de 3.4 en 3.8L/100km.
                  toen ik DATZELFDE traject deed als mijn volvo, heb ik met die golf 21256km gereden en hierbij 1142€ aan dieselkost gehad. kostprijs 5.37€/100km, en dat voor een mormel van 30jaar oud.

                  30 000km rijden met CNG aan 4,5kg/100km zou dan op 1350kg CNG uit komen. kostprijs uit mijn berekening was 4.5€/100km

                  mijn vrouw haar toyota (1.8 automaat hybride) staat nu op 948€ voor 14 134km te rijden. ENKEL korte stadsritjes. met wat autosnelweg bij zou die veel minder verbruiken. kostprijs voor die stadsauto 6.7€/100km
                  dus zoveel verschil vind ik het niet hebben. en de goedkoopste blijft toch LPG
                  op 10 000km/jaar kost LPG dus 297€, diesel kost 537€, hybride benzine 670€ en CNG 450€.
                  is het dan echt de moeite om CNG te nemen? wil je goedkoop, ben je beter met LPG, wil je gemakkelijk kunnen tanken, is diesel/benzine(hybride) toch echt makkelijker.
                  en nu met het afschaffen van het belastingsvoordeel, lijkt CNG afgelopen te zijn

                  zelf mijn 1977 dodge W200 met 5.2V8 3traps automaat zoop 22L LPG per 100km en komt maar op 7.2€/100km uit (beetje diesel camionette die 1000kg kan laten zit vlot boven de 7L diesel per 100km of meer dan 10€/100km)
                  Last edited by andydv; 22/10/2020, 12:20.

                  Comment


                  • #69
                    Verkoop super grote SUV’s boomt in België, +29%

                    (En dit als enige EU land….+7771 super grote SUV's op slechts 9 maanden)

                    De totale autoverkoop zakte in België nochtans met méér als -25%, want het is crisis....

                    Vlaanderen zal de volgende 10 jaar nog veel meer € miljoenen emissierechten mogen gaan kopen in Denemarken… en dan maar klagen dat de auto belastingen in Vlaanderen te hoog zijn, de zelfde partij levert al +6 jaar de Vlaamse minister van Financiën.... die de auto fiscaliteit telkens hervormden, naar een globale € 0 operatie....


                    Comment


                    • #70
                      er zijn absoluut erger dingen die wegen op onze begroting als de firmawagen

                      pensioenen, waar bij de arbeider de term zware beroepen is geschrapt, blijft hij bij de ambts overeind, verander dat alleen is 10x de opbrengst

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                        Verkoop super grote SUV’s boomt in België, +29%
                        En dit als enige EU land…
                        Ja, 't zou gek zijn moest er nog een land precies 29% halen. 28, of 30, okee, maar ook juist 29 ? Dat zou ook wel toeval zijn ..

                        Comment


                        • #72
                          Pensioenen is nu niet meteen een luxe post, zoals firmawagens (waarmee ik niet bedoel dat ALLE firmawagens onverantwoord zijn). Mensen die gans hun leven gewerkt hebben en afgedragen aan de fiscus, hebben hiervoor dus gespaard tijdens hun actieve leven. Niet hun schuld dat de regering hopeloos achter zit met geld, en zelfs het Zilverfonds heeft opgesoupeerd.
                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                          Comment


                          • #73
                            als voor een werknemer het laagste pensioen nu 1500 zou gaan worden en begrensd op maximaal 1800 (hoe veel je ook afdraagt stopt het daar, die mensen hebben ook maandelijks hun leven lang 13.07% van hun loon moeten sparen), kun je ergens stellen dat alles boven de 1800 een luxe is?

                            Comment


                            • #74
                              De eigen pensioen bijdragen van alle werknemers is gewoon véél te klein, ( = +/- € 814 bruto pensioen) om iedereen een netto pensioen van € 1500 te geven, tenzij men dit via extra belastingen wil betalen.

                              Toen het (Belgisch) pensioensysteem in 1953 in werking trad, was de realiteit werken tot 65 jaar daarna was de levensverwachting nog 6,5 jaar en werd men gemiddeld 71,5 jaar oud… (mannen werkten, vrouwen bleven thuis er was dus slechts 1 klein gezin pensioen…)

                              Het gemiddeld brutoloon van een Belgische werknemer was in 2018: € 3628
                              (die is dus halfweg zijn werk-loopbaan, waarop zijn toekomstig pensioen kan berekend worden….)
                              https://statbel.fgov.be/nl/themas/we...atistiekbureau.
                              • Werknemersbijdragen op brutoloon is 13.07% waarvan 7.5% voor pensioen
                              • Werkgeversbijdrage op brutoloon is zo’n 25% /tot 33% waarvan zo’n 9% voor pensioen
                              • Dit is zowat de gulden middenweg voor een bediende, want er zijn diverse extra’s kortingen en extra inhoudingen...
                              https://www.sd.be/ellawebsite/nl/amo...0150e0801a5f7d

                              Samen dus 16,5% op een effectieve loopbaan van bv 40 jaar (22+40 = 62 jaar) en met 13 maanden loon
                              is dat € 311282

                              Een Belg wordt nu gemiddeld 80 jaar dus moet er nog voor 18 jaar pensioen zijn
                              /18 /12 = € 1441 bruto pensioen per maand.

                              Dat is het toekomstig pensioen bedrag (als je dus halfweg uw loopbaan en +/- 42 jaar bent) gedurende 18 jaar voor wie altijd 100% werkte, nooit ziek of werkloos was, dat op uw eigen loon werd ingehouden….
                              Te betalen tussen 2040 en 2058….met een inflatie van 2% na gemiddeld 29 jaar, komt dat overeen met zo’n € 814 bruto per jaar. (1.02 macht 29)

                              Vermits in België de werkenden hun bijdragen dadelijk gebruikt wordt om de mensen die reeds op pensioen zijn te betalen is dit een probleem, want de babyboom van de jaren 1950-1965 is voorbij (veel werkenden en weinig mensen op pensioen)

                              Zelfstandigen hebben nu al een kleiner pensioen, (maar intussen veel meer als hun bijdragen, omdat anders OCMW's het gat moeten vullen...) omdat hun (RSZ-bijdragen véééél kleiner zijn) en dus ook hun pensioenbijdragen, als dat van werknemers

                              Comment


                              • #75
                                er is daarnaast natuurlijk ook de personenbelasting, niet veel taxen worden benut naargelang hun oorsprong

                                wat stel je voor?

                                de onbetaalbaarheid van ons systeem was nog voor de verkiezingsbelofte van 1500 een feit en dan was de krater van het virus geeneens geslagen

                                geen van de partijen heeft met een woord gerept over de financiering ervan, dat die verhoging broodnodig is zal niemand betwisten, mss een ander statuut aftoppen zoals in de prive? er is al grote intrasolidariteit tss de werknemers

                                zware beroepen afschaffen alléén bij de werknemers, daarbovenop het gemorrel aan de extralegale voordelen voor zelfde categorie...het is weer duidelijk wie ondergaat, toch pleiten de bonden van bij aanvang de croo voor sociale vrede

                                we zijn met onze schuldeneconomie op weg naar een onvermijdbare implosie

                                Comment


                                • #76
                                  Hopelijk blijven pensioenen onaangeroerd. Ik word al 32 jaar 48% belast op mijn loon aan de bron, zonder enig extra legaal voordeel, of zwart geld, want niet mogelijk in mijn job (vind ik normaal, want ik heb zelf die keuze gemaakt). Dat was net één van de zaken waarom ik voor deze job gekozen heb. Ik heb dus zelf dat geld “gespaard “ voor mijn oude dag. Met andere zever moeten ze niet afkomen, minimum pensioenen of niet. Als je ervoor gewerkt en afgedragen hebt, heb je er ook recht op.
                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                                    Zelfstandigen hebben nu al een kleiner pensioen, (maar intussen veel meer als hun bijdragen, omdat anders OCMW's het gat moeten vullen...) omdat hun (RSZ-bijdragen véééél kleiner zijn) en dus ook hun pensioenbijdragen, als dat van werknemers
                                    Mag ik eens vragen waarom je dat zegt? Want zo voelt het bij mij niet aan.
                                    In 2016 was ik werknemer. Op mijn jaaroverzicht staat: RSZ Werknemer: 7.450 EUR en RSZ Vakantie: 532 EUR, totaal dus 7.982 EUR
                                    In 2018 was ik zelfstandige. Ik heb 4x sociale bijdrage betaald van 1.422,25 EUR en kreeg nu nog een herberekening van 3.839 EUR extra, dus totaal 9.528 EUR.
                                    Een goede 1.500EUR meer op een brutoloon van meer dan 5.000 EUR lager.

                                    Dus ofwel vergelijk ik verschillende zaken (wat goed kan), ben ik serieus in het zak gezet, of klopt niet dat zelfstandigen hun RSZ bijdragen vééééél kleiner zijn.
                                    Mag ook in PM, want we wijken serieus af van "einde vrijstelling PHEV en doodsteek CNG"

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                      Mag ik eens vragen waarom je dat zegt? Want zo voelt het bij mij niet aan.
                                      In 2016 was ik werknemer. Op mijn jaaroverzicht staat: RSZ Werknemer: 7.450 EUR en RSZ Vakantie: 532 EUR, totaal dus 7.982 EUR
                                      In 2018 was ik zelfstandige. Ik heb 4x sociale bijdrage betaald van 1.422,25 EUR en kreeg nu nog een herberekening van 3.839 EUR extra, dus totaal 9.528 EUR.
                                      Een goede 1.500EUR meer op een brutoloon van meer dan 5.000 EUR lager.

                                      Dus ofwel vergelijk ik verschillende zaken (wat goed kan), ben ik serieus in het zak gezet, of klopt niet dat zelfstandigen hun RSZ bijdragen vééééél kleiner zijn.
                                      Mag ook in PM, want we wijken serieus af van "einde vrijstelling PHEV en doodsteek CNG"
                                      Je vergeet het gedeelte dat je werkgever aan RSZ per werknemer betaalt mee te tellen
                                      mijn autootjes:

                                      Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                                      Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten

                                        Je vergeet het gedeelte dat je werkgever aan RSZ per werknemer betaalt mee te tellen
                                        Inderdaad, en dat is nog eens 25% bovenop je bruto loon.

                                        Comment


                                        • #80
                                          OK, bedankt!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X