Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto slipt door bij remmen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Auto slipt door bij remmen

Beste medeforummers
    ik heb een 5serie E39 uit 2003.

Tot voor kort zonder problemen mee gereden en geremd. Hij heeft nu bijna 200.000km.

Deze week een raar / gevaarlijk probleem.

De auto remt 100keer zonder problemen, de 101ste keer keer het mis. Er is geen lijn in te trekken.
    Wat doet zich voor: van moment dat ik op de rem duw, lijkt hij te remmen, maar hij glijdt gewoon nog 2meter door, dit met hels kabaal in de auto.
    Het rempedaal lijkt te trillen. Mij geeft het een gevoel van remmen op ijs.
    Heb dit tot nu toe alleen voor gehad bij een snelheid onder de 20km/uur, dus (tot nu toe) zonder brokken.

Wat zou dit kunnen zijn? (Ik denk aan abs)
    de auto wordt een van deze dagen Uitgelezen, het abs lampje brandt niet. Gaat indien het probleem bij de abs ligt dit nog uit de uitlezing komen?

Iemand een gelijkaardig probleem gehad?

Bedankt alvast

Lijkt me een probleem gerelateerd aan uw ABS.
    Verkeerde info van uw wielsensoren kan er voor zorgen dat uw ABS “denkt” dat er een wiel doorslipt.
    Het ingrijpen van het ABS systeem uit zich in een trillend pedaal.
    Best is de uitlezing af te wachten.
    Met een goede OBD reader kan je ook de werking van de wielsensoren checken.
    Best ook eens doen lijkt me.
    Succes.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Mijn E39 heeft ook zoiets gelijkaardigs gehad. Soms bij lage snelheid was het alsof het ABS aan het flippen ging. Bleek dat de schokdemper rechts vooraan compleet versleten was (ondanks keuring). Niet meer voor gehad sedert de voorste schokdempers vervangen zijn.

Comment

Of de wielen slippen effectief door op bepaalde ondergrond? Het is koud en nat, zeker op signalisatie geschilderd op de weg is bandengrip serieus minder dan enkele weken geleden. Je hebt toch wel dezelfde banden op 1 as EN bandenspanning gelijk links en rechts?

Wat er dient uitgelezen worden is individuele wielsnelheden bij het remmen. Als je een afwijkende snelheid vindt op 1 wiel, dien je daar verder te controleren wat er mis is.

Comment

kijk ook eens gewoon na of er nergens geen olielekkage is van een demper ofwel hydraulische vloeistof van de remmerij zelf. Als dat op de remschijf komt, hebt ge vodden.
          www.peugeotforum.be

Comment

Bedankt voor de reacties.
            auto werd uitgelezen hier is geen probleem uit gekomen.
            ik heb al over gelijkaardige problemen gelezen het zou inderdaad aan de abs moeten liggen.
            Het vervelende is dat hij 1000 goed remt en geen foutmelding geeft de 1001ste keer gaat het fout enkel bij lage snelheden glijdt hij door.
            Hopen dan maar dat het zich niet meer voordoet :-)

Comment

Schokdempers controleren is zeker een goed idee, maar ook een te grote lagerspeling kan dit veroorzaken.

Comment

Abs sensoren werden gedemonteerd en gecontroleerd op vuil, alle 4 sensoren waren een brok vuiligheid, zou dit het probleem hebben kunnen veroorzaken?
                zijn proper gemaakt en benieuwd of het nu verholpen is..

Comment

duimen

Comment

Al gehad met een scheurtje van't membraam in de booster. De remkracht vermindert naarmate je langer remt (pedaal blijft hard)
                    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Working...
                    X