Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oplaadtijden EV's en PHEV's

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• maar dat wil dan ook misschien zeggen dat uw M's niet meer op de baan mogen van de overheid. Al het geïnvesteerde geld zijt ge dan misschien kwijt. Als ge nu al ziet waar ge met uw oldtimer niet meer moogt komen, ook al rijdt die maar een paar 1000 km per jaar. Die regelingen gaan alleen maar toenemen.
    En gij kunt misschien een EV kopen omdat ge daar de middelen voor hebt. Maar da's bij veel mensen niet zo. Hoe gaat voor hen die omschakeling gebeuren?
    www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten

Ik heb voor alle zekerheid al een Landcruiser 150 gekocht !
      dus?
      www.peugeotforum.be

Comment

Ik heb voor alle zekerheid al een Landcruiser 150 gekocht !
        das just om de yaris racekar te sleuren

Comment

• ivob2 Zeker man, proficiat, goed bezig. Zonder ironie trouwens
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

dus?
            Die heb ik dan al he flappy !

Comment

Die heb ik dan al he flappy !
              dus? begrijp nog altijd uw punt niet. Wilt ge mij iets duidelijk maken? Van mij moogt ge rijden met wat ge wilt. Al koopt ge een V12 die zoveel benzine zuipt als de verenigde emiraten produceren. 't zal de overheid zijn die daar misschien anders gaat over denken.
              www.peugeotforum.be

Comment

Europa WIL tegen 2030 55% minder uitstoot hebben qua CO². Die gaan we niet halen als we blijven doordoen zoals vanouds. Daarom... verwacht u al maar aan draconische maatregelen de komende 10 jaar.
                Laat maar komen.
                Ik blijf wel gewoon doordoen 'als vanouds'.

Vlaanderen gaat het heel waarschijnlijk toch niet halen.
                Ze doen liever zo weinig mogelijk en betalen liever boetes aan het buitenland dan het geld aan de eigen inwoners te geven.
                Die boetes komen immers ook van diezelfde bewoners.
                Last edited by ivob2; 11/12/2020, 19:48.

Comment

• niet iedereen gaat dat kunnen betalen...

ge zijt de hele tijd al aan het zeggen hoe ieder het vanuit zijn eigen standpunt moet kunnen invullen. Maar meer dan genoeg mensen hebben daar gewoonweg de middelen niet voor.
                  www.peugeotforum.be

Comment

maar dat wil dan ook misschien zeggen dat uw M's niet meer op de baan mogen van de overheid. Al het geïnvesteerde geld zijt ge dan misschien kwijt. Als ge nu al ziet waar ge met uw oldtimer niet meer moogt komen, ook al rijdt die maar een paar 1000 km per jaar. Die regelingen gaan alleen maar toenemen.
                    En gij kunt misschien een EV kopen omdat ge daar de middelen voor hebt. Maar da's bij veel mensen niet zo. Hoe gaat voor hen die omschakeling gebeuren?
                    Als ze mij verplichten om met een EV-te rijden hang ik mijn stuur aan de haak. Het zal zo wel al gaan... je mag dit niet, je mag dat niet... Je moet dit zo doen en dat zo... De mensen worden tegenwoordig opgelegd hoe ze moeten leven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Makke schapen zijn we.
                      Niet veralgemenen en beter geen uitspraken doen voor een ander.

Comment

maar dat wil dan ook misschien zeggen dat uw M's niet meer op de baan mogen van de overheid. Al het geïnvesteerde geld zijt ge dan misschien kwijt. Als ge nu al ziet waar ge met uw oldtimer niet meer moogt komen, ook al rijdt die maar een paar 1000 km per jaar. Die regelingen gaan alleen maar toenemen.
                        Dat zien we dan wel weer. Momenteel geniet ik er ten volle van, en zal ik vechten voor de rechten om die wegens beperkt nog te kunnen gebruiken, en dat doe ik ook. Oldtimers maken deel uit van de automotive heritage. Dat heeft waarde, ook voor UNESCO mag ik hopen.
                        De redenering ivm “investering “ is net wat ik aanklaag bij de meeste Belgen (al zal het mij worst wezen hoe iedereen denkt). Ik zie dat niet als investering, of als “possible return”.
                        Ik spaar daarvoor, zoals mensen bvb sparen om te reizen. Je weet vast wat dat kost. Een een skireis en een zomerreis per jaar met het gezin bijvoorbeeld, kost al gauw 8K per jaar. Reken maar uit. Dat geld ben je ook kwijt. Die zitten ook niet in een hoekje te wenen (hoop ik ). Gaan eten, hetzelfde, enz...
                        Dat laatste: dat klopt, daar zit ik ook mee wat er met die mensen staat te gebeuren. Al zal ik er als particulier ook moeten voor sparen (want 9/10 van de EV zijn leasing of bedrijfswagens, een aankoop heeft veel.minder financiële impact dan voor een particulier).
                        Het is meteen ook de reden waarom ik het snelle doorvoeren, zonder nuances, de regeling rond de lez aanklaag. Circulatieplan idem. Dus iets doen, niet gewoon blablabla zoals de meesten.
                        Last edited by order66; 11/12/2020, 20:01.
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Als ze mij verplichten om met een EV-te rijden hang ik mijn stuur aan de haak. Het zal zo wel al gaan... je mag dit niet, je mag dat niet... Je moet dit zo doen en dat zo... De mensen worden tegenwoordig opgelegd hoe ze moeten leven.
                          vroeger was het de kerk, we waren (hier althans) net van een juk af

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten

Niet veralgemenen en beter geen uitspraken doen voor een ander.
                            Het is wel zo. Als je kijkt naar hoe het volk reageerde tijden ‘68 en nu... I rest my case. Ogen open.

Comment

• 8k per jaar voor vakantie alleen... dan denk ik niet dat ge qua inkomen bij de gemiddelde belg hoort
                              www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

Ja dat is nu vervangen door “het klimaat” en recent “corona”...

Comment

Ik neem aan dat je het tegen mij hebt?
                                  Kan inderdaad zijn dat tegen jaar x mijn motoren niet meer op de openbare weg meer mogen komen of dat het voor mij onbetaalbaar wordt.
                                  So what? Moet ik daarom nu stoppen met leven? We zien wel wat de toekomst brengt. Ik ben niet bang van de toekomst.
                                  Die motoren zijn contant betaald. Dat geld ben ik dus sowieso al 'kwijt' de dag van aankoop. Op mijn spaarrekening brengt het ook niets op en fun heb ik er daar al helemaal niet mee. Misschien slaan ze het daar ook wel aan zonder dat ik er iets aan gehad heb?

Ik kan toch moeilijk gaan bepalen hoe voor anderen de omschakeling gaat of moet gebeuren? Dat gaat mijn invloed te boven.
                                  En het is al helemaal te gek dat ik niet met een EV zou mogen rijden omdat een ander het niet kan of wil.

Comment

• neen, ik had het niet tegen u, maar tegen order66
                                    www.peugeotforum.be

Comment

• te gek voor woorden en je denkt dat mensen wakker zijn

en dat was voor elwood

Comment

neen, ik had het niet tegen u, maar tegen order66

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

Uh? In welke uithoek leef jij dan?
                                          Hier betekent 'de kerk' al decennia lang niets meer. Laat staan een opgelegd juk.

Comment

Working...
                                          X