nochtans perfect verstaanbare woorden...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Oplaadtijden EV's en PHEV's
Collapse
X
-
-
Als je je daar al druk over moet maken. Djeezes. Oh sorry. Jezus!2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenDa's oldschool hee ;-)
PHEV is toch ook EV ? Een kerstboom is ook een boom hee :-)2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenook net een studie gelezen van de leeftijd van een batterij. Men spreekt dus over laadcyclussen en die liggen bijvoorbeeld rond de 3000. Volgens die studie gaat een batterij niet elke dag een volledige cyclus hebben en komt men op 165 cycli per jaar. Dan gaat een batterij met 3000 cycli al 18 jaar mee. En da's een heel ander verhaal dan hetgeen men vaak beweert dat batterijen na 8 jaar al vervangen moeten worden. Reken maar uit voor batterijen die al 6500 cycli hebben... da's al bijna 40 jaar dat die meegaan.
Hoe je daarmee een batterij van 3000€ kan terug verdienen op 8 jaar is meer dan creative wiskunde.
in mijn berekening kwam ik op een besparing van 150€ per jaar, en de offerte die ik heb was 5500€ (zonder premie).
Ik zal het binnen een jaar of 5 eens opnieuw bekijken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenIk voel me helemaal niet beledigd, maar bepaald woordgebruik is om van te braken. 'home office en sluimerverbruik' jongens ..
Je vindt het al zo normaal om zo achterlijk te doen dat je het zelfs niet snapt dat ik het daar over heb ..That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk BerichtenJa man, oldschool... ouderwets al niet goed genoeg meer dat je van die kotstermen moet gaan gebruiken? Ik hoefde zelf van deze pagina niet af te gaan om te zien dat je een beetje een hypocriet bent he.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
QuantumScape
De batterijmaker QuantumScape vloog meer dan 30 procent hoger nadat hij een doorbraak heeft gemeld in zijn batterijtechnologie. Het bedrijf is bezig met het maken van accu's die geen vloeistoffen bevatten, maar vast materiaal, zodat de kwaliteit van de batterij vergroot. De onderneming zegt dat ze in staat is batterijcellen te produceren met meerdere lagen, wat tot nu een belangrijk struikelblok was.
'Er is nog altijd veel werk en het kan dat we nieuwe uitdagingen krijgen, maar dit is een zeer belangrijk resultaat en we zijn blij dat we dit al zo vroeg in het jaar kunnen melden', zegt CEO Jagdeep Singh in een brief aan investeerders bij de kwartaalresultaten.
In december presenteerde het bedrijf een prototypebatterij die tot 80 procent van haar volledige capaciteit kan opladen in 15 minuten. 'Dat is sneller dan de gewone accu en andere batterijen die geen vloeistof bevatten.'
Dat prototype was voldoende om de meesterbelegger George Soros te overtuigen. Dinsdag werd bekend dat Soros een belang van 4,6 miljard dollar in QuantumScape neemt.
Enthousiasme is er woensdag ook bij analisten. Wedbush-analist Dan Ives zegt dat het bedrijf het voorbeeld is van het verhaal over de wereldwijde vraag naar elektrische voertuigen. Ives noemt de nieuwe technologie een gamechanger als de accu massaal geproduceerd kan worden. 'Dit heeft het potentieel de kosten van elektrische voertuigen significant te verlagen.'
Comment
-
De ooit 'groene' plug-in hybride auto's zien er in Europa ineens uit als dinosaurussen
De nieuwste EU-beleidsplannen voor plug-in hybride voertuigen (PHEV's), die een elektrische batterij en een verbrandingsmotor bevatten, zouden kunnen betekenen dat de "overgangstechnologie" een kortere levensduur heeft dan door sommige vooraanstaande autofabrikanten werd verwacht.
De nieuwe EU ontwerp plannen voor groene financiering zouden fabrikanten verbieden ze na 2025 als "duurzame investeringen" te bestempelen, waardoor investeerders mogelijk worden afgeschrikt. Ondertussen zouden geplande regels voor de uitstoot van verontreinigende stoffen zoals stikstofoxiden de productiekosten van deze auto's kunnen verhogen.
Het doel van dergelijke hervormingen is om de overgang naar volledig elektrische voertuigen te versnellen en de klimaatdoelstellingen te halen.
Toch zouden ze een verschuiving betekenen van het bestaande EU-beleid, zoals de CO2-normen, die hybriden op gelijke voet met volledig elektrische auto's hebben behandeld en de auto-industrie ertoe hebben aangezet tientallen miljarden euro's in de technologie te investeren.
Remember when plug-in hybrid cars were the go-to technology for the climate-conscious driver? Turns out, they're not good for the environment, according to some experts, and they could be phased out... -April 12, 2021 at 09:27 am EDT - MarketScreener
Comment
-
nu niet aan de orde specifiek voor mij, maar wat zou het beste zijn in de situatie van 100 km woon werk en thuis laden met een vermogens-instelbare laadpaal
1) elke nacht opladen aan 2.7kw en meer cycli? en bij capaciteitstarief laag inschalen
2) om de 4 nachten 1 nacht aan 11kw laden en hoger tarief gaan betalen
capaciteitstarief is nog niet aan de orde, maar die afweging gaat zich opdringen, maar is het schadelijker voor de batterij elke dag minder bij te chargeren
Comment
-
uw batterij gewoon tussen de 20 en 80 procent houden, dan blijft die op zich goed
Comment
-
Neen dat is niet schadelijk.
Normaal gezien moet je dat niet tussen de 20 en 80 houden omdat zo goed als elke wagen dat zelf al doet.
Er zijn paar uitzonderingen in de eerste generaties van jaren geleden dacht ik.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtennu niet aan de orde specifiek voor mij, maar wat zou het beste zijn in de situatie van 100 km woon werk en thuis laden met een vermogens-instelbare laadpaal
1) elke nacht opladen aan 2.7kw en meer cycli? en bij capaciteitstarief laag inschalen
2) om de 4 nachten 1 nacht aan 11kw laden en hoger tarief gaan betalen
capaciteitstarief is nog niet aan de orde, maar die afweging gaat zich opdringen, maar is het schadelijker voor de batterij elke dag minder bij te chargeren
Die krijg je dus probleemloos terug vol op een nachtje aan 2,7 kW.
Maar als je een paal zet, zouik altijd kiezen voor een 7 of 11kW paal. Dan kan je ook een helemaal lege batterij op een nacht terug vol krijgen.
Als je electrisch gaat rijden is je verbruik sowieso hoger, en dan speel dat capaciteitstarief al minder.
Een ander aandachtspuntje is de efficitientie bij het laden. Blijkbaar zijn de verliezen wat groter als je met heel lage vermogens gaat laden. In de auto draaien er waarschijnlijk een pomp en een paar ventilatoren gedurende het laden, en dat is energieverlies.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Een ander aandachtspuntje is de efficitientie bij het laden. Blijkbaar zijn de verliezen wat groter als je met heel lage vermogens gaat laden. In de auto draaien er waarschijnlijk een pomp en een paar ventilatoren gedurende het laden, en dat is energieverlies.
Comment
-
ok, bedankt allemaal, maar aan 2.7 heb je dus 4x - welliswaar kortere - laadcycli...is dat niet van tel?
vanaf september is de laadpaal aftrekbeer deels van je personenbelasting als particulier, daarmee, ik kom momenteel ruim toe met de 2.7kw bijgeleverde lader (en de wagen laadt maar max aan 6kw) maar het is een opportuniteit
zou sowieso wel gelijk een 22 kw laten installeren
en ik ben er nog niet uit of ik die in de garage zou zetten of buiten onder carport, in de winter is binnen laden efficienter (maar daar staat momenteel caravan), maar dan zit je weer binnen met potentieel brandgevaar
de kabel kan altijd onder de rubber afsluiter sectionaalpoort dus lader kan binnen of buiten en viceversa
alternatief is wachten natuurlijk hoe het gaat evolueren, we mogen leasen (maar atm geen ev) en wachten of de paal mee in de leasing zit ;?Last edited by bobo; 20/06/2021, 15:47.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenok, bedankt allemaal, maar aan 2.7 heb je dus 4x - welliswaar kortere - laadcycli...is dat niet van tel?
Maakt geen verschil voor de levensduur van de batterijen, snelladen t.o.v. trager laden wel.Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 20/06/2021, 18:36.
Comment
-
ooit waren er tankstations waar je op 5 min brandstof voor 1000km te rijden kon tanken in machienes die wel 30 jaar meegingen....ooit was dat zo kleinzoon....
ik hoor mezelf het al vertellen. wat een zelfpijniging die strontbakken met een pilBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
vanaf september is de laadpaal aftrekbeer deels van je personenbelasting als particulier
Serieus?den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichtenooit waren er tankstations waar je op 5 min brandstof voor 1000km te rijden kon tanken in machienes die wel 30 jaar meegingen....ooit was dat zo kleinzoon....
ik hoor mezelf het al vertellen. wat een zelfpijniging die strontbakken met een pil
Wat nog straffer was, als je twee van die paarden bij elkaar zette, dan had je een klein jaar later een derde paard.
Ik heb al geprobeerd een Porsche en een VW te kruisen in de hoop een audi te krijgen…. Was me dat een teleurstelling, er kwam zelfs geen Skoda uit. Het zal door incest komen zeker.
Echt, vroeger was alles zo veel beter.
- Likes 1
Comment
Comment