Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oplaadtijden EV's en PHEV's

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Serieus?
    https://www.fleet.be/elektrische-bed...roene%20stroom.

Wie als particulier tussen 1 september 2021 en 31 augustus 2024 kiest voor een aankoop en plaatsing van een laadstation thuis, dit geldt zowel eigenaars als huurders, zal kunnen rekenen op een belastingvermindering op de investering. Om de versnelling in te zetten, zal de vermindering stelselmatig afbouwen in de tijd.
    • Wie deze investering doet tussen 1 september 2021 en 31 december 2022 zal kunnen rekenen op een belastingvermindering van 45%;
    • Dit tarief daalt tot 30% in 2023 en tot 15% in 2024.

Het bedrag waarvoor een belastingvermindering kan worden verleend en waarop ze wordt berekend, is beperkt tot 1.500 euro per laadpaal en per belastingplichtige.

Voor particulieren moet het laadstation wel intelligent zijn (i.c. het kan de laadtijd en laadvermogen sturen) en mag enkel gebruikmaken van groene stroom.

Comment

• allez het begint in belgie door te sijpelen. in nederland staan ze 5-10 jaar voor wat dat betreft.

Comment

• België is hierin zeker niet het enige land in Europa.

Viel me vorige week in Duitsland nog eens op, hoe weinig laadmogelijkheden daar nog maar zijn, langs de snelweg.

Comment

• Ik heb de mijne al een jaar dus voor mij telt het niet meer.
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
            België is hierin zeker niet het enige land in Europa.

Viel me vorige week in Duitsland nog eens op, hoe weinig laadmogelijkheden daar nog maar zijn, langs de snelweg.
            toch vele ionity en andere laadstations? vaak wel maar 50 kw. soms moet je ook gewoon naar zo'n autohof gaan, 500 meter van de snelweg

Comment

• Duitsland geloof nog in fossiele brandstoffen hoor,wat de pers hier ook beweert.... Die rijden zelf met 3 liter diesels en lachen met de flamandjes die om fiscale rede een made in China batterij auto kopen.
              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

ooit werden dingen en mensen vervoerd met paard en kar. Ging haver en water in, en kwam stront uit. En snel dat die dingen waren….
                Wat nog straffer was, als je twee van die paarden bij elkaar zette, dan had je een klein jaar later een derde paard.
                Ik heb al geprobeerd een Porsche en een VW te kruisen in de hoop een audi te krijgen…. Was me dat een teleurstelling, er kwam zelfs geen Skoda uit. Het zal door incest komen zeker.

Echt, vroeger was alles zo veel beter.
                er zijn toch hoogtepunten in beschaving zeker?

Of ga je beweren dat het in het jaar 900 beter leven was dan in het jaar 0?

Het is gewoon zo dat comfortabele wagens met verbrandingsmotoren meer comfort en luxe bieden dan kabel auto's.
                De laadstress,het steeds moeten plannen,de natte kabels,....allemaal een stap terug.

Wie dat niet kan toegeven is verblind door de consumptiemaatschappij.
                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten

Het is gewoon zo dat comfortabele wagens met verbrandingsmotoren meer comfort en luxe bieden dan kabel auto's.
                  De laadstress,het steeds moeten plannen,de natte kabels,....allemaal een stap terug.

Uw 'kabelauto's' staan nog aan het begin van hun ontwikkeling....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Uw 'kabelauto's' staan nog aan het begin van hun ontwikkeling....
                    een doodgeboren kind vrees is.....

Comment

een doodgeboren kind vrees is.....
                      Tuurlijk dat..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Tuurlijk dat..
                        Patron, geeft er ons nog ene!

Comment

• Best dat er nog zoiets bestaat als de “Mille Miglia”. Een mens kan dan nog eens wegdromen. Geeft toch een heel andere ambiance dan de nieuwe generatie auto’s.

Comment

• Het automerk Volkswagen wil tegen 2035 de verkoop van wagens met verbrandingsmotoren stopzetten in Europa, om volledig over te schakelen op elektrische voertuigen. Dat heeft een van de topmannen van de Volkswagen Group meegedeeld.

Comment

• In eu, niet voor andere markten die minder woke zijn als ons of us onder biden

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Al 100 jaar proberen ze bij verbandingsmotoren het instant vermogen te realiseren. Alle mogelijke technieken werden uitgehaald om motoren een vlakke koppelcurve en heel veel koppel te laten leveren bij laag toerental. De electrische auto: here you are.
                                Bij een ICE doen ze al jaren veel moeite om het geluid te beperken. EV.: job is done.

99% van de ritten, of dagelijks afgelegde afstand van autos zit onder de 300 km. Dat plannen doe je misschien 3 keer per jaar, voor de rest kan je weg blijven uit die ongezellige en stinkende tankstations. Gewoon een paar keer per week inpluggen.
                                Auto voorverwarmen of voorkoelen… standaard in bijna elke EV.

Ik rij nu nog met een ICE, maar het is 100% zeker dat dit de laatste is. Ik ben ‘om’.

Comment

• Ik zal overstappen als de laadtijd van een ev net hetzelfde is als bij een ice, namelijk 2 minuten. Het gaat niet alleen over de actieradius, maar over de stress van wanneer moet ik laden, plannen, enz… we moeten al genoeg plannen. Dan moet je nog eens de kosten doen van een laadpaal thuis, enz… momenteel allemaal goed voor gesponsorde bedrijfswagens, maar als particulier no way. Binnenkort hebben ze iedereen met een ev sowieso bij hun noten fiscaal, want waar halen ze anders hun centen nog vandaan. Maar eerst wachten ze tot iedereen is overgestapt.
                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                    Ik zal overstappen als de laadtijd van een ev net hetzelfde is als bij een ice, namelijk 2 minuten. Het gaat niet alleen over de actieradius, maar over de stress van wanneer moet ik laden, plannen, enz… we moeten al genoeg plannen. Dan moet je nog eens de kosten doen van een laadpaal thuis, enz… momenteel allemaal goed voor gesponsorde bedrijfswagens, maar als particulier no way. Binnenkort hebben ze iedereen met een ev sowieso bij hun noten fiscaal, want waar halen ze anders hun centen nog vandaan. Maar eerst wachten ze tot iedereen is overgestapt.
                                    Particulier.... de meeste mensen komen zelfs toe met laden aan een gewoon stopcontact aan 2 kW.
                                    Waarom zou je moeten kunnen laden in 2 min... Als je op een lange trip om de 250-300km een stopje moet doen van 15-20 min, wat is het probleem?

Mijn collega heeft privé een Tesla Mod 3 SR als 2de auto (vind ik duur als 2de auto, maar soit). Die rijdt het belgische gemiddelde van 15000km per jaar.
                                    Die auto gaat gewoon 2 keer per week een nachtje aan de gewone stekker.

Dat er iets met de fiscaliteit moet gebeuren is duidelijk, maar dat zal nog wel even duren. Sowieso gaat rekeningrijden er ooit komen, en dan zal iedereen betalen.

Je kan blijven inzetten op ICE, feit is dat alle contstructeurs en toeleveranciers geen nieuwe ICE projecten meer starten en er gewoon niet meer in investeren. Wat er is kan nog een tijdje mee met minimale wijzigingen, maar het is gewoon game over. Je kan je verzetten daartegen, maar de realiteit zal je inhalen.

Er wordt trouwens voorspeld dat tegen 2026 een EV goedkoper wordt dan een ICE....

Comment

• Dat klopt, de ontwikkeling van verbrandingsmotoren is gestopt en de EV's worden beter en goedkoper (aankoopprijs is vandaag nog wel echt een issue - maar we staan alweer verder dan een jaar geleden). Dus ik denk ook wel dat veel mensen aan hun laatste ICE bezig zijn...
                                      Laden is idd niet echt een issue, je verliest daar geen tijd mee, zolang je maar een paal of stopcontact ter beschikking hebt, een auto staat toch meer dan 90% van de tijd stil.
                                      En qua aandrijflijn is het idd handsdown het beste, zelfs mensen die hun tesla vervloeken door alle kwaliteitsissues willen niet terug naar een ICE, puur omwille van de aandrijflijn.

Comment

• Heb al die stress momenten en problemen zoals ze hier gesteld worden nog niet voorgehad in 2 jaar.

Ik weet 1 ding voor 100% zeker en dat is dat ev rijden een mens net minder gejaagd maakt.
                                        Het is allemaal zen wat voor dagelijkse verplaatsingen het beste is.
                                        En hoor iedereen altijd diezelfde negatieve zaken opnoemen en als ze dan eens een serieuze rit met een ev hebben gedaan zijn ze om.
                                        Behalve wat de prijs aangaat.
                                        Maar dan wordt er weer gekeken naar grote luxe wagens en die zijn ook duur zonder batterij.
                                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                          Heb al die stress momenten en problemen zoals ze hier gesteld worden nog niet voorgehad in 2 jaar.

Ik weet 1 ding voor 100% zeker en dat is dat ev rijden een mens net minder gejaagd maakt.
                                          Het is allemaal zen wat voor dagelijkse verplaatsingen het beste is.
                                          En hoor iedereen altijd diezelfde negatieve zaken opnoemen en als ze dan eens een serieuze rit met een ev hebben gedaan zijn ze om.
                                          Behalve wat de prijs aangaat.
                                          Maar dan wordt er weer gekeken naar grote luxe wagens en die zijn ook duur zonder batterij.
                                          Maar zelfs de prijs... in de middenklasse vind je probleemloos een electrisch alternatief voor prijzen die maar een beetje hoger liggen bij aankoop. Dat compenseer je makkelijk door rijtaks en besparing op verbruik.

De ID3 heb je al voor 30.000€.
                                          Voorlopig is het enige probleem de echt goedkope stadsautootjes van 10-15.000€. Daar heb je nog geen electrisch betaalbaar alternatief tot de Dacia Spring er aan komt.

20.000km per jaar met benzine is ca 1300l benzine aan 1,4€ = 1820€
                                          Electrisch heb je daar 4000 kWh stroom voor nodig aan 0,25€= 1000€
                                          En om die 400km per week te doen heb je dus 80kWh stroom nodig. Zelfs aan een gewoon stopcontact is dat 40h laden in totaal.
                                          Met een 4kWh lader is het 20h, of 2 nachtjes.

Comment

Working...