Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oplaadtijden EV's en PHEV's

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Vorig jaar 12 x €93 voorschot betaald aan elektriciteit en €30 weergekregen, dus laat ons zeggen dat ik €90/maand betaal voor electriciteit.

Vorig jaar (zachte winter) zo'n 1200 liter stookolie (dikke €600 betaald vorig jaar om op te vullen), dus laat ons zeggen €55/maand. Daarmee is het water verwarmd en het huis warm. Goed geïsoleerd, chauffage ligt aan van begin/midden oktober tot eind maart ongeveer.

Met het nieuwe capaciteitstarief dat er komt twijfel ik enorm hard om zonnepanelen te laten plaatsen in 2022 (als mijn huis 10 jaar oud is, 6% BTW).
    met hoeveel personen? en hoe groot huis? ik heb bijberoep, dus veel aan het lassen, autobrug, compressor...

1200liter mazout voor 600€? k heb dat buiten gestampt toen dat bijna 1€/liter was, 2008-2010 ofzo). moest 500€ betalen voor 600liter en da was er op 2maand door

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
      1200liter mazout voor 600€? k heb dat buiten gestampt toen dat bijna 1€/liter was, 2008-2010 ofzo)
      in april stond em 32 cent

Comment

hybride is dan ook momenteel te toekomst.
        onze prius zit op een 4.5-5liter verbruik (als ik ermee rijd toch, mijn madam trekt die zo boven de 5L). en dat voor een 1370kg benzine automaat.
        mijn vrouw haar auto ervoor (mini cooper 2010, 1025kg) met benzine automaat zat rond de 8L.
        onze mercedes C200 automaat diesel zat rond de 6,5L diesel.
        die prius is echt veel goedkoper om mee te rijden.

van zwitserland naar belgie gereden hele baan 120-130 zat die op 5.1L verbruik. en daar kan de hybride weinig meehelpen. plugin zou nog een voordeel zijn voor ons, vooral bij de kleinere ritten, zou die dan amper op benzine rijden.

met 3kW opladen lukt nog wel, maar sneller laden, vooral snachts....
        met 3 kw opladen is uw batterij wel grotendeels vol smorgens, tenzij als ge elke dag 300 km of meer rijdt.
        tja nen prius, die zijn verbruik wordt wel quasi geevenaard door nen 1.0 turbo, en dat rijdt dan ook nog eens prettiger (ik had gemiddeld 5.7 met golf 1.0 tsi, op lange afstanden ook 5.0 ).
        ik blijf fan van elektrisch, omdat je maar 1 motor moet meesleuren en geen 2 (of op de voor- en achteras een elektro motor, maar dat neemt nog altijd niet veel plek in, in vergelijking met een ICE). en omdat hybrides toch een minder goede aandrijving hebben (je kan de vermogens van beide motoren niet bij elkaar optellen, moet schakelen van de ene naar de andere motor, nog steeds versnellignsbak ertussen... )
        batterijen zijn goed genoeg tegenwoordig en gaan enkel nog maar beter worden.

Comment

als ge met die 1.0 turbo in de stad gaat rondrijden zult ge verre van aan 5.7 zitten

de prius haalt dan zijn normverbruik met de 2 vingers in de neus. Ge moet met de juiste auto rijden voor het traject dat ge meestal doet. Zit ge met de prius continu op de autosnelweg... tja, dan hebt ge de verkeerde auto gekozen. Tenzij het de plugin versie is en ge de afstand grotendeels elektrisch kunt doen.
          www.peugeotforum.be

Comment

js, in de stad gaat ge 6.5-7 verbruiken ofzo.. (nog altijd zuiniger dan grotere naftes). en dat zijn dan niet veel kilometers (moet al veel ritjes doen om aan 100 km te komen in de stad). en de aandrijflijn van een prius (of consoorten) heeft me nooit kunnen overtuigen, geeft ge gas, dan gaat die loeien en een paar tellen later pas versnelt ge serieus.

Comment

met hoeveel personen? en hoe groot huis? ik heb bijberoep, dus veel aan het lassen, autobrug, compressor...

1200liter mazout voor 600€? k heb dat buiten gestampt toen dat bijna 1€/liter was, 2008-2010 ofzo). moest 500€ betalen voor 600liter en da was er op 2maand door
              200 m², zolder van +- 40 mag je eraf trekken want is niet verwarmd.

Huis continu verwarmd (20-21 graden beneden, 18 boven), er is altijd iemand thuis. Ik werk ook regelmatig van thuis. 2 volwassenen, 2 kinderen.

Momenteel betaal ik (na korting) ongeveer 41 cent voor mazout de liter, begin volgende maand komen ze opvullen (normaal doe ik dat elk jaar in februari maar de prijs is echt goed nu en er kan schat ik toch al 800-900 liter bij - is een tank van 2950 liter).

Zoals Tigra zegt, in april kon je vullen aan minder dan 30 cent/liter na korting. Jammer dat ik geen tank van 10.000 liter had dan...
              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
                https://www.tijd.be/ondernemen/auto/.../10267611.html

Cijfers autoverkoop oktober

De goeie ouwe Diesel terug in opmars naar 37%
                EV 3.8%
                PHEV 14.2%
                Benzine 44%

...

Maar met een marktaandeel van 3 procent blijft de zuiver elektrische auto redelijk onzichtbaar.
                Alhoewel dat dus blijkbaar maar 3,8% is, zie ik toch geregeld, zo goed als elke keer dat ik op de baan kom, minstens 1 EV, meestal meerdere.
                Dus zo onzichtbaar zijn ze toch niet.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

tja.
                  in waregem was ons maandelijks electriciteitsfactuur 157€.
                  daarboven stoken we met een open haard (overschotten hout van bijberoep) en pellets.
                  de pelletkachel verbruikt in de zomer niks, herst lente ongeveer 1zak per dag, en bij vriesweer in de winter tot 2zakken per dag. gemiddeld mag je toch 25-30zakken per maand rekenen, aan 5€/zak komt er nog een 125-150€ bovenop. is de totale kost toch ook een 300€/maand (in de winter meer, in de zomer minder).
                  dat huis in waregem was ongeveer 360m² groot (inclusief hangaar die aan huis vast zat). denk dat dit toch normale bedragen zijn (300€/maand verwarming en electra voor een gezin van 4).

op de planning staat een warmtepomp en zonnepanelen
                  Djeezes. En zeggen dat in principe zo’n pelletkachel na ongeveer 1 ton verbruik moet onderhouden worden en afgeregeld, tenzij het niet nauw steekt.
                  Schoolvoorbeeld van energie-inefficiëntie dat stulpje van u.

Comment

Als leasewagen gaan er vanaf 2022 geen diesel of gewone benzine nog genomen worden.
                    2021 is overgangsjaar op fiscaal gebied. NEDC2 kan nog fiscaal als de de constructeur de wagen nog homologeert voor NEDC2. Maar vanaf 2022 is het nog enkel WLTP en dan worden gewone diesel en benzine een pak minder interessant fiscaal (hogere CO2) dan EV of PHEV.

PHEV gaat dus exploderen op de leasemarkt vanaf volgend jaar.
                    Mogelijk zijn er dan weer koopjes door overstock eind 2021 voor de particulieren als hij een diesel of gewone benzine wil.

Comment

er gaan koopjes te doen zijn. De europese constructeurs hebben omwille van corona 6 maanden uitstel gevraagd voor de verstrengde uitlaatgasnormen en die hebben ze niet gekregen. Gevolg is dat men 100.000'den auto's in stock heeft die mogelijks onverkoopbaar dreigen te worden op de europese markt.
                      www.peugeotforum.be

Comment

...of ongelooflijk hoezeer de eu politiek van regels en lockdowns erin slaagt hun eigen - (nog) niet staatsafhankelijke - bevolking te verarmen
                        en als de stemfraude niet bewezen geraakt, gaat het helaas in us dezelfde kant uit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          ...of ongelooflijk hoezeer de eu politiek van regels en lockdowns erin slaagt hun eigen - (nog) niet staatsafhankelijke - bevolking te verarmen
                          en als de stemfraude niet bewezen geraakt, gaat het helaas in us dezelfde kant uit
                          Het is net een zegen voor de States, want ik wil niet weten welke kant het opgaat met de USA als er wel stemfraude zou geweest zijn of creepy Donald zou gewonnen hebben.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Het is net een zegen voor de States, want ik wil niet weten welke kant het opgaat met de USA als er wel stemfraude zou geweest zijn of creepy Donald zou gewonnen hebben.
                            Inderdaad. Hoog tijd dat zo’n narcist (met bovendien af en toe autistische trekjes) van het toneel verdwijnt.

Comment

dus ge gelooft dat er fraude is geweest in het voordeel van Biden?
                              www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

dus ge gelooft dat er fraude is geweest in het voordeel van Biden?
                                Zouden die dat durven ?

Comment

dus fraude naar presidentschap toe, maar naar de senaat niet? De macht zit in de senaat, niet bij de president.

mensen en complottheorieën... hopeloos
                                  www.peugeotforum.be

Comment

ze hebben 4 jaar gezocht naar russische inmenging bij de 2016 verkiezingen en nooit wat gevonden, en nog is hillary en een groot deel nooit overtuigd geraakt

theorieen zijn nix nieuws dus onder de zon

dat het huis en de senaat niet zijn gevolgd zijn zie ik alleen maar als een bewijs van massale fraude, ieder zijn visie erop zeker?

(ze hadden doodeenvoudig fysiek de tijd niet om alle bollekes aan te kruisen om miljoenen fake stembrieven in te kleuren, tss het moment ze zijn gestopt en terug zijn begonnen )
                                    Last edited by bobo; 27/11/2020, 16:19.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
                                      https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/11...-uit-dan-gemi/

Als leasewagen gaan er vanaf 2022 geen diesel of gewone benzine nog genomen worden.
                                      2021 is overgangsjaar op fiscaal gebied. NEDC2 kan nog fiscaal als de de constructeur de wagen nog homologeert voor NEDC2. Maar vanaf 2022 is het nog enkel WLTP en dan worden gewone diesel en benzine een pak minder interessant fiscaal (hogere CO2) dan EV of PHEV.

PHEV gaat dus exploderen op de leasemarkt vanaf volgend jaar.
                                      Mogelijk zijn er dan weer koopjes door overstock eind 2021 voor de particulieren als hij een diesel of gewone benzine wil.
                                      Welke particulier gaat nu nog een diesel kopen als je weet dat die geen 10 jaar meer gebruikt mag worden.
                                      Bij veel particulieren is het : ofwel terug verkopen na 5-6 jaar, ofwel op rijden.
                                      Maar wat ga je nog krijgen voor een diesel binnen 6 jaar als die 2-3 jaar later nergens meer de straat op mag. Zowat elke kleine en grote stad heeft al plannen in die richting.

Of... de aankoopprijs gaat zo ver zakken dat het ineens wel weer kan.

Onze lease richtlijnen zijn aangepast. Als je geen 50k per jaar doet, dan krijg je geen diesel, en moet het benzine, hybride of electrisch zijn.
                                      Mijn collega heeft net een 530e besteld, dat is echt geen straf denk ik.

Comment

ze hebben 4 jaar gezocht naar russische inmenging bij de 2016 verkiezingen en nooit wat gevonden, en nog is hillary en een groot deel nooit overtuigd geraakt
                                        theorieen zijn nix nieuws dus onder de zon
                                        Fake news verspreiden is duidelijk uw specialiteit.

Het werk van de FBI werd in mei 2017 overgenomen door voormalig FBI-directeur Robert Mueller , die tot maart 2019 een Special Counsel-onderzoek leidde .
                                        Mueller concludeerde dat Russische inmenging "ingrijpend en systematisch" was en "in strijd was met het Amerikaanse strafrecht", en hij aangeklaagd zesentwintig Russische burgers en drie Russische organisaties .

Het onderzoek leidde ook tot aanklachten en veroordelingen van Trump-campagnebeambten en geassocieerde Amerikanen, op basis van niet-gerelateerde beschuldigingen.
                                        Het rapport van de speciale raadsman, die in april 2019 openbaar werd gemaakt, talloze contacten tussen de Trump-campagne en Russische functionarissen onderzocht, maar concludeerde dat, hoewel de Trump-campagne de Russische activiteiten verwelkomde en naar verwachting ervan zou profiteren, er onvoldoende bewijs was om enige samenzwering of coördinatieklachten tegen Trump of zijn medewerkers.

Het initiatief tot de inmenging kwam van de Russen zelf en niet van Trump of zijn campagneteam.
                                        Het volledige campagneteam wist ervan en waren blij dat het gebeurde.
                                        Verschillende van zijn campagne top medewerkers werden veroordeeld, maar Trump gaf hen gratie!.....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Welke particulier gaat nu nog een diesel kopen als je weet dat die geen 10 jaar meer gebruikt mag worden.
                                          Bij veel particulieren is het : ofwel terug verkopen na 5-6 jaar, ofwel op rijden.
                                          Maar wat ga je nog krijgen voor een diesel binnen 6 jaar als die 2-3 jaar later nergens meer de straat op mag. Zowat elke kleine en grote stad heeft al plannen in die richting.

Of... de aankoopprijs gaat zo ver zakken dat het ineens wel weer kan.

Onze lease richtlijnen zijn aangepast. Als je geen 50k per jaar doet, dan krijg je geen diesel, en moet het benzine, hybride of electrisch zijn.
                                          Mijn collega heeft net een 530e besteld, dat is echt geen straf denk ik.

Comment

Working...
                                          X