Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oplaadtijden EV's en PHEV's

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De huidige diesels zijn euro 6 , Als je deze euro6 binnen 5 jaar al verbied moet je zowat 50% van het wagenpark er uit gooien. Gaan ze echt niet doen.
    Ik heb geen idee wat je nog in een stad te zoeken hebt tegenwoordig ? Peperduur parkeren tegen 3 euro per uur om de zelfde winkels te bezoeken die je ook buiten te stad kan vinden ?
    Genoeg te doen buiten de onveilige steden, Alleen in Antwerpen zijn al 3000 drugsverslaafden die iedere dag aan geld moeten graken voor hun spul. Steden zijn gewoon kapot aan het gaan door dat spul.

Ik denk inderdaad dat de 2dehandsmarkt gewoon gaat stilvallen. De prijzen van 2de hands gaan zo laag worden dat mensen inderdaad hun auto gaan oprijden.
    De EV die gaan de volgende 5 jaar nog zoveel gaan verbeteren in performance en range en prijs dat ook de huidige EV op de 2de handsmarkt geen bal meer waard is binnen 5 jaar. Net zoals in de jaren 2000 een PC na 3 jaar geen bal meer waard was omdat je nieuwe PC 5 keer sneller was en de harde schijf 10 keer groter en de nieuwprijs ondertussen 30% gezakt was. Dat heb je met iedere nieuwe technologie ( PC, LAPTOP, Smartphone, TV) Ik heb ooit de eerste Pioneer plasmatv gekocht voor 4000 euro en 5 jaar daarna wou niemand er nog een euro voor geven.

Als particulier altijd proberen zo laag mogelijk in te kopen. Tot nu toe altijd we stevige korting gedaan door in Duitsland via Mitarbeider BMW aan te kopen na 6 maand en 6000 km.
    of Audi in UK met lage GBP en lagere catalogusprijzen dan België.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Fake news verspreiden is duidelijk uw specialiteit.

Het werk van de FBI werd in mei 2017 overgenomen door voormalig FBI-directeur Robert Mueller , die tot maart 2019 een Special Counsel-onderzoek leidde .
      Mueller concludeerde dat Russische inmenging "ingrijpend en systematisch" was en "in strijd was met het Amerikaanse strafrecht", en hij aangeklaagd zesentwintig Russische burgers en drie Russische organisaties .

Het onderzoek leidde ook tot aanklachten en veroordelingen van Trump-campagnebeambten en geassocieerde Amerikanen, op basis van niet-gerelateerde beschuldigingen.
      Het rapport van de speciale raadsman, die in april 2019 openbaar werd gemaakt, talloze contacten tussen de Trump-campagne en Russische functionarissen onderzocht, maar concludeerde dat, hoewel de Trump-campagne de Russische activiteiten verwelkomde en naar verwachting ervan zou profiteren, er onvoldoende bewijs was om enige samenzwering of coördinatieklachten tegen Trump of zijn medewerkers.

Het initiatief tot de inmenging kwam van de Russen zelf en niet van Trump of zijn campagneteam.
      Het volledige campagneteam wist ervan en waren blij dat het gebeurde.
      Verschillende van zijn campagne top medewerkers werden veroordeeld, maar Trump gaf hen gratie!.....

Duidelijk toch

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
        De huidige diesels zijn euro 6 , Als je deze euro6 binnen 5 jaar al verbied moet je zowat 50% van het wagenpark er uit gooien. Gaan ze echt niet doen.
        Binnen 6 jaar en 1 maand, zal het weer kermis zijn, bij de diesel bestuurders...

Alleen Euro 6 d, diesels (dus zonder Temp) mogen vanaf 01-01-2027 in LEZ van Antwerpen (en Gent) nog binnen, zonder extra te betalen.

Euro 6 a, b, c, en d Temp, moeten dan reeds extra betalen.

Dat is reeds sinds 2018 duidelijk…alleen weten de meeste Euro 6 diesel bestuurders niet, dat er 5 types zijn…

Bij de introductie van de LEZ bleek al, dat 85% van de benzine bestuurders de wetgeving kende en slechts 15% van de diesel bestuurders.

https://www.auto55.be/nieuws/31311-h...%20onbruikbaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
          De EV die gaan de volgende 5 jaar nog zoveel gaan verbeteren in performance en range en prijs dat ook de huidige EV op de 2de handsmarkt geen bal meer waard is binnen 5 jaar.
          Ik hoop van harte dat je gelijk hebt, en dat ik binnen een paar jaar kan zeggen, shit, kheb veel te veel betaald. En dat ik dan nog maar een habbekrats terugkrijg. En dat ik dan voor 30k een nieuwe wagen kan kopen die minstens even goed is. Dan gaan we een heerlijke toekomst tegemoet, en beter zo voor mij dan weer 60k te moeten neertellen voor een nieuwe. (ondertussen profiteer ik dan wel van de 100% aftrekbaarheid, die er over 5 jaar mogelijk niet meer gaat zijn)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Fake news verspreiden is duidelijk uw specialiteit.

Het werk van de FBI werd in mei 2017 overgenomen door voormalig FBI-directeur Robert Mueller , die tot maart 2019 een Special Counsel-onderzoek leidde .
            Mueller concludeerde dat Russische inmenging "ingrijpend en systematisch" was en "in strijd was met het Amerikaanse strafrecht", en hij aangeklaagd zesentwintig Russische burgers en drie Russische organisaties .

Het onderzoek leidde ook tot aanklachten en veroordelingen van Trump-campagnebeambten en geassocieerde Amerikanen, op basis van niet-gerelateerde beschuldigingen.
            Het rapport van de speciale raadsman, die in april 2019 openbaar werd gemaakt, talloze contacten tussen de Trump-campagne en Russische functionarissen onderzocht, maar concludeerde dat, hoewel de Trump-campagne de Russische activiteiten verwelkomde en naar verwachting ervan zou profiteren, er onvoldoende bewijs was om enige samenzwering of coördinatieklachten tegen Trump of zijn medewerkers.

Het initiatief tot de inmenging kwam van de Russen zelf en niet van Trump of zijn campagneteam.
            Het volledige campagneteam wist ervan en waren blij dat het gebeurde.
            Verschillende van zijn campagne top medewerkers werden veroordeeld, maar Trump gaf hen gratie!.....

https://en.wikipedia.org/wiki/Russia...ates_elections

En welk effect heeft dit op de oplaadtijd van mijn Tesla ?

Comment

• I like the smell of napalm.... euh.... petrol in the morning. Zal zo lang mogelijk met benzine blijven rijden. Ben ik daarmee een dinosaurus, so be it. Als firmawagen moet de volgende een EV zijn. Dat is voldoende, Prive blijven de benzine wagens.
              “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                I like the smell of napalm.... euh.... petrol in the morning. Zal zo lang mogelijk met benzine blijven rijden. Ben ik daarmee een dinosaurus, so be it. Als firmawagen moet de volgende een EV zijn. Dat is voldoende, Prive blijven de benzine wagens.
                +1

Comment

• Idem.

En ondanks beide dagelijkse voertuigen overal nog binnen mogen zien ze ons al jaren niet meer in Gent/Antwerpen of Brussel.

Het zal me worst wezen dat ik er over 6 jaar niet meer mag komen.

Mijn EUR6 benzine ga ik volgend jaar inruilen voor een EUR6 diesel, dus ik lig er hoegenaamd niet wakker van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                    I like the smell of napalm.... euh.... petrol in the morning. Zal zo lang mogelijk met benzine blijven rijden. Ben ik daarmee een dinosaurus, so be it. Als firmawagen moet de volgende een EV zijn. Dat is voldoende, Prive blijven de benzine wagens.
                    Hattip sir!

I like the sound of a high revving atmo in the morning!

Aangezien ik geen recht op firmawagen heb, zal een deftige EV nog even moeten wachten tot ze betaalbaar worden voor een particulier. Ondertussen kan de techniek alleen maar verbeteren. Misschien tot binnen 10 jaar, EV
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Ik denk tegen dat we particulier elektrisch MOETEN gaan kopen we alweer 10 jaar (hopelijk 15 of 20 jaar) verder zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Hattip sir!

I like the sound of a high revving atmo in the morning!

Aangezien ik geen recht op firmawagen heb, zal een deftige EV nog even moeten wachten tot ze betaalbaar worden voor een particulier. Ondertussen kan de techniek alleen maar verbeteren. Misschien tot binnen 10 jaar, EV
                        of binnen een jaar of 5 een leuk tweedehandsje

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                          Ik denk tegen dat we particulier elektrisch MOETEN gaan kopen we alweer 10 jaar (hopelijk 15 of 20 jaar) verder zijn.
                          Dan zijn de electrische al passé.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Ik voel aan mijn glazen bol en ik zie dat deze regering met de groenen volgend jaar de particulieren gaat helpen

Een diesel inleverpremie en korting op EV van 5000 euro , Ik zie het helemaal zitten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

of binnen een jaar of 5 een leuk tweedehandsje
                              Ik rijd mijn huidige wagen op. Die is veel te goed. Binnen enkele jaren verkopen, en dan een 2dehands kopen lijkt mij nog te vroeg. Mijn wagen zal nog niet versleten genoeg zijn wegens weinig kilometers (want ook is milieuvriendelijk, je spullen opgebruiken en geen nieuwe grondstoffen aanspreken) en de techniek staat nog niet ver genoeg (ik koop bvb premium selection van 3 jaar oud, dus dat zou een wagen zijn die binnen 2 jaar gemaakt wordt.)
                              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Ik rijd mijn huidige wagen op. Die is veel te goed. Binnen enkele jaren verkopen, en dan een 2dehands kopen lijkt mij nog te vroeg. Mijn wagen zal nog niet versleten genoeg zijn wegens weinig kilometers (want ook is milieuvriendelijk, je spullen opgebruiken en geen nieuwe grondstoffen aanspreken) en de techniek staat nog niet ver genoeg (ik koop bvb premium selection van 3 jaar oud, dus dat zou een wagen zijn die binnen 2 jaar gemaakt wordt.)
                                ik bekijk dat anders. als ik vandaag een nieuwe EV koop, dan gaat die ook pakweg 15 jaar meegaan, zelfs al rijd ik er zelf maar 5 jaar mee (of minder... ). dus komt er binnen 5 jaar een EV op de tweedehandsmarkt, die dan weer elders een oud wrak kan vervangen.
                                hoewel, oud wrak... de meeste belgen rijden hun wagen niet op als ze het financieel kunnen permitteren, maar onze wagens van 10-15 jaar die nog meekunnen gaan naar t buitenland, waar ze ook nog dienst doen, en daar een oud wrak vervangen.

of: als ik als zelfstandige een nieuwe EV koop en mijn benzinewagen doorverkoop aan een particulier, dan is dat beter voor t milieu dan wanneer ik met mijne blijf doorrijden en de particulier zich een nieuwe ICE koopt

of nog anders geformuleerd: er komen altijd nieuwe wagens bij en er gaan er altijd oude weg, ik ga er vanuit dat een wagen pas wordt gesloopt wanneer die echt compleet op is, en door zelf een nieuwe (milieuvriendelijke) wagen te kopen bepaal ik zelf een beetje mee welke wagens er nu bijkomen op de weg.

De golf 1.0 die ik in 2017 kocht, heeft alvast zeer vlot zijn weg gevonden in de tweedehandsmarkt (en eigenlijk was die al als tussenoplossing gekocht, want ik wou op die moment geen 40k meer uitgeven aan bv een 320i wetende dat de elektrische revolutie er zat aan te komen) .

Comment

• Probleem is dat oudere wagens niet geschrapt worden zoals idealiter zou gebeuren, maar in een ander deel van de wereld een verder leven leiden. Je moet ook je vervuiling (gebruik) meerekenen. Er komen gewoon meer wagens bij. Dus als je nieuwe materialen moet aanspreken om amper kilometers te doen, is je winst ook niet wat het zijn moet. Dit samen met het feit dat elektriciteit nog veel opgewekt wordt door fossiele brandstoffen. Wij doen bvb zeer weinig kilometers per jaar, dus dan zal de balans niet voordelig zijn. Dan is de oplossing om elektrisch te gaan fietsen indien mogelijk beter.
                                  Jammer ook om sociale redenen dat je het woord revolutie gebruikt. Een evolutie zou veel gepaster zijn.

Comment

• Ja ge hebt wel een punt, maar dan is het eig vooral de verkoop van nieuwe vervuilende wagens die aan banden gelegd moet worden. En dingen zoals korte afstandsvluchten.
                                    Ik denk er ni meer aan om binnen europa nog te vliegen, met de tesla gaat het ook prima.
                                    Mijn tesla doet trouwens 40000 km per jaar, waarvan 15000 door mezelf

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                      Ja ge hebt wel een punt, maar dan is het eig vooral de verkoop van nieuwe vervuilende wagens die aan banden gelegd moet worden. En dingen zoals korte afstandsvluchten.
                                      Ik denk er ni meer aan om binnen europa nog te vliegen, met de tesla gaat het ook prima.
                                      Mijn tesla doet trouwens 40000 km per jaar, waarvan 15000 door mezelf
                                      Volledig akkoord met het aan banden leggen en regelen van de verkoop van nieuwe ICE auto’s. Als de EV’s maar op tijd betaalbaar worden, en de milieukosten van wagens in het algemeen dalen. Oa bruinkoolcentrales en kinderarbeid in de kobaltmijnen moeten dan wel aangepakt worden voor ik de overstap overweeg.
                                      Wij komen met onze daily niet aan 10000km per jaar. Onder andere omdat ik woon/werk met de fiets doe.

Comment

• als ge tegen kinderarbeid zijt, dan moet ge niets meer kopen. In bijna alles wat ge gebruikt zit op één of andere manier kinderarbeid.
                                        www.peugeotforum.be

Comment

• Kobaltvrije batterijen zijn op komst (of vandaag als je voor LFP batterij gaat), en die bruinkoolcentrales, die hebben we toch niet in belgie?

Maar zoals ik al zei een paar dagen geleden, er zijn mensen die liever hun motor horen draaien.

Comment

Working...
                                          X