Oorspronkelijk geplaatst door Namaz
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Oplaadtijden EV's en PHEV's
Collapse
X
-
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenI like the smell of napalm.... euh.... petrol in the morning. Zal zo lang mogelijk met benzine blijven rijden. Ben ik daarmee een dinosaurus, so be it. Als firmawagen moet de volgende een EV zijn. Dat is voldoende, Prive blijven de benzine wagens.
Dan gaan ze naar het andere kamp.
Dagelijkse verplaatsingen = 100% ev
Voor al de rest iets op benzine met goede pk/gewicht verhoudingen om nog wat Ardennen ritten te rijden.den borre
Int3x0r
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenProbleem is dat oudere wagens niet geschrapt worden zoals idealiter zou gebeuren, maar in een ander deel van de wereld een verder leven leiden. .
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalkden borre
Int3x0r
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
Meestal naar delen in de wereld waar veel meer natuur is en de uitstoot veel minder impact heeft dan hier.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
in polen rijden veel oude vervuilende wagens rond.
https://www.polennieuws.nl/2020/02/p...uilende-autos/
Honderdduizenden oude dieselauto’s met hoge uitlaatemissies worden jaarlijks geëxporteerd naar Polen, ondanks dat het behoort tot de landen met de ergste luchtvervuiling van Europa, zo blijkt uit een nieuw rapport.
Last edited by sunking; 29/11/2020, 00:05.
Comment
-
Het is dus ok om ons vervuilende wagens te exporteren en het probleem te herlocaliseren. Een mondiale aanpak is hier eerder een noodzaak. Maar daar zijn onze wereldlijders te laf voor. De economie gaat voor. Dat laat zich op alle gebied voelen, zelfs gezondheid moet er voor wijken. Een middenweg, of beslissingen richting consuminderen moeten we niet verwachten. Money rules. Internationale afspraken rond het vliegwezen, de scheepvaart, de industrie. Ze zijn er niet. Maar de particulier moet diep in de buidel tasten. We laten ons naaien door het grootkapitaal“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
Heb er dat al heel veel weten zeggen tot .... ze eens een testrit hebben gedaan.
Dan gaan ze naar het andere kamp.
Dagelijkse verplaatsingen = 100% ev
Voor al de rest iets op benzine met goede pk/gewicht verhoudingen om nog wat Ardennen ritten te rijden.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Ik denk dat de amerikanen dIe na 2.000.000km een nieuw $2500 kostende 6 liter V8 in hun truck vijzen properder zijn dan wij... Ik denk dat de gemiddelde leeftijd van de auto’s van de mensen die ik ken in de USA 15 jaar oud is. Reken maar uit hoeveel dit scheelt voor het milieu aan productie- en transportkosten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
Al met hybride (V60 , 530e) en EV ( Prius, VW Golf) gereden. En ik blijf bij mijn stelling. Voor het werk, ja hoor. Mag een EV zijn. Maar al de rest blijft benzine.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk BerichtenIk denk dat de amerikanen dIe na 2.000.000km een nieuw $2500 kostende 6 liter V8 in hun truck vijzen properder zijn dan wij... Ik denk dat de gemiddelde leeftijd van de auto’s van de mensen die ik ken in de USA 15 jaar oud is. Reken maar uit hoeveel dit scheelt voor het milieu aan productie- en transportkosten.
Die hoeven geen perfect interieur met zachte materialen.
Die zijn niet meegegaan in onze diesel hetze, die een grote vergissing bleek (nu zitten ze er mee, in oost europa..)
En de EV’s die op amerikaanse bodem gemaakt worden, kan ik best pruimen Goeie aandrijving, goeie batterij, en voor de rest niet te veel poespasLast edited by sunking; 29/11/2020, 10:30.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk BerichtenIk denk dat de amerikanen dIe na 2.000.000km een nieuw $2500 kostende 6 liter V8 in hun truck vijzen properder zijn dan wij... Ik denk dat de gemiddelde leeftijd van de auto’s van de mensen die ik ken in de USA 15 jaar oud is. Reken maar uit hoeveel dit scheelt voor het milieu aan productie- en transportkosten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenuiteindelijk scheelt het een jaar 12 in us, 11 in eu
maar...dat is moeilijk te staven, us cars worden opzij gezet, okkazies zijn daar supercheap en een europeaan wil nog sollen voor zijn oude sleuren en probeert ze te slijten in groeilanden"In the mid-'90s, 100,000 miles was about all you would get out of a vehicle. Now, at a 100,000 miles a vehicle is just getting broken in," said IHS Markit's Todd Campau.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
2 miljoen kilometer is ook een factor 4 overdreven...
Comment
-
sunking als er momenteel één merk is die tu m’as vu status heeft bij de hipsters en andere is het wel Tesla een beetje zoals een IPhone of Apple toestel 10 jaar geleden.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichtensunking als er momenteel één merk is die tu m’as vu status heeft bij de hipsters en andere is het wel Tesla een beetje zoals een IPhone of Apple toestel 10 jaar geleden.
Comment
-
Ik zou gerust met een hyundai of kia EV willen rijden, maar na meerdere ritten met beiden (toch ook eerst wat wennen eer je goed kan oordelen), bleek toch dat de tesla véle beter reed.
Mensen die echt om status geven, die kopen een polestar of audi, die lachen eens met tesla want da’s brol in hun ogen. Maar goed we wijken hier weer af.
Ach ja, waarom ga ik hier ook weer in mee ...Last edited by sunking; 29/11/2020, 11:38.
Comment
Comment