ge moet geen 22 kw laden hé tommie. Maar de momenten dat het wel wat rapper kan, dat men dan wel hogere kilowatts toelaat. En nogmaals 22 hoeft niet, maar 7 tot 11. Met het nieuwe systeem van capaciteit wordt ge daarvoor afgestraft want daar kijkt men niet naar de moment waarop ge de capaciteit gebruikt.
Men heeft het hier graag over de capaciteit van een batterij die dan wel of niet wordt gebruikt, wel... dat geldt evengoed voor die kabels die in de grond steken. Wat voor nut heeft om die kabels niet te gebruiken als er weinig vraag is naar stroom. Laat dan net de vraag stijgen (en dat kan gestuurd gebeuren via de slimme meter) en dan kan men perfect variabel laden in functie van het netwerkgebruik. Nu komt ge boven de 2.5 kw en klets.
Als ik nog elke dag naar Brussel had gemoeten dan kwam ik er niet met 2.5 kw. De parking was niet aan het gebouw waar ik werkte (wij moesten bedrijfsbusje nemen van en naar parking). Die parkings hadden nooit geen laadpalen gekregen want men veranderde regelmatig van parking naargelang men een goedkoper alternatief vond. En moest ik dus voor mijn 45.000 km's per jaar wel een oplossing vinden om toch tot ginder te geraken en ook terug.
Men rekent hier altijd lekker fijn vanuit zijn eigen standpunt, maar er zijn er genoeg die van ver moeten komen en waarbij het openbaar vervoer geen optie is... tenzij ze stranden in uren per dag kwijt te zijn aan openbaar vervoer. Als ik terug van mijn situatie uitging: 2 uur op en 2 uur terug met openbaar vervoer wegens slechte verbinding naar de werkplek, moeten overstappen. En dan reken ik er nog niet de tijd bij met het bedrijfsbusje nog de weg naar het station van thuis uit.
Als brussel tegen 2030 de diesel niet meer wil hebben, moet in die 10 jaar nog heel wat gebeuren dat iedereen die wil werken daar ook op een eerlijke manier kan geraken. Als ik al zie dat met het huidige tolsysteem iemand van hier op het forum een maand voor niets gaat werken... tof. En die rijdt dan al zelf met de trein. En hij zal verre van alleen zijn in die situatie. Er gaan er genoeg zijn voor wie het goedkoper wordt om te gaan doppen dan nog te gaan werken.
Ipv dat men mensen aanmoedigt om het anders te gaan aanpakken, gaat men ze pakken omdat ze niet anders kunnen.
Men heeft het hier graag over de capaciteit van een batterij die dan wel of niet wordt gebruikt, wel... dat geldt evengoed voor die kabels die in de grond steken. Wat voor nut heeft om die kabels niet te gebruiken als er weinig vraag is naar stroom. Laat dan net de vraag stijgen (en dat kan gestuurd gebeuren via de slimme meter) en dan kan men perfect variabel laden in functie van het netwerkgebruik. Nu komt ge boven de 2.5 kw en klets.
Als ik nog elke dag naar Brussel had gemoeten dan kwam ik er niet met 2.5 kw. De parking was niet aan het gebouw waar ik werkte (wij moesten bedrijfsbusje nemen van en naar parking). Die parkings hadden nooit geen laadpalen gekregen want men veranderde regelmatig van parking naargelang men een goedkoper alternatief vond. En moest ik dus voor mijn 45.000 km's per jaar wel een oplossing vinden om toch tot ginder te geraken en ook terug.
Men rekent hier altijd lekker fijn vanuit zijn eigen standpunt, maar er zijn er genoeg die van ver moeten komen en waarbij het openbaar vervoer geen optie is... tenzij ze stranden in uren per dag kwijt te zijn aan openbaar vervoer. Als ik terug van mijn situatie uitging: 2 uur op en 2 uur terug met openbaar vervoer wegens slechte verbinding naar de werkplek, moeten overstappen. En dan reken ik er nog niet de tijd bij met het bedrijfsbusje nog de weg naar het station van thuis uit.
Als brussel tegen 2030 de diesel niet meer wil hebben, moet in die 10 jaar nog heel wat gebeuren dat iedereen die wil werken daar ook op een eerlijke manier kan geraken. Als ik al zie dat met het huidige tolsysteem iemand van hier op het forum een maand voor niets gaat werken... tof. En die rijdt dan al zelf met de trein. En hij zal verre van alleen zijn in die situatie. Er gaan er genoeg zijn voor wie het goedkoper wordt om te gaan doppen dan nog te gaan werken.
Ipv dat men mensen aanmoedigt om het anders te gaan aanpakken, gaat men ze pakken omdat ze niet anders kunnen.
Comment