Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oplaadtijden EV's en PHEV's

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • allemaal leuke marketing van Toyota, maar zo ver is het nog bijlange niet. 2021 gaat om een prototype en men wil ten vroegste 2025 beginnen met de roll-out. Als ze tegen dan tenminste het grootste probleem hebben opgelost: de beperkte houdbaarheid van de batterijen. Ze kunnen wel snel opladen, maar niet heel veel keer eer de batterij er aan is voor de moeite.
    Toyota is het trouwens al jaaaaaaaaren aan het aankondigen dat ze dit gingen doen. Maar eerst zien en dan geloven. Maw verwacht het nog maar niet te snel in een auto.
    www.peugeotforum.be

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten

      .
      Als je hetzelfde (dus niet 'cheaper') goedkoper kan krijgen zie ik geen enkele reden om er meer geld aan te geven.
      dat kan ik best geloven, mijn broer is veel minder dan mij een prijsbewuste consument

      hij is delhaize terwijl ik aldi ben
      toch komen we goed overeen

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

        dat kan ik best geloven, mijn broer is veel minder dan mij een prijsbewuste consument

        hij is delhaize terwijl ik aldi ben
        toch komen we goed overeen
        Ik verplaats mij, als prijsbewuste consument, op vier wielen met een EV. Ik ben dus eerder Lidl.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          allemaal leuke marketing van Toyota, maar zo ver is het nog bijlange niet. 2021 gaat om een prototype en men wil ten vroegste 2025 beginnen met de roll-out. Als ze tegen dan tenminste het grootste probleem hebben opgelost: de beperkte houdbaarheid van de batterijen. Ze kunnen wel snel opladen, maar niet heel veel keer eer de batterij er aan is voor de moeite.
          Toyota is het trouwens al jaaaaaaaaren aan het aankondigen dat ze dit gingen doen. Maar eerst zien en dan geloven. Maw verwacht het nog maar niet te snel in een auto.
          Neen, Toyota heeft gisteren een communiqué uitgestuurd, staat in de Nikkei Asia dat ze die in 2021 / 2022 willen op de markt brengen
          Zou kunnen dat dat te optimistisch is, maar ze hebben dus wel aangekondigd voor 2021/2022

          En wat betreft de patenten, iedereen legt patenten vast in die nieuwe technologie, Toyota is ook in patentaanvragen in deze technologie 'leider', met meer dan 1000 patenten.
          BMW 420dA : >>>

          Comment


          • en ik heb ergens anders gelezen dat het zou gaan over een prototype van een EV uitgerust met een solid state

            een dik half jaar geleden gaf Toyota nog zelf toe dat ze er nog niet uit waren ivm de levensduur en temperatuurproblemen. Zou straf zijn als ze dat nu in dat half jaar hebben opgelost. Maar kan natuurlijk en ik hoop het zelf ook want het zou een immense omslag betekenen.
            www.peugeotforum.be

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten



              De huidige digitale meter is standaard ook niet 'slimmer' dan de bestaande analoge meter.
              Het enige slimme eraan is dat hij op afstand uitleesbaar is en dat hij digitale data kan opslaan en dat je deze, indien gewenst, kan gebruiken. Maar daarvoor heb je als consument extra software nodig (hoofdzakelijk aan te sluiten via de P1 en soms via de S-poort). Uiteraard zelf extra te betalen.

              Alweer bedankt voor je info Ivo
              Het komt er eigenlijk op neer dat de slimme meter eigenlijk alleen maar dient om je te straffen meer dan in detail opmeten wat je wanneer verbruikt doe dat ding dus niet.
              Pomp je te veel op het net met je zonnepanelen dan gaat men je afstraffen door lagere vergoedingen.
              Verbruik je te veel op piekmomenten dan gaat men je straffen met hogere tarief via het capaciteitstarief ?

              Maar omgekeerd als er weinig vraag is en je gaat laden dan haal je er geen voordeel uit ?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                Toyota is het trouwens al jaaaaaaaaren aan het aankondigen dat ze dit gingen doen. Maar eerst zien en dan geloven. Maw verwacht het nog maar niet te snel in een auto.
                VAG is ook al jaren aan het verkondigen dat ze met twee vingers in de neus een overrun op Tesla gaan doen.
                Moet je vooral de software van een EV outsourcen aan lage loonlanden.

                De autoindustrie en 'aankondigingen'.
                Sommige hebben al meer aankondigingen gedaan dan dat ze bruikbare marktklare EV's geproduceerd hebben.
                Last edited by ivob2; 12/12/2020, 17:01.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                  En wat betreft de patenten, iedereen legt patenten vast in die nieuwe technologie, Toyota is ook in patentaanvragen in deze technologie 'leider', met meer dan 1000 patenten.
                  Ze zouden beter 'leider' worden in het produceren van echte BEV's dan loze misleidende marketingpraat te verkopen over 'zelfopladende' auto's.
                  Volg het nieuws terwijl het gebeurt, blijf op de hoogte van alle entertainment-nieuwtjes en mis niets van je favoriete RTL-programma’s.

                  2021?
                  https://www.spglobal.com/marketintel...party-60238243
                  Last edited by ivob2; 12/12/2020, 17:09.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten


                    Alweer bedankt voor je info Ivo
                    Het komt er eigenlijk op neer dat de slimme meter eigenlijk alleen maar dient om je te straffen meer dan in detail opmeten wat je wanneer verbruikt doe dat ding dus niet.
                    Pomp je te veel op het net met je zonnepanelen dan gaat men je afstraffen door lagere vergoedingen.
                    Verbruik je te veel op piekmomenten dan gaat men je straffen met hogere tarief via het capaciteitstarief ?

                    Maar omgekeerd als er weinig vraag is en je gaat laden dan haal je er geen voordeel uit ?
                    Onder de huidige regelgeving straft de digitale meter je helemaal niet.
                    Hij doet exact hetzelfde als de analoge meter. Alleen digitaal en er moet geen meteropnemer meer langskomen.
                    Maar daar heb je als prosument geen last van (je kan moeilijk het klein voordeel van mogelijke fraude als argument gebruiken om de digitale meter te weigeren ).

                    De eindafrekening met een digitale meter of analoge meter is identiek. Ook voor PV eigenaars.

                    Er zijn momenteel geen injectievergoedingen noch een injectietarief voor overproduktie van een particuliere PV-installatie.
                    Heeft dus niets te maken met de digitale meter.
                    In de praktijk gaat er ook nooit een injectietarief komen dat hoger is dan de injectievergoeding want dat is dan zeer gemakkelijk te omzeilen.
                    Het is net andersom. Met een analoge meter kan men geen injectievergoeding geven want die heeft maar een enkelvoudig telwerk dat, afhankelijk van de toestand, vooruit, achteruit draait of stilstaat. De digitale meter heeft een afname telwerk en een injectietelwerk. Bij de eindafrekending worden deze telwerken met elkaar verrekend zodat het eindresultaat idem is aan dat van een analoge meter.
                    Met de analoge meter kan je, door de technologische beperking, maar voor één optie kiezen => prosumententarief.
                    Met de digitale meter kan je voor drie opties kiezen. Waaronder ook het prosumententarief. Maak je geen keuze blijf je dus gewoon in de huidige situatie en wijzigt er niets.

                    Het capaciteitstarief heeft niets te maken met de kWh die afneemt van het net. Noch met de injectie.
                    Wel met het max. vermogen (kW) dat je per klokkwartier (en bij de afrekening gemiddeld over 12 maandpieken) nodig hebt.
                    Met een analoge meter ontsnap je daar ook niet aan. Zolang je als verbruiker in de overgangsperiode geen digitale meter hebt krijg je bij een analoge meter forfaitair een capaciteitstarief van 2.5 kW aangerekend.

                    Het capaciteitstarief is ook alleen maar van toepassing op de vermogensafname van het net. Niet op het geïnjecteerde vermogen. Ongeacht het soort meter dat men heeft.

                    Als je een PV installatie hebt met een keuring tussen 01/01/2006 en 01/01/2021 en bij optie 1 blijft (prosumententarief) heb je zelfs een voordeel tov consumenten zonder zonnepanelen.
                    Het capaciteitstarief is dan immers niet van toepassing (zowel bij analoge als digitale meter).

                    Prosumenten met een PV-installatie van na 31/12/2020 hebben uiteraard niet meer de keuze van het prosumententarief.
                    Maar dat heeft niets te maken met de digitale meter en ze wisten op voorhand wat de voorwaarden, voor- en nadelen waren van die keuze.
                    Last edited by ivob2; 12/12/2020, 17:30.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                      Zou straf zijn als ze dat nu in dat half jaar hebben opgelost. Maar kan natuurlijk en ik hoop het zelf ook want het zou een immense omslag betekenen.
                      Bwa, op een paar minuten zal het niet steken zeker?
                      De Hyundai group komt met het nieuwe E-GMP platform op de markt (wordt eerst uitgerold in de Ioniq 5).
                      Het batterijpack is toegespitst op de 400-800V multi-charging technologie. Dan zou je ook al in 20 minuten tot 80% kunnen bijladen.
                      Ik heb toch een sterk vermoeden dat dit eerder als produktiemodel van de band zal rollen als het Toyota project.

                      Comment


                      • Als dit project eenmaal slaagt en op de markt komt zijn we natuurlijk weer een heel eind opgeschoten in de goede richting:
                        https://www.elektroauto-news.net/202...s-laden-daheim

                        Het capaciteitstarief kan je dan ook niet meer deren.

                        Comment


                        • Iemand een idee waarom men bij EV maar 1 verbruikscijfer geeft ?
                          Bij ICE is er ook stad en snelweg ?

                          Voor de vrouw komt er geen EV in huis als ik niet op en af de zee kan zonder bijladen.
                          Ze wil bij een dagtrip geen half uur verliezen los van eventuele file . Ja kan wel uitleggen dat je aan zee ook wel laadpunten hebt maar ja als iedereen naar de zee is bij goed weer zijn ze dan vrij ?
                          Ga je in zwembroek 30 minuten lopen, om je ev te verplaatsen als hij vol is ? Ik ga er vanuit dat het not done is op een laadpunt te blijven staan als hij vol is ?
                          Is op zo een stekker eigenlijk een soort slot tijdens het laden of kan iemand gewoon naast je parkeren en de laadstekker er uithalen ?


                          Dus ik woon op 175 km van de kust wat wil zeggen dat ik al minimum 350 km range moet hebben.
                          Maar is dat gemiddeld verbruik die men per wagen geeft aan 50 of 100 of 130 km of een mix ervan en aan welke temperatuur ?

                          Comment


                          • voor werkelijk verbruik op de snelweg raad ik je aan om te kijken op ev-database.nl .
                            wilt ge ook in de winter naar de zee en terug rijden?
                            ge moogt aan ne laadpaal zo lang staan als ge wilt.
                            een kona EV 64 kwh haalt in de zomer gemakkelijk 400 km. Model 3 LR ook. In het algemeen zal je +/- 70 kwh nodig hebben, tenzij als het een onzuinig is (polestar 2, audi e-tron... verbruiken meer)

                            Comment


                            • nog ff over laden, het is hier vast al gepasseerd

                              wat was nu weer het verschil tss een laadpaal en een cee stopcontact afgezekerd op 20 of 30A ivm laden van mijn ev met deze onboardlader

                              BOSCH Germany, 6.6-kW with AC to DC
                              transformation with Level 1 or Level 2 chargin

                              voordeel laadpaal vs extra stopcontact?

                              Comment


                              • gewoon, een stopcontact heeft nog een zekere weerstand, zeker als de contactpunten vuil of versleten zijn (die worden ook met een soort veertje tegen de pinnen van de stekker geduwd, dat veertje verslijt ook). Dus een gewoon stopcontact haalt in theorie 16A maar de meeste opladers gaan niet boven de 13A (er zijn effectief al stopcontacten opgesmoord dus men neemt daar geen risico meer in).

                                Comment


                                • ok thx, maar de on board lader gaat op het einde van opladen zelf de amps verlagen ook? of doet de laadpaal dat?
                                  Last edited by bobo; 20/12/2020, 20:51.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
                                    Iemand een idee waarom men bij EV maar 1 verbruikscijfer geeft ?
                                    Bij ICE is er ook stad en snelweg ?

                                    Voor de vrouw komt er geen EV in huis als ik niet op en af de zee kan zonder bijladen.
                                    Ze wil bij een dagtrip geen half uur verliezen los van eventuele file . Ja kan wel uitleggen dat je aan zee ook wel laadpunten hebt maar ja als iedereen naar de zee is bij goed weer zijn ze dan vrij ?
                                    Ga je in zwembroek 30 minuten lopen, om je ev te verplaatsen als hij vol is ? Ik ga er vanuit dat het not done is op een laadpunt te blijven staan als hij vol is ?
                                    Is op zo een stekker eigenlijk een soort slot tijdens het laden of kan iemand gewoon naast je parkeren en de laadstekker er uithalen ?


                                    Dus ik woon op 175 km van de kust wat wil zeggen dat ik al minimum 350 km range moet hebben.
                                    Maar is dat gemiddeld verbruik die men per wagen geeft aan 50 of 100 of 130 km of een mix ervan en aan welke temperatuur ?
                                    Je kan in het heen gaan of terugrijden ook een kwartier pluggen toch? Hoeft niet op je eindbestemming te zijn
                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                      voor werkelijk verbruik op de snelweg raad ik je aan om te kijken op ev-database.nl .
                                      Model 3 LR ook. In het algemeen zal je +/- 70 kwh nodig hebben, tenzij als het een onzuinig is (polestar 2, audi e-tron... verbruiken meer)
                                      Bedankt voor de tip van ev-database.nl. Ik zie dat zomer er op 23 gr C gemeten is zonder AC ? Mag ik er vanuit gaan dat het verbruik bij een hittegolf met AC even slecht is al het winterverbruik ?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten

                                        Bedankt voor de tip van ev-database.nl. Ik zie dat zomer er op 23 gr C gemeten is zonder AC ? Mag ik er vanuit gaan dat het verbruik bij een hittegolf met AC even slecht is al het winterverbruik ?
                                        Ik denk het niet want in de winter zit ge met verwarming op elektrische weerstanden en dat verbruikt meer dan nen airco.

                                        En de range die ik in de zomer haal met kona en model 3 is zeer goed.

                                        Comment


                                        • Dat blijven staan aan een laadpunt is niet overal toegestaan.
                                          De ev gemeenschap gaat er wel van uit dat je uit respect voor anderen de plaats verlaat als hij vol is.

                                          De kabels zijn vergrendeld eens hij begint te laden.
                                          Wanneer hij vol is blijft de ene vasthaken tot je hem met de kaart of app ontkoppeld, anderen lossen vanzelf aan de wagen en zijn dus uitneembaar.

                                          Men gaat er van uit dat het tweede systeem van toepassing zal worden op openbare plaatsen.
                                          In de UK (en Nederland) zijn ze al bezig met wetten die u verplicht de oplaad plaats te verlaten als hij vol is.
                                          Onder het motto, u parkeert toch ook niet aan een benzine station.
                                          den borre


                                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                          Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                          Comment

                                          Working...
                                          X