Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oplaadtijden EV's en PHEV's

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • De dacia spring is er al, heb m vorige week kunnen aanschouwen.



    En een VW e-up zit rond de 23000, dat is nog te doen (zeker rekening houdend met dat die een pak vlotter rijdt dan de 1.0 mpi)
    Last edited by sunking; 29/06/2021, 12:01.

    Comment


    • Staat allemaal nog in zijn kinderschoenen op alle gebied. Ik heb tijd.
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

      Comment


      • da's iets te zwaar uitgedrukt 'kinderschoenen'

        die fase zijn we al voorbij
        www.peugeotforum.be

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          da's iets te zwaar uitgedrukt 'kinderschoenen'

          die fase zijn we al voorbij
          Inderdaad.
          Er zijn goed werkende producten op de markt. Tesla staat voor wat efficientie en laadgemak betreft, maar Audi en Porsche doen al beter in laadsnelheid aan snelladers.
          Feit is, als ik mijn gebruik bekijk, dan zal ik bijzonder weinig tijd spenderen aan een snellader.

          De keren dat ik toch boven de 300km zal gaan, heb ik misschien 100-200km extra nodig. Dat kost 10-20 minuten, zelfs met een ID3.

          Het enige wat nog in de kinderschoenen staat is de software bij VW, maar Tesla is up and running.

          Als ik binnen een dik jaar een Tesla Mod Y kan bestellen als firmawagen, dan gaat dat gebeuren.
          Als mijn vrouw iets nieuws nodig heeft, dan kan dat misschien wel een 2dehands ID3 of ZOE worden. Perfect bruikbaar, comfortabel en betaalbaar.

          Comment


          • Onze normen liggen anders dan. Natuurlijk als firmawagen gebruikers of leasers kijken jullie er vast anders tegenaan. Begrijpelijk. Zowel de laadmogelijkheden als de batterijen staan (naar mijn normen) echt nog in hun kinderschoenen. Als ik zie hoe de enkelingen met een ev hier in de buurt moeten dutsen met laadpunten… het is zielig. Je wagen staat 2 straten verder, er zijn maar 2 punten, enz…
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

            Comment


            • ik heb geen firmawagen...
              www.peugeotforum.be

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                ik heb geen firmawagen...
                Uitzonderingen bevestigen de regel.
                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten

                  er zijn toch hoogtepunten in beschaving zeker?

                  Of ga je beweren dat het in het jaar 900 beter leven was dan in het jaar 0?

                  Het is gewoon zo dat comfortabele wagens met verbrandingsmotoren meer comfort en luxe bieden dan kabel auto's.
                  De laadstress,het steeds moeten plannen,de natte kabels,....allemaal een stap terug.

                  Wie dat niet kan toegeven is verblind door de consumptiemaatschappij.
                  Ik begrijp wel wat je wil zeggen hoor, ik heb een MX-5, roer ook graag in de versnellingsbak en zo.
                  MAAR:
                  - klagen over natte kabels is dikke bullshit. Liever een kabel nat van de regen, dan een slang die naar de diesel stinkt. Overkomt mij ook altijd als ik naar een klant moet en ik nergens mijn handen kan wassen.
                  - laadstress en plannen is gewoon niet meer van deze tijd voor gewone ritten. Ik reed vroeger 65.000km per jaar, 200km/dag. Om de dag naar de pomp, kostte mij wel heel wat meer tijd dan 2 minuten. Terwijl met een Model 3 had ik gewoon iedere avond een volle tank gehad. Minder stress over rijbereik met een EV want iedere dag een volle 'tank'.

                  Je spreekt over hoogtepunten in de beschaving.
                  En daar vind ik net dat de ICE al lang over zijn hoogtepunt heen is:
                  - blokken worden gesmoord om lagere uitstoot te hebben met meer lawaai en onrustiger draaien tot gevolg
                  - romige 6 cylinders zijn er nog maar amper, alles wordt een 3- of 4-cylinder met turbo. Geen Wankel, geen 1.8 V6, amper 5-cylinders of 8-cylinders.
                  - motorgeluid via speakers om toch nog wat sportief te klinken
                  - meer en meer automatische versnellingsbakken die vooral heel vroeg moeten opschakelen om een paar grammetjes CO² te besparen
                  - alle geluid van buiten moet gedempt worden, want we zouden ocharme eens mogen merken dat we aan het rijden zijn.
                  - auto moet rijden als een boot (hoeveel is dat hier al op het forum gevraagd bij advies voor een nieuwe auto?)
                  - en dan zwijg ik nog maar over het design (weinig echt knaps gemaakt de laatste 10-15 jaar vind ik, maar dat is subjectief)

                  Heel de evolutie van de auto de laatste 20 jaar is er op gericht om minder en minder bij het rijden betrokken te zijn.
                  De enige nieuwe ICE auto die me echt interesseert met realistisch budget tot 60.000€ is een MX-5.
                  Van iedere andere auto vind ik de voorganger (of die daarvoor, of die daarvoor...) waarschijnlijk interessanter om mee te rijden (afgezien van uitstoot en veiligheid)

                  Wel, dan heb ik liever ineens het summum van de evolutie daarvan: de EV.
                  Mijn ideale EV:
                  - iets à la Citroen DS/CX: lekker zweven over de weg
                  - coupé of cabrio à la Audi A5/Mercedes E: vlot, maar niet echt sportief verplaatsen in stijl

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                    Uitzonderingen bevestigen de regel.
                    en welke regel bevestigt dat dan?

                    hier thuis staat nog geen enkele ev. Maar om het nu te benoemen met 'kinderschoenen'... neen, da's voor mij brug te ver. Niet iedereen kan zijn auto thuis laden, maar heel veel mensen wel.
                    www.peugeotforum.be

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

                      en welke regel bevestigt dat dan?

                      hier thuis staat nog geen enkele ev. Maar om het nu te benoemen met 'kinderschoenen'... neen, da's voor mij brug te ver. Niet iedereen kan zijn auto thuis laden, maar heel veel mensen wel.
                      Heel veel mensen wel? Dat is voor mij een brug te ver. Misschien woon je in een wijk of buitengemeente waar dat wel kan, maar hier in de drukke stad hebben mensen amper mogelijkheden. De mensen hier hebben geen garage, die zijn afhankelijk van publieke laadpalen. Dat alleen al. In de hele buurt zijn er 2. Ik zie mensen van verschillende straten ver komen. Voor TWEE laadpalen. In een dichtbevolkte stedelijke zone. Sta mij toe dat “kinderschoenen” te noemen.
                      En dat is Gent. Het Walhalla van de ev.
                      Last edited by order66; 29/06/2021, 18:02.
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                      Comment


                      • Idd. Hier bij ons zelfde probleem. In de dichte buurt geen laadpalen en het is al een gevecht om parkeerplaats te vinden in je eigen straat. Ben benieuwd hoe ze dat gaan verhelpen? Allemaal via een tijdsblok ergens gaan chargeren?

                        Comment


                        • @order66: jij kijkt bij jouw in de buurt en ziet amper palen of plaats voor palen.
                          Ik kijk bij mij in de buurt en zie bij bijna ieder huis plaats voor een paal.
                          Anecdotes dus.

                          Wat statistiek: https://www.statistiekvlaanderen.be/nl/woningvoorraad
                          in Vlaanderen:
                          - open bebouwing: 27,9%
                          - halfopen bebouwing: 18,4%
                          Dan lijkt me dat 46,3% wel een laadpaal kan zetten.
                          (er zullen heus hier wel enkel bij zijn die geen laadpaal kunnen zetten, maar er zullen er ook zijn in een appartement of gesloten bebouwing die wel een paal kunnen zetten)

                          Maar inderdaad voor de personen die geen laadpaal kunnen zetten moet er ook een oplossing zijn.
                          Daarom dat ik al een hele tijd zeg dat men op industrieterreinen en KMO zones voor laadpalen moet zorgen.
                          Laad je wagen op het werk op, dan schijnt de zon namelijk en kunnen we een extra buffer gebruiken om het netwerk te stabiliseren.
                          Wat maakt het nu uit of je wagen 's nachts oplaadt, of overdag?

                          Comment


                          • Het walhalla van de ev - Californië (waar mijn ev import vandaan komt - kampt met een gebrek aan elektriciteit door hun inzet op groene energie

                            Hun auto’s staan stil


                            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                            Comment


                            • Chris_147 woon jij in Gent? Indien niet mag je de anekdotes eens komen registreren. We zullen de auto nemen, want te voet zijn we veel te lang weg.
                              Last edited by order66; 29/06/2021, 19:07.
                              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                              Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                              Comment


                              • Nope, van de Kempen, waar het zo ongeveer overal trajectcontrole is, dus geen rijplezier.

                                bobo is dat nu gaande in Californië, want ik vind niets terug. Wel dit:
                                Chances are that you’ve already heard about the ongoing power outages in Texas and other nearby states. If you haven’t gotten the message already, the situation is dire and totally unprecedented. In the midst of a historic cold snap, electricity demand has outstripped supply by a massive amount. Fac
                                Last edited by Chris_147; 29/06/2021, 20:30.

                                Comment


                                • dus omdat gent er niet in investeert is het een slecht idee voor de rest van vlaanderen? In steden zal het moeilijker zijn, maar onmogelijk niet. Er kan makkelijk met lokale supermarkten onderhandeld worden om daar een laadinfrastructuur op te zetten, idem voor andere plekken waar er veel auto's kunnen parkeren.
                                  en vroeger kon men wel een hele stad vol zetten met parkeermeters... en nu wat laadpalen zou niet meer gaan. De kabels liggen in de grond, dus zooooooo moeilijk gaat dat niet zijn om die infrastructuur aan te leggen.
                                  En die komt er wel. Men kan moeilijk van een stad verlangen dat ze een heel laadnetwerk aanlegt als er nog maar amper ev's zijn. Ik zie hier bijvoorbeeld in Diest dat het aantal laadpalen gestaag in de hoogte aan het gaan is, zowat overal in de stad. Zelfs de supermarkten voorzien nu aparte plaatsen voor de ev's zodat ze kunnen laden.
                                  Kinderschoenen... dat was een aantal jaar geleden toen de eerste ev's er waren. Die waren duur, reden maar 100 kilometer ver en als je moest laden... tja. Daar kunt ge nu toch al niet meer van spreken.
                                  www.peugeotforum.be

                                  Comment


                                  • De markt voor nieuwe EV's is niet echt meer in de kinderschoenen, het is te zeggen: als je kan wachten op levering.
                                    Ik weet eigenlijk niet wat de levertermijnen zijn voor ID.3/4, Enyaq, Mustang E of Ioniq 5/EV6 als je nu nog moet bestellen.
                                    2dehands is het toch nog wat lastig als je +100km snelweg (Turnhout-Antwerpen en terug) moet kunnen rijden, ook in de winter, onder de 15k €

                                    Comment


                                    • de elektrische wagens kunnen allemaal m'n kloten kussen en meer heb ik er niet over te zeggen

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                        Nope, van de Kempen, waar het zo ongeveer overal trajectcontrole is, dus geen rijplezier.

                                        bobo is dat nu gaande in Californië, want ik vind niets terug. Wel dit:
                                        https://blog.ucsusa.org/mark-specht/...han-you-think/


                                        As California has increased its reliance on clean energy, the State had failed to procure sufficient generation resources for the early evening hours, when the grid can no longer rely on solar generation

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                          de elektrische wagens kunnen allemaal m'n kloten kussen en meer heb ik er niet over te zeggen
                                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X