Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mitsubishi stopt ermee in Europa

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mitsubishi stopt ermee in Europa

Vrijdag 4/12/2020 een artikel in 'De Tijd'. Mitsubishi maakt al enkele jaren verlies in Europa.
    De beslissing is een klap voor invoerder Beherman en de dealers. Het zou al sinds deze zomer bekend zijn.

Dus bestaande stock opkuisen en gedaan?
    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Tja, logische stap met zo'n modellengamma.

Comment

Op hun website kan je toch nog altijd een nieuwe wagen configureren heb ik gisteren gezien.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

bestellen gaat niet meer, is nog wat anders dan configureren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
            bestellen gaat niet meer, is nog wat anders dan configureren
            Bestellen gaat wel nog tot alle voorraad op is hé.
            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Hij bedoelde dat een nieuw geconfigureerd model bestellen niet meer kan.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

In theorie wel hè.
                Als wij Europeanen bij de Japanners een wagen configureren en bestellen dan is hij al gemaakt en staat hij al op de boot.

Daarom de verschillende uitvoeringen met vaste opties en een paar opties die in de haven of bij de dealer worden geplaatst.
                den borre

Int3x0r

Comment

ergens geen goed nieuws,toch weer wat diversiteit die verloren gaat en de Outlander PHEV was eigenlijk wel een van de betrouwbaarste PHEV's op de markt.
                  net zoals bij Honda vind ik het onbegrijpelijk dat deze fabrikanten vanaf de jaren 80 een compleet gamma van groot naar klein en sportief en echte terreinwagen hadden en de mensen ze zo lieten
                  links liggen gezien het uiterlijk best wel ok (bvb de Galant van de laatste in Europa) en de kwaliteit boven elke verdenking staat....
                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Is zowat hetzelfde verhaal met Suzuki wagens. Naast de Swift niet echt gegeerd. De Vitara en Jimmy een klein succesje. Meer niet. Het zijn nochthans solide en degelijke wagens.
                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

klopt,ik krijg daar ook geen hoogte van. Ik kan nog ergens begrijpen dat een consument verblind is door een premiumwagen met een bepaalde uitstraling en een stijlvol interieur+goede rijeigenschappen..... Dat kan ik nog snappen. Maar de massale aankoop Suvtjes zoals Captur,2008,T-Roc,...boven de Japanners snap ik niet. Want als auto zijn deze juist vaak betere producten met een beter weggedrag. En uit Europees chauvinisme moet een mens het ook niet doen wat alles wordt overal gemaakt...
                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

In de jaren 80-90 was Mitsubishi toch redelijk populair. De Galant, Colt, Lancer... je zag ze toch redelijk. Daarna was het idd downhill. Honda was ook groot in die jaren, de Civic en de Accord zag je ook veel. Het is idd jammer dat het merk van onze markt verdwijnt, altijd wel een boon gehad voor kwalitatieve Japanners.
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Bestellen gaat wel nog tot alle voorraad op is hé.
                          das niet bestellen, dat is stockverkoop

Comment

Het gebrek aan een dealer netwerk is wel een probleem, mijn broer heeft een L200 en mijn moeder een Honda insight. Dat is zoeken naar een dealer ... Mijn moeder heeft een terugroep actie gehad op haar 11 jaar oude Honda, dichtsbijzijnde dealer was 45 minuten rijden ...

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

Comment

Jammer een mooi en degelijk merk dat we verliezen.

Comment

Mitsubishi is ook niet geïnteresseerd in de Europese markt. Je ziet dat al hun modellen en motoren, een beetje hetzelfde als Subaru.

Mijn pa heeft Mitsubishi gereden van 1976 tot 1990. De eerste was een knalgele Lancer 1400 (in 1976), die had hij gekocht omdat in 1974 de Keniaan Joginder Singh de loodzware Safari Rally gewonnen had met een Lancer 1600. Cibie koplampen erop en dikke janten, en wij als klein paggaders achterin op de hete simili zeteltjes met plakbilletjes volle bak naar 't zuiden van Frankrijk. De Galant break erna was net iets minder indrukwekkend. Enfin, waren super betrouwbare wagens, nooit een serieuze panne gehad.

Staat trouwens een Lancer uit 1976 te koop op 2dehands. Is net dezelfde als wij hadden (ook een tweedeurs).

https://www.2dehands.be/a/auto-s/mit...1400-1976.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten

das niet bestellen, dat is stockverkoop
                                  Dan heb je nooit kunnen bestellen bij de Jappen hè want ze zitten allemaal al op de boot als je besteld.
                                  (Zoals eerder gezegd dus)
                                  den borre

Int3x0r

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                    Het gebrek aan een dealer netwerk is wel een probleem, mijn broer heeft een L200 en mijn moeder een Honda insight. Dat is zoeken naar een dealer ... Mijn moeder heeft een terugroep actie gehad op haar 11 jaar oude Honda, dichtsbijzijnde dealer was 45 minuten rijden ...

Buurman heeft vorig jaar ook een terugroepactie gehad op zijn 14 jaar oude Mitsubishi.
                                    Gratis remklauwen, schijven, blokken en uitlaatdemper.
                                    Bij de Europese merken doen ze het maar als je er zelf over begint te klagen en erbij zegt dat je weet dat het een gekend probleem is.
                                    En dan moet het nog binnen de garantie periode zijn ook.
                                    den borre

Int3x0r

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Buurman heeft vorig jaar ook een terugroepactie gehad op zijn 14 jaar oude Mitsubishi.
                                      Gratis remklauwen, schijven, blokken en uitlaatdemper.
                                      Bij de Europese merken doen ze het maar als je er zelf over begint te klagen en erbij zegt dat je weet dat het een gekend probleem is.
                                      En dan moet het nog binnen de garantie periode zijn ook.
                                      Mijn moeder kreeg een nieuwe passagiersairbag denk ik, als tweede eigenaar is dat zeker een verassing. Ik hoop dat Honda het nog even volhoudt in EU ...

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                        Mijn moeder kreeg een nieuwe passagiersairbag denk ik, als tweede eigenaar is dat zeker een verassing. Ik hoop dat Honda het nog even volhoudt in EU ...

Dat is bij BMW ook wel hoor....E46 en E39 die bij de dealer komen hebben vaak een recall voor nieuwe airbags

Comment

Working...
                                        X