Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mitsubishi stopt ermee in Europa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    japanners vroeger waren een stukje goedkoper en beter uitgerust dan een opel, cit, ford of renault en ze haalden hogere vermogens uit kleinere moteurkes (galant turbodiesel voor de prijs van een ford atmo sierra diesel etc)

    maar das weggevallen en ze ze zijn niet specifiek op de wltp-procedure geent waardoor ze theoretisch meer zuipen en belast worden
    Mijn grootmoeder heeft 3 auto's gehad, Honda Civic, Nissan Micra en Honda logo. Telkens zo een 20 jaar en altijd gebruikt door kinderen en kleinkinderen die nog geen auto hadden, dus niet altijd even zacht
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

    Comment


    • #42
      Ik ben 51 nu en sinds bij bewustzijn hebben we in ons dorp een Subaru-dealer. Een schandaal eigenlijk dat ik er nooit een auto gekocht heb maar de Renault-dealer in het naastgelegen dorp heb gesteund.
      King of the Ludospace - currently running nr. 6

      2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
      2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
        Ik ben 51 nu en sinds bij bewustzijn hebben we in ons dorp een Subaru-dealer. Een schandaal eigenlijk dat ik er nooit een auto gekocht heb maar de Renault-dealer in het naastgelegen dorp heb gesteund.
        Maar Subaru's zijn ook nooit gericht geweest op de Europese markt hé. Zijn pas een dikke 10 jaar terug met een diesel gekomen (die ondertussen ook al weer afgevoerd is), en hun boxers benzines zijn nooit een toonbeeld van zuinigheid geweest (mijn broer heeft nog een Impreza Gt Turbo gehad, niet te zot rijden en die zat al snel aan de 11l/100 km), en dan had je ook nog die permanente 4x4 toestanden, ook al niet echt nuttig in onze contreien en enkel maar trot meerverbruik leiden.

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

          Maar Subaru's zijn ook nooit gericht geweest op de Europese markt hé. Zijn pas een dikke 10 jaar terug met een diesel gekomen (die ondertussen ook al weer afgevoerd is), en hun boxers benzines zijn nooit een toonbeeld van zuinigheid geweest (mijn broer heeft nog een Impreza Gt Turbo gehad, niet te zot rijden en die zat al snel aan de 11l/100 km), en dan had je ook nog die permanente 4x4 toestanden, ook al niet echt nuttig in onze contreien en enkel maar trot meerverbruik leiden.
          In Wallonië verkopen die nog steeds redelijk hoor, hangt echt van de geografie af.

          Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
            In Wallonië verkopen die nog steeds redelijk hoor, hangt echt van de geografie af.

            Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
            Ja, da's waar. In de Ardennen is het, zeker in de winter, wel vrij handig door die 4x4. En die Forester staat dan ook nog wat hoger op z'n poten. Maar toch, in de twee afgelopen decennia, waar diesel toch koning was in grote delen van Europa, hinkten ze toch altijd achterop. En dat verbruik ook hé (boxer, 4x4)... .

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
              In Wallonië verkopen die nog steeds redelijk hoor, hangt echt van de geografie af.

              Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
              In Nederland zijn er heel veel.
              den borre


              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


              Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

                In Nederland zijn er heel veel.
                Hollanders zijn ook altijd meer LPG-rijders geweest, heel interessant in een Subaru.

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

                  In Nederland zijn er heel veel.
                  Zijn goede trekauto's en Nederland is sowieso geen Dieselland. Zijn echt wagens met specifieke kwaliteiten die nu volledig genekt worden door de nieuwe regels.

                  Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                    Maar Subaru's zijn ook nooit gericht geweest op de Europese markt hé. Zijn pas een dikke 10 jaar terug met een diesel gekomen (die ondertussen ook al weer afgevoerd is), en hun boxers benzines zijn nooit een toonbeeld van zuinigheid geweest (mijn broer heeft nog een Impreza Gt Turbo gehad, niet te zot rijden en die zat al snel aan de 11l/100 km), en dan had je ook nog die permanente 4x4 toestanden, ook al niet echt nuttig in onze contreien en enkel maar trot meerverbruik leiden.
                    De running costs (verbruik vooral natuurlijk) zijn inderdaad de hoofdreden dat het er nooit van gekomen is. De 4,8L/100km van de Kangoo zou ik makkelijk x2 mogen doen.
                    King of the Ludospace - currently running nr. 6

                    2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                    2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                    Comment


                    • #50
                      M'n vader heeft nog Legacy 2.0 4WD gereden, 14 jaar en 160.000 km dacht ik, buiten jaarlijkse smeerbeurt geen garage aan de binnenkant gezien. Als je niet te veel km's deed, maakte dat hoger verbruik niet zo veel uit... en 10 liter / 100 km was eind jaren 80 nu ook niet zooo uitzonderlijk hoog voor een 2 liter naft. Weggedaan wegens zin in iets anders, ander reed die nu nog rond denk ik.

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                        M'n vader heeft nog Legacy 2.0 4WD gereden, 14 jaar en 160.000 km dacht ik, buiten jaarlijkse smeerbeurt geen garage aan de binnenkant gezien. Als je niet te veel km's deed, maakte dat hoger verbruik niet zo veel uit... en 10 liter / 100 km was eind jaren 80 nu ook niet zooo uitzonderlijk hoog voor een 2 liter naft. Weggedaan wegens zin in iets anders, ander reed die nu nog rond denk ik.
                        Ze verbruikten wel wat meer dan de gemiddelde tweeliter hoor, maar oké.
                        Maar inderdaad, oerdegelijk. Mijn broer heeft nog een Impreza Gt Turbo gehad, zuipen als een ketter, maar nooit pannes gehad en echt wel stevig gebruikt (wel altijd rustig warm gereden en turbo laten nadraaien).

                        Comment


                        • #52
                          M'n vader kwam toen uit een Volvo 244, dus het verbruik zakte met die Subaru en ik weet ook nog dat hij de 4WD een verademing vond ten opzichte van de rwd (zeker in de toen nog strenge winters met bergen sneeuw )

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                            Mijn moeder was nog niet bij een dealer geweest met die wagen en kreeg een brief thuis
                            ik kan nog beter. De eerste wagen van een bepaald model moest nog aan de dealer geleverd worden en de eerste recall was al binnen...

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten

                              ik kan nog beter. De eerste wagen van een bepaald model moest nog aan de dealer geleverd worden en de eerste recall was al binnen...
                              Dat is ook extreem, in haar geval was het als tweede eigenaar van een 11 jaar oude wagen. Het toont wel hoe ze als merk redeneren.

                              Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

                              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                              '15 Volvo XC60 D3

                              Comment


                              • #55
                                mja... japanners zijn verre van feilbaar en doen soms ook alle moeite van de wereld om fouten te verdoezelen. De airbags van een japanse leverancier. Men wist al jaren dat er problemen waren en toch heeft het nog een hele tijd geduurd eer men de problemen is beginnen oplossen. En zelfs met die vervangingsairbags waren er ook problemen.

                                en dan andere dingen waarvan ik niet durf zeggen of ze waar zijn of niet. zoals dat de bestuurderskant sterker was dan de passagierskant om door te normen te geraken. Kan evengoed fabeltje zijn natuurlijk, maar er is in de autowereld wel lang sprake van geweest.
                                www.peugeotforum.be

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                  mja... japanners zijn verre van feilbaar en doen soms ook alle moeite van de wereld om fouten te verdoezelen. De airbags van een japanse leverancier. Men wist al jaren dat er problemen waren en toch heeft het nog een hele tijd geduurd eer men de problemen is beginnen oplossen. En zelfs met die vervangingsairbags waren er ook problemen.

                                  en dan andere dingen waarvan ik niet durf zeggen of ze waar zijn of niet. zoals dat de bestuurderskant sterker was dan de passagierskant om door te normen te geraken. Kan evengoed fabeltje zijn natuurlijk, maar er is in de autowereld wel lang sprake van geweest.
                                  Dat laatste heb ik ook gehoord van één Japanse constructeur voor één auto. En het gaat hier zeker niet om Honda,ik ga het merk niet noemen omdat er ook aanwijzingen zijn dat het broodje aap is. Al is er maar een tiende van waar dan vind ik het compleet niet kunnen en mag het zware sanctie krijgen,want met veiligheid speel je niet. Het gerucht deed ook de ronde dat GM dit lange tijd gedaan heeft en die zijn niet Japans. Gelukkig zijn die niet meer op onze markt aanwezig.


                                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                    mja... japanners zijn verre van feilbaar en doen soms ook alle moeite van de wereld om fouten te verdoezelen. De airbags van een japanse leverancier. Men wist al jaren dat er problemen waren en toch heeft het nog een hele tijd geduurd eer men de problemen is beginnen oplossen. En zelfs met die vervangingsairbags waren er ook problemen.

                                    en dan andere dingen waarvan ik niet durf zeggen of ze waar zijn of niet. zoals dat de bestuurderskant sterker was dan de passagierskant om door te normen te geraken. Kan evengoed fabeltje zijn natuurlijk, maar er is in de autowereld wel lang sprake van geweest.
                                    Absoluut, ze zijn zeker niet heilig. Maar het is minder gewoon in hun cultuur dan bij een Amerikaan bijvoorbeeld. Maar ze komen allemaal op het punt dat het over veel geld kan gaan ...
                                    Het is soms ook gewoon niet vol te houden om vast te houden aan je eigen gelijk of het wordt je eigen ondergang.

                                    In het "huwelijk" tussen Nissan en Renault zijn ook al rare dingen gebeurd
                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten

                                      Dat laatste heb ik ook gehoord van één Japanse constructeur voor één auto. En het gaat hier zeker niet om Honda,ik ga het merk niet noemen omdat er ook aanwijzingen zijn dat het broodje aap is. Al is er maar een tiende van waar dan vind ik het compleet niet kunnen en mag het zware sanctie krijgen,want met veiligheid speel je niet. Het gerucht deed ook de ronde dat GM dit lange tijd gedaan heeft en die zijn niet Japans. Gelukkig zijn die niet meer op onze markt aanwezig.

                                      Is dat zo onlogisch dan? Als je voor een (fictief) examen je tafels moet kennen van 1 tot 10 maar je weet 100% zeker dat je enkel gaat gevraagd worden om de tafel van 4 op te schrijven, waar steek je dan je energie in?

                                      De small overlap test gaat over een crash test specifiek aan de linkerzijde van de wagen, die de normale kreupelzones passeert. Rechts bestond geen test voor.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                        In de jaren 80-90 waren de modellen bij Honda sowieso mooi. Civic (15i GT bvb), Accord, CRX Nu jammer genoeg zum kotsen.

                                        Een Colt was ook zeker niet mis, een Galant was voor oude zakken. Je zag deze toch redelijk imo.
                                        Integra Type R, atmo 9k rpm. Een van de beste FWD-auto's ooit gemaakt.
                                        Of een Legend met V6...
                                        Ik was een echte Honda-fan, nu nog steeds maar minder dan toen.

                                        In de USA hebben ze nog steeds een meer dan mooi gamma. Hier is het een beetje minder.
                                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

                                          Integra Type R, atmo 9k rpm. Een van de beste FWD-auto's ooit gemaakt.
                                          Of een Legend met V6...
                                          Ik was een echte Honda-fan, nu nog steeds maar minder dan toen.

                                          In de USA hebben ze nog steeds een meer dan mooi gamma. Hier is het een beetje minder.
                                          Hier zijn hun grotere wagens ook altijd klassieker van styling geweest net als hun breaks. Maar een Belg koopt in die categorie Europees. Kia zet momenteel ook echt knappe limousines op de markt met de optima en de stinger, maar verkopen doet dat in België niet. Zelfs Lexus is aan het opgeven hier, terwijl die op papier aan onze smaak voldoen.

                                          Mijn vrouw kon echt voor een knappe optima gaan in haar budget, maar die wou dat zelfs niet bekijken. Zelfs de superb die ze een tijd had was voor veel mensen al exotisch of speciaal. Waarom zou je een full option superb nemen wanneer je een BMW 3 kan hebben voor dat budget krijg je dan als vraag.

                                          Belgen shoppen gewoon heel klassiek. Het best zie je dat in Nederland vind ik, daar zie je die wagens. De Outlander is daar een succes bijvoorbeeld.

                                          Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

                                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                          '15 Volvo XC60 D3

                                          Comment

                                          Working...
                                          X