Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lakkleuren: Belgen worden alsmaar "saaier"

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lakkleuren: Belgen worden alsmaar "saaier"

Wie een nieuwe auto koopt, moet natuurlijk ook over de lakkleur beslissen. Wat dat betreft, zien we een duidelijke evolutie richting “saaie” tinten als we het huidige aanbod stockwagens bekijken.

We doken in het archieven van Gocar DATA en kwamen tot de vaststelling dat Belgen hoe langer hoe meer voor neutrale tinten kiezen.

In de huidige stock van wagens zijn zwart/wit/grijs goed voor 82% van het aanbod!

Ik vind het persoonlijk eigenlijk wel een spijtige ontwikkeling dat alsmaar meer auto's geen kleur meer hebben.
    Volgens mijn tekenleraar vroeger zijn toch zwart, wit en grijs geen kleuren.

Triestig.
    King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
    2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Tja, ze kunnen mij niet beschuldigen van een saaie kleur gekozen te hebben met mijn knalgeel karreke.

Comment

En hoe zou dat komen? Allemaal dankzij de massa's leasingwagens.

Die maatschappijen hebben van de rare regeltjes dat je mag kiezen tussen zwart, grijs of wit.

Achteraf komen die dan massaal op de 2de-handsmarkt terecht.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          Tja, ze kunnen mij niet beschuldigen van een saaie kleur gekozen te hebben met mijn knalgeel karreke.
          Idem.

Comment

Het probleem is dat er bij de meeste merken zelfs geen keuze meer is
            BMW 420dA : >>>

Comment

In de configurator van de nieuwe DS9 : keuze uit 5 kleuren
              ‘t wordt erger en erger

Comment

Er zijn 2 kleuren die ik nooit moet hebben op een auto en dat zijn grijs en zwart.
                Ik vind het al veel te eentonig op de weg.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                  In de configurator van de nieuwe DS9 : keuze uit 5 kleuren
                  ‘t wordt erger en erger
                  Volgens mij slechts 1 echte kleur: Midnight Blauw (donkerblauw dus), de rest zijn grijs, zwart of wit varianten.

Comment

Aanbod en vraag zijn vaak recht evenredig natuurlijk. Vaak zie je merken bij een lancering van een nieuw model wel een hip kleurtje aanbieden, maar als er geen vraag naar komt, verdwijnt het weeral gauw.

Comment

Mensen heulen graag mee met de massa.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                        Er zijn 2 kleuren die ik nooit moet hebben op een auto en dat zijn grijs en zwart.
                        Ik vind het al veel te eentonig op de weg.
                        Voor mij is dat zwart en wit. Grijs ook niet, zilver dan weer wel
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Op zich heb ik niets tegen een witte, grijze of zwarte auto, maar met mate.
                          Wit zou ik zelf niet kopen, want dat is gewoon echt smerig als het al een beetje vuil is.
                          Zwart kan wel goed staan. Mijn Vectra break met chromen klinken en grote velgen was echt knap in het zwart vond ik (en anderen)
                          Grijs: tja, het meest neutrale he. Kan je niets fout mee doen, maar daardoor ook saai.

Comment

Kijk op de parking van de supermarkt en dan weet je het: we zijn saai geworden in de kleurkeuze van onze auto. Grijs, zwart en wit domineren. En zie je al eens een kleurrijke vogel, dan is het zeer waarschijnlijk een oldtimer uit de jaren zeventig of tachtig. De tijd waarin groen, rood of oranje nog populair was aldus de site Gocar.be, waar ze een overzicht maakten van onze favoriete autokleuren van de voorbije 50 jaar.

Comment

In principe is het de invoerder van het merk die beslist welke kleuren hier beschikbaar zijn.

Een voertuig met een afwijkende kleur is dikwijls eentje dat uit het buitenland komt.

Vroeger zag je bijvoorbeeld regelmatig de ex-taxi's, met die beige kleur, hier rondbollen.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Cool, ik hoor bij de 4%

Comment

Ik bij de 11. Altijd een felle kleur als het kan hier.

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Comment

hoewel ik een kleur wel kan apprecieren, maar het voor mezelf in feite niet zoveel uit welke kleur de auto heeft, er zijn belangrijkere opties die de keuze bepalen (okkazie)

nog maar 3 keer een nieuwe gekocht
                                    een zwarte in 1993 (was laatste jaar van de golf cabrio 1, productie lag stil) omdat toen de meeste blauwe quartett waren, en zwart was begin 90 nog vooral een taxikleur
                                    een witte in 1998, omdat het cheap is en ik dat eigenlijk wel echt een mooie kleur vind voor een auto en idd lekker fris in de zomer, en ik was gek op witte benzen
                                    en een (achteraf fout gekozen, wou nog veranderen in rood, maar was net te laat om te veranderen nog) lichtgroene in 2008

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                                      In principe is het de invoerder van het merk die beslist welke kleuren hier beschikbaar zijn.

Een voertuig met een afwijkende kleur is dikwijls eentje dat uit het buitenland komt.

Vroeger zag je bijvoorbeeld regelmatig de ex-taxi's, met die beige kleur, hier rondbollen.
                                      Taxi-gelb is een standaardkleur bij Mercedes , althans in het thuisland.

Ik zweer bij zwarte auto’s, ondertussen al mijn vierde.
                                      Begonnen met een knalrode 205, dan een donkergrijze Jetta II, een blauwgroene Audi 80, een donkergroene Fiësta, een maangrijze A-klasse (een beetje paarse schijn), een zwarte E46, een zwarte 1-reeks, een zwarte V60, tussendoor weer een rode BMW GT (poolwagen), een Selenietgrijze C (stak al tegen na zes maanden), en nu weer een zwarte C.
                                      Ondertussen rijden we ook nog met een chocoladebruine Mini (maar wel met een zwart dak en zwarte accenten).
                                      Altijd heb ik de intentie om voor een ander kleur te gaan, maar steeds weer val ik terug op zwart...
                                      Once you go black...
                                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

...you never choose black again. Allez, dat was toch bij mij zo. In mijn jonge jaren een 318i gehad en na 6 maanden verkocht. Was die kleur vrij snel beu. Vervolgens overgestapt op een mariner blue MX-5 na.

Comment

Working...
                                        X