Oorspronkelijk geplaatst door josenjef
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste keuze voor 10 jaar: hybride of full EV?
Collapse
X
-
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
De wagen laten buiten staan is voor ons geen optie. Zo een publieke laadpaal zou niet voor ons zijn, tenzij in transit of op het werk. Onze wagens slapen binnen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenOf een model 3. Rijdt plezanter dan een S en meer uitgerijpte techniek.
Al geeft kia wrs rationeel gezien het meeste waar voor zijn geld. (rationeel gezien moet je ook geen 535i kopen)Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenMet uw beperkt aantal km’s hoeft hij maar af en toe een paar uur op te laden. Trouwens een ferme luxe uw auto’s laten binnen slapen, veel mensen in een appartement kunnen dat niet
Ik ken zelfs heel wat mensen met een appartement die niet eens een auto hebben, maar wel een parkeerplaats omdat die verplicht bij het appartement zit.
Nadeel is wel dat op die plaats plaats vaak geen mogelijkheid tot laden voorzien is en dat het ook niet altijd simpel is om dat te voorzien.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk BerichtenWat kost dat betalend superchargen tegenwoordig? En is er een groot verschil met bijv. Fastned of Ionity?
Want superchargers zijn hier maar dun gezaaid, dichtste is 22km en dat is best wel ver als je geen eigen laadinfrastructuur hebt
De prijzen van de andere aanbieders ken ik niet.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenHet enige nadeel aan de model 3 vind ik die gewone kofferklep, als dat een 5de deur was geweest, dan was die auto veel handiger.
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenBij ons in België is dat momenteel 0,28 euro per kwh bij de tesla superchargers.
De prijzen van de andere aanbieders ken ik niet.
Hier staan nog meer tarieven opgelijst.
Tesla Supercharger is dan echt wel pak goedkoper en gemakkelijker!
Wat ik ook veel hoor is dat SuperChargers bijna altijd werken en dat het bij andere partijen soms zeer bedroevend kan zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIk ken meer mensen met een huis die geen (overdekte) staanplaats voor hun auto hebben, dan mensen met een appartement die die mogelijkheid niet hebben.
Ik ken zelfs heel wat mensen met een appartement die niet eens een auto hebben, maar wel een parkeerplaats omdat die verplicht bij het appartement zit.
Nadeel is wel dat op die plaats plaats vaak geen mogelijkheid tot laden voorzien is en dat het ook niet altijd simpel is om dat te voorzien.
Welnu als iedereen die thuis een oprit of garage heeft hem thuis oplaadt, en mensen die dat niet kunnen de openbare infrastructuur gebruiken, dan is er geen probleem imho.
Een wagen moet ook geen 24/24 7/7 aan de lader. Zeker een tesla niet. Ik heb twee roadtrips gedaan zonder ene keer een trage laadpaal te gebruiken. En aan een gewone 3 fase paal is die op 7 uur van 0 tot 100 opgeladen, en dan hebt ge 400km range, als ge 1600 km per maand doet moet ge dus elke week in totaal 7 uur aan de lader gaan hangen. (of ge laadt al een stuk op bij de lidl, of gebruikt toch af en toe een supercharger).
Sommigen doen gewoon alsof EV geen optie is voor vele mensen, maar dat is het wel, het is gewoon kwestie van de keuze te maken en de consequenties er bij te nemen (zowel de leuke als de minder leuke).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenInderdaad, bij mij hetzelfde. Eerst wilde men ook de 3 met een 5e deur maken, maar dat lukte niet met het glazen dak. Zeer spijtig vind ik, liever 5e deur dan glazen dak.
Hier lees ik FastNed 0,59€/kWh en Allego 0,71€/kWh.
Hier staan nog meer tarieven opgelijst.
Tesla Supercharger is dan echt wel pak goedkoper en gemakkelijker!
Wat ik ook veel hoor is dat SuperChargers bijna altijd werken en dat het bij andere partijen soms zeer bedroevend kan zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
Met uw beperkt aantal km’s hoeft hij maar af en toe een paar uur op te laden. Trouwens een ferme luxe uw auto’s laten binnen slapen, veel mensen in een appartement kunnen dat nietNu ben ik daar wel tevreden om, ook al heeft het letterlijk een stuk van mijn gezondheid gekost. Maar mensen zien nu natuurlijk enkel een goed huis met wat ruimte (niet op jou bedoeld, maar je reactie doet er mij wel aan denken). Maar ik ben er inderdaad supercontent mee!
Last edited by order66; 27/12/2020, 19:32.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Dat is waar. Om een huis te kopen met inpandige garage heb ik veel andere dingen moeten laten/opofferen, zoals als single een krot kopen en jaren zelf aan werken, 2 jobs draaien en niet reizenNu ben ik daar wel tevreden om, ook al heeft het letterlijk een stuk van mijn gezondheid gekost. Maar mensen zien nu natuurlijk enkel een goed huis met wat ruimte (niet op jou bedoeld, maar je reactie doet er mij wel aan denken). Maar ik ben er inderdaad supercontent mee!
BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
- Likes 1
Comment
-
Dat is waar. Om een huis te kopen met inpandige garage heb ik veel andere dingen moeten laten/opofferen, zoals als single een krot kopen en jaren zelf aan werken, 2 jobs draaien en niet reizenNu ben ik daar wel tevreden om, ook al heeft het letterlijk een stuk van mijn gezondheid gekost. Maar mensen zien nu natuurlijk enkel een goed huis met wat ruimte (niet op jou bedoeld, maar je reactie doet er mij wel aan denken). Maar ik ben er inderdaad supercontent mee!
da's iets wat ik zelf nooit zou doen, jaren aan een huis werken. maar ik verdien goed mijn kost en als ik wil kan ik zo een huis kopen. maar er zijn zo veel andere dingen in het leven ook
.. ik denk, wat kost een garage , en wat kost het om op het einde van de lease de parkeerschade op m'n wagen te herstellen als die buiten staat. en denk dat het laatste goedkoper is.
Last edited by sunking; 27/12/2020, 22:28.
Comment
-
Hier geen afgunst hoor. Alles in het leven is een keuze. Tenzij als ge goed geërfd hebtda's iets wat ik zelf nooit zou doen, jaren aan een huis werken. maar ik verdien goed mijn kost en als ik wil kan ik zo een huis kopen. maar er zijn zo veel andere dingen in het leven ook
.. ik denk, wat kost een garage , en wat kost het om op het einde van de lease de parkeerschade op m'n wagen te herstellen als die buiten staat. en denk dat het laatste goedkoper is.
BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Hier geen afgunst hoor. Alles in het leven is een keuze. Tenzij als ge goed geërfd hebtda's iets wat ik zelf nooit zou doen, jaren aan een huis werken. maar ik verdien goed mijn kost en als ik wil kan ik zo een huis kopen. maar er zijn zo veel andere dingen in het leven ook
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Een auto die binnen staat is gewoon interessant naar alles toe, zeker een inpandige garage. Geen weersinvloeden, veilig, uit het zicht, enz.. .
Comment
-
Op momenten dat de auto zeiknat is had ik toch liever een carport gehad om hem onder te zetten.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Regen valt goed mee. De enigste momenten dat ik een inpandige garage niet interessant vind, is dat je door natte sneeuw gereden hebt en je wielkassen vol natte sneeuw zitten. Dan ligt de garage volledig onder water als je 't er buiten niet afklopt.
Maar dat probleem is met onze huidige winters een heel zeldzaam probleem geworden.
Comment
-
Een huis kopen als begin twintiger... dan kan je niet “zo een huis kopen” he, tenzij je een grote zak geld meekrijgt. Je kan gaan huren, maar dat is geld in een ander zijn zakken steken. Geen beslissing die ik zou nemen. Er is wel een bepaalde fierheid en voldoening aan het feit dat ik zelf mijn woning in orde heb gezet. Er is bewust een huis gezocht met een dubbele inpandige garage, als liefhebber van auto’s en moto’s. Daar heb je meteen het verschil tussen lease en (liefhebber)particulier. Bij leasen steekt het niet zo nauw. En na 3-4 jaar krijg je toch een nieuwe. Een inpandige garage is voor mij onmisbaar, kwestie van rustig eens aan een wagen of moto te kunnen werken, winter/zomer. Er zijn nog andere voordelen aan, zoals hierboven vermeld. Ook warm kunnen vertrekken, boodschappen uitladen, interieur kuisen, andere wielen steken, enz... als liefhebber ben je graag met de wagen bezig. Een groot verschil met leaserijders natuurlijk. Begrijpelijk.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Comment
-
Inderdaad, het is maar waar je prioriteiten legt, of hoeveel je van thuis meekrijgtEen huis kopen als begin twintiger... dan kan je niet “zo een huis kopen” he, tenzij je een grote zak geld meekrijgt. Je kan gaan huren, maar dat is geld in een ander zijn zakken steken. Geen beslissing die ik zou nemen. Er is wel een bepaalde fierheid en voldoening aan het feit dat ik zelf mijn woning in orde heb gezet. Er is bewust een huis gezocht met een dubbele inpandige garage, als liefhebber van auto’s en moto’s. Daar heb je meteen het verschil tussen lease en (liefhebber)particulier. Bij leasen steekt het niet zo nauw. En na 3-4 jaar krijg je toch een nieuwe. Een inpandige garage is voor mij onmisbaar, kwestie van rustig eens aan een wagen of moto te kunnen werken, winter/zomer. Er zijn nog andere voordelen aan, zoals hierboven vermeld. Ook warm kunnen vertrekken, boodschappen uitladen, interieur kuisen, andere wielen steken, enz... als liefhebber ben je graag met de wagen bezig. Een groot verschil met leaserijders natuurlijk. Begrijpelijk.
Ik zou gerust nu een huis kunnen kopen met garage, maar dan wel ergens meer afgelegen. En nu heb ik het (financiele) voordeel van die deelwagens er bij door in gent te wonen, en heb toch amper nen auto nodig. Het eerste wat ik gedaan heb toen k hier in gent arriveerde was mijnen bmw te koop zetten lol, waar ik de jaren daarvoor veel km mee gedaan heb, maar hij stond daar toch maar grotendeels stil te staan.
Momenteel nijpt het wel wat want met die lockdown zit ik vaak in mijn appartement en kheb hier wat spullen bijgekocht waardoor ik plaats begin tekort te komen, en ik zit hier ook maar mijn huisbaas rijk te maken, dus dan denk ik, ik ben hier weg, koop een huis in t groen, pak mijnen tesla mee, zet hem in de garage, kan hem thuis opladen dus goedkoper, en nog ne vespa er naast voor de fun.
Ma dan oei, een paar km voor naar de kapper of apotheek te gaan, het zwembad wellicht nog verder, geen horeca achter mijnen hoek, of winkels die open zijn 's avonds of op ne zondag, ik werk in den IT en dan is het ook handig om vlot in brussel of antwerpen te geraken met de trein. Winkelen doe ik altijd te voet, ook als ik kleren of kerstcadeaus wil in huis halen. Ik vind het een luxe om niet afhankelijk te zijn van een auto. Puur uit autoliefhebberij een huis met grote garage kopen, voor mij is het een brug te ver. Ben ook te lui om daar in t weekend veel mee bezig te zijn. Misschien mijn grootste probleem.
Moeilijke afweging
Als nu blijkt dat thuiswerk de norm wordt, kan ik in feite eender waar gaan wonen. Dus daar ben ik wel over aan het denken.
Sorry voor de Off Topic post ..
Maar of ik hier nu in gent woon, of ergens in een boerengat: elektrisch rijden ga ik altijd kunnen blijven doenLast edited by sunking; 28/12/2020, 10:54.
Comment
-
Ik denk echt dat wij in dezelfde buurt wonen, waarschijnlijk kunnen we naar elkaar zwaaien vanop zolder
Wij wonen hier ook echt graag, alles dichtbij, met de fiets of te voet bereikbaar.
Enkel die fascistische lez is erg“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenIk denk echt dat wij in dezelfde buurt wonen, waarschijnlijk kunnen we naar elkaar zwaaien vanop zolder
Wij wonen hier ook echt graag, alles dichtbij, met de fiets of te voet bereikbaar.
Enkel die fascistische lez is erg
mijn grootste ergernis zijn die stinkbussen waar er 40 per uur van passeren voor mijn deur, alleen daarom zou k al willen verhuizen :/ .
Tja en de LEZ, 't heeft voor- en nadelen, dat diesels zonder roetfilter uit het verkeer verdwijnen is een goeie zaak vind ik.
https://archief-algemeen.omgeving.vl...EZ_nov2020.pdf
En ook dat de tweetaktbrommers verdwijnen trouwens want die zijn enorm vervuilend.
Nu nog die bussen, volgens mij betaalt de lijn de boete er gewoon bij want die zijn zeker niet euro 5 die bussen die hier rondrijden
En ben ergens blij dat ik in gent woon en niet in antwerpen of brussel, waar de luchtkwaliteit nog slechter is.
Comment
Comment