Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste keuze voor 10 jaar: hybride of full EV?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Pm.
    Dat van die bussen begrijp ik niet. Kan de Lijn daar dan geen trolleybussen inzetten dan? Of is het een doorgangsweg naar de stelplaats?
    Ik erger mij geweldig aan het débacle in Gent rond de elektrische bussen die er niet komen. En dan particuliertje pesten en geld afzetten met de lez.

https://www.demorgen.be/nieuws/de-li...alen~ba4fec6e/

Diesels zonder roetfilter en 2takt uit de stad weren is idd een goede zaak. Maar daar alweer enkel die focus op mobiliteit. Omdat het gemakkelijk is, en geld opbrengt. Wat met de open haarden en palletkachels? Als ik met de hond ga wandelen stinkt het soms geweldig in de straat. Daar doen de groenen dan weer niks aan
    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• da's de volgende... de houtvuren verbieden
      www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
        da's de volgende... de houtvuren verbieden
        Denk het ook. Fascisten zijn het, die Groenen. Niets met mate of met een compromis of evolutie... neen gewoon oogkleppen en gaan.

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

da's de volgende... de houtvuren verbieden
          In zeer dicht bevolkte gebieden (steden) zou dat misschien nog niet zo slecht zijn. Zeker op windstille (smog)dagen. Het zijn ook de mensen die nat hout en afval enzomeer stoken, die het voor de rest gaan verpesten.

Comment

• BMW SCHROEFT PRODUCTIE ELEKTRISCHE AUTO'S OP

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

In zeer dicht bevolkte gebieden (steden) zou dat misschien nog niet zo slecht zijn. Zeker op windstille (smog)dagen. Het zijn ook de mensen die nat hout en afval enzomeer stoken, die het voor de rest gaan verpesten.
              ah, nu zijn we er. Nat hout en afval. In mijn houtstoof komt enkel maar droog hout. En ja dat riekt ge buiten, maar dat stinkt niet zoals nat hout wel doet.
              www.peugeotforum.be

Comment

BMW SCHROEFT PRODUCTIE ELEKTRISCHE AUTO'S OP

https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...sche-autos-op/
                Gaat het over elektrische auto's of geëlektrificeerde auto's?
                Dit artikel zegt (deels)elektrische auto's: https://www.autointernationaal.nl/20...atie-bmw-320e/

Ik betwijfel zeer sterk dat nu reeds 8% van wat BMW verkoopt EV's zijn. Zullen eerder grotendeels hybrides zijn.
                Ik zie BMW ook EV verkoop ook niet optrekken tot 20% binnen 3 jaar.
                Zal eerder nog wat plug-in hybrides zijn om de EU CO2 boetes te ontlopen om hopelijk vanaf 2023 wel voldoende echte EV's te kunnen verkopen.

Comment

• met de boetes die er zitten aan te komen, ga je juist heel erg goede zaken kunnen doen op het einde van elk jaar. Ze moeten een bepaald percentage halen anders dikke boete. Zitten ze daar niet aan, reken dan maar op serieuze kortingen op het einde van het jaar om het streefcijfer alsnog te halen.
                  www.peugeotforum.be

Comment

met de boetes die er zitten aan te komen, ga je juist heel erg goede zaken kunnen doen op het einde van elk jaar. Ze moeten een bepaald percentage halen anders dikke boete. Zitten ze daar niet aan, reken dan maar op serieuze kortingen op het einde van het jaar om het streefcijfer alsnog te halen.
                    We zijn het einde van het jaar. Of bedoel je einde 2021?
                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

ah, nu zijn we er. Nat hout en afval. In mijn houtstoof komt enkel maar droog hout. En ja dat riekt ge buiten, maar dat stinkt niet zoals nat hout wel doet.
                      Ik woon op de 'zalige' buiten in een vrijstaande woning. Momenteel ben ik een mengeling van 7 jaar gedroogde beuk, eik, berk en vogelkers aan 't stoken. Bij mij zie je na een rokerige 'koudstart' amper rook uit de schouw komen.

Comment

• bij mij rookt het ook niet, maar ge riekt lichtjes de rook buiten
                        www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten

We zijn het einde van het jaar. Of bedoel je einde 2021?
                          't zal eerder 2021 worden
                          www.peugeotforum.be

Comment

Ik woon op de 'zalige' buiten in een vrijstaande woning. Momenteel ben ik een mengeling van 7 jaar gedroogde beuk, eik, berk en vogelkers aan 't stoken. Bij mij zie je na een rokerige 'koudstart' amper rook uit de schouw komen.
                            Ik weet niet hoor.
                            Als ik nu ga joggen, ruik ik direct welk huis er op hout stookt. En het zijn er meer en meer hier in de buurt. ('op den buiten', voor zover)
                            Het is niet omdat je het binnen niet ruikt of niet uit de schouw ziet komen, dat er geen slechte lucht van houtstook is.

Pas op: ik apprecieer ook wel eens een vuurkorf voor de gezelligheid. Maar een huis verwarmen met hout vind ik niet meer van deze tijd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

Ik weet niet hoor.
                              Als ik nu ga joggen, ruik ik direct welk huis er op hout stookt. En het zijn er meer en meer hier in de buurt. ('op den buiten', voor zover)
                              Het is niet omdat je het binnen niet ruikt of niet uit de schouw ziet komen, dat er geen slechte lucht van houtstook is.

Pas op: ik apprecieer ook wel eens een vuurkorf voor de gezelligheid. Maar een huis verwarmen met hout vind ik niet meer van deze tijd.
                              Howla, ik heb niet gezegd dat er geen schadelijke rook uit die schouw komt hé. Ik zeg gewoon dat de ene houtstook de andere niet is. En hout stoken is een vrij marginaal iets geworden, hier alvast toch. Ik stook m'n huis ook niet warm met houtvuur. Dat gaat hier enkel 's avonds aan. Maar oké, 't is schadelijk, zal ik ook nooit ontkennen. Ik doe nooit korte ritjes met de auto, dat compenseert enigszins en sust m'n geweten.

Comment

• Als we moeten stoppen met schadelijke dingen moeten we mss vooral stoppen met goedekope vliegreizen en cruisen. Van luchtvaart kan je veel auto rijden en huizen verwarmen hoor...maar dat heilig huisje mag natuurlijk niet geraakt worden;
                                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oh, ik vind dat dat heilig huisje zeker wel geraakt mag worden.
                                  Vliegverkeer krijgt grote (of volledige) korting op taks op kerosine, kan men zo invoeren: https://www.hln.be/binnenland/gelekt...alen~ac2b3e3a/

Comment

• als ik mijn dampkap aansteek, heb ik zelf de gezelligheid van de geur van een openhaard (van de buren)

maar ik ben niet tegen, wijzen naar elkaar is part off the plan natuurlijk

feit is dat de lucht nog nooit zo zuiver was en onze grootouders leven lekker lang en die hebben volle bak in de smog en sigarettendamp gezeten

smog bestaat niet meer bij ons
                                    Last edited by bobo; 28/12/2020, 18:45.

Comment

• Hier is het pelletkachel en CV op stookolie. Wagens zijn allen benzine. Motor zelfs 98 Ron.
                                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Warmtepomp , EV en elektrische motorfiets .
                                        2015 Nissan Leaf Acenta .
                                        1986 Lamborghini Jalpa

Comment

• 1000 liter mazout (=1000m³ gas), ev staat op inschrijven en elektrische fiets

kwam van 2000 liter mazout en 1260 liter diesel, 3 jaar geleden

warmtepomp, eerst zien wat het capaciteitstarief gaat worden (en ik slaap niet graag bij 20°)

Comment

Working...
                                          X