Oorspronkelijk geplaatst door Jocar
Bekijk Berichten
Of je moest door Duitsland rijden want daar is laden aan een laadpaal over grote afstanden al geen issue meer.
Ik gaf ook al aan dat het gebruik van een EV samengaat met het rijdersprofiel.
Je bent duidelijk nog geen BEV rijder. Normaal dat je er dan vraagtekens bij stelt.
Ik kan uit de praktijk wel al het tegendeel aangeven.
Ik kan hier ook vrij objectief in zijn. Ik heb nl. geen enkel voordeel of nadeel bij een BEV, diesel, benzine,.....
De grootste 'kinderziektes' die ik tot nu toe gehad heb in een auto was toevallig een diesel. De Opel Insignia Sports Tourer 4 x 4.

En daar heb ik op dit eigenste forum ook objectief en in negatieve zin over bericht.
Met de drie daaropvolgende BEV's heb ik nooit zo'n miserie meegemaakt.
Moest dat wel zo zijn had ik dat net zo goed geschreven. Ik heb geen aandelen in de auto-industrie.
Maar het was wel Utah die zich de vraag stelde.
Gezien hij zijn rijders- en gebruikersprofiel niet heeft meegegeven kan hij op basis van jouw profiel en het profiel dat ik schetste misschien al iets
helderder een oordeel vellen. Of ons iets wijzer maken hoe hij zijn toekomstige auto wil gebruiken.
Maar over kinderziekten zou ik me geen zorgen maken.
Toch niet bij merken die al enkel jaren ervaring hebben met het vermarkten van een BEV.
Het is ook niet dat ze de auto heruitgevonden hebben.
Het blijft basic nog altijd een blik op vier wielen.
Software is ook al enkele decennia in gebruik. Je gebruikt toch ook geen typemachine met lint meer omdat de software van een pc nog kinderziektes
zou kunnen hebben.
Een elektrische motor is in vergelijking met een interne verbrandingsmotor zowat het simpelste apparaat dat je kan vinden.
Je halve keuken en hobbykamer steekt er vol van.
Elektrische apparatuur op batterijen is ook al lang geen punt meer. Iedereen schakelt over op snoerloze werkapparatuur. Zelfs profs.
BEV bouwers hebben gewoon al die bestaande en beproefde technologie samengevoegd.
Ik zou je ook niet aanraden een dagproefrit in een BEV te gaan maken.
Daarna kan je nl. niet meer terug.

Meer dan veertig jaar heb ik in allerlei benzine's en diesels gereden.
Na enkele jaren BEV wil ik nooit meer terug. Dat is het grootste nadeel van een BEV.

Comment