Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste keuze voor 10 jaar: hybride of full EV?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    Good to know! Er staan massa's Outlanders te koop in NL (wegens niet meer fiscaal vriendelijk) en in Duitsland.

Prijzen liggen zodanig laag dat je er nog geen goed uitgeruste Golf variant mee hebt.

Maar ik maak mij toch ook wat zorgen op langere ritten van pakt 1200km wat ik buiten Corona toch jaarlijks twee keer doe. Aan 9/10l hoeft dat ook niet voor mij.

Maar als dat 7l is kan ik er nog mee leven.
    Volgeladen op reis was 7L het algemeen verbruik.
    Heb dan ook nergens bijgeladen onderweg en ik het gehucht waar ik zat was de dichtstbijzijnde paal op ongeveer 15km.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Je hebt over een model van 8 jaar oud vermoed ik.
      Mijn minimum nu in de winter is 50km.
      Maximum was 68km.
      Kom daar dikwijls een week mee toe.
      Mijn elektrische fiets doet afhankelijk van de snelheid en de buitentemperatuur ook 50 tot 130 km.
      Als dat de enige afstanden zijn voor een gehele week kom ik daar die week ook mee toe.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Heb deze ook getest.
        Niet traag maar gewoon sportief gereden en na 22km was het over.
        De BMW deed niet veel beter, begin de 30 als ik mij goed herinner.
        Gelukkig dat ik die kelk aan mij voorbij heb doen gaan.
        Fiscaal is dat ondertussen ook een ramp geworden. Dacht ergens 2018 of begin 2019 zelfde stramien als de slechtste diesel uit het gamma.

De nieuwe Mini Cooper Electric is ook deels een gemiste kans. Is eigenlijk een BMW i3 met een ander koetswerk en uitrusting.
        En laat de i3 nu onze slechtste EV zijn. De dochter kan er maar goed mee zijn.
        Alleen nooit in ecomode gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten

Dag Flappy.

Ik ga me verder concentreren op de topicvraag.
          dag ivob2

en als ge mensen verwijt of topic te gaan, doe het dan misschien zelf ook niet. Gij kadert nogal graag, zo graag dat ge een winkel met fotolijsten kunt beginnen.
          www.peugeotforum.be

Comment

Mijn elektrische fiets doet afhankelijk van de snelheid en de buitentemperatuur ook 50 tot 130 km.
            Als dat de enige afstanden zijn voor een gehele week kom ik daar die week ook mee toe.
            Range hangt vooral ook af van het niveau van ondersteuning die je vraagt
            Ik vermoed 1000wh? Alhoewel, 50km is wel weinig dan.
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten

Maar goed 2021 ga ik vooral veel testen. Mijn eerste referentiepunt zal MG zijn. MG lijkt op het eerste zicht het KIA van 10 jaar geleden. Goede wagen tegen een goedkope prijs leveren met 7 jaar garantie. 10 jaar geleden wou ook niemand een Kia maar ondertussen helaas ook niet meer goedkoop. Vandaar uit wil ik dan bekijken of het de moeite is om meer geld te geven aan andere merken. Maar gelukkig of spijtig is een auto geen rationele aankoop en geeft ik na een testrit met de Tesla model Y wel 70k uit aan een EV
              In 2021 zal ook de eerste EV break van MG beschikbaar zijn.

Een auto kan ook een rationale aankoop zijn. Het is maar wat je er zelf van maakt.
              De Tesla 3 was één van de gesteste voertuigen die in het voorziene budget paste.
              Heb model 3 een week lang uitvoerig kunnen testen.
              Maar hij is het om allerlei ander redenen net niet geworden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

Maar ik maak mij toch ook wat zorgen op langere ritten van pakt 1200km wat ik buiten Corona toch jaarlijks twee keer doe. Aan 9/10l hoeft dat ook niet voor mij.

Maar als dat 7l is kan ik er nog mee leven.
                Een verschil van 2 liter per 100 km maakt op die 2 maal 1200 km een verschil uit van zegge en schrijven ongeveer 72 euro.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Percentage aan gebruik om een wagen op fossiele brandstof wat elektrische opslag te geven is verwaarloosbaar ivm een ev.
                  Daar gaat het niet om. Je hebt dus werkelijk geen idee.
                  Het grootste deel van het ontgonnen kobalt gaat naar het raffinageproces van fossiele brandstoffen.
                  En zonder dat eindprodukt rijd je auto op verbrandingsmotor niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

Als je in een boerenhol woont, kan je nog steeds via zo'n deelsysteem een wagen leasen, en die met mensen in uw wijk delen. Je doet er dan wel goed aan om eerst ne keer te polsen of er buren zijn die interesse hebben.
                    In een stad zijn sowieso meer deelwagens beschikbaar dan ergens in een boerenhol, maar eigenlijk geldt in dat boerenhol even goed dat iedereen een eigen wagen voor de deur heeft staan, dus die kost moet iedereen maken, dan is het op zich maar een kleine moeite om deze wagen ook ter beschikking te stellen van anderen op momenten dat je hem niet nodig hebt.
                    Ik woon in zo'n dorp.
                    De gemeente rijdt er grotendeels elektrisch.
                    Een deel van die BEV's laadt dan ook nog eens op aan een V2G laadpaal die het energiegebruik van de gemeentediensten kan stabiliseren.
                    Op een groot deel van de gemeentegebouwen liggen dan ook nog eens zonnepanelen om in meer dan de eigen behoefte in energie te voorzien.

Inwoners van de gemeente kunnen via een coöperatieve zelf investeren in deze zonnepanelen. Met een zeer gunstig fiscaal rendement.
                    De inwoners van de gemeente kunnen door inschrijving op een deelsysteem ook 24/7 (wanneer beschikbaar) gebruik maken van deze elektrische deelwagens.

Dat is voor ons dus zeker een optie in de toekomst. Indien we beiden niet meer gaan uitwerken gaat ook de privaat gebruikte BEV de deur uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquino Bekijk Berichten
                      Tja, stuur ontsmetten in deze tijd hé...
                      Ja en?
                      Ook al negen maanden niet meer in een warenhus geweest?

Comment

In 2021 zal ook de eerste EV break van MG beschikbaar zijn.

Een auto kan ook een rationale aankoop zijn. Het is maar wat je er zelf van maakt.
                        De Tesla 3 was één van de gesteste voertuigen die in het voorziene budget paste.
                        Heb model 3 een week lang uitvoerig kunnen testen.
                        Maar hij is het om allerlei ander redenen net niet geworden.
                        Oh ik was ervan overtuigd dat jij met een Model3 reed. Buiten de i3 welke is dan je hoofdvoertuig?
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                          Ik doe ook al lang aan autodelen.
                          Met mijn vrouw en mijn kinderen.
                          Idem.
                          Maar dan met mijn partner(s).
                          Voor mij is 'mijn vrouw', net zoals een fossiele auto, een voorbijgestreefd iets.

Comment

7% dus
                            www.peugeotforum.be

Comment

de huidige vraag en verwachte vraag naar kobalt

www.peugeotforum.be

Comment

Daar gaat het niet om. Je hebt dus werkelijk geen idee.
                                Het grootste deel van het ontgonnen kobalt gaat naar het raffinageproces van fossiele brandstoffen.
                                En zonder dat eindprodukt rijd je auto op verbrandingsmotor niet.
                                Elegante manier om te communiceren.
                                Toch bedankt voor de info
                                Ik leer graag bij, iedereen kan hier op verschillende niveaus nog bijleren precies.

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Ik leer graag bij, iedereen kan hier op verschillende niveaus nog bijleren precies.
                                  Op voorwaarde dat je paginalange repetitieve monologen keer op keer doorworstelt.
                                  Eén voordeel: ze zijn taalkundig vrij verzorgd.
                                  Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 21/12/2020, 15:52.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Oh ik was ervan overtuigd dat jij met een Model3 reed. Buiten de i3 welke is dan je hoofdvoertuig?
                                    Hoofdvoertuig? Wij hebben zelf maar één blik op vier wielen meer.
                                    Heb ik dan ergens een 'i' vergeten te typen.

Een Kona EV Sky Ceramic Blue/Chalk white na een jaar gebruik gevolgd door een Kia e-Niro More Long range luxe pack silky silver.
                                    De i3rex wordt gebruikt door de dochter. Handig voor in het centrum van een stad maar voor de langere afstand en op de buiten verkies ik de Kona EV of e-Niro.

Kwamen verder nog in aanmerking: Mini Cooper Countryman PHEV, Opel Ampera-e, Tesla 3 varianten, Audi e-tron SUV, Jaguar I-pace.
                                    Komen nu in aanmerking: Polestar 2 en Ford Mustang mach-e.
                                    Polestar 2 al kunnen testrijden maar valt af. Technisch niet beter dan de huidige.
                                    Ford moet nog testgereden worden. Pas Q1 2021 voor gebruiker leverbaar. Dus nog geen mening over.

Uit al deze opties kwamen voor mij de Kona EV en de Kia e-Niro als beste pakket naar voor.
                                    De enige restrictie die mijn partner oplegde was 'geen open dak'. Daar kon ik mee leven.
                                    Na een jaar hebben we de Kona EV ingeruild voor een Kia e-Niro. Alleen voor de binnenruimte aanvankelijk gekozen voor de e-Niro.
                                    Gezien we hoogst uitzonderlijk met achterpassagiers moeten rijden en nooit heel veel bagage moeten meesleuren was dat echter voor ons niet echt een onoverkomelijk voordeel. Zeker met het vernieuwde front zouden we nu de Kona EV verkiezen. Hij is ook zuiniger en iets snediger dan de e-Niro.
                                    Technisch zijn het dezelfde auto's.

Onder normale omstandigheden is de volgende keuzeperiode vanaf half 23. Dan zien we wel wat er dan op de markt verkrijgbaar is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Op voorwaarde dat je paginalange repetitieve monologen keer op keer doorworstelt.
                                      Je mag ze allemaal gerust negeren. Lezen is geen verplichting.
                                      Jouw commentaar doorworstelen vraagt geen enkele moeite. Ze draagt niets bij en er blijkt geen enkele ervaring uit over het topiconderwerp.
                                      Stel mij altijd de vraag waarom mensen zonder enige ervaring ter zake zich in een topic mengen. Dan nog eens zonder enige relevantie met het onderwerp.
                                      Mij zie je ook toch ook nooit in een topic over de Dacia Duster. Ik heb er totaal geen ervaring mee. Dus zwijg ik erover en laat de ervaringsdeskundigen vrij aan het woord.

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

dag ivob2

en als ge mensen verwijt of topic te gaan, doe het dan misschien zelf ook niet. Gij kadert nogal graag, zo graag dat ge een winkel met fotolijsten kunt beginnen.
                                      Ok.
                                      Je hebt volkomen gelijk. Ik heb me ook weer laten verleiden om op je commentaar te blijven ingaan. Mijn fout. Mea culpa.
                                      Als je dat zo stoort zwijg ik vanaf nu in dit topic met even veel plezier. Als ik je daar gelukkig mee kan maken geen probleem. Ik heb er geen moeite mee.

Mijn mening op de vragen van Utah zijn gekend. Kan er niets meer aan toevoegen.
                                      Ik zou me inderdaad toch weer laten verleiden om buiten het topic te gaan.
                                      En dat gaan we niet laten gebeuren.
                                      Veel plezier verder in dit topic.

Hopelijk kan je er iets aan toevoegen uit eigen ervaring en niet volgens je toekomstige verwachtingen.
                                      Last edited by ivob2; 21/12/2020, 16:06.

Comment

7% katalysator, 42% batterijen goed geprobeerd.
                                        Het percentage batterijen zal door het gebruik van ev’s alleen maar toenemen. Het is dus duidelijk ook niet de heilige graal zoals je wenst voor te stellen, hooguit een te overwegen alternatief.
                                        Je commentaren ga ik niet negeren, maar toch met een korrel zout nemen, of neen, met een hele strooiwagen

Comment

• 60% van de jaarlijkse productie van kobalt in Congo gaat richting china. Van dat volume in china gaat 80% naar het maken van batterijen.

't is al lang geweten dat de chinezen heel de grondstoffenmarkt naar zich aan het toetrekken zijn. dus ipv afhankelijk te worden van aardolieproducerende landen, worden we nu afhankelijk van een totalitair regime. Mijn hoop is (en dat wordt ook bevestigd door de vele onderzoeken die momenteel gaande zijn) dat batterijen zonder die exoten in de komende jaren gemaakt kunnen worden.
                                          www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                          X