Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste keuze voor 10 jaar: hybride of full EV?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
    Als ik vandaag een bestelbon moet tekenen dan blijf ik bij een benzine of diesel.
    Als er geen fiscaliteit mee gemoeid is, lijkt dat soms nog het beste.

Er wordt soms neerbuigend gedaan over "salariswagens", maar ze zorgen alleszins wel voor een vernieuwing in ons wagenpark.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
      z
      Waterstof in België zou trouwens perfect lukken. We hebben het dichtste waterstofnetwerk in de wereld liggen. Liggen honderden kilometers waterstofleiding in de grond voor industrieel gebruik en die hebben zelf al aangegeven dat het mogelijk moet zijn. In principe kan men op de plekken waar die buizen nu in de grond liggen gewoon tankstations maken voor waterstof.
      Zelfs als dat in de toekomst zou lukken zou ik er nog niet voor kiezen.
      Met waterstof krijg je als particulier hetzelfde probleem als je nu met fossiele brandstoffen hebt.
      Verspreide tankstations langs doorgaande wegen waar je voor moet omrijden en de prijs moet betalen die de uitbater je zal opleggen.
      Vergeet ook niet dat elektriciteit in feite twee keer niets kost. Het zijn de bijkomende taksen en netwerkkosten die de factuur duurder maken.

En waarom zou ik een personenauto kiezen aangedreven met waterstof? Om waterstof te maken heb je eveneens elektriciteit nodig.
      Waarom zou ik dat met een omweg met minstens 40% verlies doen als het thuis aan huis rechtstreeks kan?

Tegen de tijd dat de waterstofpersonenauto op punt staat, betaalbaar is en er voldoende tankinfrastructuur voorhanden is ligt de BEV en de laadinfra jaren voor.
      Het is veel gemakkelijker, goedkoper en veiliger om overal elektriciteitskabels te trekken dan verspreid H2 tankstations te bouwen.
      Voor groot vervoer (openbaar vervoer, vrachtverkeer, zee- en luchtverkeer) is er wel een haalbare toekomst voor H2.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
        Een phev kan je overal opladen.
        Een ev ook maar is niet aan te raden dus komt er nog de kost bij van een thuis installatie.
        Uh?
        Een EV laad je op aan dezelfde infra als een PHEV.
        De meeste EV's kunnen ook nog eens sneller DC laden dan een PHEV.

Voor dezelfde batterij inhoud is er dus geen verschil tussen beiden.
        Ja uw PHEV batterij is rapper 'vol'. Nogal logisch want de inhoud is kleiner.
        Je bent ook niet verplicht de EV altijd en overal 100% vol te laden.

Bij de Lidl laad je een EV op een half uurtje 20-25 kWh bij => 120-150 km extra.
        Hoeveel laad je een PHEV op die tijd elektrisch bij?

Voor een thuislaadpaal ben je ook niet verplicht een state of the art laadpaal meet alle toeters en bellen te laten installeren.
        Een extra CEE stopcontact volstaat in de meeste gevallen.

Uiteraard zijn de meeste BEV's nog duurder dan een vergelijkbare PHEV.
        Maar dat was voor topicstarter nog geen punt.
        Daar moet dan voorlopig ook geen rekening mee gehouden worden.
        Last edited by ivob2; 19/12/2020, 21:09.

Comment

omdat vrachtwagens waarschijnlijk wel op waterstof gaan moeten rijden, binnenschepen ook, vliegtuigen ook

dat past misschien niet in uw profiel, maar gaat voor genoeg ander verkeer wel een oplossing zijn

het netwerk ligt er al, het gas wordt ook al gemaakt en moet men niets extra voor doen

en europa lijkt, in hetgeen ik toch gelezen heb, toch heel sterk de kaart te trekken van waterstof. Wordt momenteel heel wat geld in geïnvesteerd.

www.peugeotforum.be

Comment

omdat vrachtwagens waarschijnlijk wel op waterstof gaan moeten rijden, binnenschepen ook, vliegtuigen ook

dat past misschien niet in uw profiel, maar gaat voor genoeg ander verkeer wel een oplossing zijn

het netwerk ligt er al, het gas wordt ook al gemaakt en moet men niets extra voor doen

en europa lijkt, in hetgeen ik toch gelezen heb, toch heel sterk de kaart te trekken van waterstof. Wordt momenteel heel wat geld in geïnvesteerd.
            Dat pas inderdaad niet in mijn profiel. Dat heb je goed gezien.
            Ik dacht of ik had toch een vermoeden dat het topic starter om een personenauto te doen was.
            Dat past nu helemaal in mijn profiel.
            Niet een discussie over de aankoop van een vrachtauto, binnenschip, vliegtuig in de toekomst.
            En ook niet welke kaart de EU trekt voor een verre toekomst.
            Ik dacht dat de vraagsteller in de nabije toekomst een beslissing wou nemen over de aankoop van een personenauto die nog 10 jaar moet meegaan.
            Niet over een voertuig dat misschien over tien jaar beschikbaar is?

Kunnen we misschien de pro's en contra's afwegen op de vraagstelling?
            De keuze tussen een full EV en een PHEV en het budget is nog niet aan de orde.

Als Utah van gedacht is veranderd en toch voor een benzineauto of waterstofauto wil gaan, pas tot aankoop wil overgaan over tien jaar en hij binnen een bepaald budget moet of wil blijven horen we het wel van hem.

Als zijn oorspronkelijke keuze behouden blijft heeft hij noch iemand anders er iets aan dat er in België al een waterstofnet onder de grond steekt. Dat zien we dan wel over tien jaar als hij aan zijn volgende keuze toe is.
            Last edited by ivob2; 19/12/2020, 21:19.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten

Uh?
              Een EV laad je op aan dezelfde infra als een PHEV.
              De meeste EV's kunnen ook nog eens sneller DC laden dan een PHEV.

Voor dezelfde batterij inhoud is er dus geen verschil tussen beiden.
              Ja uw PHEV batterij is rapper 'vol'. Nogal logisch want de inhoud is kleiner.
              Je bent ook niet verplicht de EV altijd en overal 100% vol te laden.

Bij de Lidl laad je een EV op een half uurtje 20-25 kWh bij => 120-150 km extra.
              Hoeveel laad je een PHEV op die tijd elektrisch bij?

Voor een thuislaadpaal ben je ook niet verplicht een state of the art laadpaal meet alle toeters en bellen te laten installeren.
              Een extra CEE stopcontact volstaat in de meeste gevallen.

Uiteraard zijn de meeste BEV's nog duurder dan een vergelijkbare PHEV.
              Maar dat was voor topicstarter nog geen punt.
              Daar moet dan voorlopig ook geen rekening mee gehouden worden.

Ik schrijf toch, een ev ook?
              Was bezig over thuis laden hè maar dat wist je eigenlijk wel want we hebben het daar in een ander topic al over gehad.
              Met een ev ga je automatisch een laadinstallatie willen.
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

1. Hangt allemaal af van het merk.
                Ik heb geen versnellingen, koppeling enz.
                Groot onderhoud was ongeveer 165€.

2. Een altijd weerkomend misverstand.
                Je sleept geen extra kilo’s mee.
                Of ze zitten in de ice of in het grotere batterij pakket.

Die extra batterijen kosten ook nog eens een pak meer dan de ICE.

Een phev kan je overal opladen.
                Een ev ook maar is niet aan te raden dus komt er nog de kost bij van een thuis installatie.
                Die outlander is de vreemde eend in de bijt, zonder versnellingsbak.
                En ja extra accu weegt ook veel, dus het is ofwel grotere accu ofwel benzine motor meesleuren.
                k zie het voordeel van die benzine motor dan niet echt. want de elektrische aandrijflijn is superieur.
                Ik zie dat een outlander een elektrische range heeft van 25-30 km in de praktijk, da's niet echt om naar huis te schrijven, en de 0-100 acceleratie ook niet.
                En die kost toch ook dik 40k, voor dat geld heb je ook al best goeie EV's.

Comment

Ik schrijf toch, een ev ook?
                  Was bezig over thuis laden hè maar dat wist je eigenlijk wel want we hebben het daar in een ander topic al over gehad.
                  Met een ev ga je automatisch een laadinstallatie willen.
                  Je schrijft dat het niet aan te raden is.
                  Een ander topic heeft daar weinig mee te maken want dat gaat uit van een ander onderwerp en andere vraagstelling.

Persoonlijk zou ik bij een EV ook kiezen voor een thuislaadintallatie. Ik heb drie maanden zonder gedaan. Werkt ook maar voor mij te weinig comfort.
                  Ik weet niet wat de mogelijkheden en de voorkeuren van Utah op dat vlak zijn.

Als het budget er is en geen rol speelt zou ik voor een EV + laadpaal gaan ipv een PHEV.
                  En een thuislaadpaal met software die op afstand uit te lezen en te bedienen is.
                  Werkt niet beter dan een goedkope CEE aansluiting maar is comfortabeler in gebruik.
                  Maar dat zijn allemaal louter persoonlijke overwegingen.

De volgende keer dat ik mag kiezen kom ik waarschijnlijk ook weer tot een heel ander besluit.
                  En dat moet daarom nog niet altijd het juiste besluit zijn. Dat weet ik pas enige tijd erna.
                  Ik vond de tweede EV keuze persoonlijk ook beter dan de huidige. Geen ramp maar ik kan nu voorlopig niet meer terug.
                  Last edited by ivob2; 19/12/2020, 21:27.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

En ja extra accu weegt ook veel, dus het is ofwel grotere accu ofwel benzine motor meesleuren.
                    k zie het voordeel van die benzine motor dan niet echt. want de elektrische aandrijflijn is superieur.
                    Ik zie dat een outlander een elektrische range heeft van 25-30 km in de praktijk, da's niet echt om naar huis te schrijven, en de 0-100 acceleratie ook niet.
                    Je hebt over een model van 8 jaar oud vermoed ik.
                    Mijn minimum nu in de winter is 50km.
                    Maximum was 68km.
                    Kom daar dikwijls een week mee toe.
                    den borre

Int3x0r

Comment

Dat pas inderdaad niet in mijn profiel. Dat heb je goed gezien.
                      Ik dacht of ik had toch een vermoeden dat het topic starter om een personenauto te doen was.
                      Dat past nu helemaal in mijn profiel.
                      Niet een discussie over de aankoop van een vrachtauto, binnenschip, vliegtuig in de toekomst.
                      En ook niet welke kaart de EU trekt voor een verre toekomst.
                      Ik dacht dat de vraagsteller in de nabije toekomst een beslissing wou nemen over de aankoop van een personenauto die nog 10 jaar moet meegaan.
                      Niet over een voertuig dat misschien over tien jaar beschikbaar is?

Kunnen we misschien de pro's en contra's afwegen op de vraagstelling?
                      De keuze tussen een full EV en een PHEV en het budget is nog niet aan de orde.

Als Utah van gedacht is veranderd en toch voor een benzineauto of waterstofauto wil gaan, pas tot aankoop wil overgaan over tien jaar en hij binnen een bepaald budget moet of wil blijven horen we het wel van hem.

Als zijn oorspronkelijke keuze behouden blijft heeft hij noch iemand anders er iets aan dat er in België al een waterstofnet onder de grond steekt. Dat zien we dan wel over tien jaar als hij aan zijn volgende keuze toe is.
                      euhm??? ge begint er zelf over in de post over de toyota CEO???

en ge schrijft het af alsof het niet zou mee gaan tellen. Het kan heel rap naar de die kant gaan als de europese overheid beslist dat het die kant moet opgaan. Nogmaals 10 jaar en 50% reductie. Dat gaat met batterijen niet alleen gebeuren en europa geeft het ook zelf aan. Gezien de alsmaar strenger wordende uitstootnormen (waar de constructeurs met argusogen naartoe kijken) kan het goed zijn dat een EV wel kan, maar een PHEV dan weer niet meer... of toch niet meer in stedelijke omgevingen.
                      Ik vind de aankoop van een nieuw voertuig momenteel heel gevaarlijk net omwille van de alsmaar sneller veranderende spelregels. Zie maar naar de euronorm 7d temp. Wie dit jaar een diesel gekocht heeft, loopt de kans dat zijn auto binnen 7 jaar al afgeschreven is. En dat is nog niet zo lang geleden beslist. Hoe gaat de wetgeving veranderen tav PHEV's? 't Kan heel rap een kant uitgaan dat ge met dat dure voertuig geen kant meer uitkunt. 't Kan ook niet... maar vertrouwen op de politieker in dit gegeven is hetzelfde als uw ziel verkopen aan de duivel.
                      www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

De leukste waar ik mee testgereden heb was de Mini countryman PHEV.
                        Een echte funbom als je de benzine + electromotor combineerde over de vier wielen.
                        Stond op het punt de offerte te tekenen toen ik toevallig sprak met een gebruikster.
                        Het ding bleek in de praktijk met moeite 20 km elektrisch te halen.
                        Een echte fake hybride dus.
                        Vlug mijn kar gekeerd.

Comment

euhm??? ge begint er zelf over in de post over de toyota CEO???
                          Nee hoor ik ben daar helemaal niet over begonnen.
                          Ik reageerde gewoon op de post van een zekere Unterschlagen .

Als je liever niet hebt dat ik in dit topic probeer recht te zetten of te kaderen wat een ander te berde brengt zal ik op de rest van je uitleg beter ook niet meer reageren.
                          Dat laat ik wel aan vraagsteller over.
                          Hij zal tenslotte moeten beslissen wat hij koopt, wanneer hij koopt en of hij daar de EU en alle verzamelde politici wil bij betrekken.

Zelf heb ik al jaren geleden besloten persoonlijk geen eurocent meer te besteden aan een blik op vier wielen.
                          Mij maakt het dus niet meer uit wie wat beslist.
                          Last edited by ivob2; 19/12/2020, 21:40.

Comment

euhm...

dus dit hebt gij niet geschreven?

"Hij vertelt er wel niet bij dat je een BEV gewoon thuis kan opladen met 'slechts' een verlies van gemiddeld 15%.
                            Dat je een waterstofauto bijna nergens kan 'tanken'. En als je dat doet er een verlies van 10% is om van elektriciteit waterstof te maken en nog eens 40% verlies als je de waterstof daarna terug wenst om te zetten in elektriciteit.
                            "

unter is daar niet over begonnen trouwens, die post een link dat EV's de CO² doen toenemen.

uw commentaar is daarop met daarbij dat waterstof afgeschreven is voor u
                            www.peugeotforum.be

Comment

De leukste waar ik mee testgereden heb was de Mini countryman PHEV.
                              Een echte funbom als je de benzine + electromotor combineerde over de vier wielen.
                              Stond op het punt de offerte te tekenen toen ik toevallig sprak met een gebruikster.
                              Het ding bleek in de praktijk met moeite 20 km elektrisch te halen.
                              Een echte fake hybride dus.
                              Vlug mijn kar gekeerd.
                              Heb deze ook getest.
                              Niet traag maar gewoon sportief gereden en na 22km was het over.
                              De BMW deed niet veel beter, begin de 30 als ik mij goed herinner.
                              den borre

Int3x0r

Comment

Je hebt over een model van 8 jaar oud vermoed ik.
                                Mijn minimum nu in de winter is 50km.
                                Maximum was 68km.
                                Kom daar dikwijls een week mee toe.
                                Straf. Ik zie op de site van mitsu 45 km WLTP.
                                Autoweek had hem in 2019 getest (mieuwe aandrijflijn) en ze kwamen op 28 km.
                                En als de batterij leeg is verbruikt hij 9 liter.
                                Last edited by sunking; 19/12/2020, 23:02.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                                  Komende jaar de keuze maken voor een nieuwe privé wagen. Blijft max 10 jaar.

Wat is de betere keuze? Hybride of full EV.

Budget is nog niet aan de orde. Eerst bepalen in wat we gaan zoeken. Nieuwe of tweedehands maakt niet uit.
                                  Niemand heeft glazen bol

Hangt er van af hoeveel km je per jaar doet ?

Als je zeker 10 jaar gaat rijden dan kan EV mogelijk interessant worden als de taksen op 0% percent blijven voor EV's.
                                  Als je bvb 10 jaar x 400 euro bespaart op jaarlijkse autotaks 4K dan zal het prijsverschil in aankoop tussen hybride en EV al gedeeltelijk verdwijnen.

Maar de accijns taks op benzine en diesel is zowat de grootste melkkoe van de staat, kan dus moeilijk geloven dat we binnen 10 jaar nog altijd op 0% autotaks gaan zitten voor EV.
                                  Vermoedelijk zal die inderdaad vervangen worden door een kmheffing of tol.

Ik zelf heb beslist om mijn aankoop nieuwe wagen zowiezo uit te stellen tot 2022.
                                  Op 3 jaar is mijn aantal kilometers gezakt van 30000 naar 3000 km door verandering van werk en corona.

Corona zal voor velen een verandering meebrengen en de vraag is voor een particulier of het nog de moeite is om voor 2 x per week 70 km naar het werk te rijden te investeren in een vervoersmiddel van 40 K of meer.

Ik denk dat de Chinezen nog niet zo dom zijn met het idee van car sharing en een auto te leveren met op basis van een maandabo en de dagen dat je hem niet gebruikt hem tegen vergoeding uit te lenen. Ik zie dit voor de jonge generatie gewoon als de toekomst.
                                  Een flexibel abonnement met zoveel auto als je nodig hebt. Met verzekering, onderhoud en veel meer inbegrepen.

Maar goed 2021 ga ik vooral veel testen. Mijn eerste referentiepunt zal MG zijn. MG lijkt op het eerste zicht het KIA van 10 jaar geleden. Goede wagen tegen een goedkope prijs leveren met 7 jaar garantie. 10 jaar geleden wou ook niemand een Kia maar ondertussen helaas ook niet meer goedkoop. Vandaar uit wil ik dan bekijken of het de moeite is om meer geld te geven aan andere merken. Maar gelukkig of spijtig is een auto geen rationele aankoop en geeft ik na een testrit met de Tesla model Y wel 70k uit aan een EV

Comment

Rijdersprofiel: firmawagen waar ik tussen de 25 en 30000 km per jaar rijd. Thuis nog 2 Prive wagens. Allebei benzines. Eentje van 2012 en eentje van 2018. Motor in de garage die meer en meer terug buiten komt na een tijd werkloos in de garage te staan.
                                    Van waar de vraag naar een ander voertuig? Om van 2 Prive karren op 1 over te gaan. Maar dan wel voorbereid te zijn op de toekomst. Prive doe ik heel weinig eigen kilometers. Wagen van 2012 ( nieuw aangekocht) heeft 35000km ( vooral van reizen) en de wagen van 2018 heeft 6000km ( winkelkarretje van de vrouw). Er wordt in de weekend regelmatig met de firmakrel gereden. Ook meteen de reden waarom de andere 2 veel stil staan. Ik verwacht wel, eens de firmawagen weg is, er meer eigen kilometers zullen gereden worden. Ik ga er vanuit dat dit tussen de 8 a 10k km per jaar zou kunnen zijn.
                                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

In dat geval zou ik zeker voor een ev gaan. Kost je toch geen hol, en de ervaring zou ik zeker willen meenemen. Heb je de mogelijkheid om thuis een laadpaal te installeren? Staan er op het werk? Dat is ook wel een belangrijk punt. Je hebt al 2 benzines, dus aan range en mogelijkheden geen gebrek. Hybride zou ik niet meer doen dan.
                                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Je weet hopelijk toch waar het grootste deel van de kobalt in de autoindustrie naar toe gaat?
                                        Heb je je daar dan nooit geen vragen bij gesteld?

Percentage aan gebruik om een wagen op fossiele brandstof wat elektrische opslag te geven is verwaarloosbaar ivm een ev.

Laadhandel thuis zien te installeren?

Je moet om te beginnen toch plaats hebben? Garage/carport? Blijkbaar sta je daar niet bij stil, niet iedereen heeft de plaats of mogelijkheden om dit te doen?
                                        Jij gaat uit van een luxepositie, die niet iedereen ter beschikking heeft. Persoonlijk heb ik 4 inpandige garages met toegang tot het elektrisch netwerk, maar dat is toch zeer uitzonderlijk. Ik zie erg veel mensen hier in de buurt bvb die hun wagen op straat moeten parkeren. Moeten die dan allemaal een kabel op het voetpad leggen? Bij ons op het werk is nog geen ruimte om een fiets te stallen binnen, verre van een oplaadpunt, en nog veel minder voor een wagen.

Dat is niet moeilijker dan een andere elektrische aansluiting installeren.
                                        Ban je om dezelfde reden ook alle andere elektrische toestellen uit je woning?

Wat heeft dat ermee te maken?

Gebruik je geen elektrische toestellen meer in en rond je woning omdat je je zorgen maakt over de herkomst van de energie?

Hier kunnen we niet kiezen, dat zijn nu eenmaal toestellen die we nodig hebben. En ja, ik maak me zorgen over de herkomst van de energie. Daarom kopen we ook enkel 100% groene stroom. Maar ook hier dezelfde opmerking: niet iedereen heeft de mogelijkheid of de financiële middelen om zonnepanelen te leggen. Momenteel komt nog erg veel elektriciteit uit fossiele brandstof. Daar gaat je milieuvoordeel op ev.

De herkomst van je diesel en benzine heeft je nooit zorgen gebaard?
                                        Tank je nu benzine of diesel bij één en dezelfde aanbieder die altijd en over een lange periode dezelfde prijs garandeerd?

Die wordt alvast niet door kinderarbeid gewonnen (maar heeft natuurlijk ook zijn negatieve punten). Daar mag ik toch bij stilstaan? Fossiele brandstof is ook eindig, dus moeten we verder naar oplossingen zoeken. Ik ben zeker niet tegen alternatieven. Maar ze moeten op alle vlakken beter zijn, anders heeft het weinig zin om over te schakelen. Waarom geen combinatie van en ice/ev toelaten. Het is belachelijk om ice plots als des duivels te aanzien, zoals sommige partijen.

Mijn huidige EV weegt niet meer dan mijn laatste diesel, heeft veel meer pk, veel meer koppel, maakt minder lawaai en staat niet om de haverklap bij de dealer voor onoplosbare problemen.

Mijn huidige wagen is net geen 10 jaar oud, heeft op die periode nooit aan de kant gestaan. So? Een wagen langer gebruiken getuigt trouwens van het verantwoord omgaan met grondstoffen en brandstof in ons geval. Om de haverklap nieuw “kopen” zeker niet.
                                        Geen geluid heeft ook nadelen, misschien niet voor u.

Ik hoor hier alleen negatieve commentaar van mensen zonder daadwerkelijke praktijkervaring.

Hoef ik dan ervaring te hebben met ev om de voor en nadelen tegen elkaar op te wegen? Je kan ev/ice/hybride ook gewoon rationeel bekijken. Dat is trouwens iets waar jij goed in bent. Dat is net waar wij hard in verschillen hier op een autoforum (en dat is ok). Ik heb zeker niets tegen ev, ik zal misschien ooit zelf wel overschakelen als ik de overstap op alle gebied verantwoord acht. Momenteel echter niet.
                                        Al jouw redeneringen zijn puur rationeel/financieel. Een auto is een “blik” en daar geef jij geen euro meer aan. Dat getuigt van geen enkele passie voor wagens en autorijden in het algemeen. Geen probleem natuurlijk, maar het is sowieso al een totaal ander uitgangspunt.

Het aanbod is inderdaad nog niet zo groot als bij de brandstofauto's.
                                        Dat is, als je daar gevoelig voor bent, een punt.
                                        Over vijf jaar is dat geen punt meer.
                                        Over tien jaar is het waarschijnlijk net opgekeerd.

Hieromtrent ga ik mij niet uitspreken, ik heb geen kristallen bol.
                                        Het huidig aanbod is momenteel zeer mager.

Last edited by order66; 20/12/2020, 08:06.
                                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Thuis 2 garages en standplaats voor 4 wagens. Dus moet wel lukken om ergens een laadpaal kwijt te kunnen. Op het werk staan er ook.
                                          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Working...
                                          X