en uit ervaring even een vraag: ik zal een etentje trakteren als er bij Volvo,Porsche of BMW een verbrandingsmotor vervangen wordt. Doe jullie het als er een 40/45e,e-hybrid of T8 met zware panne binnenkomt met depannage? Ik zag de ramp Panamera/Cayenne's/XC90 T8/X5 40(5)e allemaal voorbij gaan hoor. En dan zwijg ik nog maar over de ervaring van mijn collega's met merken met BEV's....één grote chaos
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste keuze voor 10 jaar: hybride of full EV?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenIk snap niet wat je bedoelt maar bij mijn bmw moest na 60000 km de motor vervangen worden.
En zijn de 520d niet berucht voor in brand vliegen? Ook recente volvo diesels doen dat wel eens.
Voor dat gebeurt ga je al lang een melding lampje motor hebben en al enkele keren koelwater moeten bijgevuld hebben....en is zeker heel zelden. Bij Volvo nog geen weet van,D4204T lijkt me een heel betrouwbaar blok afgaand op mijn ervaringBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
de B47 kan in brand vliegen in zeer zelden situaties als je een lekkende EGR koeler hebt.
Voor dat gebeurt ga je al lang een melding lampje motor hebben en al enkele keren koelwater moeten bijgevuld hebben....en is zeker heel zelden. Bij Volvo nog geen weet van,D4204T lijkt me een heel betrouwbaar blok afgaand op mijn ervaring
En er zijn effectief al best wat uitgebrand.
https://www.hln.be/zonnebeke/na-aanp...-uit~a6048274/
Zaterdag kort na de middag snelde de brandweer naar de Steenbruggestraat in Anzegem, waar een auto in brand stond.
https://www.dvhn.nl/drenthe/westerve....google.com%2F
https://kw.be/nieuws/ongevallen/moto...langs-snelweg/
Aan de Schildesteenweg in Oelegem (Ranst) is dinsdagnamiddag een auto compleet vernield door een brand. Niemand raakte daarbij gewond. De bestuurder van de Volvo merkte dat er rook via de verluchting in zijn wagen kwam en kon nog naar de parking van een school vlakbij rijden. Luttele ogenblikken later merkte de man ook vlammen op en in geen tijd stond de wagen in lichterlaaie.
Last edited by sunking; 25/12/2020, 00:34.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
Ik kan moeilijk geloven dat er een batterij wagen zal zijn die na 26 jaar zonder het vervangen van grote componenten nog steeds rijdt volgens de specificaties van de fabrikant.
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenEn bovendien kan zo een oude wagen nog steeds met een grote gemiddelde snelheid naar Oslo of Rome bijvoorbeeld rijden. Met bestuurderswissels lukt dat legaal zelfs in één trek door.
Met mijn V70 ben ik ooit op 11h uur naar Zweden gereden met één keer te tanken rond Hamburg van 5minuten tijd. Dat is luxe vind ik...
Met mijn Rover Vitesse naar Duitsland met 160km/h gemiddeld en geen centje pijn of stress..die auto was toen 28jaar oud
En zo kan ik nog verder doorgaan hoor
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
Bij Volvo is er een grote terugroepactie geweest.
En er zijn effectief al best wat uitgebrand.
https://www.hln.be/zonnebeke/na-aanp...-uit~a6048274/
Zaterdag kort na de middag snelde de brandweer naar de Steenbruggestraat in Anzegem, waar een auto in brand stond.
https://www.dvhn.nl/drenthe/westerve....google.com%2F
https://kw.be/nieuws/ongevallen/moto...langs-snelweg/
Aan de Schildesteenweg in Oelegem (Ranst) is dinsdagnamiddag een auto compleet vernield door een brand. Niemand raakte daarbij gewond. De bestuurder van de Volvo merkte dat er rook via de verluchting in zijn wagen kwam en kon nog naar de parking van een school vlakbij rijden. Luttele ogenblikken later merkte de man ook vlammen op en in geen tijd stond de wagen in lichterlaaie.BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Ik had het lijstje nog wat langer kunnen maken (gewoon ff googelen op volvo uitgebrand).
Het absolute aantal zal niet groot zijn maar zo heel veel jonge volvo diesels rijden er nu ook weer niet rond.
Maar als ik lees of hoor over een wagen die uitbrandt, dan blijkt het toch vaak om een recente volvo diesel te gaan.
Ze deden die terugroepactie niet voor niets, zal idd probleem met AGR koeler zijn.
Waar rook is, is vuur
Comment
-
BMW X5 45e fikt ook goed hoor, al veel posts zien passeren. Momenteel moeten die allemaal binnen om een diagnose van 5 uur te ondergaan. Indien deze diagnose nog niet werd uitgevoerd, mag de batterij niet gebruikt/geladen worden. Grootste problemenbak van de laatste jaren bij BMW.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Grootste probleem Volvo ooit: XC90 T8: elektromotoren gingen kapot,software issues
Grootste probleem BMW ooit: BMW X5 45e/40e: eme's gaan kopt,massa aansluitingen smelten door,batterijen verliezen functie,....
Grootste probleem Porsche ooit: Pana/Cayenne e-hybrid: batterijen gaan massaal kapot,software en start issues (idem bij Audi Hybrids)
Eigen ervaring!!!
En zoals ik reeds zei,het verhaal van brandende diesels is zwaar overroepen. Bij bvb de B47 van BMW is dit het uiterste geval als je al een hele tijd met melding koelwater rondrijd en vermogenverlies en een brandend motorlampje. Zoals ik het al zei,bij de Volvo D4204T zelf nooit gezien.
BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenIk had het lijstje nog wat langer kunnen maken (gewoon ff googelen op volvo uitgebrand).
Het absolute aantal zal niet groot zijn maar zo heel veel jonge volvo diesels rijden er nu ook weer niet rond.
Maar als ik lees of hoor over een wagen die uitbrandt, dan blijkt het toch vaak om een recente volvo diesel te gaan.
Ze deden die terugroepactie niet voor niets, zal idd probleem met AGR koeler zijn.
Waar rook is, is vuurWéér een Tesla. Dat is de reactie die het meest terugkwam toen afgelopen weekend een elektrische wagen uitbrandde in Machelen. Maar experts zijn het over eens: Tesla’s zijn niet gevaarlijker dan andere elektrische wagens. “Maar hoge bomen vangen veel wind.”
Google maar eens Hybrid uitgebrand of Tesla uitgebrand....en die rijden veel minder rond hoorBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
elektrische auto's branden zeker niet vaker uit dan ICE's in verhouding, als het dat is wat je zou willen aantonen?
https://www.anwb.nl/auto/elektrisch-...ndgevaarlijker
Zijn elektrische auto’s brandgevaarlijker?
Zo nu en dan lees of hoor je over brandende elektrische auto’s, terwijl je zelden een brandende auto met verbrandingsmotor op het journaal voorbij ziet komen. Gebeuren er dan zoveel meer branden met elektrische auto’s? Nee, alleen zijn gewone autobranden zo veelvoorkomend en bekend dat ze niet langer nieuwswaardig zijn. Volgens onderzoek van het Duitse expertisecentrum DEKRA zijn elektrische (en hybride) auto's minstens net zo brandveilig als conventionele auto's. Elektrische auto’s zijn daarentegen een relatief nieuw verschijnsel en daarom liggen ze onder een vergrootglas.
Feit is dat beiden in brand kunnen schieten, en dat het dus geen aspect is om nog mee rekening te houden als je voor het ene of het andere kiest.
Als de solid state batterijen er ooit door komen, zal het brandgevaar nog lager zijn.
Comment
-
dubbelBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichtenmaar door de brandperikelen,wat in the end bij beide zeker niet de regel is wijken we af... de algehele betrouwbaarheid van een simpele ICE auto is veel beter. En wat raar is,de hybrids worden slechter met de generatie. Een V60 D6 AWD of een 330e F30 waren eigenlijk relatief goede auto's....ik wou echt dat de nieuwe e's en T8's even goed waren...maar het werd bakken slechter.
Bij Porsche is het van in het begin al miserie geweest,de e-hybrids.
En nu spreek ik enkel over 3 merken waar ik eigen ervaring mee heb,de eerlijk gebied me te zeggen dat de hybrids van Toyota,tenminste al zonder die belachlijke kabel,heel erg betrouwbaar en probleemloos zijn en ook dat is eigen ervaring. Alleen hebben die geen enkel voordeel op gebied van verbruik tov een andere auto.
Ik blijf bij mij standpunt na 16 jaar in de autosector in de werkplaats te werken:
En mooie E of D segmenter van BMW,Volvo of Mercedes met een klassieke aandrijflijn of een compacte Japanner/Koreaan (behalve Nissanmeuk uitereraard) of Ford als je minder geld wil uitgeven. En als het iets exclusief moet zijn een zwaar gemotoriseerde Jaguar/Land Rover of Aston met V8 of V12. De rest mag in het fabriek blijven. En zeker die BEV's en PHEV'sBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAlsof een 730 V8 die jaarlijks z'n km's doet na 26 jaar nog geen dikke kosten gehad zou hebben. Trouwens, de toekomst zal het allemaal uitwijzen. Met "ik kan moeilijk geloven", zijn we nu niets.
Een kennis van de Roverclub rijdt een Rover 75 cdt met BMW M47Rblok en Getrag 5bak met 900 000km op de teller met compleet originele aandrijflijn en nooit las werk en die wil 1 miljoen halen,en dat gaat lukken.Last edited by MRJ; 25/12/2020, 20:27.BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenJe zegt nu vanalles over PHEV’s en ik zou ook geen PHEV kopen omwille van de betrouwbaarheid op de lange termijn.
Maar heb je dan ook zo’n ervaring met BEV’s?
Al ben ik ook eerlijk dat de BMW i3 een oerbetrouwbaar autootje is (maar dat is van de eerder generatie waarbij ik de hybrids ook nog redelijk goed vond) En dat is eigenlijk de enige BEV waar ik zelf ervaring mee heb.
De horror verhalen van Tesla zijn allemaal van mensen die ik ken die er werken maar zelf nooit ervaring mee,want over de iPace hoor ik dan weer geen horror. EQC rijdt nog niet genoeg.
Binnenkort als de P8's en Polestars meer km's gaan hebben zal ik meer weten daarover. Ben ook erg benieuwd naar de ix3 en i4.BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Ja maar, iedere anecdote van een EV of een hybride die in brand is gevlogen is is geldig voor alle EV's of hybrides.
En iedere anecdote van een ICE die een miljoen kilometers heeft gereden, is geldig voor iedere ICE.
Dat weet toch iedereen?!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
Zowel bij Volvo als BMW verschillende auto's weten binnen komen op onderhoud met +400k km met originele motor/versnellingsbak/frames... zou je van verschieten hoe veel het er zijn. En dan zwijg ik nog maar over politie en MUG Volvo's waar bakken remmen op vervangen worden maar waarvan de motor altijd heel blijft ondanks zwaar gebruik.
Een kennis van de Roverclub rijdt een Rover 75 cdt met BMW M47Rblok en Getrag 5bak met 900 000km op de teller met compleet originele aandrijflijn en nooit las werk en die wil 1 miljoen halen,en dat gaat lukken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenBeetje lastig om die vraag te beantwoorden. Wie weet waar we staan binnen 10 jaar.
Flessenhals voor EV zal hoe dan ook laadinfrastructuur worden.Kun je mensen verplichten om een dure laadpaal te zetten (gesteld dat ze daarvoor plaats hebben)
En hoeveel zijn er niet die in een rijhuisje of op een appartement wonen zonder private laadgelegenheid?
Als die allemaal aangewezen gaan zijn op publieke infrastructuur dan gaat men in de steden om de 50meter een paar laadpalen mogen zetten.
Ik zie dit nog niet direct gebeuren.
Zelfs al stoppen ze met ICE auto's te produceren en verkopen in 2030 (wat sommigen beweren), dan nog gaan er in 2050 en lang daarna nog rond rijden. Dus de echte petrolheads moeten zeker niet wanhopen
Inhoudelijk:
- dure laadpaal: je moet 1x een laadpaal zetten, die verdien je terug bij iedere tankbeurt. Maak maar even de rekensom, zal snel veel goedkoper zijn om je EV via dure laadpaal op te laden met eigen elektriciteit van zonnepanelen. Of op het werk: werkgevers zullen ook snel verplicht stellen dat je lease-EV via goedkopere stroom op het werk oplaadt ipv duurdere stroom bij publiek laadstation.
- geen gelegenheid om zelf te laden: nu inderdaad nog een probleem als je veel moet rijden. Maar, zie opmerking over werkgevers hierboven, die kunnen dat ook als extra incentive geven voor medewerkers met eigen wagen. Daarnaast rijdt de gemiddelde Belg minder dan 50 km per dag. Die komt dus met bijna iedere huidige EV een week toe. Snelladen wordt ook steeds sneller en sneller: nu of binnenkort 80% laden op 30 minuten. Om de 50m een laadpaal gaat dus helemaal niet nodig zijn.
Daarnaast gaat autobezit ook minder en minder populair worden, die trend is ook al ingezet. Jongeren interesseren zich steeds minder in auto's. Kan ik ze niet kwalijk nemen: rijplezier daalt ieder jaar.
Dat er in 2050 nog ICE auto's rondrijden. Ja zeker!
Maar je zal heel hoge verzekering betalen als je zelf wil sturen. Op grote stukken van de wegen zal je quasi verplicht zijn om met een auto te rijden met veel electronische veiligheidssystemen. Enkel op circuit zal je nog eens mogen losgaan. (wat niet meer dan juist is, België is te druk om nog de zot in het verkeer uit te hangen)
Comment
Comment