Ik kan de versnellingsbakken die ik heb hersteld al niet meer tellen... Koreaanse...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste keuze voor 10 jaar: hybride of full EV?
Collapse
X
-
Momenteel zie ik geen enkele reden om de transitie wel te doen. De laadinfrastructuur is belabberd, batterijontwikkeling staat nog in zijn kinderschoenen, onze wagen is nog lang niet versleten, we doen bijna geen kilometers, we spreken dus geen nieuwe grondstoffen aan voor de bouw van een nieuwe auto, in onze stad heeft men een afschakelplan voor tekort aan elektriciteit. Wij zouden ook een grote particuliere investering moeten doen om de laadinstallatie te installeren (en dan hebben we geluk dat we over de ruimte beschikken). Het is geen tegen-voor verhaal, maar een afweging die zowel op milieu niveau als op persoonlijk niveau negatief uitdraait.
Als je een firmawagen krijgt is het wel makkelijk om er snel over te gaan en een ev te kiezen, en dan hoog van de toren te blazen hoe “milieuvriendelijk” je wel bent.
Waarom moet de politiek, dus de groenen, mensen dwingen de overstap te maken? Waarom kan je dat niet uitfaseren, door bvb een einddatum (2025-2030?) te plaatsen op de verkoop van nieuwe ice wagens? Neen, het moet allemaal NU geld opbrengen, dat ik kristalhelder.Last edited by order66; 26/12/2020, 14:57.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk BerichtenIk kan de versnellingsbakken die ik heb hersteld al niet meer tellen... Koreaanse...BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenMomenteel zie ik geen enkele reden om de transitie wel te doen. De laadinfrastructuur is belabberd, batterijontwikkeling staat nog in zijn kinderschoenen, onze wagen is nog lang niet versleten, we doen bijna geen kilometers, we spreken dus geen nieuwe grondstoffen aan voor de bouw van een nieuwe auto, in onze stad heeft men een afschakelplan voor tekort aan elektriciteit. Wij zouden ook een grote particuliere investering moeten doen om de laadinstallatie te installeren (en dan hebben we geluk dat we over de ruimte beschikken). Het is geen tegen-voor verhaal, maar een afweging die zowel op milieu niveau als op persoonlijk niveau negatief uitdraait.
Als je een firmawagen krijgt is het wel makkelijk om er snel over te gaan en een ev te kiezen, en dan hoog van de toren te blazen hoe “milieuvriendelijk” je wel bent.
Waarom moet de politiek, dus de groenen, mensen dwingen de overstap te maken? Waarom kan je dat niet uitfaseren, door bvb een einddatum (2025-2030?) te plaatsen op de verkoop van nieuwe ice wagens? Neen, het moet allemaal NU geld opbrengen, dat ik kristalhelder.
Nog zo een misdaad,de rijke mensen kunnen hun Tesla inbrengen en de armen kunnen geen Golf diesel meer betalen voor hun kinderen als ze leren autorijden....BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
- Likes 1
Comment
-
Je praat hier altijd over hoe degelijk volvo’s en bmw’s zijn, maar welke particulier kan dat betalen? Laat staan nen arme particulier?
Je zal maar een peugeot met THP motor gekocht hebben een aantal jaar geleden. Of een VW TSI met DSG bak. ( zelf ook gedaan maar rap buiten gedaan voor de kosten er aan kwamen)
Of kennis die nen 118d van 10 jaar oud kocht en t jaar nadien was hij rijp voor de sloop want t was dien N47 met slechte ketting.
Ik kocht een 3 reeks, niet goedkoop want ge moet al flink wa opties pakken om wa compleet te zijn en dan was adaptive cruise control nog ni eens te krijgen op een 316i, en wat lag er onder de kap? De fameuze prince motor. Ding is in de soep gedraaid.Last edited by sunking; 26/12/2020, 15:40.
Comment
-
Over welke investeringen spreek je dan eigenlijk als je naar een betrouwbare PHEv of een BEv wil gaan?“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Ook. Maar al je ziet hoeveel Belgen er een diesel kochten, enkel en alleen omdat ze een paar centjes konden uitsparen aan de pomp, terwijl ze totaal niet het gebruikersprofiel hadden van een dieselrijder... de Belg is ook een economisch en fiscaal rijder hoor cfr ook de geilheid op bedrijfswagens enzo.
Diesel was bevoordeeld in taks en kon iedereen van profiteren.
De fiscaliteit is een belastingvermindering op uw inkomen. Die "geilheid" is simpel, je moet al redelijk gek zijn om het niet te doen. Wanneer ik mijn bedrijfswagen weiger heb ik netto per maand enkele honderden euro's minder...
Dat is een verschil tussen een paar euro en een paar honderd euro'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenAls de meeste mensen slechts 50km per dag rijden is een gewoon stopcontact ook voldoende om op te laden: je laadt hem 1x vol en vanaf dan laadt je gewoon bij iedere avond, of je gaat er 1 of 2x per week mee naar een snellader.
Als jij die kan overhalen om een EV of PHEV te kopen veronderstel ik ook dat je je eigen moeder of schoonmoeder kan verkopen.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
Als jij die kan overhalen om een EV of PHEV te kopen veronderstel ik ook dat je je eigen moeder of schoonmoeder kan verkopen.
Ook al legt ge geen poen, ge moogt nog afkorten ook
Dan krijgt ge er van mij
nog een sleutelhangerke bij
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten.. Vergeet alle mensen die op appartementen wonen en zonder een ondergrondse parkeergelegenheid hebben (misschien wel 70% á 80% van appartementsbewoners dus).
Ik kan alleen voor mijn eigen gemeente spreken, ik weet niet hoe het er elders aan toegaat, maar hier is het van de gemeente uit verplicht om bij de bouw van nieuwe appartementsblokken 1 garage of parkeerplaats te voorzien per appartement. Niet misschien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
Misschien ? Dus misschien ook niet ?
Ik kan alleen voor mijn eigen gemeente spreken, ik weet niet hoe het er elders aan toegaat, maar hier is het van de gemeente uit verplicht om bij de bouw van nieuwe appartementsblokken 1 garage of parkeerplaats te voorzien per appartement. Niet misschien.
Dan is jou gemeente niet goed bezig want wettelijke verplicht moet dat 1.2 tot 2 stuks zijn per woongelegenheid.
Het is toekomst, daar zijn de huidige bewoners van de meeste appartementsgebouwen niets mee om die richting EV te krijgen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
Misschien ? Dus misschien ook niet ?
Ik kan alleen voor mijn eigen gemeente spreken, ik weet niet hoe het er elders aan toegaat, maar hier is het van de gemeente uit verplicht om bij de bouw van nieuwe appartementsblokken 1 garage of parkeerplaats te voorzien per appartement. Niet misschien.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
elk type woning heeft natuurlijk ook zijn specifieke voor en nadelen, als je ziet wat er dikwijls voor een flat (in verhouding) betaald moet worden, is ook allemaal vraag en aanbod en we hebben allemaal (relatief) keuzevrijheid van wonen (nog )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
geen ervaring mee,maar de ZF en Aisin automaten en de Getrag manuele bakken gaan eigenlijk nooit kapot. Ik spreek ook enkel voor Volvo en BMW. Bij Porsche heb ik de PDK's ook wel zien kapotlopen net zoals de verschrikkelijke EDC automaat van Renault
We hebben zo eentje in de Espace.... werkt voortreffelijk, ik zou meer zeggen: het is geen meuk zoals jij het graag noemt.
Comment
-
ge hebt gewone automaten bij renault en de EDC ofwel een double clutch, zoals de dsg bij vw of pdk bij porsche... ieder zijn eigen naam maar principe is hetzelfde
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
Deze moet je dus net niet aanhalen. Vergeet alle mensen die op appartementen wonen en zonder een ondergrondse parkeergelegenheid hebben (misschien wel 70% á 80% van appartementsbewoners dus).
Als jij die kan overhalen om een EV of PHEV te kopen veronderstel ik ook dat je je eigen moeder of schoonmoeder kan verkopen.
Het is makkelijk om (PH)EV te promoten
-als je er een krijgt als loontrekkende
-of koopt als goed boerende zelfstandige die deze upfront kan financieren en er nadien de fiscale voordelen van kan plukken
-als je gratis kunt laden op je werk
-als je 'open' woont en ruimte/budget hebt om een eigen laadpaal te nemen
-en tegelijk een groot deel van je energiebehoefte zelf produceert (dus geïnvesteerd hebt in zonnepanelen)
-als deze toevallig past in je gebruikersprofiel
-als je het beschikbare aanbod niet gatlelijk vindt
-als...
Elk zijn ding natuurlijk, maar wat me stoort zijn de EV-fanboys die meewarig neerkijken op die neanderthalers met hun fossiele ICE maar vergeten dat er tig redenen kunnen zijn waarom ze (nog) niet overschakelen en vergeten dat ze zelf gewoon profiteren van een gunstige samenloop van omstandigheden (al dan niet uit eigen verdienste geheel of gedeeltelijk)MY 2011 Lexus IS250 Aut.
- Likes 1
Comment
-
da's uw visie om dat als 'magere inhoudelijke replieken' te zien
ik zie uw opmerking evengoed als een no go
't is precies dezelfde discussie toen de auto zijn eerste opgang maakte en de paardenliefhebbers alles in de strijd gooiden om maar hun gelijk te halen. Misschien vergeten dat de toenmalige eigenaren hun brandstof bij de apotheker moesten gaan halen. En de auto in de beginperiode evengoed voor de rijke bevolking was.
Met EV's zitten we nu in exact dezelfde situatie. Weinig laadfaciliteiten (openbaar dan toch), duur in aankoop waardoor enkel de gegoede bevolking er van gebruik kan maken (of zij die het krijgen als firmawagen).
En toch, net zoals al de veranderingen gaat ook dit zijn weg vinden in de maatschappij (de eerste gsm's vergeten? hoe duur waren die? Nu koopt ge voor 200€ een geavanceerd toestel). Het is niet iets van voorbijgaande aard.
Zelfrijdende auto's is ook iets voor de rijke mensen op dit moment. Wacht tot het gemeengoed is geworden. Dan is het goed mogelijk dat er geen autobezit meer gaat zijn, maar wel een mobiliteitsoplossing op maat... waar ge voor betaalt natuurlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
Elk zijn ding natuurlijk, maar wat me stoort zijn de EV-fanboys die meewarig neerkijken op die neanderthalers met hun fossiele ICE maar vergeten dat er tig redenen kunnen zijn waarom ze (nog) niet overschakelen en vergeten dat ze zelf gewoon profiteren van een gunstige samenloop van omstandigheden (al dan niet uit eigen verdienste geheel of gedeeltelijk)
Maar dat geldt ook omgedraaid . ICE rijders die al de negatieve punten aanhalen alsof ze die allemaal al hebben meegemaakt terwijl ze wss nog nooit in een EV gezeten hebben .
Terwijl de EV rijders wel van ICE komen en kunnen vergelijken uit ervaring .
Als je bang bent dat een auto opfikt , koop dan een fiets .
De reden waarom ik niet voor een PHEV zou kiezen is omdat je dubbele techniek bij hebt . Uit ERVARING kan ik spreken dat de aangehaalde nadelen ook bij ons gepasseerd zijn voor we een EV kochten . Alleen bleek dit achteraf helemaal niet zo te zijn .
2015 Nissan Leaf Acenta .
1986 Lamborghini Jalpa
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenOver welke investeringen spreek je dan eigenlijk als je naar een betrouwbare PHEv of een BEv wil gaan?2015 Nissan Leaf Acenta .
1986 Lamborghini Jalpa
Comment
Comment