Of je er nu 5.000 of 50.000 km mee rijdt maakt geen verschil dan ?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste keuze voor 10 jaar: hybride of full EV?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk BerichtenUh, ik dacht dat ik daar al vlot mee bezig was?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenOf je er nu 5.000 of 50.000 km mee rijdt maakt geen verschil dan ?
Comment
-
Met 50.000 per jaar zou ik zeker voor benzine gaan. Je zou constant tijd verliezen aan de laadpaal en de staat moet ook nog iets verdienen aan de accijnzen. Bovendien is je EV na 4 jaar waardeloos en kan je opnieuw een dure investering doen.
Comment
-
Waarom zou die EV na 4jaar waardeloos zijn? Voor jou misschien of voor iemand anders maar toch niet voor de eigenaar?
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk BerichtenEcht?
Comment
-
In het artikel waar ik naar verwijs wordt uitgegaan van 150000 km op 12 jaar, dus 12500 per jaar. Je zou dat ook kunnen lezen en zelf je conclusies trekken. De belg doet gemiddeld 15000 per jaar dacht ik dus het lijkt me wel represenatief.
Als ik kijk naar die grafieken zou het met minder km ook nog steeds in het voordeel van de EV spelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk BerichtenWaarom zou die EV na 4jaar waardeloos zijn? Voor jou misschien of voor iemand anders maar toch niet voor de eigenaar?
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
Ah, ik weet het niet hee, ik vraag het, daarom dat vraagteken aan het eind. Volgens die post waar ik op reageer zou het blijkbaar toch zo zijn. Het lijkt mij echter een vreemde conclusie.
Moest je het aan mij vragen: "neen, maakt geen verschil". Maar dat kan je waarschijnlijk geen zak schelen, dus laat maar.
Een ander zal weer een ander antwoord hebben dat even correct kan zijn.
Algemeen gesteld is het enige goede antwoord dat het van ieder zijn situatie persoonlijke situatie en wensen afhangt.
Wil je een concreet persoonlijk antwoord op je vraag zal je die tot de persoon moeten richten waarvan je het wenst te weten.
edit: opgelost. Je vraag was aan sunking gesteld en die koopt een benzineauto als hij 50.000 km per jaar zou rijden.Last edited by ivob2; 03/01/2021, 14:42.
Comment
-
Het was eigenlijk een open vraag die iedereen mocht beantwoorden. Ik heb de gewoonte om niet te quoten als ik een reactie maak op de laatste post. Sorry als het dan onduidelijk overkomt, ik had net het idee dat dat een thread net wel overzichtelijker houdt :-)
En ja, ik had geen zin om een artikel van 15 pagina's beginnen te doorzoeken daarvoor. Bedankt voor de info, sunking ;-)
Comment
-
Ik zou niet voor een (plug in) hybride gaan. Elektrisch bereik is vaak bedroevend (en bijna altijd veel te optimistisch), de laadcapaciteit is om te wenen (snel even bijladen is er vaak niet bij) en het elektrisch verbruik veel te hoog, soms zelfs dubbele van een efficiënte Full EV.
het is dan ook nog eens dure techniek (bij aankoop) die meer onderhoud vraagt (terwijl EV bijna onderhoudsvrij is).
tenzij je natuurlijk iets te compenseren hebt en persé met een dikke hybride SUV wil rondrijden. Maar daar zijn ook psychologen voor, en dat is sowieso ook goedkoper.
maar anders zijn er genoeg full EV alternatieven, en niet persé allemaal aan Tesla of Jaguar prijzen.Hyundai Tucson 1.6GDI (2016)
Citroen C3 visiodrive 1.4i (2010)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Moeftie Bekijk BerichtenIk zou niet voor een (plug in) hybride gaan. Elektrisch bereik is vaak bedroevend (en bijna altijd veel te optimistisch), de laadcapaciteit is om te wenen (snel even bijladen is er vaak niet bij) en het elektrisch verbruik veel te hoog, soms zelfs dubbele van een efficiënte Full EV.
het is dan ook nog eens dure techniek (bij aankoop) die meer onderhoud vraagt (terwijl EV bijna onderhoudsvrij is).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
exact mijn mening. al kan het wel zijn dat voor sommige mensen een plugin toch de beste optie is. Een Volvo XC40 plugin hybride is bv. een pak goedkoper dan een volledig elektrische, mss gaat er van die elektrische nog wel een goedkopere variant komen, maar als je om een of andere reden graag een volvo rijdt is zo'n plugin mss voorlopig nog wel het interessantste.
Hyundai Tucson 1.6GDI (2016)
Citroen C3 visiodrive 1.4i (2010)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Moeftie Bekijk BerichtenIk zou niet voor een (plug in) hybride gaan. Elektrisch bereik is vaak bedroevend (en bijna altijd veel te optimistisch), de laadcapaciteit is om te wenen (snel even bijladen is er vaak niet bij) en het elektrisch verbruik veel te hoog, soms zelfs dubbele van een efficiënte Full EV.
het is dan ook nog eens dure techniek (bij aankoop) die meer onderhoud vraagt (terwijl EV bijna onderhoudsvrij is).
tenzij je natuurlijk iets te compenseren hebt en persé met een dikke hybride SUV wil rondrijden. Maar daar zijn ook psychologen voor, en dat is sowieso ook goedkoper.
maar anders zijn er genoeg full EV alternatieven, en niet persé allemaal aan Tesla of Jaguar prijzen.
Je hebt absoluut gelijk dat het bereik elektrisch vaak bedroevend is. Daarom is die benzinemotor er ook nog natuurlijk. Ik doe elk jaar zeker 4 heen en terug reizen van 600+ km. Ik ben niet meteen een geduldig persoon om dan lang te wachten tot die batterij tot pakweg 80% is opgeladen, laat staan 100%. En als je daar dan nog eens voor moet aanschuiven, zie ik dat ook niet zitten.
Occurred on November 28, 2019 / San Luis Obispo, California, USAThanksgiving 2019 at the San Luis Obispo, CA Supercharger Station. More than 15 Teslas were w...
Pas als elke parkeerplaats op de Franse aires voorzien is van een lader, zal ik geloven dat er genoeg capaciteit is om iedereen elektrisch te laten rijden. Veel wordt natuurlijk ook veroorzaakt door de Grote Plaag dat de wisseling altijd op een zaterdag moet gebeuren. Aires zijn rond 12u00 al goed volzet.
Ja, je hebt ook meer onderhoudskosten. Dat nemen we erbij.
- Likes 1
Comment
Comment