Aangezien we nu al maanden niet onbeperkt vrij genot hebben van het wegennet waar we de volle taks voor betalen , en al manden tussen bepaalde uren onbruikbaar zijn ( zelfs zijn nu sommige wegen totaal overdag afgesloten in de hoge venen) , moeten we dan geen bedrag terug eisen aan de Belgische staat? Graag jullie opinie.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Geen vrij gebruik van wegennet = minder wegenbelasting betalen?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Geen vrij gebruik van wegennet = minder wegenbelasting betalen?
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”Labels: Geen
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenHet zijn natuurlijk uitzonderlijke tijden. En uiteindelijk worden er ook accijnzen op brandstof geheven. Minder rijden = minder inkomsten van accijnzen. Dus, eigenlijk betalen we al minder.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
ik vind dat we ook compensatie moeten vragen voor het hogere energie- en waterverbruik door het thuiswerken.
en voor het bezoek aan de psycholoog wegens de mentaal zware lockdown.
en voor de verzendkosten van spullen die ik anders te voet in de winkel kon gaan kopen.
en voor de tondeuze waarmee ik zelf mijn haar doe.
en uiteraard een morele schadevergoeding voor het gemiste plezier op alle feestjes.
en ik weiger belastingen te betalen waarmee wetenschappelijk onderzoek gesubsidieerd wordt, want ik weet zelf toch alles beter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichtenmoeten we dan geen bedrag terug eisen aan de Belgische staat? Graag jullie opinie.
Ik volg met belangstelling het resultaat.
Zelf vind ik het een bij voorbaat verloren zaak en het sop de kool niet waard (allerlei logische redenen is meer iets voor het juridisch forum ) .
Voor een paar euro (10-20?) ga ik geen rechtzaak beginnen.
Verplicht thuiswerk kost mij al meer.
Concreet: ik doe dus al niet mee met een eventuele procedure.
Juist mijn 2 c€.
edit: op verzoek van Tommie tekst duidelijker gemaakt. Er werd door TSS om "jullie opinie" gevraagd. Ik geef dus mijn standpuunt vanuit mijn situatie. Ik spreek me niet uit over het standpunt van een ander. Ieder ander mag zijn opinie geven.
Hadden wel allemaal dezelfde opinie, dezelfde raakvlakken en uitgangspunten was iedere uitwisseling van standpunten en meningen zonder enig nut.
Het leuke is juist kennis te nemen van het uitgangspunt en de standpunten van een ander. Erg verrijkend (toch voor mij).Last edited by ivob2; 03/01/2021, 11:52.
Comment
-
Wegentaks is een federale materie. Dat gaat dus niet naar België, maar naar Vlaanderen.
Uw rechtzaak is dus op voorhand.... VERLOREN!
Comment
-
Ik ben helemaal niet van plan om een rechtszaak te starten. Maar is toch een beetje een doordenkertje.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
Probeer het eens en start een rechtzaak. Desnoods met gelijkgezinden om de kosten te delen.
Ik volg met belangstelling het resultaat.
Zelf vind ik het een bij voorbaat verloren zaak en het sop de kool niet waard (allerlei logische redenen is meer iets voor het juridisch forum ) .
Voor een paar euro (10-20?) ga ik geen rechtzaak beginnen.
Verplicht thuiswerk kost al meer.
Concreet: ik doe dus al niet mee met een eventuele procedure.
Juist mijn 2 c€.
Ik win uren tijd, koop geen broodjes meer van 5€, verslijt minder schoenen (loop een hele week op sokken), broeken en hemden.
En die extra kamer verwarmen kost geen fortuinen....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Waarom kost thuiswerk meer?
Ik win uren tijd, koop geen broodjes meer van 5€, verslijt minder schoenen (loop een hele week op sokken), broeken en hemden.
En die extra kamer verwarmen kost geen fortuinen....mijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
Comment
-
De wegentaksen zijn een belasting op bezit niet op gebruik, dus rij je 200m of 200.000km bedrag blijft gelijk binnen belgië.
Rekeningrijden is zo slecht nog niet mijn inziens, ik heb een paar auto's en ik haat belasting op bezit liever op gebruik.
- Likes 4
Comment
-
Als ik een hotelkamer huur, wil ik ook dat alles werkt. Waar ik voor betaal moet ook beschikbaar zijn. Waarom moeten we als automobilist tevreden zijn met het feit dat men ons voor volle gebruik laat betalen, terwijl dit niet zo is, denk ik dan.
Wat thuis werk betreft : langs de ene kant spaar je brandstof en onderhoudskosten (voor zover je deze niet aftrekt in je belasting) uit bij gebruik van eigen vervoer. Langs de andere kant moet je thuis (zeker in wintermaanden) je licht laten branden, verbruik je meer mazout/gas/electriciteit doordat de verwarming hele dag blijft opstaan. Verbruik je je eigen koffie, je spoelwater van de wc, enz. Tel dat op van x aantal maanden en je komt ook aan een bedrag. Of het uitsparen van brandstof en onderhoudskosten van je eigen vervoer je kosten thuis compenseert is ieder voor zich te berekenen. Er zijn wel al firma’s die een compensatie betalen voor het thuiswerken.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Met een Dacia weet je maar nooit... snel naar de garage morgen zou ik zeggen.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Ik heb er niks op tegen dat nu iemand de sneeuw gaat opzoeken, integendeel! Maar om nu allemaal samen op ongeveer dezelfde plaatsen en hetzelfde moment het verkeer te gaan blokkeren en andere mensen in gevaar te brengen lijkt me toch ook niet de juiste bezigheid.
Dat die wegen in de Ardennen moeten afgesloten worden en het sluipverkeer overal vaak moet ingeperkt worden ligt toch duidelijk aan de bevolking zelf. Hier voor onze deur worden we elke dag tijdens de spitsuren van onze sokken gereden door sluipverkeer dat de verkeerslichten op de grote ring wil mijden. Geen probleem ermee ze als hier een deel van de straten gaan afsluiten in onze rustige wijk. Hoe sneller, hoe liever!
Sommige mensen moeten nu eenmaal tegen zichzelf beschermd worden, helaas zijn daar vaak onpopulaire maatregelen voor nodig, ik vind dat ook niet leuk
Ik ben overigens ook voorstander van rekeningrijden, zou al veel verkeersellende oplossen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenMet een Dacia weet je maar nooit... snel naar de garage morgen zou ik zeggen.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenIk heb er niks op tegen dat nu iemand de sneeuw gaat opzoeken, integendeel! Maar om nu allemaal samen op ongeveer dezelfde plaatsen en hetzelfde moment het verkeer te gaan blokkeren en andere mensen in gevaar te brengen lijkt me toch ook niet de juiste bezigheid.
Dat die wegen in de Ardennen moeten afgesloten worden en het sluipverkeer overal vaak moet ingeperkt worden ligt toch duidelijk aan de bevolking zelf. Hier voor onze deur worden we elke dag tijdens de spitsuren van onze sokken gereden door sluipverkeer dat de verkeerslichten op de grote ring wil mijden. Geen probleem ermee ze als hier een deel van de straten gaan afsluiten in onze rustige wijk. Hoe sneller, hoe liever!
Sommige mensen moeten nu eenmaal tegen zichzelf beschermd worden, helaas zijn daar vaak onpopulaire maatregelen voor nodig, ik vind dat ook niet leuk
Ik ben overigens ook voorstander van rekeningrijden, zou al veel verkeersellende oplossen.
Ik ben ook voorstander van een bepaalde vorm van rekeningrijden, ik betaal immers ook al jaren teveel wegentaks omdat ik zoveel mogelijk verplaatsingen met de fiets doe. Alhoewel ik dat niet zo super erg vind, ik wil wel wat solidair zijn. Maar, dan moet er wel een regeling getroffen worden voor woon-werkverkeer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Waarom kost thuiswerk meer?
En die extra kamer verwarmen kost geen fortuinen....
Ik heb het misschien te bondig omschreven. Ik heb het aangepast.
Comment
Comment