Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geen vrij gebruik van wegennet = minder wegenbelasting betalen?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Rechtsplegingsvergoeding is toch peanuts.... Wat stelt dat voor 250€, dat vraagt een advokaat al om naar de zitting te komen.
    Uh, 250€?
    De rechtsplegingsvergoeding heeft weinig te maken met het ereloon van de advocaat maar met de tegengestelde waarde van de invordering.

In dit geval zelfs niet met het ereloon van je eigen advocaat want je moet die kosten in surplus betalen aan de tegenpartij.

Het is de verliezer die de rechtsplegingsvergoeding aan de gelijkgestelde partij moet betalen (art. 1022 Ger.W.).
    Het is niet iets dat men krijgt omdat men een rechtzaak begint.
    Als je, in dit geval dus een kwasi zekerheid, de zaak verliest moet je je eigen advocaat betalen (waar al op gewezen werd) maar ook de procedurekosten en (een deel) van de rechtsplegingskosten van de tegenpartij. In dit geval dus de staat.
    Na laatste zaak tegen een particulier gedaagde die ik won ontving ik van de tegenpartij (bovenop het geëiste schadebedrag) 1600 € vergoeding voor mijn rechtsbijstand (waardeerbare vorderingen in de grootorde van 10.000,01 tot 20.000 €).
    Als dat voor jou peanuts is (zeker als verliezer bovenop alle kosten) ga gerust je gang.
    Voor mij was dat mooi meegenomen.

Om terug te komen op de hier geopende casus: je stelt een vordering in tegen de staat. Reken dan maar zelf al op een procedurekost in de grootorde van 30.000 €.
    Als verliezer komt daar een rechtsplegingsvergoeding bij in de orde van max. 4800 €.

Terugvorderbare rechtsplegingsvergoedingen kunnen oplopen tot 33.000 €.
    Je gaat een gevecht aan tegen de Staat zelf. Deze heeft haar eigen advocaten in dienst.
    Kosten heeft ze dus niet. Die int ze al via je eigen belastingen.
    Als je verliest betaal je dus minstens drie keer.

Met een zakje popcorn ga je er ook niet komen.
    De tijd dat dit in beslag gaat nemen gaat een grote snoepwinkel in beslag nemen.
    Mijn laatste zaak tegen de overheden heeft jaren aangesleept.
    Last edited by ivob2; 04/01/2021, 19:31.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
      De regering heeft zich verantwoord, nl. het indijken van de pandemie.
      Ja en alle hersenloze Belgen zijn zo goedgelovig om daar in te trappen!
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
        En wat heb jij daar dan tegen gedaan?

Comment

Ik ben geen politieker, geen viroloog, geen infuencer of wat dan ook
          Ik ben maar een gewone sterveling
          Ik kan daar dus spijtig genoeg niks tegen beginnen.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

En jij verwijt anderen hersenloos te zijn... .

Comment

Dus het IQ van iemand stijgt recht evenredig met het in vraag stellen van maatregelen die in 99% van de gevallen gebaseerd zijn op studies en statistische berekeningen uitgevoerd door zowat elke universiteit?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten

En wat heb jij daar dan tegen gedaan?

gaan skiën .

2015 Nissan Leaf Acenta .
                1986 Lamborghini Jalpa

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Dus het IQ van iemand stijgt recht evenredig met het in vraag stellen van maatregelen die in 99% van de gevallen gebaseerd zijn op studies en statistische berekeningen uitgevoerd door zowat elke universiteit?
                  Altijd gemakkelijk om vanop de zijlijn wat in het wilde weg van alles te roepen hé. Gans het internet staat vol met zo'n 'niet-hersenlozen'.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Altijd gemakkelijk om vanop de zijlijn wat in het wilde weg van alles te roepen hé. Gans het internet staat vol met zo'n 'niet-hersenlozen'.
                    Uiteraard! Hoe minder argumenten en hoe holler de slogans, hoe intelligenter . Het belangrijkste is dat het zeker TEGEN moet zijn of volledig in het eigen kraam moet passen.

Comment

Ik ben ook geen van wat je daar opsomt.
                      Iedereen, buiten een paar weirdo's, beseft dat hij een sterveling is.
                      Wat ik onder "wat dan ook" moet verstaan is nogal vrijblijvend en vaag. Voor mij dus onduidelijk.
                      Zelf ben ik een burger met evenveel plichten en rechten als iedere andere burger.
                      Zolang ik akkoord ga met de opgelegde plichten van een regio en de daar geldende rechten tracht ik zo goed mogelijk
                      die plichten na te komen en er mijn rechten uit te oefenen. Ik vind dat zelfs een voorrecht, helemaal niets spijtig aan.

Dat je er niks tegen kan beginnen is een dooddoener van formaat en volledig voor jouw rekening. Ik oordeel er niet over want ik ben niet op de hoogte van je capaciteiten noch de onderliggende reden van je moedeloosheid.
                      Ik stel alleen de uitspraken vast die je zelf doet en ga er dan ook vanuit dat je achter je eigen woorden staat en er zelf naar handelt.
                      Ik heb nog nooit gedacht noch het gevoel gehad dat ik totaal machteloos ben en gedoemd om alles maar te ondergaan.
                      Ofwel ben ik het ergens mee eens of raakt het me niet persoonlijk en dan stelt er zich geen persoonlijk probleem.
                      Ofwel ben ik het er niet mee eens. Als ik er last van heb maak ik een analyse of het de moeite loont me er tegen te verzetten.
                      Geeft die analyse een positief resultaat met kans op succes en wegen de baten op tegen de kosten zal ik me ook daadwerkelijk verzetten.

Kan je van denken wat je wil maar goedgelovig en/of hersenloos zou ik dat niet noemen.
                      Last edited by ivob2; 05/01/2021, 15:02.

Comment

is dat zo'n fietsautostrade?

Comment

NamazGixxer Tijd voor een slotje....
                          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Working...
                          X