Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Laadpassen en laadpalen prijzen opladen EV

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    onze heilige biden zijn schrift was dikker
    Lol, klopt, het was door dat beeld te zien dat mij onmiddellijk de gelijkenis met ivo’s posts opviel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten

Zo zie je maar, als je wil is er voor elk verondersteld probleem een oplossing. Je moet wel willen naar oplossingen zoeken.

Je kan natuurlijk steeds alles moeilijk vinden en toch maar proberen het als onmogelijk voor te stellen.
      Je stelt het nu voor alsof iedereen kan kiezen om voor zo'n modelbedrijf (op EV-bedrijfswagen vlak) te werken
      De situatie die jij beschrijft is wel heel uitzonderlijk.
      Beetje realistisch blijven hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten

.
        Nu zal er op dat vlak (wat toch een aanzienlijk aandeel van de markt in Vlaanderen is) versneld een vergroening van het wagenpark plaatsvinden. Van mij hadden ze dat al veel voreger mogen invoeren.
        Het is niet alleeneen voordeel voor de werknemer (en de werkgever want die is ook niet gek en doet er fiscaal voordeel mee)
        maar ik sta toch liever in de fille tussen emissieloze voertuigen dan die dampende ketels.
        En voor kinderen aan de schoolpoorten en de bewoners van een dorpskom of stadskern zal het ook aangenamer vertoeven zijn als er rond de schoolpoort en voor de verkeerslichten in de dorpskom minder dampende ketels staan.
        Het is niet toevallig dat je daar de zwartst ingekleurde streetcanyons vindt.
        Hier heb je zeker een punt. Ons wagenpark is oud en nog steeds erg vervuilend.
        Zie ook: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210120_96958947 (weet niet of iedereen het kan lezen want zit achter een paywall)

Gemiddelde leeftijd personenauto in België is 9,1 jaar. Ik vind dit gigantisch hoog. Vraag me af of de buurlanden dit beter doen.
        40% is tussen 1 en 5 jaar en bijna een derde ouder dan 10 jaar. Gezien het gemiddelde van 9,1 zitten er in deze laatste categorie een pak die veeeel ouder zijn dan 10j.
        Volgens de schrijver overweegt 1 op 3 een 'elektrische of hybride auto'. Dit is weer een misleidend cijfer want tegenwoordig rekenen ze die mild hybrids met hun48v batterij die een verwaarloosbare besparing oplevert ook als 'hybride'. Hoeveel % er effectief een BEV overweegt, kun je er niet uit halen. Ik vermoed bovendien dat de enquete van voor het zonnepanelen-débacle van vorig week dateert.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

Wel, als dat je niet aanstaat kan je ook kiezen voor een privé-wagen of wel meestappen in het verhaal.
          Is geen kwestie van aanstaan of niet, wat ik schreef zijn toch allemaal legitieme vragen/bedenkingen (tenzij je een collega van den Ivo bent natuurlijk, dan speelt dat allemaal gene rol)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Ver stappen, tegen uw goesting
            idd. den DDD is duidelijk niet van ons kanten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

Bij wijze van spreken ? Is het dan wel, of toch niet ? Want dan is het eigenlijk niet iedereen ?

En wat voor een bedrijf is dat dan ? Een fabriek met 1000 arbeiders ? Of een softwarebedrijf met 5 programmeurs en een poetsvrouw ?
              Ja iedereen. Van hoog tot laag.
              Bij wijze van spreken, ik wou het beroep van poetsvrouw niet culpabiliseren.
              Als ik "iedereen" had gebruikt kreeg ik waarschijnlijk weer de opmerking dat er alleen kaderpersoneel op het bedrijf zou werken.
              Een bedrijf met bijna 5.000 werknemers (onderverdeeld in tig subbedrijven) met de meest uiteenlopende beroepen (van poetsvrouw, verpleegster, strijkster, tuinman, helpdesk, ........over boekhouder, juristen,.... tot programmeur, CEO en eigenaar).
              Last edited by ivob2; 21/01/2021, 15:17.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                Het CREG tarief is nu 0.22 EUR/kWh, dat is de huidige referentie voor prijzen op de markt

Je kan wel al simulaties doen hoor. Bedragen zijn nog niet definitief, dus het blijft ten dele een schatting
                Spijitg genoeg moet ik mijn eigen rekening maken en niet die van de markt bepaald door de CREG.
                Als je bv. de prijzen van Gaselwest moet betalen ben je niets met het federaal tarief.

Maar als jij graag 22 c€/kWh als referentie wil gebruiken mij niet gelaten. Ik zal vanaf nu op deze site dit als referentieprijs aanhouden.

Bedragen van het capaciteitstarief nog niet definitief?
                Noch de tarifiefsprongen noch de piekbedragen zijn al gecommuniceeerd.
                Ik maak geen simulaties op basis van veronderstellingen die op sociale media circuleren.

Door het arrest 5/2021 van het GH is de situatie voor prosumenten met een analoge meter in 2022 zelfs ten gunste gewijzigd.
                Het kan dus nog elke dag veranderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten

Je stelt het nu voor alsof iedereen kan kiezen om voor zo'n modelbedrijf (op EV-bedrijfswagen vlak) te werken
                  De situatie die jij beschrijft is wel heel uitzonderlijk.
                  Beetje realistisch blijven hé
                  Er zijn nochtans altijd openstaande vacatures.
                  Als je competenties op een ander vlak liggen mag je jezelf binnen het bedrijf en op kosten van het bedrijf omscholen tot je de gevraagde
                  competentie bereikt.

Voor alle duidelijkheid, ik heb er ook niet voor gekozen om werknemer van dat bedrijf te zijn.
                  Ik heb er een tijdje geleden vrijwillig voor gekozen om niet meer voor het geld te werken maar het geld voor mij te laten werken.
                  Keuze's heb je dus altijd.

En ook in dat bedrijf kiest nog een minderheid van de werknemers voor een BEV.
                  Ze kunnen er immers niet altijd mee naar het containerpark rijden of een keertje per jaar in één ruk de trip naar het zuiden mee afleggen.

Uiteraard kan niet iedereen altijd voor alles kiezen. Dat is altijd de realiteit.
                  Het is niet omdat het in de situatie van een ander niet kan, of dat men andere keuzes maakt, dat ik daarom andere keuzes zou moeten laten liggen.
                  De meeste mensen laten gewoon keuzes aan zich voorbij gaan of zien ze niet omdat ze dan uit hun vertrouwde comfortzone moeten treden.
                  Last edited by ivob2; 21/01/2021, 17:08.

Comment

• Ironisch dat jij blijkbaar voor een bedrijf werkt dat de overheidssteun perfect weet te benutten en economisch 100% in zijn voordeel weet om te zetten, terwijl alle overheidsinstellingen zelf hopeloos achterop hinken. Meestal kan je zelfs je elektrische fiets niet stallen, laat staan opladen.
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                      ivob2 is reeds ver gevorderd met het schrijven van zijn bijbel over elektriciteitstarieven, laadpunten enz...
                      Het EVangelie als het ware... serieus dikke boek!
                      Yep en die auteursrechten leveren mij iedere dag een mooi bedrag op.
                      Wat brengt jouw klachtenboekje op?
                      Last edited by ivob2; 21/01/2021, 17:11.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                        Ironisch dat jij blijkbaar voor een bedrijf werkt dat de overheidssteun perfect weet te benutten en economisch 100% in zijn voordeel weet om te zetten, terwijl alle overheidsinstellingen zelf hopeloos achterop hinken. Meestal kan je zelfs je elektrische fiets niet stallen, laat staan opladen.
                        De ironie ontgaat me volledig.

Ik werk niet voor een bedrijf.
                        Maar dat schreef ik al duidelijk in post #208§2, vlak voor jouw reactie in post #209.

En wat heeft de carpolicy van een privébedrijf te maken met de voor- en nadelen van te werken voor een overheidsbedrijf?
                        Het is de taak van een privébedrijf, binnen de toegestane wettelijke parameters, zijn winsten te optimaliseren en van al de geboden incentives gebruik te maken.
                        Zoniet ben je als bedrijfsleider niet goed bezig voor je bedrijf. Een bedrijf is geen VZW en geen sociale instelling.
                        Dan kan je inderdaad beter bij de overheid gaan werken waar het niet uitmaakt of je afdeling geoptimaliseerd werkt.

Als de voordelen van een overheidsbedrijf niet opwegen tegen de voordelen van een privébedrijf maak je toch gewoon de switch.
                        Genoeg vacatures die niet ingevuld geraken in de privé.
                        Op je pensioendatum dan wel niet komen klagen dat je pensioen veel lager is dan dit van een gepensioneerde ambtenaar.

Iedere sector heeft zijn voor- en nadelen. Meestal willen de mensen alleen de voordelen van een sector en willen ze de nadelen er niet bijnemen.
                        Last edited by ivob2; 21/01/2021, 17:08.

Comment

• Hold your horses Ivo, dit gaat niet over waar het beter werken is, of jaloezie. Wat een populistische emotionele reactie. Uw redenering vertelt trouwens alleen wat iedereen wel weet. Ik bedoel alleen dat overheidsinstellingen het voorbeeld zouden moeten geven als het op infrastructuur en incentives aankomt, aangezien ze het promoten. Waarom kunnen ze dat niet zelf implementeren? Dat ontgaat mij dan volledig.
                          Last edited by order66; 21/01/2021, 17:14.
                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Het woord jaloezie heb ik dan ook niet gebruikt. Ik stelde een bijkomende vraag.

Dat mijn reactie bij jou blijkbaar als populistisch en emotioneel overkomt laat ik voor jouw rekening.
                            Het is je goed recht om dat zo te interpreteren.
                            Het is gewoon mijn mening over dat onderwerp en ik voel daar weinig tot geen emoties bij.

Jij stelt wel letterlijk dat ik blijkbaar voor een bedrijf werkt. Ik verbeterde gewoon die misvatting en dat is dus rechtgezet.

De overheid is meestal niet het goede voorbeeld om te volgen.
                            Gezien ik niet voor de overheid werk kan ik je vraag dus niet beantwoorden.
                            Je zal je vraag dus moeten stellen aan:

kabinet.demir@vlaanderen.be
                            info@vanderstraeten.belgium.be
                            Last edited by ivob2; 22/01/2021, 12:25.

Comment

• Als je al 2x tegen verschillende personen aanhaalt dat ze dan maar de switch moeten maken... dat zegt genoeg. Maar ik begrijp je zeer goed, ik krijg soms ook commentaar over de voordelen van mijn job en daar zijn ook genoeg vacatures.
                              Iedere job heeft voor en nadelen, maar meestal zien mensen het gras dat groener is aan de overkant. Dat hoef je dus niet te vertellen.
                              Zelf ben ik perfect gelukkig met mijn werksituatie
                              Je hoeft ook niet bij de overheid te werken om zaken in vraag te kunnen tellen of kritisch te bekijken. Maar niets hoeft hoor
                              Ik kan bvb niet begrijpen dat men op terreinen van de overheid, ik zeg maar wat, een brandweerkazerne, een commissariaat, bvb geen faciliteiten kan voorzien om te laden voor uw personeel. Elektrische fiets of auto. Als je incentives kan uitdelen aan de privé, geef dan toch zelf het goede voorbeeld.
                              Last edited by order66; 22/01/2021, 12:34.

Comment

• Dat gaat hier niet meer over laadpalen maar meer over wie op de beste school zit.

Terug on topic.
                                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Het ging initieel over de kostprijs van het laden van een EV.

Het goedkoopst laad je nog altijd aan een warenhuis met een gratis laadpaal*, een thuislaadpaal gekoppeld aan een eigen PV-installatie of incentives gegeven door een werkgever (gratis laadpaal op werk en/of gratis laadpas).

Al de rest hangt af van de individuele situatie en waar je op dat ogenblik genoodzaakt bent te laden.

*Bv. de laadpalen van de Lidl, een overzicht:
                                  Klassiek laat de duivelsdriehoek ons kiezen tussen: GoedGoedkoopSnel En je kan er maar twee kiezen, één eigenschap moet je opgeven. Een snelle goedkope hamburger zal niet goed (gezond/lekker) zijn.…
                                  Last edited by ivob2; 22/01/2021, 14:27.

Comment

• De term “proletarisch tanken”
                                    Hyundai Tucson 1.6GDI (2016)
                                    Citroen C3 visiodrive 1.4i (2010)

Comment

• Ik wou daarnet in de Lidl gaan stesselen en dan met de hond naar de beenhouwer voor den beste dikke ziel en ondertussen proletarisch chargeren...past er toch geeneen koppeling zeker

Tegenslag

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        Ik wou daarnet in de Lidl gaan stesselen en dan met de hond naar de beenhouwer voor den beste dikke ziel en ondertussen proletarisch chargeren...past er toch geeneen koppeling zeker

Tegenslag
                                        Da's wel leuk als je dat ergens langs een Duitse snelweg met weinig afritten voorhebt Neen, ik begin er nog niet aan verdorie
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Da's wel leuk als je dat ergens langs een snelweg voorhebt Neen, ik begin er nog niet aan verdorie
                                          Ik ook niet, is nog te vroeg.

Comment

Working...
                                          X