Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Laadpassen en laadpalen prijzen opladen EV

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Het is mogelijk met een adapter te werken. Indien niet geborgd kan in principe iedereen uw kabel uittrekken of meenemen, voor het laden maakt het geen verschil.

Vraag is alleen of het de moeite waard is bij type 2/ AC laden. De tijd die je in de winkel spendeert is normaal te kort om AC veel bij te laden. Of je moet al dagelijks meerdere uren in de winkel gaan rondhangen.

Bijkomend heeft het succes in de verkoop van onder meer plug-in hybrides tot gevolg dat je niet steeds zeker bent van een plaats aan de laadpaal. Ook zijn dergelijke laadpalen geen toonbeeld van betrouwbaarheid en dus redelijk vaak defect. Ik ga daar niet vaak winkelen, maar op drie keer dat ik er langs ging, was twee keer de paal defect.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten

Sommige mensen zijn nu eenmaal wat moeilijker van begrip dan anderen.
      Dan kan je maar beter hetzelfde tot in den treure blijven herhalen.
      Mijn tenen krullen van zo een posts. U wil is geen wet en dat vergeet je precies.
      Dus laat ieder gebruiker voor hem zelf uitmaken of hij de stap nu al moet zetten of niet.

De arrogante houding mag je dus gerust achterwegen laten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cedra Bekijk Berichten
        Het is mogelijk met een adapter te werken. Indien niet geborgd kan in principe iedereen uw kabel uittrekken of meenemen, voor het laden maakt het geen verschil.

Vraag is alleen of het de moeite waard is bij type 2/ AC laden. De tijd die je in de winkel spendeert is normaal te kort om AC veel bij te laden. Of je moet al dagelijks meerdere uren in de winkel gaan rondhangen.

Bijkomend heeft het succes in de verkoop van onder meer plug-in hybrides tot gevolg dat je niet steeds zeker bent van een plaats aan de laadpaal. Ook zijn dergelijke laadpalen geen toonbeeld van betrouwbaarheid en dus redelijk vaak defect. Ik ga daar niet vaak winkelen, maar op drie keer dat ik er langs ging, was twee keer de paal defect.

de prijs is geenszins te verantwoorden voor het minimaal gebruik ervan gemaakt zal worden, maar het maakt het auto wat completer en geeft wat meer adem als we op avontuur gaan met de 500 - er kunnen geen foute dingen mee gebeuren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

Mijn tenen krullen van zo een posts. U wil is geen wet en dat vergeet je precies.
          Dus laat ieder gebruiker voor hem zelf uitmaken of hij de stap nu al moet zetten of niet.

ik ben nogal traag van begrip, en apprecieer makkelijk een herhaling
          zou niet willen dat er mensen in hun schulp gaan kruipen, zeker niet in dit soort draad waar velen nog van heel veel zaken niet op de hoogte zijn en bijgeleerd kan worden
          er wordt dan nog vaak door mensen ook een beetje aanvallend gereageerd door mensen die nog een aantal jaar wensen te wachten, wat hun goei recht is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            er wordt dan nog vaak door mensen ook een beetje aanvallend gereageerd door mensen die nog een aantal jaar wensen te wachten, wat hun goei recht is
            Ik leer zeer graag bij over alles wat automotive is. Ook ev. Maar alle aandrijvingen moeten kritisch bekeken worden, al zeker nieuwe die door sommige partijen als “de oplossing” aanzien worden. Een kritische houding is iets totaal anders dan een (persoonlijke) aanval. Er is geen reden om plots ev als heilig te beschouwen, en de rest denigrerend te gaan bekijken.
            Niet vergeten dat 99% van de ev kopers zich trouwens momenteel laten sturen door economische motieven.
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

de prijs is geenszins te verantwoorden voor het minimaal gebruik ervan gemaakt zal worden, maar het maakt het auto wat completer en geeft wat meer adem als we op avontuur gaan met de 500 - er kunnen geen foute dingen mee gebeuren
              Heel begrijpelijk. Voor de rit Brussel-Kust met de Smart vorige zomer had ik ook enkele Lidl vestigingen aangestipt als mogelijke laadplek. Vermits het kan, biedt het extra mogelijkheden. En de prijs van zo een extra kabel,is op zich ook niet onoverkomelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
                Mij volop aan het inwerken over de kosten van een EV.
                Onderstaande link is goede startinfo om te bekijken wat EV rijden kost.

[URL="https://magazine.vab.be/op-weg/mobiliteit/elektrische-auto-laden-hoeveel-kost-het-en-hoe-lang-duurt-het/"]https://magazine.vab.be/op-weg/mobil...ang-duurt-het/
                .
                Sorry hoor maar die link naar die VAB website. Ik ben niet helemaal mee in het EV verhaal, maar probeer mij wel in te werken. En dan lijken mij aan VAB standpunten toch heel wat dingen niet te kloppen. Toevallig zag ik gisteren op twitter nog discussie passeren tussen EV-aanhanger die ook kritisch was over VAB communicatie rond laadpalen.

En in dit artikel, de laadtijd vergelijken met de tanktijd is gewoon belachelijk. “Tanken duur 30 seconden en laden duurt 8 uur. Tanken is dus veel sneller.” No shit Sherlock.
                Hyundai Tucson 1.6GDI (2016)
                Citroen C3 visiodrive 1.4i (2010)

Comment

Nee hoor dat vergeet ik niet. Dat maak jij ervan.
                  Ik leg helemaal mijn wil niet op. Wat ik schrijf is niet te nemen of te laten.
                  Dat heb ik ook al verschillende keren geschreven. Er is geen verplichting tot het opnemen van informatie noch om dezelfde mening te delen.
                  Ik heb nog geen enkele gebruiker iets opgedrongen dat hij zelf niet wil. Ik ben geen verkoper.
                  Ik ga er wel van uit dat iedere gebruiker, op basis van de informatie die hij tot zich neemt en evalueert, zelf verstandig genoeg is om daarna zijn eigen conclusie te vormen.
                  Blijkbaar schat jij de competentie van andere gebruikers lager in dan dat ik dat doe?

Het lijkt eerder dat als je de meanstream gedachte niet wil volgen of tegen een bepaalde lijn ingaat dat sommige mensen hun tenen bijkbaar gaan krullen.

Probeer je nu wel jouw wil op te leggen aan een ander?
                  Je moet een kritische en assertieve houding niet proberen weg te zetten als arrogant omdat het toevallig eens niet in jouw kraam past. En als die houding je toevallig stoort dan lees je ze toch gewoon niet.
                  Last edited by ivob2; 25/01/2021, 14:52.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Het gaat niet alleen over dit probleem hé. Het is allemaal nog koffiedik kijken.

Geef Jan Modaal nog 5 jaar om uit dit ingewikkeld kluwen te geraken, tegen dan zal het allemaal wel wat overzichtelijker en betaalbaarder zijn. Zolang kan ik ook nog wachten
                    Als je je wat gedegen informeert (er vanuitgaand dat het binnen je interesse ligt) wordt alles nogal snel duidelijk. Zoveel koffiedik kijken is er dan niet meer aan.
                    Ik ben ook niet slimmer dan een ander, integendeel. Maar ik probeer het wel allemaal zo grondig mogelijk uit te zoeken.
                    Van "koffiedik kijken" word ik in elk geval niet slimmer.

Jan Modaal & Co mag van mij nog wachten tot hij een ons weegt. Ik heb voordeel noch nadeel aan wat een ander doet of niet doet.

Comment

Nee hoor dat vergeet ik niet. Dat maak jij ervan.
                      Ik leg helemaal mijn wil niet op. Wat ik schrijf is niet te nemen of te laten.
                      Dat heb ik ook al verschillende keren geschreven. Er is geen verplichting tot het opnemen van informatie noch om dezelfde mening te delen.
                      Ik heb nog geen enkele gebruiker iets opgedrongen dat hij zelf niet wil. Ik ben geen verkoper.
                      Waarom blijf je dan er over doorduwen? Nergens voor nodig dus verloren moeite van uw kant.

Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten

Ik ga er wel van uit dat iedere gebruiker, op basis van de informatie die hij tot zich neemt en evalueert, zelf verstandig genoeg is om daarna zijn eigen conclusie te vormen.
                      Blijkbaar schat jij de competentie van andere gebruikers lager in dan dat ik dat doe?

Het lijkt eerder dat als je de meanstream gedachte niet wil volgen of tegen een bepaalde lijn ingaat dat sommige mensen hun tenen bijkbaar gaan krullen.

Probeer je nu wel jouw wil op te leggen aan een ander?
                      Je moet een kritische en assertieve houding niet proberen weg te zetten als arrogant omdat het toevallig eens niet in jouw kraam past. En als die houding je toevallig stoort dan lees je ze toch gewoon niet.

Ik zou de rollen niet omdraaien als ik u was, dat pakt niet zo goed bij mij
                      En nu graag ontopic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cedra Bekijk Berichten
                        Zal dan wel van locatie tot locatie afhangen.
                        Ik heb net de tegengestelde ervaring: overwegend sta je daar alleen te laden en nauwelijks technische problemen. Ervaring gebaseerd op gemiddeld drie keer per maand laden gedurende meer dan een jaar.
                        Je moet dat ook niet bekijken als een hoofdplaats om te laden maar gewoon iets dat je "meeneemt" omdat je er toch moet zijn.
                        En dat levert inderdaad alleen iets op bij DC laden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Ik leer zeer graag bij over alles wat automotive is. Ook ev. Maar alle aandrijvingen moeten kritisch bekeken worden, al zeker nieuwe die door sommige partijen als “de oplossing” aanzien worden. Een kritische houding is iets totaal anders dan een (persoonlijke) aanval. Er is geen reden om plots ev als heilig te beschouwen, en de rest denigrerend te gaan bekijken.
                          Niet vergeten dat 99% van de ev kopers zich trouwens momenteel laten sturen door economische motieven.
                          Ik weet niet of je het over mij hebt maar ik behoor in elk geval niet tot diegenen die de EV als heilig beschouwen, laat staan als een oplossing. Trouwens een oplossing voor wat?
                          De nadelen heb ik ook al meer keren aangehaald. Ongegronde vooroordelen tracht ik dan wel weer te weerleggen. Als men daar dan liever geen rekening mee houdt of men vindt de weerlegging fout, mij ook niet gelaten.

Om het duidelijk samen te vatten (en dat is mijn persoonlijke mening op basis van eigen ervaringen met verscheidene EV'): Als je een EV wil kopen en hem volledig zelf moet financieren en je kan thuis geen laadpaal plaatsen zou ik er al niet aan beginnen.
                          Als het bovenstaande mogelijk is maar je gaat er van uit dat je met een EV regelmatig meer dan 400 km onafgebroken moet kunnen rijden moet je er ook niet aan beginnen.
                          Als je, alles in acht genomen, zo goedkoop mogelijk wenst te rijden moet je er ook niet aan beginnen.

In alle andere gevallen is het wikken en wegen volgens persoonlijke voorkeuren en smaken.
                          Last edited by ivob2; 25/01/2021, 15:08.

Comment

Waarom blijf je dan er over doorduwen? Nergens voor nodig dus verloren moeite van uw kant.

Ik zou de rollen niet omdraaien als ik u was, dat pakt niet zo goed bij mij
                            En nu graag ontopic
                            Ik zal zelf wel bepalen of mijn reacties verloren moeite zijn of niet. Dat hoef jij niet voor mij te bepalen of op te leggen.

Ik draai de rollen niet om. Jij reageert en ik geef mijn wederwoord.
                            En jij mag dat ook. Maar dat truukje om te reageren en dan de deur voor een reactie af te sluiten met de dooddoener "En nu graag ontopic" pakt dan weer niet bij mij. Als je het on topic wil houden reageer dan niet prsoonlijk en geef zelf uitsluitend on topic reacties.

Maar zoals ik reeds schreef, ik ben geen verkoper van wat dan ook.
                            Mij maakt het echt niet uit of je mijn bijdragen kan smaken of niet.

Maar je hebt me nu wel doen inzien dat het inderdaad verloren moeite is om er verder mijn tijd nog aan te besteden.
                            Dit is een enrom groot forum met tig uiteenlopende onderdelen. Nooit begrepen dat mensen die, om wat voor goede reden dan ook, een bepaald onderdeel niet kunnen smaken blijven doorduwen op de nadelen en liever blijven hangen in hun vooroordelen en graag mensen blijven overtuigen dat iets niet kan of nog niet kan.
                            Geen probleem mee. Maar als je vindt dat EV nog te vroeg is zijn er meer topics waar je je gading kan vinden dan een topic over EV en wat er bijhoort.

Maar je hebt gelijk. Ik hoor hier niet thuis. Ik ben geen meelopertje van de meanstream gedachte. Dat heb je me doen inzien. Dat is jouw verdienste dan weer.
                            Last edited by ivob2; 25/01/2021, 15:18.

Comment

Ik zal zelf wel bepalen of mijn reacties verloren moeite zijn of niet. Dat hoef jij niet voor mij te bepalen of op te leggen.

En jij mag dat ook. Maar dat truukje om te reageren en dan de deur voor een reactie af te sluiten met de dooddoener "En nu graag ontopic" pakt dan weer niet bij mij. Als je het on topic wil houden reageer dan niet prsoonlijk en geef zelf uitsluitend on topic reacties.
                              Je hebt het duidelijk niet door, maar het is net de taak van een beheerder om orde op zaken te stellen, waar “terug on topic” zeker deel van uitmaakt.
                              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Zie post 253. Op dat gebied ben ik dan weer trager van begrip maar uiteindelijk had ik het door: niet tegen de visie van een beheerder ingaan, verdwijn of pas je aan aan de visie van de beheerder.
                                Dat is zijn goed recht.
                                En gezien ik me niet aanpas is de conclusie nogal voor de hand liggend.

Comment

Jan Modaal & Co mag van mij nog wachten tot hij een ons weegt
                                  Al een geluk dat jij tot de 'hogere' klasse behoort. Hoe is het weer daarboven overigens? Ook koud zeker

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Maar zoals ik reeds schreef, ik ben geen verkoper van wat dan ook.
                                    Mij maakt het echt niet uit of je mijn bijdragen kan smaken of niet.

Maar je hebt me nu wel doen inzien dat het inderdaad verloren moeite is om er verder mijn tijd nog aan te besteden.
                                    Dit is een enrom groot forum met tig uiteenlopende onderdelen. Nooit begrepen dat mensen die, om wat voor goede reden dan ook, een bepaald onderdeel niet kunnen smaken blijven doorduwen op de nadelen en liever blijven hangen in hun vooroordelen en graag mensen blijven overtuigen dat iets niet kan of nog niet kan.
                                    Geen probleem mee. Maar als je vindt dat EV nog te vroeg is zijn er meer topics waar je je gading kan vinden dan een topic over EV en wat er bijhoort.

Maar je hebt gelijk. Ik hoor hier niet thuis. Ik ben geen meelopertje van de meanstream gedachte. Dat heb je me doen inzien. Dat is jouw verdienste dan weer.
                                    Nou nou, je stelt me teleur Ivo.

Ik vraag gewoon om het hier wat rustiger aan te doen, niet meer, niet minder.
                                    Ga je op je werk ook direct zeggen dat je een andere job wilt als iemand je wil bijsturen?

En ja ontopic betekent dat we verder gaan, niet meer niet minder. Gewoon voor de vrede.

PS: Persoonlijk heb ik niks met EV's maar respecteer ik wel de mensen die er wel iets mee hebben. Dus je schat me daar ook compleet verkeerd in.

Comment

• Wat een geluk nog dat al die informatieve bijdragen voorlopig nog niet samen met de auteur verdwijnen...
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• De story van ivob2, héél herkenbaar.. .

ivob2 , zo gaat het hier nu eenmaal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          De story van ivob2, héél herkenbaar.. .

ivob2 , zo gaat het hier nu eenmaal.
                                          Uiteraard dat jij dit post. Zeg eens Jakkel, je voelt je hier altijd te niet gedaan. Maar hoe komt het dat je op een ander forum (waar ik niks mee te maken heb) ook constant onder u voeten krijgt wegens wangedrag en gebanned wordt? Juist ja

Comment

Working...
                                          X