Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Laadpassen en laadpalen prijzen opladen EV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    Uiteraard dat jij dit post. Zeg eens Jakkel, je voelt je hier altijd te niet gedaan. Maar hoe komt het dat je op een ander forum (waar ik niks mee te maken heb) ook constant onder u voeten krijgt wegens wangedrag en gebanned wordt? Juist ja


    Ik ben gebanned om zowat dezelfde reden als hier. Omdat bepaalde 'volwassenen' nogal snel gaan janken bij de mods omdat er ooit terechte info en bepaalde correcte(!) vragen gesteld worden op een beleefde manier, maar... die echter niet altijd in iedereens kraam passen. Contacteer uw connecties er maar eens en vraag maar eens naar de ware toedracht. Trouwens beste mijnheer namaz, wat doet dat hier weer terzake? Weer als altijd geen argumenten, altijd maar verwijzen naar het verleden of andere fora. Maar dat ben ik ondertussen al wel gewoon van u. Het is trouwens uW voeten, niet u voeten. Juist ja!

    Comment


    • Snap je het nu nog niet? Het zegt juist alles over u. Het ligt niet aan andere gebruikers, moderatoren of beheerders. Het ligt gewoon aan u.

      Het feit dat ik weet wat er op dat ander forum aan de hand is stelt mij gewoon gerust dat ik nooit een fout gemaakt heb met de aanpak naar u toe gezien mensen die ik niet ken exact het zelfde moeten doen.

      We gaan het nooit eens zijn en dat hoeft ook niet, ik kan gerust in de spiegel kijken en zeggen dat ik niks verkeerd heb gedaan.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
        Snap je het nu nog niet? Het zegt juist alles over u. Het ligt niet aan andere gebruikers, moderatoren of beheerders. Het ligt gewoon aan u.
        Het ligt aan het feit dat de gemiddelde moderator met de natte vinger modereert en zich nogal snel laat beïnvloeden door één (klagende) partij zonder de echte oorzaak van een bepaald 'incident' te weten of te onderzoeken. En dat is spijtig genoeg op vele fora een probleem, logisch ook, het is immers vrijwilligerswerk. Daarom dat ik nooit mod wil zijn/worden. Dat vergt teveel tijd als je dat goed en objectief wilt doen, en dat kan ik niet opbrengen. Een goede verantwoordelijkheid nemen of krijgen kost moeite, dat is met alles zo.


        Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
        Het feit dat ik weet wat er op dat ander forum aan de hand is stelt mij gewoon gerust dat ik nooit een fout gemaakt heb met de aanpak naar u toe gezien mensen die ik niet ken exact het zelfde moeten doen.
        Op dat 'andere forum' is er eigenlijk niets aan de hand. Enkel bepaalde individu's die het niet eens waren met een bepaalde 'netelige', maar correcte vraag van me en wat rare irrelevante reacties van een bepaald lid die mij telkens wist te viseren. Meer is er niet aan de hand.


        Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
        We gaan het nooit eens zijn en dat hoeft ook niet, ik kan gerust in de spiegel kijken en zeggen dat ik niks verkeerd heb gedaan.
        Ik had in het begin een heel goed gevoel en vertrouwen in u, spijtig genoeg heb je me zwaar ontgoocheld.

        Comment


        • Ik vind het gewoon spijtig dat iemand als ivob2 de zoveelste in de rij is met nuttige en waardevolle inhoudelijke bijdragen die hier verdwijnt.
          Persoonlijk mag ik zeggen in korte tijd veel te hebben bijgeleerd over laden en EV's.

          Wat stijl betreft, het is een forum en daar is het nu eenmaal moeilijk om nuance te leggen. Iedereen leest en interpreteert op zijn eigen manier, maar die interpretatie is vaak fout, wat dan verkeerde reacties uitlokt en tot egelstellingen leidt. Bijvoorbeeld, het aanhalen van feiten dat door sommigen als 'belerend' wordt beschouwd. We zitten ook wel in een periode waarin velen sneller dan gewoonlijk op hun tenen zijn getrapt. Met een beetje wederzijds begrip komt men nochtans al ver.

          ps Laat me eens een verhaaltje vertellen. Ik had ook ooit 'ruzie' met iemand op een forum. In die periode ook 'live' tegenkomen op een meeting, zonder van elkaar te weten wie we waren. Dat is toen een vriend geworden en is het nu 10j. later nog altijd. Pas na 2 jaar zijn we toevallig te weten gekomen via andere forummer die ons er op wees wie we online waren en dat we in feite verondersteld werden om 'ruzie' te hebben. We stonden dan ook op elkaars negeer-lijst."Ha jullie hebben het bijgelegd?" -"Hoezo bijgelegd?" Sindsdien al vaak om gelachen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Alcazar Bekijk Berichten
            Ik vind het gewoon spijtig dat iemand als ivob2 de zoveelste in de rij is met nuttige en waardevolle inhoudelijke bijdragen die hier verdwijnt.
            Persoonlijk mag ik zeggen in korte tijd veel te hebben bijgeleerd over laden en EV's.
            ²²²

            Comment


            • Hier kan je ook iets uit leren.

              den borre


              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


              Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

              Comment


              • simpeler kan het haast niet
                1 tekening zegt meer als 1000 woorden

                Comment


                • Moet idd frustrerend zijn geweest voor ivob2 om telkens zijn standpunt te onderbouwen en dan telkens weer weggelachen te worden.
                  Ik heb dat ook al opgegeven min of meer. Ik weet waarom ik EV rijd (rijd er graag mee terwijl het voor mij niet per se goedkoper uitkomt dan ICE of PHEV ) , de rest boeit mij maar weinig meer.

                  Heb op andere fora ook al vanalles zien gebeuren, iemand anders (die ooit hier actief was), fanatieken tesla rijder, gebannen van “dat andere autoforum” wegens overdreven en onverbeterlijke fanboy, en onlangs tot moderator gebombardeerd op tesla motors club, nu moogde op dat tesla forum niks meer negatief zeggen over tesla want dan is het “off topic” en worden uw posts verwijderd
                  Last edited by sunking; 30/01/2021, 09:59.

                  Comment


                  • woo...was ff naar de voorstelling nieuwe s gaan kijken daar...en op zonstraal toch ook maar eens gaan zien ik heb er nog account van toen ik de zp liet leggen, zoveel jaar terug

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                      Moet idd frustrerend zijn geweest voor ivob2 om telkens zijn standpunt te onderbouwen en dan telkens weer weggelachen te worden.
                      Ik heb dat ook al opgegeven min of meer. Ik weet waarom ik EV rijd (rijd er graag mee terwijl het voor mij niet per se goedkoper uitkomt dan ICE of PHEV ) , de rest boeit mij maar weinig meer.

                      Heb op andere fora ook al vanalles zien gebeuren, iemand anders (die ooit hier actief was), fanatieken tesla rijder, gebannen van “dat andere autoforum” wegens overdreven en onverbeterlijke fanboy, en onlangs tot moderator gebombardeerd op tesla motors club, nu moogde op dat tesla forum niks meer negatief zeggen over tesla want dan is het “off topic” en worden uw posts verwijderd

                      Heeft tmc idd gewoon volledig naar de klote geholpen, daarvoor was het ook al wel erg, veel te veel mensen die veel te positief zijn tov Tesla, en meer lijken in te zitten met de waarde van hun Tesla-aandelen dan met het geven van neutraal en correct advies
                      De enigste reden dat ik nog af en toe passeer is voor de posts van fivari (een e-tron rijder), daar leer ik nog iets mee bij
                      Last edited by BertVS; 01/02/2021, 21:50.
                      BMW 420dA : >>>

                      Comment


                      • als je je auto als thuisbatterij gaat gebruiken, en thuisbatterijen in het algemeen
                        onze huizen zijn allemaal aan elkaar verbonden, als je zp produceren gaat het gelijk het net op, maar hoe hou je je stroom van je opslag in je eigen woning?

                        wrs door de spanning iets onder die van het net te houden, maar lost niet veel op bij black out?
                        Last edited by bobo; 31/01/2021, 11:38.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          als je je auto als thuisbatterij gaat gebruiken, en thuisbatterijen in het algemeen
                          onze huizen zijn allemaal aan elkaar verbonden, als je zp produceren gaat het gelijk het net op, maar hoe hou je je stroom van je opslag in je eigen woning?

                          wrs door de spanning iets onder die van het net te houden, maar lost niet veel op bij black out?
                          Je kan een on-grid of off-grid systeem bouwen. Het tweede zorgt ervoor dat je stroom blijft hebben tijdens een blackout maar is wat duurder
                          BMW 420dA : >>>

                          Comment


                          • Back on topic. Ik denk dat Freshmile zowat de goedkoopste aanbieder is waarmee je hier in Belgie kan laden. Als je tenminste snel genoeg kan laden.
                            https://www.freshmile.com/. Franse laadpasuitgever.


                            Aan 11kW ALLEGO laadpalen 0,19 en 0,01 per minuut.
                            Maar ook zo aan 22kW laadpalen. Dus een Zoë met zijn interne lader van 22 kWh kan zo wel mooie korting scoren.
                            Een uurtje laden aan 22kW kost dan theoretisch (gegeven een vaste maximale laadsnelheid): 4,78 euro.
                            Terwijl dat bij SMOOV 6,82 euro zo kosten. Verschil van +40%.

                            Alleen rest de vraag of ze werken op Allego laadpalen, wie zoekt het uit?
                            In NL blijkbaar niet? https://laadpastop10.nl/chargecard/70/FreshMile
                            Hyundai Tucson 1.6GDI (2016)
                            Citroen C3 visiodrive 1.4i (2010)

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Moeftie Bekijk Berichten
                              Back on topic. Ik denk dat Freshmile zowat de goedkoopste aanbieder is waarmee je hier in Belgie kan laden. Als je tenminste snel genoeg kan laden.
                              https://www.freshmile.com/. Franse laadpasuitgever.


                              Aan 11kW ALLEGO laadpalen 0,19 en 0,01 per minuut.
                              Maar ook zo aan 22kW laadpalen. Dus een Zoë met zijn interne lader van 22 kWh kan zo wel mooie korting scoren.
                              Een uurtje laden aan 22kW kost dan theoretisch (gegeven een vaste maximale laadsnelheid): 4,78 euro.
                              Terwijl dat bij SMOOV 6,82 euro zo kosten. Verschil van +40%.

                              Alleen rest de vraag of ze werken op Allego laadpalen, wie zoekt het uit?
                              In NL blijkbaar niet? https://laadpastop10.nl/chargecard/70/FreshMile
                              op de laadpalen hier in de buurt wel zo te zien , wanneer je de map met de beschikbare palen bekijkt.
                              BMW 420dA : >>>

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Moeftie Bekijk Berichten
                                Back on topic. Ik denk dat Freshmile zowat de goedkoopste aanbieder is waarmee je hier in Belgie kan laden. Als je tenminste snel genoeg kan laden.
                                https://www.freshmile.com/. Franse laadpasuitgever.
                                Als ik naar die kaart kijk, zie ik toch wel eigenaardige dingen. Is trouwens ook bij andere laadpuntboeren.
                                Ik zie bv. laadpunten staan op privé terrein. Die staan er misschien wel, maar ik ben er zeker van dat je in die mensen hun garage of op hun oprit eigenlijk beter niet gaat inpluggen.
                                Maakt het wel moeilijk om op basis van zo een kaart dan de waarde van zo een netwerk in te schatten.

                                Is sowieso wel een miserie. Als elke aanbieder zijn eigen palen gaat zetten, loopt ge op de duur met 10 laadpassen rond

                                Cheerio!
                                Rocky.

                                Comment


                                • ik hebt gegokt en gewonnen, de laadpaal die ik moet stond nergens en werkt wel, ik ga er toch vanuit dat mensen hun privelaadpaal openstellen, die toch mag gebruikt worden

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door RockyGervais Bekijk Berichten
                                    .. laadpuntboeren..
                                    LoL zijn dat nu ook al boeren ? Na de bandenboer nu de laadpuntboer
                                    Wat is 't volgende, de autoboer ipv de dealer (of stealer zoals sommigen verkiezen) ?

                                    Comment


                                    • Stealerboeren. Bij 1 merk toch
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment



                                      • Enkel voordeliger bij thuisladen

                                        Moeten we dan met z’n allen aan de stekker? Zo’n vaart zal het niet meteen lopen, want lang niet elke automobilist heeft een privéparking met een autolader ter beschikking. Maar het argument dat elektrische auto’s per definitie te duur zijn, raakt – met dank aan Aziatische importmodellen – stilaan achterhaald. Toch moeten we hier een kleine kanttekening maken, want de EV (en deze bedenking is van toepassing op elke elektrisch aangedreven wagen) is in dit rekenmodel vooral goedkoper omdat zijn energiekost tot een kwart goedkoper is dan die van klassieke brandstoffen. Kortom, de rekening klopt alleen wanneer je thuis kunt laden, want openbare laadpunten zijn meestal duurder. De actualiteit leert ons ook dat de energieprijs mogelijk zal stijgen met de invoering van het capaciteitstarief via de slimme energiemeter en dan slaat het broze voordeel mogelijk weer om ten gunste van fossiele brandstoffen, alle klimaatdoelstellingen ten spijt. Het is in die zin een gemiste kans dat de slimme meter – zoals hij vandaag in de markt wordt gezet – onze energierekening nog minder transparant zal maken. De prijs zal niet alleen afhangen van de hoeveelheid stroom (in kWh) maar ook van het debiet (door de nakende capaciteitsvergoeding) en de precieze afrekening volgt (een jaar) later. Zou zo’n slimme meter – en bij uitbreiding elke openbare laadpaal – niet beter een actuele ‘prijs per kilowattuur aanduiden, zodat je vooraf weet wat een laadbeurt gaat kosten. Precies die duidelijkheid was en is één van de voornaamste voordelen van de fossiele brandstoffen.

                                        Comment


                                        • Laadpalen worden verplicht bij nieuwbouw- en renovatieprojecten

                                          De Vlaamse regering keurde op 30 oktober 2020 een besluit goed waardoor gebouwen en de bijbehorende parkings voorbereid worden op de doorbraak van elektrische voertuigen. Vlaanderen stemt zich daarmee af op het Europese plan ‘Schone energie voor alle Europeanen’ dat in 2019 werd goedgekeurd. In dat plan staan onder meer maatregelen om het gebruik van elektrische voertuigen aantrekkelijker te maken, waaronder de verplichting om bij residentiële gebouwen en bedrijven laadpalen te installeren.

                                          Concreet geldt vanaf 11 maart 2021 in Vlaanderen de verplichting om leidingen en/of laadpunten op parkings van nieuwe of gerenoveerde gebouwen te installeren. Daarnaast komt er vanaf 2025 een verplichting voor de installatie van laadpunten voor parkings van bestaande niet-residentiële gebouwen.

                                          Volgens Vlaams minister van Energie Zuhal Demir (N-VA) zijn de palen op privéterrein een nodige aanvulling op de publieke laadpunten. ‘Als we de Vlaming de overstap willen laten maken naar zero-emissievoertuigen, moeten we garanderen dat die wagens op voldoende en goed gelegen plaatsen opgeladen kunnen worden’, zegt Demir. ‘Met deze beslissing garanderen we dat er de komende jaren veel laadpunten bijkomen in private parkings.’

                                          Comment

                                          Working...
                                          X