als ik zo kurieus mag zijn, hoeveel vraagt die WP op koude winterdagen, en ik neem aan dat die 24/7 draait...op de echt koude dagen draai ik er 8l mazout door...das 80kw...is het simpel te stellen dat de WP dan 1500watt contenu vraagt?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Laadpassen en laadpalen prijzen opladen EV
Collapse
X
-
We hebben wel een heel goed geïsoleerd huis . In de winter is een 18 kw /dag en in de zomer een 8 kw/ dag ons gemiddeld verbruik. Dus in de winter een 10kw / 24h = 416 wh. Wat je ook wel ziet aan de kwartierpieken . Met warmtepomp is dat in de winter een 100watt / kwartier meer dan in de zomer . Vriest het hard dan is dat natuurlijk wel een beetje meer .
Deze winter 1250 kwh op 210 stookdagen .Last edited by Patrick A.; 02/09/2021, 21:06.2015 Nissan Leaf Acenta .
1986 Lamborghini Jalpa
- Likes 1
Comment
-
Elektrische wagens zijn een stuk duurder dan hun equivalent met verbrandingsmotor. Dat verschil betaalt zich na verloop van tijd terug, hoor je dan wel zeggen. Maar is dit altijd zo? HLN Drive zocht het uit.
Conclusie van dit artikel: na 5 jaar heb je de meerprijs bij aankoop van een EV terugverdiend.
Als je dan langer dan 5 jaar door rijdt, begint het pas echt interessant te worden, financieel gezien dan.
Ken iemand die 8 jaar geleden een nieuwe model S kocht, die rijdt daar vandaag zo goed als gratis mee door, want hij is al lang afgeschreven en de gebruikskosten blijven laag.
Comment
-
Particulier?“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenParticulier?
Maar ik denk dat de TCO berekening van hln wel op particulieren slaat.
Comment
-
Ok want op de firma telt niet“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
die model S is op de firma.
Maar ik denk dat de TCO berekening van hln wel op particulieren slaat.
Da’s toch een optimistische berekening... De gemiddelde autobezitter haalt amper 15000 km per jaar. Grof geschat gaat het dus voor de gemiddelde eigenaar dik 8 jaar duren, en nog veel langer voor particulieren die minder rijden.
Ik weet wel, hoe duurder benzine of diesel wordt t.o.v. elektriciteit, des te korter de terugverdientijd, en het milieu kan er maar wel bij varen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
De prijzen zijn uiteraard berekend op 25.000 kilometer per jaar en liggen dus anders voor bestuurders die meer of minder kilometers afleggen.
Da’s toch een optimistische berekening... De gemiddelde autobezitter haalt amper 15000 km per jaar. Grof geschat gaat het dus voor de gemiddelde eigenaar dik 8 jaar duren, en nog veel langer voor particulieren die minder rijden.
Ik weet wel, hoe duurder benzine of diesel wordt t.o.v. elektriciteit, des te korter de terugverdientijd, en het milieu kan er maar wel bij varen.
Die 15000 is een gemiddelde, dat wil zeggen dat de helft van de particulieren er meer doet.
Uiteraard, bij weinig km ga je goedkoper af zijn met ICE, ik ga mijn moeder geen elektrische aanpraten want zij heeft slechts 35000 km gereden de laatste 5 jaar (met een 1.2 benzine), mijn model 3 heeft er nu 50000 op een dik jaar, dus die gaat zijn meerprijs snel terugverdiend hebben.
Comment
-
Ik rijd ongeveer 40 jaar rond met van alles en nog wat, nog nooit diesel gereden wegens te weinig kilometers en beleving. En ja je 3 is een leasing dus ja dat is een andere berekening dan voor een particulier.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenIk rijd ongeveer 40 jaar rond met van alles en nog wat, nog nooit diesel gereden wegens te weinig kilometers en beleving. En ja je 3 is een leasing dus ja dat is een andere berekening dan voor een particulier.. Met de 3 zal het particulier ook wel in het voordeel zijn hoor, want het omslagpunt ligt rond de 25000 km per jaar dacht ik, ook voor particulieren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
ik spreek niet over u. Met de 3 zal het particulier ook wel in het voordeel zijn hoor, want het omslagpunt ligt rond de 25000 km per jaar dacht ik, ook voor particulieren.
Een jonge 2dehands is het interessantste, en ja die kunnen ook kiezen om een afgejakkerde leasing over te nemenLast edited by order66; 17/09/2021, 12:27.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Comment
-
als particulieren zo weinig km doen, vraag ik mij wel af waarom wij jaar en dag allemaal op diesel reden?
Die 15000 is een gemiddelde, dat wil zeggen dat de helft van de particulieren er meer doet.
Uiteraard, bij weinig km ga je goedkoper af zijn met ICE, ik ga mijn moeder geen elektrische aanpraten want zij heeft slechts 35000 km gereden de laatste 5 jaar (met een 1.2 benzine), mijn model 3 heeft er nu 50000 op een dik jaar, dus die gaat zijn meerprijs snel terugverdiend hebben.Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 17/09/2021, 11:50.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenDie 15000 is een gemiddelde, dat wil zeggen dat de helft van de particulieren er meer doet.
Als er 3 10.000 rijden en 1 50.000, is het gemiddelde 20.000, maar dan rijdt de helft niet meer dan 20.000 ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
Ehm, nee, dat wil dat niet zeggen.
Als er 3 10.000 rijden en 1 50.000, is het gemiddelde 20.000, maar dan rijdt de helft niet meer dan 20.000 ;-)
zijn die het gemiddelde zwaar omhoog trekken, dan zijn zij in elk geval erg gebaat met een EV.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Als particulier kan je het veeeeel goedkoper doen, met een dikkere ice wagen. Als je dan nog eens weinig kilometers doet, niet twijfelen. Bottom line: elektrisch blijft enkel interessant voor leasings.
Een jonge 2dehands is het interessantste, en ja die kunnen ook kiezen om een afgejakkerde leasing over te nemen
Nu ik ben ook geen representatief geval, maar kan mij voor mijn eigen situatie niks beter bedenken dan ne model 3 die ik deel met anderen. Lage gebruikskost, geen gedoe met onderhoud, en wel de luxe van de snufjes en het vermogen… eergisteren nog 1300 km op een dag gebold.
- Likes 1
Comment
-
Delen… wat is dat?
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenDelen… wat is dat?
gewoon een ideetje van groene linkie-winkie sunking.
- Likes 1
Comment
-
Iemand weet hoe de prijzen zitten bij de laadpalen nu de elektriciteitsprijzen door het dak gaan ?
Werken deze met langetermijncontracten en gaan de prijzen voorlopig niet stijgen.
Maakt een EV natuurlijk een pak minder interessant als naast de dure aankoop ook nog snelladen een pak duurder gaat worden.
Comment
-
Benzine en diesel prijzen zijn toch ook gestegen.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
Comment