Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Laadpassen en laadpalen prijzen opladen EV

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
    Iemand weet hoe de prijzen zitten bij de laadpalen nu de elektriciteitsprijzen door het dak gaan ?
    Werken deze met langetermijncontracten en gaan de prijzen voorlopig niet stijgen.
    Maakt een EV natuurlijk een pak minder interessant als naast de dure aankoop ook nog snelladen een pak duurder gaat worden.
    De pure electriciteitsprijs zit ergens rond de 7ct per kWh.
    Particulieren zitten rond de 27-30ct per kWh.
    Snelladers in D (Ionity) rekenen prijzen tussen 30 en 80 ct afhankelijk van je abo, maar er is in Duitsland een voorstel om het te beperkten tot 44ct voor snelladen juist om de onzekerheid weg te werken.
    De grootste kosten zitten in de huur van grond, onderhoud en de afschrijving van de snellader. Een 250kW lader zit makkelijk aan 50k€ kost, dus er moet al wat stroom geleverd worden om die terug te betalen, en de pure prijs van de electriciteit is geen grote factor.

Comment

• In de prinses Elisabethzone worden veel grotere windturbines gebouwd dan ingeschat was. Het nieuwe windpark dat voor de Belgische kust verschijnt, zal het totaal van windenergie op zee verdrievoudigen.

Uit een vergelijking van leasemaatschappij Leaseplan blijkt dat de elektrische bedrijfswagen qua kostprijs steeds meer kan concurreren met benzines en diesels. In de middenklasse is hij nu al goedkoper. Maar de infrastructuur blijft ‘hopeloos’ achter.

t gaat goed komen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
        https://www.standaard.be/cnt/dmf20211015_93289104

Uit een vergelijking van leasemaatschappij Leaseplan blijkt dat de elektrische bedrijfswagen qua kostprijs steeds meer kan concurreren met benzines en diesels. In de middenklasse is hij nu al goedkoper. Maar de infrastructuur blijft ‘hopeloos’ achter.

t gaat goed komen...
        Jaja, maar is dat weer geen fake news uit een door de regering gesubsidieerde gazet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Jaja, maar is dat weer geen fake news uit een door de regering gesubsidieerde gazet?
          juist, di rupo zit hier weer achter, k had het kunnen weten...

Comment

• Is dit eigenlijk nog wel een autoforum ?

Comment

• 3x0=....

Comment

• ELEKTRISCHE AUTO THUIS OPLADEN AL 35% DUURDER SINDS EERSTE LOCKDOWN

https://www.egear.be/kwh-prijs-oktober-2021/

https://www.egear.be/elektrische-auto-thuis-opladen/
                Last edited by carman; 18/10/2021, 13:45.

Comment

• Probleem is dat de benzine en diesel evenredig stijgen. Autorijden en alles wat ermee te maken heeft wordt stilaan onbetaalbaar
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Alles wordt duurder. Huizen zijn al lang onbeteaalbaar voor velen helaas en het lijkt er nu ook op dat de prijzen in de supermarkt gaan stijgen.
                    Heel onze economie draait op olie/gas (en een beetje op kernenergie / wind / zon).

Comment

• Onbetaalbaar ? Bedoelen jullie beiden dit bij manier van spreken, of zijn jullie nu serieus ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                        Probleem is dat de benzine en diesel evenredig stijgen. Autorijden en alles wat ermee te maken heeft wordt stilaan onbetaalbaar
                        Zo lang er op een gewone zondag files zijn op de antwerpse ring lijkt het me dat er niet heel veel mensen daar last van hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                          Onbetaalbaar ? Bedoelen jullie beiden dit bij manier van spreken, of zijn jullie nu serieus ?
                          Vermits de meeste huizen nu verkocht zijn op een paar weken denk ik er hetzelfde over.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Zo lang er op een gewone zondag files zijn op de antwerpse ring lijkt het me dat er niet heel veel mensen daar last van hebben.
                            Een normale privé rijder heeft daar last van, wees gerust! Zoals je weet organiseren wij hier ons eigen files. Nuja, binnenkort staan we dan in gezonde files die niet meer stinken. Tegen dat Jan Modaal een EV kan betalen tenminste

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Vermits de meeste huizen nu verkocht zijn op een paar weken denk ik er hetzelfde over.
                            Ik zou toch maar niet iedereen over dezelfde kam scheren, er zijn nog altijd mensen genoeg die geen 2de kot gekocht hebben.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Je spreekt jezelf tegen. We organiseren onze eigen files, dus hebben we allemaal een auto. Er zijn mensen die geen 2e kot hebben, dus hebben ze wel een 1e huis.
                              Dus als we dat allemaal hebben, hoe kan het dan onbetaalbaar zijn ??

Comment

• In deze tijden van 'me, myself and I' heb ik toch de indruk dat sommige mensen hun realiteitszin kwijt zijn

Comment

• Ik heb ook die indruk. Als ik in realiteit zie welke auto's er allemaal op de weg rijden, en wat voor huizen er langs staan, lijkt mij dat toch niet echt onbetaalbaar te zijn.

Comment

• Het gaat goed met de wind voor onze laadpalen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Gisteren gelezen dat belgie weer interessanter wordt voor investeerders, mede dankzij de beschikbaarheid van hernieuwbare energie. Dus productie die energie intensief is kan op volle toeren draaien op de moment dat de stroom goedkoop is.

Comment

• zoals zo vaak on onze pers, een let's go brandon persbericht van groen zeker

alleszins is frankrijk een groen land op gebied co² met hun stabiele kerninstallaties, en duitsland een bruin land op dat gebied

Groene golf alweer over, of de data niet volledig
                                        Last edited by bobo; 21/10/2021, 13:56.

Comment

• Gaat gij nu alle dagen zo een screenshot blijven posten in een topic over prijzen van laadpalen ?

Wat betekent let's go brandon ?

Comment

Working...
                                          X