Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Laadpassen en laadpalen prijzen opladen EV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten

    Wachten op de ioniq 5 , benieuwd of dat nieuwe platform goed gaat werken. Dan kan ik op het werk gratis laden en s'avonds thuis terug ontladen
    Wel zien dat je niet te ver ontlaad of je geraakt de volgende dag niet meer op je werk.
    Last edited by knight-rider; 18/01/2021, 22:48.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
      Daarmee dat ze vorig jaar al afkwamen met de aankondiging dat firmawagens vanaf 2025 full ev moeten zijn.
      Dat nieuws krijgen ze vanaf vorige donderdag niet meer verkocht aan de vlaming.
      Waarom niet?
      Een salariswagen moet je toch niet zelf betalen.
      En de VAA bij een EV is lager dan bij een veel duurdere ICE.
      De Vlamingen zijn helemaal niet verplicht vanaf 2026 over te schakelen naar een BEV.
      Het zijn de salariswagens die daar aan moeten voldoen.
      Als je gratis alle vier jaar een nieuwe elektrische auto ter beschikking krijgt met een gratis laadkaart (net zoals je bij ICE een gratis tankkaart krijgt) ga je dat toch niet weigeren als het aan je behoeften voldoet.
      Als werknemer kost je dat niet meer (als je uitkijkt zelfs minder) dan wanneer je voor een ICE kiest.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

        Begrijpelijk, als je reeds zonnepanelen hebt. Als je er nog geen hebt, is het allemaal een nobrainer! So not! Mensen met een warmtepomp zijn ook hard gesjost, dat is echt erg.
        Zoals het er nu uitziet valt het nogal mee. Kwestie van een paar honderd euro op jaarbasis.
        Als ze nog wat meer schrik krijgen in de Vlaamse regering valt er misschien voor gebruikers van een warmtepomp en/of BEV nog iets extra uit de bus.

        Je kan beter alles eerst zelf eens goed narekenen voor je op het anoniem gebrul van de sociale media afgaat.

        Uiteraad gaan er gedupeerden zijn. Maar er zullen er ook zijn die er nog beter uitkomen dan voorheen.
        Voor een groot deel zal het evenwel break even zijn. Als ze tenminste de juiste maatregelen nemen.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

          Dat durf ik tegen te spreken.
          Ik denk dat er heel veel mensen graag electrisch gaan rijden, zeker als ze de ervaring er mee niet helemaal zelf moeten financieren.

          Het probleem dat zich stelt is dat je electrisch wel een categorie lager gaat vallen als je zowat budgetneutraal wil zijn.

          Iemand die vandaag een BMW 318D business keeft gaat in dat budget moeilijk een Tesla Model 3 of i3 krijgen.

          Maar ik ga voor mijn volgende auto niet meer naar een diesel of benzine kijken.
          Of je zou een werkgever moeten hebben die zelf achter het idee staat (en weet hoe hij voor beide partijen er een win-win situatie van kan maken) en zelf bijkomende incentives geeft als de werknemer voor een BEV kiest.
          Als salariswagen bijna altijd met een Opel Zafira gereden.
          Toen de Zafira als personenauto verdween was er bijna geen enkele ICE meer die binnen hetzelfde budget viel.
          Maar als je voor een BEV koos kon je kiezen vanaf een Nissan Leaf over een Tesla 3 tot een Audi e-Tron en Jaguar I-pace.
          Het enige dat je als werknemer zelf moet betalen is een deel van de maandelijkse VAA.
          In veel gevallen kwam dat dan neer dat dit lager was dan het forfaitaire minimum en betaalde je dus dat minimum aan VAA.

          Als salariswagen vind ik dat dan een no brainer.
          En nu ook nog. In combinatie met een PV-installatie gewoon een cash koe.
          Een BEV als salariswagen wordt zonder saldering zelfs nog aantrekkelijker dan voorheen.
          Je kan hem, onder bepaalde omstandigheden, in de zomer nu gebruiken om je overproductie economisch in op te slaan
          en in de winter terug te gebruiken voor je huis en warmtepomp.

          Ieder nadeel heeft een voordeel.
          Last edited by ivob2; 18/01/2021, 22:55.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            Wel zien dat je niet te ver ontlaad of je geraakt de volgende dag niet meer op je werk.
            Hangt af van de afstand W/W.
            Als je op je werkt tot 60-80 kWh kan laden en je moet 50 km naar huis (wat al redelijk veel is) rijden heb je nog 50-70 kWh over.
            Om de volgende morgen terug te rijden kom je heel ruim toe met een reserve van 20 kWh.
            Je hebt dus 30-50 kWh over om tussen thuiskomst en vertrek in je woning te gebruiken.
            Er zullen weinig normale woningen zijn die tussen zonsondergang en zonsopgang zoveel energie verbruiken.

            Comment


            • Ik begrijp dat je, als je al compleet meegegaan bent met de (nu misleidende) incentives van de overheid, dat je liever een roze bril draagt. Maar het blijft pijnlijk dat de overheid zijn afspraken breekt en mensen met hun keuzes uit het verleden in de kou zet. En ja, misschien zal het verlies voor mensen die al die investeringen al gedaan hebben, en toch veel geld betaald hebben, nu nog wel meevallen. Met de huidige politiek is het wel duidelijk niet meer interssant om als particulier zonnepanelen of een ev te kopen. Dat wordt er alleen maar duurder op.
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


              Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

              Comment


              • kun jij je echt niet voorstellen...eens je om de nadelen heen bent, dat er mensen gaan zijn die gewoon electrisch aandrijving superieur gaan vinden en daar een meerprijs voor neertelt ook zonder zp

                we zitten op een forum allemaal met mensen die in feite te veel geld aan een auto uitgeven (en daar daarna gaan over zagen hoe unfair het is ook ) we rijden allemaal toch geen dacia ook niet

                Comment


                • Ik weet dat er verschillen opzitten maar wat is ongeveer het gemiddelde tarief per kwh verbruik voor een modaal gezin?

                  (ik kan zelf niet kijken op mijn factuur wegens verbruik = 0 dus er staat geen prijs op)

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                    Een BEV als salariswagen wordt zonder saldering zelfs nog aantrekkelijker dan voorheen.
                    Je kan hem, onder bepaalde omstandigheden, in de zomer nu gebruiken om je overproductie economisch in op te slaan
                    en in de winter terug te gebruiken voor je huis en warmtepomp.
                    Kan dat met elke EV-batterij?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                      Als je niet zo veel rijdt of als 2de wagen kan het nog wel, je hangt die bij goed weer overdag aan de granny charger tegen 2,3 kwh, laadt traag en is nog altijd beter dan je elektriciteit gratis wegschenken zoals nu het geval zal zijn.
                      Of je kunt zoals ik waarschijnlijk zal doen in maart ene kopen met gratis supercharging
                      Ik zou dan in de zomer waarschijnlijk beperkt superchargen en voor de rest rustig bijladen aan de granny, is ook beter voor de batterij.

                      Comment


                      • kw/h prijs zit nu rond de 25 cent, all in

                        vandaag is er nog geen ev die terugsteekt, komt er wel aan

                        Comment


                        • verbruik tesla aan 23kw*.25 = 5.75 vs mercedes s-klasse 6.5*1.2 = 7.8

                          1000 minder aan taks (nu nog), 800 minder gemiddeld aan onderhoud

                          ik hen op jouw aanraden de kompleet kostenloze laadpass van cenergy aangevraagd, laad ik op werk aan 28 cent

                          Comment


                          • ok, thx bobo
                            dan is betalend superchargen amper duurder in feite (28ct in België, buitenland nog goedkoper)
                            als je bij Fastned, Allego of ionity gaat dan ben je minstens het dubbele kwijt en meestal nog veel lagere snelheid ook (als ze al werken)

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Alcazar Bekijk Berichten

                              Kan dat met elke EV-batterij?
                              Alleen met een CHAdeMO aansluiting/omvormer.
                              Maar ik doel in dit specifieke geval op een BEV als salariswagen.
                              Ik schreef daarom ook, niet zonder reden, via een economische omweg.
                              Last edited by ivob2; 19/01/2021, 09:48.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                kw/h prijs zit nu rond de 25 cent, all in

                                vandaag is er nog geen ev die terugsteekt, komt er wel aan
                                Toch wel. BEV's met een CHAdeMo aansluiting (bv. Nissan) kunnen dit wel.
                                In verschillende Vlaamse gemeenten kan je ook al gebruik maken van een deelwagen BEV met V2X.
                                Het probleem is dat het CCS protocol dit nog niet ondersteunt en dat CCS de standaard is geworden.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                  Ik begrijp dat je, als je al compleet meegegaan bent met de (nu misleidende) incentives van de overheid, dat je liever een roze bril draagt. Maar het blijft pijnlijk dat de overheid zijn afspraken breekt en mensen met hun keuzes uit het verleden in de kou zet. En ja, misschien zal het verlies voor mensen die al die investeringen al gedaan hebben, en toch veel geld betaald hebben, nu nog wel meevallen. Met de huidige politiek is het wel duidelijk niet meer interssant om als particulier zonnepanelen of een ev te kopen. Dat wordt er alleen maar duurder op.
                                  Dat de overheid zijn afspraken niet nakomt en de spelregels bij herhaling wijzigt tijdens het spel staat buiten kijk.
                                  Maar dat is geen nieuw gegeven. Dus als je het spel meespeelt hou je daar best op voorhand rekening mee.
                                  Mijn bril is niet roze en mijn bankrekening zeker niet rood.

                                  Je moet tijdig meestappen in een investering en op tijd eruit stappen of overstappen. Dat is het spel dat het meeste winst oplevert.
                                  En vooral niet afgaan op de verkoopspraatjes van ondernemers en politici. Eerst goed je huiswerk zelf maken en dan een worst case scenario opstellen en daar vooral rekening mee houden en dit proberente voorkomen.

                                  Den je nu echt dat diesel en benzinerijden ook altijd zo goedkoop gaat blijven?
                                  Vroeg of laat komt iedereen aan de beurt. Daar kan je dus best rekening mee houden voor je achter de feiten moet gaan aanhollen.

                                  Mijn particulier aangekochte zonnepanelen (uiteraard niet met eigen middelen maar met een praktisch gratis gesponsorde overheidslening + belastingvoordeel in cash + een gegarandeerd minumrendement over 20 jaar) brengen me jaarlijks een veelvoud op van eender welke belegging met veel meer risico.
                                  (2011: 19.67%-2012-2015: 32.7%-2015-2019: 27.9 % - 2019-2021: 30.9 %). Hoezo misleid?
                                  En dat gaat nog minstens 10 jaar het geval zijn. Alleen wordt het rendement nu iets lager maar nog steeds ver boven het worst case scenario.
                                  En met wat meeval (het 'compensatieverhaal' is immers nog niet afgelopen) haal ik er met de digitale meter nog meer uit dan met de analoge meter + prosumententarief.
                                  Nu particulier een BEV aanschaffen is uiteraard niet het beste scenario.
                                  Maar als er nu mensen zijn de beweren dat je de Vlamingen geen elektrische salariswagen meer verkocht krijgt weten niet hoe het systeem werkt of kunnen niet al te best rekenen. Een elektrische salariswagen in combinatie met eigen PV-installatie is gewoon een jaarlijks terugkerende cash koe.

                                  Ik behoor natuurlijk niet tot de "modale hardklagende zich in zelfbeklag wentelende Vlaming". Dat is niet mijn geliefkoosde hobby.
                                  Last edited by ivob2; 19/01/2021, 09:47.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    we zitten op een forum allemaal met mensen die in feite te veel geld aan een auto uitgeven (en daar daarna gaan over zagen hoe unfair het is ook ) we rijden allemaal toch geen dacia ook niet
                                    Niet allemaal hè bobo.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Alcazar Bekijk Berichten
                                      Ik weet dat er verschillen opzitten maar wat is ongeveer het gemiddelde tarief per kwh verbruik voor een modaal gezin?

                                      (ik kan zelf niet kijken op mijn factuur wegens verbruik = 0 dus er staat geen prijs op)
                                      Rare factuur.
                                      Ook als je een nulverbruik hebt staat de eenheidsprijs er toch op?
                                      De eenheidsprijs per kWh is ook moeilijk te geven want die verschilt van netgebied tot netgebied.
                                      En hangt af van je effectief verbruik, eenheidstarief, piek- daltarief, exclusief nachttarief.

                                      Verbruik je dan helemaal geen elektriciteit dat je een factuur met 0 hebt?
                                      Off grid gegaan?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        verbruik tesla aan 23kw*.25 = 5.75 vs mercedes s-klasse 6.5*1.2 = 7.8

                                        1000 minder aan taks (nu nog), 800 minder gemiddeld aan onderhoud

                                        ik hen op jouw aanraden de kompleet kostenloze laadpass van cenergy aangevraagd, laad ik op werk aan 28 cent
                                        Betaal je 900 euro aan onderhoud voor een mercedes S klasse?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Alcazar Bekijk Berichten
                                          ok, thx bobo
                                          dan is betalend superchargen amper duurder in feite (28ct in België, buitenland nog goedkoper)
                                          als je bij Fastned, Allego of ionity gaat dan ben je minstens het dubbele kwijt en meestal nog veel lagere snelheid ook (als ze al werken)
                                          Maar niet zo goedkoop dan aan een Lidl DC laadpaal of aan een thuislader met zonnepanelen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X