Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Laadpassen en laadpalen prijzen opladen EV

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
    Rennfox ben eens benieuwd naar een 0-50 sprintje tussen uw R en de i3 van je zus, regel dat eens aub
    Op YouTube kun je zien dat 0-50 gelijk op gaat ts. gewone i3 en een M3
    De Golf is iets sneller dan een standaard M3 (meermaals getest) en een Rex is ook wat zwaarder en dus iets trager dan een gewone
    Dus ik vermoed dat ik nipt sneller zal zijn maar durf er ook geen geld op inzetten
    0-50 is nl. vooral reactiesnelheid van de chauffeur die telt. Maar no way dat ze mij dat zal laten testen vrees ik
    2021 Taycan 4S
    2021 Lexus UX250h

Comment

• Die van jou is Stage 1 dacht ik? Volgens mij krijgt die i3 zwaar op zijn doos tenzij je idd. zit te slapen bij de start

Comment

• FvDm Zo'n EV is ook maar een one trick pony wat prestaties betreft. Ongelooflijk snel vanuit stilstand maar hernemingen vanaf hogere snelheid vallen in verhouding tot het aantal pk wel tegen en nemen zelfs nog af naarmate de batterij leger wordt.

Vorige zomer samen met mijn schoonbroer in zijn P90D (ongeveer 700pk) opgereden naar Oostenrijk. De 330e was toen nog niet geleverd en de Lexus was al weg dus zijn we met de Golf geweest. In de sprintjes uit stilstand was die Tesla zoals verwacht een stuk rapper. Maar dan tussen Stuttgart en Ulm op onbeperkt stuk 3 keer hernomen van 100 tot 200. Beetje tot mijn verbazing bleef ik voor, eerste keer een beetje, tweede keer nog meer en derde keer echt veel meer. Dus die elektrische pk's zijn voor een groot deel theorie in ideale omstandigheden. Tegen pakweg een RS6 met ook 700pk had ik zeker verloren.

En dan ook nog eens 2,5 uur vroeger aangekomen wegens files aan de superchargers in Duitsland.
        Voor alle duidelijkheid, ben absoluut niet anti-EV hoor maar je moet die hoera-verhalen soms ook eens nuanceren
        2021 Taycan 4S
        2021 Lexus UX250h

Comment

• Dat wist ik eerlijk gezegd niet dat krachtige EV's bij hernemingen op hogere snelheid toch wat door de mand vallen tegenover ICE met veel minder paardjes

edit: niet dat ik aan je uitspraak twijfelde maar talloze Youtube voorbeelden geven je gelijk

Ik ben voorlopig tevreden van mijn PHEV, volgens sommigen 'worst of both worlds' maar in mijn geval voor mijn gebruik best of both...
          Last edited by FvDm; 12/04/2021, 19:19.

Comment

• Het vermogen van een P90d is geen 700 pk. Soms worden er zo'n cijfers in het rond geslingerd, maar het klopt niet.

Voor een proefrit stelde invoerder ons het Model S in zijn P90D-uitvoering mét de Ludicrous-upgrade ter beschikking.
            Die is uitgerust met twee elektromotoren van 262 pk (vooraan) en 510 pk (achteraan) die de vier wielen aandrijven. In theorie zou je deze twee vermogens eenvoudigweg kunnen optellen en uitkomen op een vermogen van 772 pk, maar zo werkt dat niet. Tesla vermeldt als gecombineerd vermogen, afhankelijk van de acculading en de temperatuur, 539 pk.
            Voor de rest klopt het dat de fut er boven de 180 km/u wel uit is. Een tesla heeft maar 1 versnelling (de dubbel zo dure porsche taycan heeft er 2, en dat scheelt in trekkracht op hoge snelheid).

Comment

• IONIQ 5 als Powerbank fürs Haus. Wir zeigen wie ein Elektroauto schon heute ein Einfamilienhaus über Vehicle to Home komplett mit Strom versorgt. Damit das a...

Ioniq 5 test aangesloten op huis in Duitsland.

Comment

• De toekomst, interessant
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Waarom kun je eigenlijk niet gewoon met een kredietkaart betalen aan een publiek laadpunt? Waarom dat ingewikkeld systeem met laadpassen, apps,... die dan nog eens bij elke uitbater verschillend zijn?

Tariefdifferentiatie ok, maar ook individuele laadbeurten zouden toch mogelijk moeten zijn los van abonnement of wat dan ook

Comment

• De prijs die industrie- en energiebedrijven in Europa betalen voor de CO2 die ze uitstoten, is dit jaar al met 50 procent gestegen. Leveranciers zullen die stijging doorrekenen in de elektriciteitsfactuur.

Comment

• Elektrische voertuigen zijn vanaf 2027 goedkoper dan benzineauto’s, zo staat in een nieuw rapport. Dat komt doordat de batterijkosten dalen en de vraag stijgt.

Comment

• Voor al wie deze fiscaal kan inbrengen is dit nu al zo, toch zeker in het hogere segment.

Maar een el cheapo A- of B-segmenter rijden zal nog lang goedkoper blijven, dus EV wel nog een tijdje een happy few privilege
                        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• De TCO van een A- of B- segmenter zal ook wel vrij snel onder die van een ICE duiken. Het is niet enkel de aankoopprijs die telt.
                          Of autorijden in zijn totaliteit goedkoper gaat worden betwijfel ik, want de overheid zal vroeg of laat wel afkomen met rekeningrijden als alternatief voor de accijnzen. Maar voor de luchtkwaliteit is deze evolutie wel een goede zaak.

Comment

• Zal toch nog lang duren vooraleer ze in A en B segment een EV kunnen maken die goedkoper is dan een ICE. Je gaat het omslagpunt dat die EV goedkoper is niet snel halen omdat met zo'n wagens typisch veel minder km wordt gereden en ze fiscaal sowieso al erg gunstig zijn.

Comment

• BloombergNEF voorspelt dat elektrische auto’s binnen een jaar of zes goedkoper zullen zijn dan modellen op benzine. Goed nieuws zou je denken, ware het niet dat álle vierwielers volgens JPMorgan Chase & Co een pak duurder zullen worden wegens een gebrek aan grondstoffen.

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
                                https://www.youtube.com/watch?v=mDPYHOvcqXI&t=806s

Ioniq 5 test aangesloten op huis in Duitsland.
                                Dat doen ze in Japan en Australië al jaren met de Outlander.
                                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
                                  Waarom kun je eigenlijk niet gewoon met een kredietkaart betalen aan een publiek laadpunt? Waarom dat ingewikkeld systeem met laadpassen, apps,... die dan nog eens bij elke uitbater verschillend zijn?

Tariefdifferentiatie ok, maar ook individuele laadbeurten zouden toch mogelijk moeten zijn los van abonnement of wat dan ook
                                  Heb tot nu toe met 1 app en bijhorende kaart al overal kunnen laden.
                                  den borre

Int3x0r

Comment

• Het is overal iets.

den borre

Int3x0r

Comment

• Was dit in België, er hadden al zeven posts gevolgd met de commentaar dat dit een apenland is .. tegenwoordig een populaire uitdrukking ..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Heb tot nu toe met 1 app en bijhorende kaart al overal kunnen laden.
                                        Dewelke dan? En zijn daar vaste kosten aan verbonden of enkel betalen wat je laadt?

Comment

• ik heb cenenergy https://www.cenenergy.be/ geen kosten, alleen wat je laadt, ook geen forfait

Comment

Working...
                                          X