Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Laadpassen en laadpalen prijzen opladen EV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten

    Dewelke dan? En zijn daar vaste kosten aan verbonden of enkel betalen wat je laadt?
    Geen vaste kosten.
    Deze van New Motion
    CenEnergy heb ik ook maar nog maar paar keer gebruikt en dat is al bijna 2 jaar geleden.
    Last edited by Gixxer; 15/05/2021, 11:37.
    den borre


    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


    Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

    Comment


    • installarie laadpaal voor partikulieren 45% aftrekbaar vanaf september

      Vanaf 2026 moeten alle 650.000 salariswagens in ons land elektrisch worden. De ministerraad bereikte daarvoor vannacht een akkoord over de nieuwe fiscaliteit voor CO2-emissievrije voertuigen. Zal u nog zelf een wagen kunnen uitkiezen? En hoe zal u dat voelen in uw portemonnee? Hier beantwoorden we al uw vragen.

      Moet ik ook een laadpaal thuis laten installeren?

      Ook hier geldt: het is geen verplichting, maar de overheid stimuleert dat wel. Wie als particulier tussen 1 september 2021 en 31 augustus 2024 kiest voor een aankoop en plaatsing van een laadstation thuis, dit geldt zowel eigenaars als huurders, zal kunnen rekenen op een belastingvermindering op de investering. Om de versnelling in te zetten, zal de vermindering stelselmatig afbouwen in de tijd. Wie deze investering doet tussen 1 september 2021 en 31 december 2022 zal kunnen rekenen op een belastingvermindering van 45%. Dit tarief daalt tot 30% in 2023 en tot 15% in 2024. Het bedrag waarvoor een belastingvermindering kan worden verleend en waarop ze wordt berekend, is beperkt tot 1.500 euro per laadpaal en per belastingplichtige. Voor particulieren moet het laadstation wel intelligent zijn - met andere woorden: het kan de laadtijd en laadvermogen sturen - en mag enkel gebruikmaken van groene stroom.

      Comment


      • Eloya, de Unie van Electriciens die ook de installateurs van laadpalen vertegenwoordigt, stelt zich vragen bij het laadpaalplan van minister Somers.
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

        Comment


        • Ze zijn al weer aan het zagen op voorhand ipv eens in andere landen te kijken waar ze al veel verder zitten.
          Er zijn dan nog landen bij waar het net nog een pak minder is dan hier.
          den borre


          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


          Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

          Comment


          • Het is wel een feit dat ons netwerk verder doorgedreven elektrificatie niet aankan, en ze er ook niet mee bezig zijn. Iedere straat in België moet open daarvoor.
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
              Er zijn dan nog landen bij waar het net nog een pak minder is dan hier.
              Dus omdat het ergens anders niet goed is, moet je maar berusten dat het hier ook niet goed is ?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                Het is wel een feit dat ons netwerk verder doorgedreven elektrificatie niet aankan, en ze er ook niet mee bezig zijn. Iedere straat in België moet open daarvoor.
                dat hebben ze voor telenet ook gedaan. het hoeft ook allemaal niet op 1 dag gerealiseerd te worden.

                of, gewoon kwestie van slimme software om het opladen te plannen?
                Als auto's slim gebruikt worden om duurzame energie op te slaan, is er nauwelijks verzwaring van het elektriciteitsnet nodig en kunnen we grootschalig duurzame energie-opwekking gebruiken. Dat is de conclusie van een driejarig Europees onderzoek van GreenFlux, een bedrijf dat slimme laadsoftware maakt.



                Comment


                • Dan zou ik er gisteren al aan beginnen als provider
                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                  Comment


                  • 't is hier wel België hee ze wachten gewoon tot de situatie zo prangend wordt, en iedereen steen en been klaagt, dat ze niet meer anders kunnen... gelijk ze ook al 50 jaar geleden de antwerpse ring hadden moeten uitbreiden. (de plannen voor de grote antwerpse ring dateren al uit 1957 maar zijn nooit gerealiseerd.. )

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

                      Dus omdat het ergens anders niet goed is, moet je maar berusten dat het hier ook niet goed is ?
                      Dat is wat jij er weer uit opmaakt.
                      den borre


                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                      Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                        't is hier wel België hee ze wachten gewoon tot de situatie zo prangend wordt, en iedereen steen en been klaagt, dat ze niet meer anders kunnen... gelijk ze ook al 50 jaar geleden de antwerpse ring hadden moeten uitbreiden. (de plannen voor de grote antwerpse ring dateren al uit 1957 maar zijn nooit gerealiseerd.. )
                        De ring hebben ze pas aangelegd eind jaren '60. Dan kunnen er moeilijk al plannen voor uitbreiding in '57 geweest zijn hé.

                        Comment


                        • de ring was misschien al in 1930 gepland?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                            Het is wel een feit dat ons netwerk verder doorgedreven elektrificatie niet aankan, en ze er ook niet mee bezig zijn. Iedere straat in België moet open daarvoor.
                            Dat is geen feit en met kleine gedragsaanpassingen kunnen EV's net het netwerk redden.
                            Industrie en KMO zones aanpassen zodat zij een hub worden om wagens overdag op te laden en bij thuiskomst de piek in het verbruik kunnen opvangen. 's Nachts kunnen de EV's dan weer van het net opgeladen worden.

                            In een goed uitgewerkte toekomst ga je inderdaad niet meer tegen ferme vergoeding je stroom van zonnepanelen op het net kunnen zetten en ga je veel betalen om je EV zeer veel ineens op te laden, maar ga je wel vergoeding krijgen om je EV als buffer te gebruiken.

                            Klinkt mooi en logisch, maar als ik zie waar C/VREG meebezig zijn en onze politiekers, dan vrees ik er wel voor.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                              De ring hebben ze pas aangelegd eind jaren '60. Dan kunnen er moeilijk al plannen voor uitbreiding in '57 geweest zijn hé.
                              ‘t is al goe zenne, betweterke.. plannen zijn in 1958 goedgekeurd.

                              Comment


                              • Hehe, 'k ga chips pakken .. :-P

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

                                  Dat is geen feit en met kleine gedragsaanpassingen kunnen EV's net het netwerk redden.
                                  Industrie en KMO zones aanpassen zodat zij een hub worden om wagens overdag op te laden en bij thuiskomst de piek in het verbruik kunnen opvangen. 's Nachts kunnen de EV's dan weer van het net opgeladen worden.
                                  Theoretisch droomscenario. Ik wil het allemaal zien gebeuren. De leidingen kunnen “iedereen elektrisch” niet aan, vergeet het. Een beperkt aantal mensen werkt in kmo/industrie. Wat met de rest. Er moet budget, ruimte, goodwill, enz… dat is er op vele werkplekken niet. De overheid bvb, met het uitvaardigen van regeltjes en mensen een bepaalde richting induwen, hinkt zelf hopeloos achterop als het aankomt op accommodatie voor personeel of klanten. Erg veel mensen zullen nog steeds savonds thuis moeten laden.
                                  Last edited by order66; 27/05/2021, 08:15.
                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

                                    Dat is geen feit en met kleine gedragsaanpassingen kunnen EV's net het netwerk redden.
                                    Industrie en KMO zones aanpassen zodat zij een hub worden om wagens overdag op te laden en bij thuiskomst de piek in het verbruik kunnen opvangen. 's Nachts kunnen de EV's dan weer van het net opgeladen worden.

                                    In een goed uitgewerkte toekomst ga je inderdaad niet meer tegen ferme vergoeding je stroom van zonnepanelen op het net kunnen zetten en ga je veel betalen om je EV zeer veel ineens op te laden, maar ga je wel vergoeding krijgen om je EV als buffer te gebruiken.

                                    Klinkt mooi en logisch, maar als ik zie waar C/VREG meebezig zijn en onze politiekers, dan vrees ik er wel voor.

                                    Ik heb een berekening gezien waar een volledige electrificatie van het autopark in Nederland leidt tot niet meer dan 6% meer stroomverbruik.
                                    Wat we dikwijls vergeten is dat de productie van diesel en benzine ook al enorm energie intensief is, dat valt weg en gaat zakken!

                                    En recent heb ik een berekening gezien waar het gebruik van een autobatterij voor 'peak' shaving kan leiden tot een maandelijkse opbrengst van 100-200€, gewoon door laden van de batterij als de stroom goedkoop is, en terug te leveren als de stroom duur is. (ik vind die cijfers ook hoog, maar zelfs als het 50€ per maand is, dan nog is het de moeite) Details heb ik nog niet, maar het klinkt veelbelovend, en dit kan een gamechanger zijn.
                                    De Ioniq5 is er al op voorbereid, en uiteraard hebben we slimme palen en een intelligent systeem nodig.

                                    Comment


                                    • en hoeveel energieverlies kruipt er in laden/ontladen (meer als de vooropgestelde 6% alleen al bij laden, natuurlijk moet niet alle energie door de batterijen, das evident)? als consument sta je zelf in voor de aanpassing aan je thuisnet, ondertussen mag je de coronafactuur ophoesten en de historische overeidsverschuld afbetalen, gaat er door een foutje in de bevolkingscurve een generatie zijn die zelf een buffer mag aanleggen voor het ontbrekende pensioen...en er zal nog niet direct een hausse zijn op de arbeidsmarkt

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        en hoeveel energieverlies kruipt er in laden/ontladen (meer als de vooropgestelde 6% alleen al bij laden, natuurlijk moet niet alle energie door de batterijen, das evident)? als consument sta je zelf in voor de aanpassing aan je thuisnet, ondertussen mag je de coronafactuur ophoesten en de historische overeidsverschuld afbetalen, gaat er door een foutje in de bevolkingscurve een generatie zijn die zelf een buffer mag aanleggen voor het ontbrekende pensioen...en er zal nog niet direct een hausse zijn op de arbeidsmarkt
                                        Die hausse is er nu al...
                                        In elk geval, ik bekijk dingen in principe positief en opportunistisch.

                                        Ik geloof niet dat de electrische auto op termijn véél duurder gaat blijven dan een ICE. En er zijn extra mogelijkheden.

                                        Bekijk het eens macro economisch. Nu sturen we elk jaar een paar miljard € naar de olielanden. Als we dat geld investeren in windmolens, batterijen en het onderhoud van die systemen, dan blijft er meer geld in Europa.
                                        Die schulden door Corona... lig ik niet wakker van. De VS heeft meer schulden en hun economie groeit sneller.

                                        Comment


                                        • àls we aan de doelstellingen willen voldoen moeten we en 6 keer zoveel zonnepanelen en windmolens hebben, en blijven we afhankelijk van afrika waar het de bedoeling is om grote zonneboerderijen te installeren voor de produktie van h² die wij gaan consumeren, ondertussen gaan 'ze' ervanuit dat er in bvb duitsland het partikulier wagenpark met 75% gaat krimpen (door verarming van de bevolking in combinatie wrs met hogere taksen op particulier bezit)

                                          maar dat zal wel fake-nieuws zijn, beetje in tegenstelling tot de propaganda die ze dagelijks op ons afvuren door onze zwaar gesubsidieerde pers

                                          los daarvan rijdt een ev veel beter

                                          in april werd in de vs een surplus van 1000000 jobs voorspeld, het waren er ...200000
                                          Last edited by bobo; 27/05/2021, 11:54.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X