Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Laadpassen en laadpalen prijzen opladen EV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    los daarvan rijdt een ev veel beter
    en daar gaat het toch om uiteindelijk
    als we dat kunnen realiseren met wat extra kabelkes en software om optimaal om te gaan met de schommelingen in productiecapaciteit, waarom niet dan? (n.b. dat doen we vandaag ook al, niet simpel hoe Elia e.d. dat voor elkaar krijgen... overdag water omhoog pompen in Coo om de piek 's avonds aan te kunnen)

    voorbije dagen nog is paar keer met auto van m'n ma gereden, handgeschakeld, toch effe moeten zweten om te parkeren in een kleine plek, was 't echt ni meer gewend om met gas en koppeling precies te manoevreren :p

    Comment


    • ik begrijp niet de constante (ttz ik begrijp ze wel) bedoeling om schaarste te creeren, terwijl er een bron voorhanden is, ook niet goedkoop in constructie geef ik toe, maar die werldwijd het minste slachtoffers maakt, niet landschapsvervuilend is, contenu levert

      maar wat wil je als een minister van energie klakkeloos in de propagandapers wordt geciteerd dat die energie 16000 doden eistte in fukushima, terwijl er 0 doden vielen in de centrale en die slachtoffer waren van de aardbeving

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

        ‘t is al goe zenne, betweterke.. plannen zijn in 1958 goedgekeurd.
        Rustig jongetje, je mag ook vriendelijk blijven hoor. Plannen voor de aanleg zijn in '58 goedgekeurd voor de aanleg van de Ring, niet voor een uitbreiding. Of is dat te moeilijk om te begrijpen?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

          Rustig jongetje, je mag ook vriendelijk blijven hoor.
          Of is dat te moeilijk om te begrijpen?
          blij dat je zelf steeds het goede voorbeeld geeft, jakkel.

          de plannen voor de kleine én grote ring zijn goedgekeurd in 1958.


          alleen is de kleine ring als eerste uitgevoerd en de plannen voor de grote ring bleken te lastig om te realiseren.

          Comment


          • Die waren niet lastig, 1 welbepaalde minister stelde zijn veto


            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              Die waren niet lastig, 1 welbepaalde minister stelde zijn veto


              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
              Sorry maar ik ken die streek goed, ik ben daar opgegroeid. Om de ring door te trekken langs al die randgemeenten, moesten er veel onteigeningen gebeuren, in de jaren 70 en 80 werd er volle bak gebouwd in de antwerpse zuidrand, er was veel protest van de inwoners, geen enkele gemeente wou die ring op zijn grondgebied zien lopen.
              Der zijn ook meerdere legislaturen over heen gegaan, dus welke minister zou dat dan op zijn eentje allemaal geblokkeerd hebben?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten



                blij dat je zelf steeds het goede voorbeeld geeft, jakkel.

                de plannen voor de kleine én grote ring zijn goedgekeurd in 1958.


                alleen is de kleine ring als eerste uitgevoerd en de plannen voor de grote ring bleken te lastig om te realiseren.
                Als je de bal kaatst kan die natuurlijk soms ook terugkomen...

                Dat is, was een plan voor een grotere, aparte ring, geen uitbreiding van 'de ring'.

                Comment


                • Maar ik kan wel zeggen dat ik een stukje onafgewerkte grote ring gereden, geschoven en ondersteboven gezien heb!

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                    Als je de bal kaatst kan die natuurlijk soms ook terugkomen...

                    Dat is, was een plan voor een grotere, aparte ring, geen uitbreiding van 'de ring'.
                    Ik heb toch duidelijk gezegd: plannen voor de grote antwerpse ring uit 1957. Gij begint dat al direct weg te lachen. Dus inderdaad: wie de bal kaatst... maar wees gerust, k ga mijn energie niet verder steken in dit soort discussies.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                      Ik heb toch duidelijk gezegd: plannen voor de grote antwerpse ring uit 1957. Gij begint dat al direct weg te lachen. Dus inderdaad: wie de bal kaatst... maar wees gerust, k ga mijn energie niet verder steken in dit soort discussies.
                      Ja, met een kwinkslag had ik dat gezegd, maar dat mag blijkbaar ook al niet meer. Direct met betweterke beginnen reageren is dan inderdaad héél normaal...

                      Comment


                      • en dan te denken dat de ring er nog geeneens eentje is... althans voorlopig niet

                        idem voor brusselse ring
                        www.peugeotforum.be

                        Comment


                        • Gaan ze op de ring ook laadpalen plaatsen?

                          Graag terug on-topic !!

                          Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                          Comment


                          • inductiestroken misschien wel
                            www.peugeotforum.be

                            Comment


                            • Naar het schijnt staan ze daar toch meer stil dan iets anders, dus zou dat nog zo geen slecht gedacht zijn om daar laadpalen te plaatsen
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten


                                Ik heb een berekening gezien waar een volledige electrificatie van het autopark in Nederland leidt tot niet meer dan 6% meer stroomverbruik.
                                Wat we dikwijls vergeten is dat de productie van diesel en benzine ook al enorm energie intensief is, dat valt weg en gaat zakken!

                                En recent heb ik een berekening gezien waar het gebruik van een autobatterij voor 'peak' shaving kan leiden tot een maandelijkse opbrengst van 100-200€, gewoon door laden van de batterij als de stroom goedkoop is, en terug te leveren als de stroom duur is. (ik vind die cijfers ook hoog, maar zelfs als het 50€ per maand is, dan nog is het de moeite) Details heb ik nog niet, maar het klinkt veelbelovend, en dit kan een gamechanger zijn.
                                De Ioniq5 is er al op voorbereid, en uiteraard hebben we slimme palen en een intelligent systeem nodig.
                                Op een batterij die goed is voor 1000-1500 laadcycli zou ik daar toch nog over nadenken... tenzij er elke 4 jaar een nieuwe lease voor de deur staat natuurlijk.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten

                                  Op een batterij die goed is voor 1000-1500 laadcycli zou ik daar toch nog over nadenken... tenzij er elke 4 jaar een nieuwe lease voor de deur staat natuurlijk.
                                  1000-1500 laadcycli komt overeen met 500.000 à 800.000km.
                                  Mijn auto (geen EV) is 8 jaar nu en er staat 240.000km op. Wegens corona en meer met de trein gaan werken is dat de laatste jaren sterk afgenomen, dus neem 1e 4 jaar: 160.000km.
                                  Dat is 40.000km/jaar (ver boven gemiddelde!), dus voor 500.000km zou ik 12,5 jaar nodig hebben. Dan zijn de zetels versleten, lak vol steenslag, etc.

                                  Zeg nu nog dat dat opladen en ontladen als gebruik voor batterij de levensduur halveert, dan kom je op 6 jaar rijden.
                                  Dat is niet veel, maar ook niet weinig.
                                  Die auto is dan ook nog niet volledig versleten hé, dan heeft hij nog altijd 80% capaciteit van bij nieuw.

                                  Grote punt natuurlijk is: wat is de invloed van regelmatig laden/ontladen? Ik vermoed dat als je tussen de 30-70% blijft met redelijk laag vermogen, de belasting vrij laag is.
                                  Misschien is heel de namiddag laden, 's avonds tussen 17-20u ontladen en 's nachts weer opladen minder belastend dan om het kwartier laden en ontladen.
                                  Dat moeten proefprojecten zoals dat in Nederland met de Ioniq 5 uitwijzen. Ik heb er echter wel goede hoop in.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten

                                    Op een batterij die goed is voor 1000-1500 laadcycli zou ik daar toch nog over nadenken... tenzij er elke 4 jaar een nieuwe lease voor de deur staat natuurlijk.
                                    Een gezin verbruikt gemiddeld 10 kWh per dag.
                                    Zelfs al zou je 50% van het elektriciteitsverbruik willen dekken met de auto-batterij, komt dit grofweg op 25 tot 40 (alnaargelang de capaciteit) volledige laadbeurten per jaar. Zo’n ramp zal dat niet zijn voor de batterij.

                                    Comment


                                    • Ik had ergens gelezen, dat ze het als volgt wilden aanpakken: wel het opladen sturen afhankelijk van vraag/aanbod elektriciteit, maar nooit de accu's van de auto's leegtrekken.
                                      Want als men dat gaat doen, krijg je idd te veel slijtage aan de batterijen, en zit ge de facto met een tekort aan elektriciteitsproductie. en als ge een lange rit voor de boeg hebt, wilt ge niet dat ze uw batterij gaan plat trekken natuurlijk. dus, bij pieken in het elektriciteitsaanbod, kan men de auto's op volle snelheid laden, bij pieken in de vraag of minder aanbod, pauzeert of vertraagt men het opladen. en men moet dan wel zien dat er nooit een tekort is dat zou moeten bijgepast worden door auto's terug leeg te trekken, beter dan maar de gascentrales wat doen draaien.
                                      Last edited by sunking; 31/05/2021, 17:49.

                                      Comment


                                      • Wie een elektrische auto of een plug-in hybride op een plek bedoeld voor EV’s parkeert – met een laadpaal dus – mag dat vandaag onbeperkt in tijd doen. Daar komt verandering in, aldus minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo).
                                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                                          Een gezin verbruikt gemiddeld 10 kWh per dag.
                                          Zelfs al zou je 50% van het elektriciteitsverbruik willen dekken met de auto-batterij, komt dit grofweg op 25 tot 40 (alnaargelang de capaciteit) volledige laadbeurten per jaar. Zo’n ramp zal dat niet zijn voor de batterij.
                                          I lolled.

                                          In de zomer zit ik aan 15-20 kWh per dag, in de winter ga ik makkelijk naar 30 kWh/dag.

                                          Zelfs als ik op reis ben verbruik ik 5-6 kWh/dag door frigo's, standby's, ventilatie, waaklichtjes, ...
                                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X