Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Laadpassen en laadpalen prijzen opladen EV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    het is mss belachelijk , maar ik pieker me suf op welke manier ik zou installeren..ook al omdat je moielijk kan vinden hoeveel het kwartuur-verbruik van invloed gaat zijn op je (alsmaar duurdere) factuur

    dagelijks verbruik ligt 90% van de tijd onder de 10kw/h voor de auto en het plan is een 10kwh thuisbatterij te installeren, die hoeveel (?) dagen per jaar volledig geladen zal worden...is allemaal koffiedik kijken
    Als je er zo over piekert en in te veel koffieprut moet kijken, zou ik gewoon de bekabeling voor het hoogste laadvermogen laten klaarleggen en voorlopig op het laagste vermogen aansluiten. Nadien is het toch maar wat kabeltjes anders aan te sluiten om te verhogen.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      ben op het gemak aan het uitkijken om een laadpaal te zetten, maar het is moeilijk om de knoop door te hakken kwa vermogen eigenlijk...

      ging er geen capaciteitstarief komen was het gemakkelijk, je zet een 22kwh paal en klaar is kees, om de prijs hoef je het niet te laten...maar zo is het dus niet
      de laadpalen zijn allemaal wel instelbaar...maar niet van 2 tot 22, je moet een range kiezen en het hangt af van je installatie in je huis ook natuurlijk of ze geschikt is om tot 22 te gaan, en dan nog is de manier van installeren ook bepalend tussen welke afgiftevermogen je kan selecteren

      deze box kan je op 3 verschillende manieren aansluiten
      van 2 tot 7.4, van 3 tot 11, of van 4 tot 22kw



      het is mss belachelijk , maar ik pieker me suf op welke manier ik zou installeren..ook al omdat je moielijk kan vinden hoeveel het kwartuur-verbruik van invloed gaat zijn op je (alsmaar duurdere) factuur

      dagelijks verbruik ligt 90% van de tijd onder de 10kw/h voor de auto en het plan is een 10kwh thuisbatterij te installeren, die hoeveel (?) dagen per jaar volledig geladen zal worden...is allemaal koffiedik kijken
      Goede overweging.

      Ga uit van 50€ per Kw aan piek.

      Een paal van 22kW zou ik niet snel installeren, je hebt dat vrijwel nooit nodig.
      Met 7kW gedurende een nacht laden van 11h krijg je je batterij toch terug vol.
      Vraag jezelf eens af hoe dikwijls het gaat gebeuren dat je met een volledig lege batterij gaat thuis komen en de dag nadien terug een volle batterij nodig hebt.

      Een batterij van 10kWh is ook een investering van kortbij 10.000€, ik heb nog geen berekeningen gezien die er toe leiden dat je dat terug verdient binnen de normale levensduur.

      Wat ik wel al gezien heb is dat er een sweet spot zit bij de laadsnelheid, en die zit tussen de 4 en 7 kW. Bij laden met lagere snelheid of hogere snelheid krijg je meer verlies, dus als dat niet nodig is, dan zou ik het niet doen.

      Wat je ook kan doen... in de meeste auto's kan je het laadvermogen beperken. Je kan dus een Tesla aansluiten op een 22kW paal en toch maar met 7kW laden. (naast de instelling dat je beperkt om de batterij boven de 90% te laden)

      Comment


      • 3 keer goeie opmerkingen

        het lukt idd perfect op de bijgevoegde lader, maar uiteindelijk - ook toekomstgericht - ga je toch naar de laadpaal en intussen lopen de subsiedies momenteel (zouden ze goedkoper worden naarmate die zakken? ik durf te denken van niet aan het tempo de prijzen stijgen, maar das een gok),
        alternatief is mss wachten, en via cafetariaplan EV gaan leasen en de paal mee in de lease krijgen

        de zwaardere bekabeling zit sowieso in de offerte

        de ZP en de batterij zijn ook gewoon een groene gedachte investering, ben best een stukje bereid om een fair deel op mij te nemen, de lopende promotie ik geniet is €2500 per 5kwh batterij (netto na subsiedie) en als je de auto zou kunnen instellen over een breed (en laag) bereik zou idd het makkelijkst zijn...die info wordt niet vaak meegegeven in tests (net als de specifieke laadverliezen en is eigenlijk best jammer)

        Comment


        • bobo
          In theorie zouden laadpalen goedkoper moeten worden, maar ik vrees gewoon dat de vraag nu in de komende 2-4 jaar (verder vooruit is mijn kristallen bol troebel) zo hoog blijft dat de prijzen niet of amper zullen zakken.
          Ze hebben ook enorm veel electriciens nodig om al die palen aangesloten te krijgen. Ik verwacht stabiele prijzen, dus je laadpaal laten betalen door de werkgever bij een firmawagen is geen slecht idee.

          Comment


          • Welke theorie is dat dan ??

            Comment


            • als ik wat rondkijk lijken behalve de renault zoe, geeneen model aan 22kwh ac laden te kunnen doen...tesla ioniq, mustang is allemaal max 11

              22kwh is sowieso nutteloos?

              Comment


              • De elektrische Mégane zal (in zijn topversie) ook aan 22kW kunnen laden.
                De Nissan Ariya dus waarschijnlijk ook.
                Ik veronderstel dat de rest toch ook wel die optie in de toekomst zal aanbieden?

                Comment


                • https://www.evstore.nl/kennisbank/dy...cing-laadpaal/
                  Ontdek Zaptec GO: de efficiënte EV-oplaadoplossing voor thuis. Betrouwbaar en gemakkelijk laden. Koop bij 50five by ENGIE jouw partner voor duurzame mobiliteit.


                  heeft er iemand dit? kun je dat zelf instellen op hoeveel kwh de auto gaat minderen (of uitvallen) of is het zuiver ter bescherming van overbelasting?

                  zou kunnen bellen naar de firma van de offerte (staat er mee op), maar die zijn vrijdag niet open
                  Last edited by bobo; 26/11/2021, 16:24.

                  Comment


                  • Oplossing om te laden in Engeland.

                    den borre


                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                    Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                      Oplossing om te laden in Engeland.

                      Tot de eerste daar over struikelt en de ene of andere vereniging het nodig vind om deze te laten weghalen.
                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                      Comment


                      • anders moeten ze terug gelijk vroeger op iedere parkeerplaats nen parkeermeter van anderhalve meter zetten

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten

                          Tot de eerste daar over struikelt en de ene of andere vereniging het nodig vind om deze te laten weghalen.
                          Het is goedgekeurd en in grootsteden al geplaatst.

                          Tegen die parkeermeters zijn er ook veel gelopen en dat was niet de reden dat ze zijn weggehaald.
                          den borre


                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                          Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

                            Het is goedgekeurd en in grootsteden al geplaatst.

                            Tegen die parkeermeters zijn er ook veel gelopen en dat was niet de reden dat ze zijn weggehaald.
                            In België bedoel je dan?
                            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                              In België bedoel je dan?
                              Neen in de Uk.
                              den borre


                              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                              Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

                                Neen in de Uk.
                                Daar kan dat inderdaad. Hier hebben we 8 regeringen die er allemaal iets over gaan willen zeggen… komt in 2050 helemaal goed.
                                “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                                Comment




                                • Leuke rekentool van de Vlaamse overheid

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
                                    https://www.milieuvriendelijkevoertu...tool/#section4

                                    Leuke rekentool van de Vlaamse overheid
                                    Die prijzen van elektrische wagens

                                    Benzine komt er goedkoper uit voor ons omstandigheden.

                                    Rijberijk polestar 2 : 260 kilometer
                                    Last edited by order66; 12/12/2021, 12:37.
                                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X