Oorspronkelijk geplaatst door bobo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Laadpassen en laadpalen prijzen opladen EV
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenben op het gemak aan het uitkijken om een laadpaal te zetten, maar het is moeilijk om de knoop door te hakken kwa vermogen eigenlijk...
ging er geen capaciteitstarief komen was het gemakkelijk, je zet een 22kwh paal en klaar is kees, om de prijs hoef je het niet te laten...maar zo is het dus niet
de laadpalen zijn allemaal wel instelbaar...maar niet van 2 tot 22, je moet een range kiezen en het hangt af van je installatie in je huis ook natuurlijk of ze geschikt is om tot 22 te gaan, en dan nog is de manier van installeren ook bepalend tussen welke afgiftevermogen je kan selecteren
deze box kan je op 3 verschillende manieren aansluiten
van 2 tot 7.4, van 3 tot 11, of van 4 tot 22kw
het is mss belachelijk , maar ik pieker me suf op welke manier ik zou installeren..ook al omdat je moielijk kan vinden hoeveel het kwartuur-verbruik van invloed gaat zijn op je (alsmaar duurdere) factuur
dagelijks verbruik ligt 90% van de tijd onder de 10kw/h voor de auto en het plan is een 10kwh thuisbatterij te installeren, die hoeveel (?) dagen per jaar volledig geladen zal worden...is allemaal koffiedik kijken
Ga uit van 50€ per Kw aan piek.
Een paal van 22kW zou ik niet snel installeren, je hebt dat vrijwel nooit nodig.
Met 7kW gedurende een nacht laden van 11h krijg je je batterij toch terug vol.
Vraag jezelf eens af hoe dikwijls het gaat gebeuren dat je met een volledig lege batterij gaat thuis komen en de dag nadien terug een volle batterij nodig hebt.
Een batterij van 10kWh is ook een investering van kortbij 10.000€, ik heb nog geen berekeningen gezien die er toe leiden dat je dat terug verdient binnen de normale levensduur.
Wat ik wel al gezien heb is dat er een sweet spot zit bij de laadsnelheid, en die zit tussen de 4 en 7 kW. Bij laden met lagere snelheid of hogere snelheid krijg je meer verlies, dus als dat niet nodig is, dan zou ik het niet doen.
Wat je ook kan doen... in de meeste auto's kan je het laadvermogen beperken. Je kan dus een Tesla aansluiten op een 22kW paal en toch maar met 7kW laden. (naast de instelling dat je beperkt om de batterij boven de 90% te laden)
Comment
-
3 keer goeie opmerkingen
het lukt idd perfect op de bijgevoegde lader, maar uiteindelijk - ook toekomstgericht - ga je toch naar de laadpaal en intussen lopen de subsiedies momenteel (zouden ze goedkoper worden naarmate die zakken? ik durf te denken van niet aan het tempo de prijzen stijgen, maar das een gok),
alternatief is mss wachten, en via cafetariaplan EV gaan leasen en de paal mee in de lease krijgen
de zwaardere bekabeling zit sowieso in de offerte
de ZP en de batterij zijn ook gewoon een groene gedachte investering, ben best een stukje bereid om een fair deel op mij te nemen, de lopende promotie ik geniet is €2500 per 5kwh batterij (netto na subsiedie) en als je de auto zou kunnen instellen over een breed (en laag) bereik zou idd het makkelijkst zijn...die info wordt niet vaak meegegeven in tests (net als de specifieke laadverliezen en is eigenlijk best jammer)
Comment
-
bobo
In theorie zouden laadpalen goedkoper moeten worden, maar ik vrees gewoon dat de vraag nu in de komende 2-4 jaar (verder vooruit is mijn kristallen bol troebel) zo hoog blijft dat de prijzen niet of amper zullen zakken.
Ze hebben ook enorm veel electriciens nodig om al die palen aangesloten te krijgen. Ik verwacht stabiele prijzen, dus je laadpaal laten betalen door de werkgever bij een firmawagen is geen slecht idee.
Comment
-
https://www.evstore.nl/kennisbank/dy...cing-laadpaal/
Ontdek Zaptec GO: de efficiënte EV-oplaadoplossing voor thuis. Betrouwbaar en gemakkelijk laden. Koop bij 50five by ENGIE jouw partner voor duurzame mobiliteit.
heeft er iemand dit? kun je dat zelf instellen op hoeveel kwh de auto gaat minderen (of uitvallen) of is het zuiver ter bescherming van overbelasting?
zou kunnen bellen naar de firma van de offerte (staat er mee op), maar die zijn vrijdag niet openLast edited by bobo; 26/11/2021, 16:24.
Comment
-
Oplossing om te laden in Engeland.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenOplossing om te laden in Engeland.
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
Tot de eerste daar over struikelt en de ene of andere vereniging het nodig vind om deze te laten weghalen.
Tegen die parkeermeters zijn er ook veel gelopen en dat was niet de reden dat ze zijn weggehaald.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
Het is goedgekeurd en in grootsteden al geplaatst.
Tegen die parkeermeters zijn er ook veel gelopen en dat was niet de reden dat ze zijn weggehaald.
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenIn België bedoel je dan?den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
Neen in de Uk.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
- Likes 1
Comment
-
Leuke rekentool van de Vlaamse overheid
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
Benzine komt er goedkoper uit voor ons omstandigheden.
Rijberijk polestar 2 : 260 kilometerLast edited by order66; 12/12/2021, 12:37.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
Comment