Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LS3 Swap Defender

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • LS3 Swap Defender

    Al vaker gevraagd op dit forum maar unieke situatie (denk ik zelf althans).

    Ik wil een Land Rover Defender gaan ombouwen met een Amerikaanse LS3 V8. Een dergelijke swap is al meermaals gedaan en goed mogelijk. Sterker nog er zijn volledige bedrijven die dit doen, East Coast Defender, Tophat, The Landrovers.

    Nu komt alleen de uitdaging. En waarschijnlijk voel je 'm al aankomen.
    Homologatie, keuring, België.

    Want hoe krijg je de auto legaal de Belgische wegen op. Er zijn op dit forum al meerdere topics hierover gestart waar ik heel veel verschillende antwoorden uit naar voren zie komen. De een zegt het is gewoon onmogelijk en de ander zegt het is mogelijk. Wat mij in ieder geval inmiddels redelijk duidelijk is, is dat de meest makkelijke weg niet lijkt te werken. De Belgische keuring zelf gaat een LS3 nooit accepteren in een Defender. Aangezien dit blok nooit origineel in de Defender heeft gezeten.

    Van wat ik begrijp heb ik 2 opties.
    1. Ik bouw de Defender, maar laat hem in Nederland keuren (voorbeeld kan ook Duitsland?). Bij de RDW in Friesland? Ik heb nog een Nederlands adres, dus mogelijk kan ik 'm zelfs in Nederland inschrijven. Dat zou deze optie voor zover ik weet mogelijk maken. Nadat die in Nederland ingeschreven is geweest kan ik hem weer importeren in België waar ze hem dan moeten accepteren volgens EU regels.

    2. Ik bouw de Defender en regel de homologatie bij een bedrijf. Onder andere IDC cars heb ik voorbij zien komen op dit forum, maar heb geen idee of dit daadwerkelijk voldoende is?

    Is er iemand die hier advies over heeft?

    Dan nog een andere vraag, hoe zit het met de verkeersbelasting? Een Defender van '87 is zo goed als het zelfde als eentje >2010. Dus als ik een chassis van voor '93 een LS3 zou leggen, betaal ik dan inderdaad oldtimerbelasting?

    Ben benieuwd!

  • #2
    Ze gaan hem afkeuren, België houdt geen rekening meer met ingeschreven voertuigen uit een ander land.
    Je kan het proberen, maar dan moet je al een Defender kopen die nog nooit is ingeschreven in België.

    Maar zoals ik al zei, verloren moeite.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
      Ze gaan hem afkeuren, België houdt geen rekening meer met ingeschreven voertuigen uit een ander land.
      Je kan het proberen, maar dan moet je al een Defender kopen die nog nooit is ingeschreven in België.

      Maar zoals ik al zei, verloren moeite.
      Het project is toch een hoop moeite en de passie zit er wel...
      Zou het toch heel graag proberen.

      Wat bedoel je met nog nooit ingeschreven in België? Want dat is wellicht niet zo'n probleem bij een import Defender?
      Hoe zou dit helpen?

      En dat België geen rekening meer houdt met ingeschreven voertuigen uit een ander land, waren dat geen EU regels? Kunnen ze dat wel weigeren?

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door LandDefender Bekijk Berichten

        Het project is toch een hoop moeite en de passie zit er wel...
        Zou het toch heel graag proberen.

        Wat bedoel je met nog nooit ingeschreven in België? Want dat is wellicht niet zo'n probleem bij een import Defender?
        Hoe zou dit helpen?

        En dat België geen rekening meer houdt met ingeschreven voertuigen uit een ander land, waren dat geen EU regels? Kunnen ze dat wel weigeren?
        Als je een Defender koopt die al ooit op Belgisch kenteken heeft gestaan dan kan je hem al zeker niet swappen omdat ze de wagen al kennen in de databank.

        En neen, België houdt geen rekening met de EU regels, wij zijn de slechtste leerling van de klas. België betaald liever boetes aan Europa dan dat ze zich aan de regels zou houden.

        Je mag een oldtimer wel een andere motor geven maar die mag maar binnen een bepaald percentage afwijken.

        Mijn mx-5 met 115pk en 1.6 mag maximaal neen 1.8 hebben en niet meer dan 130pk. Cilinders moeten wel het zelfde blijven.

        Dat gaat bij uw LS blok al niet gaan.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
          Als je een Defender koopt die al ooit op Belgisch kenteken heeft gestaan dan kan je hem al zeker niet swappen omdat ze de wagen al kennen in de databank.

          En neen, België houdt geen rekening met de EU regels, wij zijn de slechtste leerling van de klas. België betaald liever boetes aan Europa dan dat ze zich aan de regels zou houden.

          Je mag een oldtimer wel een andere motor geven maar die mag maar binnen een bepaald percentage afwijken.

          Mijn mx-5 met 115pk en 1.6 mag maximaal neen 1.8 hebben en niet meer dan 130pk. Cilinders moeten wel het zelfde blijven.

          Dat gaat bij uw LS blok al niet gaan.
          Oké, begin mezelf bijna irritant te voelen maar ik geef niet op.

          Defender moet dus nooit ingeschreven zijn in België, dat is opzich haalbaar.
          Dat België zich niet aan regels houdt, gloeiend irritant. Maar goed, denk niet dat ik dat ga kunnen veranderen.

          Maar dat laatste wat je zegt, daar kan ik wellicht wel wat mee. Heb je een exactere cijfers hoeveel dat percentage mag afwijken?
          Want ik begrijp wat je zegt, dat het aantal cilinders een probleem kan vormen. Maar wellicht valt dat mee, Defenders zijn tenslotte geleverd met een 3.9L V8 (~200pk?).

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door LandDefender Bekijk Berichten

            Oké, begin mezelf bijna irritant te voelen maar ik geef niet op.

            Defender moet dus nooit ingeschreven zijn in België, dat is opzich haalbaar.
            Dat België zich niet aan regels houdt, gloeiend irritant. Maar goed, denk niet dat ik dat ga kunnen veranderen.

            Maar dat laatste wat je zegt, daar kan ik wellicht wel wat mee. Heb je een exactere cijfers hoeveel dat percentage mag afwijken?
            Want ik begrijp wat je zegt, dat het aantal cilinders een probleem kan vormen. Maar wellicht valt dat mee, Defenders zijn tenslotte geleverd met een 3.9L V8 (~200pk?).
            Ik zoek het even op voor je.

            Comment


            • #7
              Mijn woorden zijn al achterhaald op twee weken tijd. Zelfs een andere motor binnen de 20% amrgr mag niet, dan start men een dossier op.

              En ik wil u geen valse hoop geven, maar dat is een no go tenzij Landrover u toestemming geeft.

              Comment


              • #8
                Aiii, dan lijkt deze droom inderdaad behoorlijk in duigen te gaan vallen.

                Ik ga nog enkele andere lijnen proberen, onder andere bij Land Rover zelf. Dan laat ik het weten.

                Toch vreemd dat België dit niet toe laat. Voorbeeld: Er word een technische keuring gestart voor oldtimers, ten omwille van de verkeersveiligheid van de voertuigen te verzekeren. Maar je mag geen aanpassingen doen aan je auto die mogelijk zelfs de verkeersveiligheid bevorderen? Ik bedoel, leg mij uit hoe van trommelschijven naar goede remschijven te wisselen 'een onveilige modificatie' is.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door LandDefender Bekijk Berichten
                  Aiii, dan lijkt deze droom inderdaad behoorlijk in duigen te gaan vallen.

                  Ik ga nog enkele andere lijnen proberen, onder andere bij Land Rover zelf. Dan laat ik het weten.

                  Toch vreemd dat België dit niet toe laat. Voorbeeld: Er word een technische keuring gestart voor oldtimers, ten omwille van de verkeersveiligheid van de voertuigen te verzekeren. Maar je mag geen aanpassingen doen aan je auto die mogelijk zelfs de verkeersveiligheid bevorderen? Ik bedoel, leg mij uit hoe van trommelschijven naar goede remschijven te wisselen 'een onveilige modificatie' is.
                  Dat valt niet uit te leggen, die bron van frustratie is bij veel oldtimerliefhebbers.

                  Het leven in Nederland en Duitsland is op dat gebied een pak beter.

                  Comment


                  • #10
                    keuren ze nu ook af voor gewijzigde stabilisatoren?

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                      keuren ze nu ook af voor gewijzigde stabilisatoren?
                      Willekeur.

                      Als ze een opvallend kleur hebben wel, spuit je ze int zwart neen.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door LandDefender Bekijk Berichten
                        Ik wil een Land Rover Defender gaan ombouwen met een Amerikaanse LS3 V8. !
                        Waarom ?

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

                          Waarom ?
                          Daarom



                          Ik zou het ook doen eerlijk gezegd

                          Comment


                          • #14
                            Okee. Maar na het zien van dat filmpje snap ik het nog niet hoor. Nu zelfs nog minder eigenlijk :-)

                            Comment


                            • #15
                              Ontzettend lompe zeecontainer met een asociaal hard geluid uit een v8 blok. Wie wilt dat nou niet?

                              De Defender gaat ook echt in zuid frankrijk offroad ingezet worden dus heeft wel echt een doel.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                Willekeur.

                                Als ze een opvallend kleur hebben wel, spuit je ze int zwart neen.
                                Had een klant die een gebruikte santa fe dm gekocht had, en daar zat vooraan een rode stabilisatorstang onder. Ben die gaan laten keuren, en had verwacht afgekeurd te worden maar ze hebben het gezien en het kon ze niet schelen.

                                Ik heb zel een andere zwarte stabistang achter gezet maar heb de mounts iets aangepast, dus vraag me af wat ze gaan zeggen volgende week

                                Comment


                                • #17
                                  Zoals hierboven
                                  1. Mag nooit in belgië gereden hebben.
                                  2. OMbouwen met alles in de papieren (duitsland, oostenrijk) wat in de officiële autopapieren staat nemen ze normaal over. Tenzij die al in belgië gereden heeft.
                                  3. Als er in de duitse papieren staat LR defner met vin wwwwwwww heeft motor LS3 met nummer abc123 CC 4444 KW 250 heb je wel een kans dat ze die hier gaan keuren.

                                  Maar 100% zeker ben je dat niet. Je kan wel altijd 2 keer proberen, lukt het in vlaanderen niet probeer nog eens in de walen. Gewestelijke bevoegdheid denk ik.
                                  Polo 6n 1.4

                                  Comment

                                  Working...
                                  X