Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke 100% aftrekbare PHEV met wat peper?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke 100% aftrekbare PHEV met wat peper?

Ik ben op zoek naar een 100% aftrekbare PHEV met wat peper (dus liefst meer dan 200 pk) en liefst in SUV vorm of break vorm, geen berline.
    Mijn max prijs na kortingen zou op 55 a 60 k liggen, mag natuurlijk goedkoper zijn.

Ging oorspronkelijk naar een full EV gaan (bvb mustang mach E) doch met de terugdraaiende teller die is afgeschaft en ik enkel 's nachts kan laden zijn de EV's bij mij uit de boot gevallen.
    Daar ik de huidige regering niet steun wil ik zo weinig mogelijk belastingen op mijn auto betalen en moet die dus 100% aftrekbaar zijn. In mijn vennootschap kan ik dan ook alle kosten verbonden aan de wagen voor 100% aftrekken (blijkbaar ook de brandstof?)

Dus ga je gang en uit maar je voorstellen.

Zelf al gedacht aan

- nieuwe Kia Sorrento PHEV
    - nieuwe Hyundai Tucson PHEV
    -Volvo XC 60 of V90 T6 versie, oudere modellen doch 340 pk en fantastische zetels
    - BMW X3 30e of 530e

Nog eentje, net topic over geopend.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
      Nog eentje, net topic over geopend.

http://www.autoforum.be/forum/auto-a...r-hybride-2021
      Is geen PHEV toch?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
        Is geen PHEV toch?
        Neen, CO2 van 158 g, absoluut niet dus.

Comment

Is geen PHEV toch?
          Neen, idd! My bad!

Ik had mij gebaseerd op het besluit van de AW test:

De Highlander is niet voor iedereen. Omdat niet iedereen bereid is om zoveel te betalen voor een Toyota en omdat niet iedereen vrede vindt in de gezapige manier van voortbewegen. Maar zoek je naast rust ook een heleboel ruimte en een eerlijke hybride, dan vormt deze SUV een interessant alternatief voor de PHEV’s van de Europese concurrentie.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Peugeot 508 SW PSE, als de korting wat meevalt zit die rond de 60K
            Anders heb je ook de gewone PHEV nog van 225 pk

Comment

Volgens mij kan deze beter in Aankoop en Advies

Van vennootschappen ken ik weinig maar als particulier begin ik altijd met het bedrag dat ik moet investeren.

Neem de Kia Sorento die je wil als voorbeeld.
              De PHEV kost maar liefst 10 K meer dan de gewone versie van de Sorento.
              Je betaalt dus al 2K BTW meer.
              De omnium op de wagen zal ook al gauw 25 euro per maand meer zijn.
              Op 5 jaar ben je dus als snel 1500 meer kwijt aan verzekering.
              Dus je moet al heel wat winst maken om nog maar de 3500 aan BTW en verzekering terug te winnen via biv en jaartaks.
              Je jaartaks zal je grotendeels terug opdoen aan duurder verzekering.
              Afschrijving van de wagen het zelfde verhaal 10 k meer waar je op moet afschrijven.
              Last edited by carman; 17/01/2021, 13:02.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
                Volgens mij kan deze beter in Aankoop en Advies

Van vennootschappen ken ik weinig maar als particulier begin ik altijd met het bedrag dat ik moet investeren.

Neem de Kia Sorento die je wil als voorbeeld.
                De PHEV kost maar liefst 10 K meer dan de gewone versie van de Sorento.
                Je betaalt dus al 2K BTW meer.
                De omnium op de wagen zal ook al gouw 25 euro per maand meer zijn.
                Op 5 jaar ben je dus als snel 1500 meer kwijt aan verzekering.
                Dus je moet al heel wat winst maken om nog maar de 3500 aan BTW en verzekering terug te winnen via biv en jaartaks.
                Je jaartaks zal je grotendeels terug op aan duurder verzekering.
                Afschrijving van de wagen het zelfde verhaal 10 k meer waar je op moet afschrijven.
                Het grote voordeel is dat je in een vennootschap de PHEV voor 100% kan aftrekken, geld voor de aankoop, onderhoud, banden, verzekeringen en brandstof.
                Voor alle auto gerelateerde kosten dus.
                De gewone Sorento zal misschien maar 50 % aftrekbaar zijn (zou het moeten opzoeken)

Comment

Landrover discover sport p300e? Vanaf ongeveer 55000 denk ik en behoorlijk grote kortingen dacht ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pikwadraat Bekijk Berichten
                    Landrover discover sport p300e? Vanaf ongeveer 55000 denk ik en behoorlijk grote kortingen dacht ik
                    De vraag is of je die kan vertrouwen? Het blijft Land rover en de horror verhalen van toen zijn er nu nog steeds.

Comment

Inderdaad, betrouwbaar is voor mij van heel groot belang
                      Geen tijd om om de haverklap in de garage te staan die trouwens veraf is in mijn geval, maar toch goed voorbeeld

Comment

De vraag is of je die kan vertrouwen? Het blijft Land rover en de horror verhalen van toen zijn er nu nog steeds.
                        Goeie vraag, ik ben zelf ook aan het uitkijken, deze staat op m’n eigen shortlist, maar die betrouwbaarheid heb ik ook schrik van. Ik zou ergens hopen dat de ziekte eruit zijn in huidig model, maar is natuurijk koffiedik kijken

Comment

VW Tiguan, Seat Tarraco?

Comment

BMW X1, X3; Volvo XC40, citroen DS7, jaguar e-pace, RR evoque, mercedes GLA, GLC; Hyundai santa fe

Comment

Kameraad van mij heeft nu zijn 2de C350e, is daar heel tevreden van. Zijn vorige zit nu bij een andere kameraad.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                              '15 Volvo XC60 D3

Comment

Moet inderdaad mercedes nog eens gaan bekijken

De VW en Seat vind ik twijfelachtig met hun 1.4 TSI motor, misschien ten onrechte?

Comment

Ga zeker eens een proefrit met de Hyundai's Santa Fe en Tucson maken, schitterende auto's! De plug-ins zijn spoedig beschikbaar.

Ik heb met de Tucson Hybride gereden, wat een kar!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                                    Moet inderdaad mercedes nog eens gaan bekijken

De VW en Seat vind ik twijfelachtig met hun 1.4 TSI motor, misschien ten onrechte?
                                    De glc vind ik mooi, en is nog steeds kanshebber bij mij: koffer is el niet erg groot meer door verhoogde vloer (batterijen), en in de loop van 2022 nieuw model als je dat belangrijk vindt. De dealers waar ik totnogtoe ging hebben me nog niet kunnen overtuigen, gaan er van uit dat het allemaal wel vanzelf zal gaan precies...

Comment

De dealers waar ik totnogtoe ging hebben me nog niet kunnen overtuigen, gaan er van uit dat het allemaal wel vanzelf zal gaan precies...
                                      Da's nog zacht uitgedrukt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Da's nog zacht uitgedrukt
                                        Klopt :-) Op werk hoor ik qua service vooral veel ongenoegen bij mercedes, jammer.

Comment

Working...
                                        X