Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke 100% aftrekbare PHEV met wat peper?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
    Daar ik de huidige regering niet steun wil ik zo weinig mogelijk belastingen op mijn auto betalen en moet die dus 100% aftrekbaar zijn. In mijn vennootschap kan ik dan ook alle kosten verbonden aan de wagen voor 100% aftrekken (blijkbaar ook de brandstof?
    Toch even terzijde, maar deze opmerking schiet toch bij mij in het verkeerde keelgat. Het aandeel van uw belastingen gebruikt voor de lonen van de politiek is slechts een druppel in een volledige emmer. Belastingen dienen vooral om onze maatschappij: sociale zekerheid en gezondheidszorg te garanderen voor huidige en toekomstige generaties.

Dat je gebruik maakt van de bestaande regels zoals de aftrekbaarheid voor EV en PHEV’s absoluut, ben er trouwens bijna zeker van dat het woord overbruggingsrecht u ook niet onbekend is, allemaal geen probleem voor mij. Maar om te argumenteren dat deze overheid (welke bedoel je dan ook, federaal of Vlaams?) u niet genoeg aanstaat om dan maar zoveel mogelijk te proberen om niet uw steentje bij te dragen zoals iedereen getuigt echt van weinig inzicht, respect en solidariteit.

Comment

330e touring?
      heb de berlineversie en tot nog toe tevreden van (niet evident want ben Lexus gewoon)
      292pk, 100% aftrekbaar en 50km elektrisch in de zomer, min. 40km in winter
      2021 Taycan 4S
      2021 Lexus UX250h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
        Peugeot 508 SW PSE, als de korting wat meevalt zit die rond de 60K
        Anders heb je ook de gewone PHEV nog van 225 pk
        Dat was ook mijn eerste gedacht toen ik dit topic begin te lezen.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Daar ik de huidige regering niet steun wil ik zo weinig mogelijk belastingen op mijn auto betalen en moet die dus 100% aftrekbaar zijn. In mijn vennootschap kan ik dan ook alle kosten verbonden aan de wagen voor 100% aftrekken (blijkbaar ook de brandstof?)
          Ik vrees daar toch eerlijk gezegd een beetje voor. (weet wel niet wat je precies doet met je vennootschap) maar BIV & wegen/rij-tax mag je al vergeten, fiscaal & brandstof zal %-ueel zijn, VAA al zeker met een minimum bedrag ook voor een EV.

Als jij kan aantonen dat jij je inkomsten voor 100% uit je wagen genereert zal je die ook 100% mogen inbrengen. In alle andere gevallen zal het toch veel beperkter zijn veronderstel ik.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Nagevraagd en alle kosten verbonden met de wagen mogen 100% afgetrokken worden, natuurlijk zal men wel rekening houden met je prive gebruik.

BVB 5d op 7 dagen werken zal ook resulteren in 2/7 verworpen kosten denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pikwadraat Bekijk Berichten

Klopt :-) Op werk hoor ik qua service vooral veel ongenoegen bij mercedes, jammer.
              Volgende week de remblokken van mijn GLC gaan laten vervangen na 65000 km.
              Offerte binnen van 476 euro
              men vraag al 50 euro om je 4 wielen te demonteren en gewoon na te zien welke moeten vervangen worden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten

men vraag al 50 euro om je 4 wielen te demonteren en gewoon na te zien welke moeten vervangen worden
                Ik wacht al een week (en 1 bezoek en twee mails) tot iemand me contacteert om eens enkele zaken te bespreken rond potentiële leasewagen. De goesting is al ongeveer over intussen... Gaat toch over incl opties een 80.000euro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten

Hahaha! Memories!

Als particulier heb je daar niks meer te zoeken of je moest zin hebben om wat verwaande kwasten te sponsoren
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

is TS nu al wat wijzer geworden? Welke richting gaat het uit?

Comment

carman en jocar...hoeveel krijgen jullie per uur? doe dat * 2.5à 3 en das de arbeidskost

belgie heeft een gigantisch overheidsbeslag

heb een extra mistlichtje laten installeren van geen €40 bij een garageke op de hoek in't wit €170, thermostaat laten vervangen van €100...385 geplaatst aub

als ik goegel eerste hit schijven + blokken vervangen golfklasse tss 450 en 650 auto's als e-klasse tss 850 en 1100, x5 jkasse 1500

ik ben een gierigaard, maar ben me wel prijsbewust (van het probleem)

Comment

is TS nu al wat wijzer geworden? Welke richting gaat het uit?
                        Alle richtingen

Neen, serieus, vermoedelijk ga ik niet voor de Sorento, eigenlijk heel groot en de kinderen gaan de deur uit, plus het feit dat ik de garagepoort ga moeten opendoen telkens ik in de koffer wil zijn.

Toch is dit een fantastische wagen.

Ben nu aan het kijken voor Volvo met T6 (v60 of xc 60) motor of BMW met 30e motor (vb 330e of x3e) of nog altijd de hyundai tucson (fors goedkoper doch mooi )
                        Met nog geen enkele gereden (ben nog eerst prijsprospecties aan het doen)

Donderdag afspraak bij BMW Roeselare.

Comment

Van wat gaat het afhangen of je voor de gewone of SUVversie gaat? (Bvb 330e of X3; V60 of XC60) Was bij mij eigenlijk eerste criterium: een SUV

Comment

De Peugeot 508 is dus ook geen optie?
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              carman en jocar...hoeveel krijgen jullie per uur? doe dat * 2.5à 3 en das de arbeidskost

heb een extra mistlichtje laten installeren van geen €40 bij een garageke op de hoek in't wit €170, thermostaat laten vervangen van €100...385 geplaatst aub

als ik goegel eerste hit schijven + blokken vervangen golfklasse tss 450 en 650 auto's als e-klasse tss 850 en 1100, x5 jkasse 1500

Ik krijg niet veel per uur om de remblokken te kunnen vervangen moet ik 4 dagen gaan werken.
                              50 euro vragen om 16 wielmoeren los te draaien is goed doortellen. Bij mijn bandencentrale kost een bandenwissel maar 30 euro en is dubbel zoveel werk.

Comment

een marktconform loon van een bandenmonteur ligt een stuk onder een mekanieker, zal ongeveer die grootteorde tss 30 en 50 zijn (bruto)

Comment

Van wat gaat het afhangen of je voor de gewone of SUVversie gaat? (Bvb 330e of X3; V60 of XC60) Was bij mij eigenlijk eerste criterium: een SUV
                                  Ik rij nu met een SUV (RAV4 hybrid) en vind die hoge instap wel zalig, ben bijna 57 dus speelt ook mee.

Dus zal ik goed moeten voelen of een lagere instap nog comfortabel is voor mij, moet dit dus nog ondervinden.

Comment

Ik rij nu met een SUV (RAV4 hybrid) en vind die hoge instap wel zalig, ben bijna 57 dus speelt ook mee.

Dus zal ik goed moeten voelen of een lagere instap nog comfortabel is voor mij, moet dit dus nog ondervinden.
                                    Ik gok erop dat je niet meer terug wil naar een lage

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

De prijzen voor een particulier bij Mercedes zijn pure diefstal en daar blijf ik. Mijn grootste ongenoegen gaat echter naar hun incompetentie en oplichtingspraktijken die ik nu zelf al talrijke keren heb mogen ondervinden. Maar die ken je ondertussen toch wel hé

Ik ben de eerste om de plaatselijke zelfstandige te steunen maar wat ik bij die nitwits al meegemaakt heb tart alle verbeelding Men weze gewaarschuwd, er zijn gelukkig nog eerlijke merken
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

De prijzen voor een particulier bij Mercedes zijn pure diefstal en daar blijf ik. Mijn grootste ongenoegen gaat echter naar hun incompetentie en oplichtingspraktijken die ik nu zelf al talrijke keren heb mogen ondervinden. Maar die ken je ondertussen toch wel hé

Ik ben de eerste om de plaatselijke zelfstandige te steunen maar wat ik bij die nitwits al meegemaakt heb tart alle verbeelding Men weze gewaarschuwd, er zijn gelukkig nog eerlijke merken
                                        Je maakt me nieuwsgierig?

Comment

Je maakt me nieuwsgierig?
                                          Hahaha, Mercedes topics genoeg hier om die spannende verhalen te lezen vanaf mei 2018. Vergeet de popcorn niet

Comment

Working...
                                          X