Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke 100% aftrekbare PHEV met wat peper?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Waarom de EV’s uit de boot vallen is mij wel een raadsel. Die terugdraaiende teller zal zeker kost-effect hebben. Maar die benzine moet toch ook betaald worden, en zit ook vol heffingen en accijnzen. Dus vloeit recht naar de staat. Ik zou voor dat budget voor een full EV gaan. Koppel all the way! PK in overvloed én smooth driving.

Je moet zo een XC40 EV maar eens gaan testrijden. Op de autostrade lagen terugzakken tot 70-80 en dan op zijn staart duwen! 400 pk/+600 Nm en het zit onmiddellijk beschikbaar onder die pedaal. Denk niet dat je nog verder gaat zoeken.
    Last edited by Moeftie; 24/01/2021, 22:16.
    Hyundai Tucson 1.6GDI (2016)
    Citroen C3 visiodrive 1.4i (2010)

Comment

Gisteren dus een 80 km testgereden met een BMW 330e touring M sportpakket.

Besluit; prachtige wagen, excellente motor-vernellingsbak, prachtige afwerking, subliem infotainment systeem.

Doch, grote doch, zeer lage instap met bovendien zeer hoge deurdrempels bij het uitstappen.
      Zit achterin lamentabel met zeer moeilijke in en uitstap en bovendien achterzetels die veel te schuin van leuning staan en echt oncomfortabel zitten.

Deze wordt het niet dus. Een X3 30e net mogelijk voor 60 k doch zeer kaal dan en met een bijzonder onpraktische koffer.
      Geen BMW's dus

Bijgevolg is het beslist en wordt het de Hyundai Tucson Plug-in hybride met 265 pk in topversie Shine met sensation pack (panoramisch dak).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
        Bijgevolg is het beslist en wordt het de Hyundai Tucson Plug-in hybride met 265 pk in topversie Shine met sensation pack (panoramisch dak).
        Proficiat! Goeie logische keuze! Houdt ons op de hoogte

Mijn kameraad heeft dezelfde uitvoering met panoramisch dak besteld, wel de gewone hybrid met 230 pk. Helaas nog wachten tot april.

Tegen wanneer zou de Plug-in hybride nu leverbaar zijn?

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Proficiat!
          Welk kleurtje heb je genomen?
          Zéér goede prijs/kwaliteitverhouding lijkt me die.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Gisteren net nog review van gezien. Als Tucson eigenaar kan ik alleen zeggen: prijs kwaliteit onverslaanbaar. Maar die XC40 full EV zou wel knallen zijn geweest. Bij mij staat de KONA electric op het lijstje maar als ik de Volvo kon betalen.... Ioniq 5 wil ik misschien nog wel even afwachten.

Last edited by Moeftie; 25/01/2021, 15:15.
            Hyundai Tucson 1.6GDI (2016)
            Citroen C3 visiodrive 1.4i (2010)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Proficiat! Goeie logische keuze! Houdt ons op de hoogte

Mijn kameraad heeft dezelfde uitvoering met panoramisch dak besteld, wel de gewone hybrid met 230 pk. Helaas nog wachten tot april.

Tegen wanneer zou de Plug-in hybride nu leverbaar zijn?
              Volgens de garage begin mei ergens, hopelijk is dit waar, ik moet do nog het contract gaan tekenen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Proficiat!
                Welk kleurtje heb je genomen?
                Zéér goede prijs/kwaliteitverhouding lijkt me die.
                Kleur zal amazon grey worden, een groen-grijs kleurtje, het nieuwe modekleur.

Comment

Volgens de garage begin mei ergens, hopelijk is dit waar, ik moet do nog het contract gaan tekenen.
                  Mogelijk, dat wisten ze in december nog niet.

Ik heb dit net nog in het Tucson topic gepost. Hier moet je maar eens naar kijken, alweer een goeie review.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Kleur zal amazon grey worden, een groen-grijs kleurtje, het nieuwe modekleur.
                    Ja, zal een beetje (veel) naar het/mijn Pine Grey van Volvo neigen veronderstel ik.
                    Zéér mooi!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Mooi dat groen-grijs kleurtje maar ik zou dit ook durven combineren,

Comment

Is inderdaad heel mooi, in de garage zeiden ze dat het vrij wit was, doch niet dus

Mooier dan zwart interieur, kzal voor dit gaan
                        Last edited by thor; 26/01/2021, 09:44.

Comment

Is inderdaad heel mooi, in de garage zeiden ze dat het vrij wit was, doch niet dus
                          Tegen ons zeiden ze dat het meer naar beige neigde, volgens mij hadden ze het zelf nog niet gezien

Zonder het irl te kunnen bekijken zou ik het uiteraard ook niet kopen, op foto is het in ieder geval yummie!

Comment

Op bovenstaande foto's zou hij er inderdaad uitzien, amazon grey met greige interieur, bedankt voor de foto's jocar

Comment

Op bovenstaande foto's zou hij er inderdaad uitzien, amazon grey met greige interieur, bedankt voor de foto's jocar
                              No problem Thor! Hier staan nog meer foto's en testen:

Comment

Hier mag een slotje op..

Net handtekening gezet voor een nieuwe tucson plug in hybrid shine versie met panorama dak en zwart interieur.

Daarbij een setje velgen met pirelli sottozero winterbanden 18 inch gekocht voor de helft van de prijs.

Alles samen voor een 45.5 k, toch een mooie deal denk ik want auto is werkelijk full option.

Comment

Hier mag een slotje op..

Net handtekening gezet voor een nieuwe tucson plug in hybrid shine versie met panorama dak en zwart interieur.

Daarbij een setje velgen met pirelli sottozero winterbanden 18 inch gekocht voor de helft van de prijs.

Alles samen voor een 45.5 k, toch een mooie deal denk ik want auto is werkelijk full option.
                                  Mooie deal idd! Congratzz! Wanneer levering?

Comment

Normaal half mei.

Comment

Working...
                                    X