Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Big Brother een feit vanaf 2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Big Brother een feit vanaf 2022

    Toch eens benieuwd hoe de grote Duitse merken hierop gaan reageren.

    Zat er al een tijdje aan te komen, maar lijkt nu toch realiteit te gaan worden.

    De Europese Commissie en het Parlement sleutelen momenteel aan een nieuwe wet die voertuigfabrikanten verplicht om de bestuurder met een geluidssignaal te waarschuwen wanneer hij of zij de snelheidslimiet niet respecteert.

  • #2
    Bedoeling was actief in te grijpen op de max. snelheid. Uiteindelijk is het voorstel sterk afgezwakt onder zwaar gelobby van de Duitse automerken. Dus een nieuwe auto kopen voor 2024.

    Comment


    • #3
      Gegarandeerd wordt het actief ingrijpen de volgende stap hé... men maakt ons allemaal monddood , step by step

      Nieuwe auto kopen voor 2024, zal niet helpen, want daartegen moeten ook bestaande auto's er mee uitgerust worden, als ik goed begrijp.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

        Nieuwe auto kopen voor 2024, zal niet helpen, want daartegen moeten ook bestaande auto's er mee uitgerust worden, als ik goed begrijp.
        Ik wil het allemaal wel nog eens zien.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
          Gegarandeerd wordt het actief ingrijpen de volgende stap hé... men maakt ons allemaal monddood , step by step

          Nieuwe auto kopen voor 2024, zal niet helpen, want daartegen moeten ook bestaande auto's er mee uitgerust worden, als ik goed begrijp.
          Het zal allemaal zo'n vaart nog niet lopen. Maar waar rook is, is vuur. Beter gaat het sowieso nooit nog worden. De beperkingen op zowat alle aspecten van het autogebruik zijn trouwens al jaren bezig.

          Comment


          • #6
            Men creëert een atmosfeer waar het steeds minder "done" is om nog te snel te rijden, sowieso.

            Als je tegenwoordig ook al eens iemand durft inhalen aan legale snelheden, word je vaak al scheef bekeken naar mijn ervaring.

            Op zich ben ik er niet eens op tegen, maar dan moeten bepaalde zones die het ook toelaten om sneller te rijden, ook als dusdanig aangepast worden.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
              Als je tegenwoordig ook al eens iemand durft inhalen aan legale snelheden, word je vaak al scheef bekeken naar mijn ervaring.

              mijn dagdagelijkse ervaring hierin. Men komt vaak achter een auto hangen veel te dicht, wacht veel te lang om in te halen en als men dan inhaalt is het momentum al gepasseerd. maw er wordt vaak ingehaald op plekken waar het eigenlijk niet meer kan: vlak voor bocht, in een bocht, als er tegenligger aankomt en al te dicht is. Van de 10 auto's die inhalen makkelijk 5 daarvan die het fout doen. Voor die al alleen zou ge dat systeem implementeren en liefst voor die ook zo snel mogelijk autonoom rijden van de auto zodat ze niets meer kunnen doen.
              www.peugeotforum.be

              Comment


              • #8
                ga me niet pro of contra uitspreken, zelf een tamme chauffeur die inhalen voor tijdswinst in mijn regio onbestaande vind

                maar zga alle 70 per uur banen is inhalen verboden, we hebben ook weinig lange verbindingswegen en overal zijn zijstraten op die banen - te veel gevaar voor frontale botsingen zoals tss die benz en die porsche laatst...we zitten overal direct op de ring waar we in de file kunnen gaan staan

                Comment


                • #9
                  Zelfs op de 70km wegen wordt er amper nog reëel 70 gereden, dit terwijl je boete-veilig tot 76 kan gaan (correctiefactor). Maar velen blijven net onder die 70 op teller om toch maar 'veilig' te zijn.

                  Wat je dan ziet is dat er ene 'kop trekt' aan reële snelheid van 64-65 op een brede N-weg met een ellenlange sliert erachter. En o wee is er een wegversmalling of een zijstraat waar je van ver ziet dat er niemand staat dan gaat het richting 50...echt hemeltergend.

                  Meestal is het dan ook zo dat je in bochten met nul overzicht geen enkele tegenligger hebt. Dan kom je op een recht stuk met goed zicht en heb je de ene tegenligger na de andere...
                  2.0 JTDm

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                    Nieuwe auto kopen voor 2024, zal niet helpen, want daartegen moeten ook bestaande auto's er mee uitgerust worden, als ik goed begrijp.
                    Vanaf 2022 voor alle nieuwe modellen
                    Vanaf 2024 voor alle NIEUW VERKOCHTE auto's, dus niet voor elke bestaande auto.

                    Belangrijke nuance: mensen die vandaag rondrijden met een wat oudere wagen, moeten geenszins in 2024 hun wagen laten aanpassen. De regels gelden alleen voor voertuigen die (eerstehands) nieuw op de markt komen.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                      Gegarandeerd wordt het actief ingrijpen de volgende stap hé... men maakt ons allemaal monddood , step by step

                      Nieuwe auto kopen voor 2024, zal niet helpen, want daartegen moeten ook bestaande auto's er mee uitgerust worden, als ik goed begrijp.
                      Bestaande modellen die nieuw verkocht worden...

                      Comment


                      • #12
                        Toch geen snelheidsbegrenzer in auto’s?

                        Hoewel verschillende Nederlandse media, Gocar.be en vervolgens ook de VRT hebben bericht over de invoering van een verplichte snelheidsbegrenzer en zwarte doos in 2022 en 2024, wordt er vanuit sommige hoeken van paniekzaaierij gesproken, voorlopig dan.
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                        Comment


                        • #13
                          Hopelijk wordt de soep idd niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend hé?

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                            Zelfs op de 70km wegen wordt er amper nog reëel 70 gereden, dit terwijl je boete-veilig tot 76 kan gaan (correctiefactor). Maar velen blijven net onder die 70 op teller om toch maar 'veilig' te zijn.

                            Wat je dan ziet is dat er ene 'kop trekt' aan reële snelheid van 64-65 op een brede N-weg met een ellenlange sliert erachter. En o wee is er een wegversmalling of een zijstraat waar je van ver ziet dat er niemand staat dan gaat het richting 50...echt hemeltergend.

                            Meestal is het dan ook zo dat je in bochten met nul overzicht geen enkele tegenligger hebt. Dan kom je op een recht stuk met goed zicht en heb je de ene tegenligger na de andere...
                            Die situaties kom je inderdaad heel veel tegen, is ongelooflijk ergerlijk. Je geraakt nergens nog van je plaats, staat overal te bumperen en als er dan eens een vrij stuk is, dan heb je van die taffelaars. Ik rijd altijd +10 per uur op de teller.

                            Comment


                            • #15
                              Ik heb totaal geen probleem met snelheidslimieten in onze steeds drukkere bebouwde kommen, of bij scholen ed.

                              Maar ik rijd bv dagelijks een stuk lange rechte weg, door een bosgebied, waar je hooguit een ree kan aanrijden.
                              Snelheidslimiet is nu naar 70 verlaagd, sinds een aantal jaar.
                              Dat voelt als kruipen op die plaats.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                Ik heb totaal geen probleem met snelheidslimieten in onze steeds drukkere bebouwde kommen, of bij scholen ed.

                                Maar ik rijd bv dagelijks een stuk lange rechte weg, door een bosgebied, waar je hooguit een ree kan aanrijden.
                                Snelheidslimiet is nu naar 70 verlaagd, sinds een aantal jaar.
                                Dat voelt als kruipen op die plaats.
                                't Is overal 70 geworden, waarom denk je dat ik stilaan de pest heb aan autorijden?

                                Comment


                                • #17
                                  pff het ga nog frustrerender zijn op de baan. Ik heb het met de laatste flitsmarathon al gemerkt. Er zijn veel bestuurders die belachelijk traag gaan rijden als ze verplicht worden de snelheidslimiet te rijden. (was echt raar om zo vaak aan snelheidslimiet vlot te kunnen inhalen)
                                  Heb veel liever dat iedereen te snel rijd, dan kan ik op men gemak de snelheidslimiet rijden.

                                  Zwarte doos in de auto; goh ja veel verschil is er niet met de huidige moderne wagens. Slagen ook van alles op. Idealiter slaagt die zwarte doos ook camerabeelden op zodat je harder bewijs hebt bij vluchtmisdrijf.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ze zouden beter een irritante toon laten afgaan in den otto van de moment dat je met uwe smartphone in uw handen en/ of op uwe schoot mee ligt te spelen veel groter gevaar dan is 5 of 10 km/u te snel te rijden

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                      Ze zouden beter een irritante toon laten afgaan in den otto van de moment dat je met uwe smartphone in uw handen en/ of op uwe schoot mee ligt te spelen veel groter gevaar dan is 5 of 10 km/u te snel te rijden
                                      Zou je toch enigszins verwachten eveneens regels mbt het infotainment systeem van de wagen zelf zeker als er dergelijke bevindingen zijn : https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/03...0een%20ongeval.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                        Ze zouden beter een irritante toon laten afgaan in den otto van de moment dat je met uwe smartphone in uw handen en/ of op uwe schoot mee ligt te spelen veel groter gevaar dan is 5 of 10 km/u te snel te rijden
                                        Zijn ze al jaren mee bezig voor professionele bestuurders. Maar de wagens zitten boordevol electronica die dan ook kan verstoord worden. Geen gemakkelijke.

                                        Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

                                        Comment

                                        Working...
                                        X