Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zelfrijdende auto’s

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Our First Time Riding in a SELF DRIVING TAXI! - This Was WILD. Waymo Robotaxi in Phoenix!



    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • How not to tell if a self-driving car is good (Tesla vs. Waymo)
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • Kodiak Robotics CEO on self-driving semi-trucks, launch to highways and technology
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • BYD gaat voor autonoom rijden: hele gamma krijgt 'God's Eye'

          Stuur uit handen geven


          ​In het westen is het aanvankelijke enthousiasme rond zelfrijdende auto's wat ingezakt, maar in China geloven ze er heilig in. BYD brengt nu zijn 'God's Eye' geheten systeem in China naar alle modellen.


          Steeds meer westerse autofabrikanten hebben hun inspanningen op het gebied van zelfrijdende auto's op een lager pitje gezet. Sommigen geloven er zelfs helemaal niet meer in voor de nabije toekomst, zo lijkt het. Hoe anders is dat in China. Daar zetten tal van fabrikanten juist volop in op een wereld waarin je als autorijder meer een soort passagier dan een bestuurder bent. Ook BYD gaat daar vol voor met zijn niet geheel pretentieloos 'God's Eye' gedoopte technologie.

          BYD kondigt nu aan dat het gehele Chinese gamma dergelijke technologie aan boord krijgt. Er zijn verschillende gradaties. Zo is de meest geavanceerde versie God's Eye A en de minste is versie C. Bij God's Eye C kan een auto al op snelwegen en autowegen zelfstandig in de rijstrook blijven rijden, van rijstrook wisselen, op- en afritten nemen (afhankelijk van de ingestelde route) en obstakels ontwijken.

          Het belangrijkste verschil in de niveaus zit 'm vooral in de wijze waarop het systeem aan zijn data komt. Zo hebben A en B lidars, waar C nog vooral gebruikmaakt van camera's. Ook de rekenkracht verschilt. Die is bij C 100 TOPS (Tera Operations per Second), bij B is dat 300 TOPS en bij A 600 TOPS. De Chinezen mogen God's Eye C verwachten in auto's van BYD (waaronder bijvoorbeeld ook al instapper BYD Seagull), B zit in auto's van BYD en Denza, A lijkt voorbehouden aan Yangwang.

          Het is nog maar de vraag of en wanneer God's Eye ook in Europa beschikbaar wordt. De regels voor autonoom rijden zijn in China anders dan hier. Reken maar dat BYD gaat proberen om het ook hier aan te kunnen bieden.

          Bron: Autoweek

          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment





          • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
              BYD gaat voor autonoom rijden: hele gamma krijgt 'God's Eye'

              Stuur uit handen geven


              ​In het westen is het aanvankelijke enthousiasme rond zelfrijdende auto's wat ingezakt, maar in China geloven ze er heilig in. BYD brengt nu zijn 'God's Eye' geheten systeem in China naar alle modellen.


              Steeds meer westerse autofabrikanten hebben hun inspanningen op het gebied van zelfrijdende auto's op een lager pitje gezet. Sommigen geloven er zelfs helemaal niet meer in voor de nabije toekomst, zo lijkt het. Hoe anders is dat in China. Daar zetten tal van fabrikanten juist volop in op een wereld waarin je als autorijder meer een soort passagier dan een bestuurder bent. Ook BYD gaat daar vol voor met zijn niet geheel pretentieloos 'God's Eye' gedoopte technologie.

              BYD kondigt nu aan dat het gehele Chinese gamma dergelijke technologie aan boord krijgt. Er zijn verschillende gradaties. Zo is de meest geavanceerde versie God's Eye A en de minste is versie C. Bij God's Eye C kan een auto al op snelwegen en autowegen zelfstandig in de rijstrook blijven rijden, van rijstrook wisselen, op- en afritten nemen (afhankelijk van de ingestelde route) en obstakels ontwijken.

              Het belangrijkste verschil in de niveaus zit 'm vooral in de wijze waarop het systeem aan zijn data komt. Zo hebben A en B lidars, waar C nog vooral gebruikmaakt van camera's. Ook de rekenkracht verschilt. Die is bij C 100 TOPS (Tera Operations per Second), bij B is dat 300 TOPS en bij A 600 TOPS. De Chinezen mogen God's Eye C verwachten in auto's van BYD (waaronder bijvoorbeeld ook al instapper BYD Seagull), B zit in auto's van BYD en Denza, A lijkt voorbehouden aan Yangwang.

              Het is nog maar de vraag of en wanneer God's Eye ook in Europa beschikbaar wordt. De regels voor autonoom rijden zijn in China anders dan hier. Reken maar dat BYD gaat proberen om het ook hier aan te kunnen bieden.

              Bron: Autoweek
              “Self-driving” BYD For Just $10,000?!
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • Self-driving Ubers coming to Austin
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • Waymo's Secret Tech: How Self-Driving Cars Really Work

                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment

                      Working...
                      X