Mededeling
Collapse
No announcement yet.
zelfrijdende auto’s
Collapse
X
-
BYD gaat voor autonoom rijden: hele gamma krijgt 'God's Eye'
Stuur uit handen geven
In het westen is het aanvankelijke enthousiasme rond zelfrijdende auto's wat ingezakt, maar in China geloven ze er heilig in. BYD brengt nu zijn 'God's Eye' geheten systeem in China naar alle modellen.
Steeds meer westerse autofabrikanten hebben hun inspanningen op het gebied van zelfrijdende auto's op een lager pitje gezet. Sommigen geloven er zelfs helemaal niet meer in voor de nabije toekomst, zo lijkt het. Hoe anders is dat in China. Daar zetten tal van fabrikanten juist volop in op een wereld waarin je als autorijder meer een soort passagier dan een bestuurder bent. Ook BYD gaat daar vol voor met zijn niet geheel pretentieloos 'God's Eye' gedoopte technologie.
BYD kondigt nu aan dat het gehele Chinese gamma dergelijke technologie aan boord krijgt. Er zijn verschillende gradaties. Zo is de meest geavanceerde versie God's Eye A en de minste is versie C. Bij God's Eye C kan een auto al op snelwegen en autowegen zelfstandig in de rijstrook blijven rijden, van rijstrook wisselen, op- en afritten nemen (afhankelijk van de ingestelde route) en obstakels ontwijken.
Het belangrijkste verschil in de niveaus zit 'm vooral in de wijze waarop het systeem aan zijn data komt. Zo hebben A en B lidars, waar C nog vooral gebruikmaakt van camera's. Ook de rekenkracht verschilt. Die is bij C 100 TOPS (Tera Operations per Second), bij B is dat 300 TOPS en bij A 600 TOPS. De Chinezen mogen God's Eye C verwachten in auto's van BYD (waaronder bijvoorbeeld ook al instapper BYD Seagull), B zit in auto's van BYD en Denza, A lijkt voorbehouden aan Yangwang.
Het is nog maar de vraag of en wanneer God's Eye ook in Europa beschikbaar wordt. De regels voor autonoom rijden zijn in China anders dan hier. Reken maar dat BYD gaat proberen om het ook hier aan te kunnen bieden.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenBYD gaat voor autonoom rijden: hele gamma krijgt 'God's Eye'
Stuur uit handen geven
In het westen is het aanvankelijke enthousiasme rond zelfrijdende auto's wat ingezakt, maar in China geloven ze er heilig in. BYD brengt nu zijn 'God's Eye' geheten systeem in China naar alle modellen.
Steeds meer westerse autofabrikanten hebben hun inspanningen op het gebied van zelfrijdende auto's op een lager pitje gezet. Sommigen geloven er zelfs helemaal niet meer in voor de nabije toekomst, zo lijkt het. Hoe anders is dat in China. Daar zetten tal van fabrikanten juist volop in op een wereld waarin je als autorijder meer een soort passagier dan een bestuurder bent. Ook BYD gaat daar vol voor met zijn niet geheel pretentieloos 'God's Eye' gedoopte technologie.
BYD kondigt nu aan dat het gehele Chinese gamma dergelijke technologie aan boord krijgt. Er zijn verschillende gradaties. Zo is de meest geavanceerde versie God's Eye A en de minste is versie C. Bij God's Eye C kan een auto al op snelwegen en autowegen zelfstandig in de rijstrook blijven rijden, van rijstrook wisselen, op- en afritten nemen (afhankelijk van de ingestelde route) en obstakels ontwijken.
Het belangrijkste verschil in de niveaus zit 'm vooral in de wijze waarop het systeem aan zijn data komt. Zo hebben A en B lidars, waar C nog vooral gebruikmaakt van camera's. Ook de rekenkracht verschilt. Die is bij C 100 TOPS (Tera Operations per Second), bij B is dat 300 TOPS en bij A 600 TOPS. De Chinezen mogen God's Eye C verwachten in auto's van BYD (waaronder bijvoorbeeld ook al instapper BYD Seagull), B zit in auto's van BYD en Denza, A lijkt voorbehouden aan Yangwang.
Het is nog maar de vraag of en wanneer God's Eye ook in Europa beschikbaar wordt. De regels voor autonoom rijden zijn in China anders dan hier. Reken maar dat BYD gaat proberen om het ook hier aan te kunnen bieden.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment