Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zelfrijdende auto’s

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
    waarom nog een eigen wagen hebben, stel dat er auto's 24 op 24 rondrijden en je gewoon via een app kan instappen en uitstappen waar je wenst. Geen personeel meer nodig. Geen openbaar vervoer, geen taxi's.

En vrachtwagens vallen weg, dit worden dan zelfrijdende containers/platformen die van haven naar winkel gaan en afgeladen worden in de havens door robotten of automatisch gestuurde kranen, of door 1 iemand die van thuis uit werkt, zoals ze nu ook al luchtverkeerstorens in een gebouw huisvesten kilometers van de eigenlijke luchthaven (bv in Engeland is dit al zo)
    En hoe lost ge dat op voor alle mensen die daar nu hun boterham mee verdienen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
      Ik krijg hier koppijn van, hopelijk lig ik tegen dan al onder menne steen, precies ne slechte sciencefiction film
      +1 Ik ga dat wsl ook niet meer meemaken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten

En hoe lost ge dat op voor alle mensen die daar nu hun boterham mee verdienen ?
        Die kunnen toch iets anders doen…. Al gehoord van het tekort aan chauffeurs?
        Wat doen de mensen die vroeger klompen maakten, fichekes klasseerden, smeden, manueel graan oogsten?
        De helft van de dokken in Antwerpen, het Albertkanaal etc werden met de hand gegraven, grond werd met paard en kar weg gedaan en met de schup afgeladen.
        Het werk van 100 man wordt nu gedaan door 1 kraan en 1 vrachtwagen.

Trouwens er zal wat personeel nodig zijn om later ons kont te kuisen als we in het ruisthuis weer eens in onze pamper gekakt hebben.

Comment

van welk pensioen aan huidige inflatie denk je welk personeel daarvoor te vinden? kurjeus hoeveel groene jobs biden intussen heeft gecreeerd
          chauffeurs en kontvegers zijn geen hoogbetaalde jobs als een gediplomeerde mekanieker of operator

zulke grote veranderingen - die we kunnen gaan verwachten op relatief korte tijd - gaan alleen onder een dictatoriaal regime, met een leger dat bereid is tegen zijn eigen bevolking ingezet te worden, en dat gaat dan niet alleen over die zelfrijdende kar zonder chauffeur

Comment

op den dop is het ook plezant

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              van welk pensioen aan huidige inflatie denk je welk personeel daarvoor te vinden? kurjeus hoeveel groene jobs biden intussen heeft gecreeerd
              chauffeurs en kontvegers zijn geen hoogbetaalde jobs als een gediplomeerde mekanieker of operator

zulke grote veranderingen - die we kunnen gaan verwachten op relatief korte tijd - gaan alleen onder een dictatoriaal regime, met een leger dat bereid is tegen zijn eigen bevolking ingezet te worden, en dat gaat dan niet alleen over die zelfrijdende kar zonder chauffeur
              Daar gaan jaren over hé.
              hoe lang heeft het geduurd om de landbouw te mechaniseren?
              Als er morgen de eerste zelfrijdende autos verkocht worden, dan duurt het nog 10 jaar vooraleer de verkoop van gewone autos stopt, maar die rijden wel nog hé.
              De gehele overschakeling gaat makkelijk 20-25 jaar duren, dat is een hele generatie.
              10 jaar geleden werden de eerste electrische auto’s verkocht, en nu zitten ze in duitsland nog maar aan 10-12% van de nieuwe autos. Ook dat duurt jaren. Als je benzinepompuitbater bent kan je niet binnen 3 jaar je pompen weg doen, maar je zet wel best een paar laadpalen…

tja, en wat pensioen betreft…. Mijn motto is gewoon om niet te rekenen op wat de overheid doet. Zorg daar zelf voor, anders wordt rijden sowieso te duur. De kassa is leeg, dat weten we nu toch al veel langer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Daar gaan jaren over hé.
                hoe lang heeft het geduurd om de landbouw te mechaniseren?
                Als er morgen de eerste zelfrijdende autos verkocht worden, dan duurt het nog 10 jaar vooraleer de verkoop van gewone autos stopt, maar die rijden wel nog hé.
                De gehele overschakeling gaat makkelijk 20-25 jaar duren, dat is een hele generatie.
                10 jaar geleden werden de eerste electrische auto’s verkocht, en nu zitten ze in duitsland nog maar aan 10-12% van de nieuwe autos. Ook dat duurt jaren. Als je benzinepompuitbater bent kan je niet binnen 3 jaar je pompen weg doen, maar je zet wel best een paar laadpalen…

tja, en wat pensioen betreft…. Mijn motto is gewoon om niet te rekenen op wat de overheid doet. Zorg daar zelf voor, anders wordt rijden sowieso te duur. De kassa is leeg, dat weten we nu toch al veel langer.
                Idd! En het topic gaat nog altijd over de zelfrijdende auto hé. Ik vind dit ook niet leuk als autofreak maar let's face it, tegenhouden gaat niemand dat, net als de EV's al in een vroeger stadium.
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

er gaan nu eenmaal den helft van de jobs of mss zelfs meer in 2050 niet meer bestaan.
                  Heel die transport sector gaat geautomatiseerd worden, je ziet nu al dat bv in Amerika Domino's uwe pizza komt afleveren met een auto waar je betaald en het deurtje gaat open. Of kijk naar McDonalds, gewoon bestellen aan een scherm en het ligt klaar als het nummertje op de TV verschijnt.

Supermarkten zoals zelfs den Albert Heijn aan het testen is, dat je afrekent via je smartphone bij buitenwandelen en er komt geen kassierster meer aan te pas.

Er komen altijd maar meer en meer mensen op de wereld en het wordt altijd maar meer en meer geautomatiseerd. Dus ze gaan idd iets moeten doen om de economie te boosten. Mensen zullen graag op reis blijven gaan of op restaurant. Maar dan zal je wel heel wat moeten betalen als je een verre reis wil, of een stuk vlees of vis wil ipv veganistisch.
                  Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

Wat een achterlijk topic. Normaal, als ik mij verveel, lees ik wat reacties op de app van HLN, maar tegenwoordig is dit forum minstens even goed. Deze thread is top !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                      Wat een achterlijk topic. Normaal, als ik mij verveel, lees ik wat reacties op de app van HLN, maar tegenwoordig is dit forum minstens even goed. Deze thread is top !
                      Een trol als jij moet hier dan ook niet komen, blijf gerust bij uw HLN.

Ik zie niet in wat er verkeerd is aan de toekomst op autogebied. Probleem is enkel dat sommigen elk topic aangrijpen om over politiek en andere zever te beginnen zodat er dadelijk een hoop discussie komt.
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                        waarom nog een eigen wagen hebben, stel dat er auto's 24 op 24 rondrijden en je gewoon via een app kan instappen en uitstappen waar je wenst. Geen personeel meer nodig. Geen openbaar vervoer, geen taxi's.

En vrachtwagens vallen weg, dit worden dan zelfrijdende containers/platformen die van haven naar winkel gaan en afgeladen worden in de havens door robotten of automatisch gestuurde kranen, of door 1 iemand die van thuis uit werkt, zoals ze nu ook al luchtverkeerstorens in een gebouw huisvesten kilometers van de eigenlijke luchthaven (bv in Engeland is dit al zo)
                        Ik teken eigenlijk direct. Enkel nog wagens als liefhebberij zoals men paarden nu nog ziet.
                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Is de zelfrijdende auto de auto van morgen?

https://www.engie.be/nl/blog/groener...uto-toekomst/#

Comment

Ze spreken daar over 2035-2040. Dat is dus nog ff. Tja, ik rij nog steeds zelf graag genoeg om het stuur niet uit handen te geven ipv aan een kompjoeter.

Comment

allemaal fanta verhalen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                Ze spreken daar over 2035-2040. Dat is dus nog ff. Tja, ik rij nog steeds zelf graag genoeg om het stuur niet uit handen te geven ipv aan een kompjoeter.
                                Idd! Idem hier! Maar aan het feit dat dit er ooit van komt moet je niet twijfelen.

Tegen dan hang ik wel een tweetakt motor aan mijn rolstoel

Comment

Last edited by Jocar; 19/08/2021, 18:15.

Comment

Volg het nieuws terwijl het gebeurt, blijf op de hoogte van alle entertainment-nieuwtjes en mis niets van je favoriete RTL-programma’s.

Comment

Een zelfrijdende elektrische bus van Toyota heeft donderdag in het paralympisch dorp in Tokio een atleet aangereden. Het slachtoffer raakte daarbij gewond aan zijn hoofd en benen.

Comment

Clarkson begint zijn kar ook te keren

Clarkson is verbaasd over de zelfrijdende Tesla Model X

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                          Clarkson begint zijn kar ook te keren ..
                                          In welk opzicht ?
                                          Ik heb niet de neiging van alle filmpjes te bekijken die hier gepost worden, maar door jouw opmerking heb ik deze toch bekeken. Maar ik kan niet echt ergens de link leggen.

Comment

Working...
                                          X