VOLKSWAGEN ID BUZZ WORDT EERSTE VOLLEDIG AUTONOME BEDRIJFSWAGEN
ZELFSTANDIG DANKZIJ MOBILEYE
Volkswagen is al jaren aan het testen met tot op zekere hoogte autonoom rijdende versies van de ID Buzz. Volkswagen gaat nu een samenwerking aan met het Israëlische Mobileye om van de ID Buzz de eerste autonoom rijdende bedrijfswagen ter wereld te maken.
Volkswagen liet al jaren geleden en autonoom prototype van de ID Buzz zien. Het heeft in Duitsland en de Verenigde Staten al op de openbare weg autonome exemplaren van de ID Buzz de weg op gestuurd en schijnbaar bevallen de resultaten van de testfase wel. Volkswagen ADMT - een dochteronderneming van Volkswagen - kondigt aan uitgebreid samen te gaan werken met Mobileye. Dat Israëlische techbedrijf gaat hardware, software én digitale kaarten leveren voor de autonoom rijdende ID Buzz AD.
De Volkswagen ID Buzz AD - zoals de autonome ID Buzz heet - kan op zelfstandig (niveau 4) zijn weg door het verkeer vinden. De ID Buzz AD krijgt 13 camera's, negen lidar-units en vijf radars en kan daarmee de omgeving in de gaten houden. Omstreeks 2026 moet de ID Buzz AD ingezet kunnen worden in mobiliteits- en transportdiensten. Volgens de Duitsers wordt het de eerste in serieproductie gebouwde autonome bedrijfswagen.
Bron: Autoweek
ZELFSTANDIG DANKZIJ MOBILEYE
Volkswagen is al jaren aan het testen met tot op zekere hoogte autonoom rijdende versies van de ID Buzz. Volkswagen gaat nu een samenwerking aan met het Israëlische Mobileye om van de ID Buzz de eerste autonoom rijdende bedrijfswagen ter wereld te maken.
Volkswagen liet al jaren geleden en autonoom prototype van de ID Buzz zien. Het heeft in Duitsland en de Verenigde Staten al op de openbare weg autonome exemplaren van de ID Buzz de weg op gestuurd en schijnbaar bevallen de resultaten van de testfase wel. Volkswagen ADMT - een dochteronderneming van Volkswagen - kondigt aan uitgebreid samen te gaan werken met Mobileye. Dat Israëlische techbedrijf gaat hardware, software én digitale kaarten leveren voor de autonoom rijdende ID Buzz AD.
De Volkswagen ID Buzz AD - zoals de autonome ID Buzz heet - kan op zelfstandig (niveau 4) zijn weg door het verkeer vinden. De ID Buzz AD krijgt 13 camera's, negen lidar-units en vijf radars en kan daarmee de omgeving in de gaten houden. Omstreeks 2026 moet de ID Buzz AD ingezet kunnen worden in mobiliteits- en transportdiensten. Volgens de Duitsers wordt het de eerste in serieproductie gebouwde autonome bedrijfswagen.
Bron: Autoweek
Comment