Oorspronkelijk geplaatst door RX-8
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
zelfrijdende auto’s
Collapse
X
-
Hehe. Dit doet mij denken aan The Eve Of The War van Jeff Wayne.
Maar in plaats van :
"The chances of anything coming from Mars
Are a million to one, but still they come!"
dan :
"The chances of self driving cars
Are a million to one, but still they come!"
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
- Likes 1
Comment
-
Ook al lijkt het wel zo, dit is geen topic voor jou alleen, toch ?
Ik stel me vragen over die zogenaamde zelfrijdende auto's en jij reageert altijd op de man.
Het is echt een religie voor jou, hee ? Ik ken nog zo een religie waar ze zich voor het minste aangevallen voelen en persoonlijk worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenOok al lijkt het wel zo, dit is geen topic voor jou alleen, toch ?
Ik stel me vragen over die zogenaamde zelfrijdende auto's en jij reageert altijd op de man.
Het is echt een religie voor jou, hee ? Ik ken nog zo een religie waar ze zich voor het minste aangevallen voelen en persoonlijk worden.
Het is trouwens niet enkel in dit topic dat je dit doet, topics genoeg waar dit kan vastgesteld worden. Ik heb geen religie en de jouwe zal mij worst wezen
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
MERCEDES-BENZ IN ZEE MET LUMINAR VOOR AUTONOOM RIJDEN
BELANGRIJK PARTNERSCHAP
Mercedes-Benz slaat de handen ineen met Luminar, een Amerikaans techbedrijf dat werkt aan lidar-technologie voor zelfrijdende auto's.
Mercedes-Benz en Luminar gaan samenwerken aan technologie voor zelfrijdende auto's. Dat maken de twee bedrijven vrijdag bekend. Luminar levert straks lidar-technologie aan Mercedes-Benz en biedt ondersteuning bij implementatie hiervan in de auto's van het merk. Op zijn beurt steunt Mercedes-Benz met behulp van verkregen data Luminar om de ontwikkeling van deze technologie te versnellen. Luminar staat al langer op de radar bij grote autofabrikanten. Bijna twee jaar geleden ging Volvo ook al met het bedrijf in zee voor lidar-technologie voor de aankomende generatie modellen op de SPA2-basis.
Markus Schäfer (rechts op de foto), de technisch topman van Mercedes-Benz, licht de keuze voor Luminar toe: "Luminar past perfect in onze bestaande partnerships met toonaangevende en innovatieve techbedrijven. Met het behalen van de SAE Level 3-norm voor geautomatiseerd rijden heeft Mercedes-Benz al een belangrijke mijlpaal bereikt. Ik ben er absoluut van overtuigd dat partnerships onze ambities over wat we in de toekomst nog willen bereiken alleen maar zullen stimuleren. Samenwerking is een essentieel onderdeel van de strategie van Mercedes-Benz. Daarom ben ik erg blij om Austin Russell en Luminar als partners aan boord te hebben.” De Mercedes-Benz S-klasse en EQS lopen vooruit op deze ontwikkeling en worden al dit jaar uitgerust met Drive Pilot. Daarmee is level 3 autonoom rijden mogelijk, als de lokale wetgeving dit toestaat.
Bron: Autoweek
Comment
-
TOYOTA SUPRA DRIFT AUTONOOM
LOL MET EEN DOEL
Veel autoliefhebbers vrezen de dag waarop de auto volledig autonoom is, want dan zal van iets als rijplezier officieel geen sprake meer zijn. De jongens en meisjes van het Toyota Research Institute (TRI) in Californiië denken daar kennelijk anders over, want daar laat men een autonome Supra rondjes driften.
Bovenstaande is natuurlijk twijfelachtig, want het is uiteindelijk vooral de Supra zelf die lol beleeft aan de driftsessie. De inzittende is slechts een passagier, die maar beter niet gevoelig kan zijn voor wagenziekte. Alles gaat in de Supra automatisch, van besturing, gas en remmen tot de bediening van de sequentiële raceversnellingsbak.
Toyota zou Toyota niet zijn als het niet een praktisch doel aan dit geintje zou hangen, en dus wordt het zaakje verkocht met de tekst “kunnen we ongelukken voorkomen, zelfs onder de meest extreme omstandigheden?”. Dat was niet het eerste waar wij aan dachten toen we een heftig bestickerde en bespoilerde Supra in een wolk van rook over het circuit zagen schuiven, maar voor de ontwikkelaars valt er ongetwijfeld wat lering uit te trekken. Het is tenslotte waar dat ook auto-ongelukken vaak gebeuren onder griploze omstandigheden. Ook dan moet een autonome auto weten wat er moet gebeuren met stuur en gas, alleen rijdt niet iedereen in een achterwiel aangedreven super-Supra.
Bron: Autoweek
Toyota Accomplishes World's First Autonomous Drift With Self-Driving GR Supra
Comment
-
Comment
-
Volkswagen-topman Herbert Diess nam deel aan een 'Ask me Anything'-sessie op het forum Reddit. Daar deed de hoogste baas van de Volkswagen Group een aantal interessante uitspraken.
Toekomst van de auto
Wanneer Diess wordt gevraagd naar hoe de auto-industrie er volgens hem over 25 jaar uit ziet, stelt hij dat 'alle auto's autonoom kunnen rijden' en dat er 'waarschijnlijk geen ongelukken meer plaatsvinden'. Ook stoten auto's dan niets meer uit en zijn ze volgens Diess heel comfortabel. Wel zegt hij dat individuele automerken nog steeds een toekomst hebben. "Er zullen nog steeds merken zijn voor verschillende klanten, auto's blijven de belangrijkste vorm van transport", aldus Diess. "Maar helemaal veilig, gemakkelijk en duurzaam."
Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...ates-voor-id4/
Comment
Comment