Mededeling
Collapse
No announcement yet.
zelfrijdende auto’s
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenAl blijf ik dat rare stuurtje maar niets vinden.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtensupersnelle beeldchip die ook kan gebruikt worden voor de zelfrijdende auto:
https://www.kijkmagazine.nl/science/...-in-1-seconde/Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
FERRARI: ‘MAXIMAAL LEVEL 2 AUTONOOM’
JE KUNT OOK TE VER GAAN
Ferrari wil met zijn tijd mee, zoveel is wel duidelijk. Toch zijn daar wel grenzen aan: qua autonomie gaat het merk niet verder dan het tweede niveau.
Ferrari komt met een SUV-achtige auto – de Purosangue – en gaat ook EV’s bouwen. Dat wisten we allemaal al, al vertelde het merk er deze week wel wat meer over. De Italiaanse supercarbouwer onderscheidt een viertal trends in autoland: ‘Shared’, ‘Autonomous’, ‘Connected’ en ‘Electric’. Met ‘Electric' gaat het mee, want ook volledig elektrische Ferrari’s liggen dus in het verschiet. De andere drie zijn wat gecompliceerder. ‘Shared’, dus het delen van auto’s en andere vormen van mobiliteit, wordt door Ferrari logischerwijs in het geheel afgeschoten. “Als vervoer steeds meer gedeeld wordt, is het bezit van een Ferrari voor jezelf alleen maar specialer”, licht CEO Benedetto Vigna met een klein lachje toe.
De twee overgebleven trends, ‘Autonomous’ en ‘Connected’, worden door Ferrari deels tot belangrijke zaken bestempeld. Zo wil het wel handige connectiviteitsfuncties toevoegen die de Ferrari-rijder helpen, zoals apps om zaken van buiten de auto te kunnen monitoren en aansturen. Het mag echter niet zo zijn dat een Ferrari een soort rijdende computer wordt, zoals steeds meer andere auto’s dat wel zijn.
Qua autonomie houdt Ferrari er een soortgelijke visie op na. Hulpsystemen als adaptieve cruise control en een rijstrookassistent horen erbij, maar een Ferrari zal het stuur nooit volledig uit handen nemen. Maximaal tot level 2 dus, waarbij de bestuurder de controle te allen tijde kan overnemen.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
NIEUWE VOLVO XC90 VOORBEREID OP VOLLEDIG AUTONOOM RIJDEN
LIDAR EN KUNSTMATIGE INTELLIGENTIE
De nieuwe Volvo XC90 staat voor volgend jaar op stapel. Hoe het verse vlaggenschip van Volvo er precies gaat uitzien, houden de Zweden nog even onder de pet. Wel laat het alvast wat los over de verregaande autonome mogelijkheden.
Volvo bevestigt dat de nieuwe XC90 standaard Lidar-technologie en een krachtige computer aan boord krijgt. Met die hardware aan boord, waarmee Volvo in een eerder stadium al experimenteerde, moet het volgens de Zweden in een later stadium mogelijk zijn om volledig autonoom te rijden op de snelweg. Dit kan volgens Volvo overigens pas 'zodra de veiligheid van het systeem officieel is vastgesteld'. Wat zoveel wil zeggen als: zodra de wetgever autonoom rijden toestaat. De software moet via over-the-air updates steeds verder worden verbeterd. Met de nieuwe hardware en software wil Volvo naast het faciliteren van autonoom rijden ook de veiligheid verder vergroten, waarbij de nadruk ligt op het effectiever ingrijpen van de systemen in noodsituaties.
Bij de ontwikkeling van de nieuwe rijhulpsystemen werkt Volvo samen met techbedrijven Luminar, Nvidia en Zenseact. Ook moeten de veiligheidssystemen volgens Volvo een voordeel opleveren in de verzekeringspremie, omdat het aantal dodelijke ongelukken met Volvo's naar verwachting afneemt. Het is natuurlijk nog maar de vraag of verzekeringsmaatschappijen daarin meegaan, maar de fabrikant levert zelf in de vorm van het 'Care Package' standaard een verzekering bij de auto.
Volgend jaar trekt Volvo het doek van de nieuwe XC90. Verdere details volgen naar verwachting in aanloop naar de onthulling. We weten in ieder geval dat de SUV een belangrijke uitbreiding wordt op het elektrische portfolio van Volvo en dat hij op het SPA2-platform komt te staan.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment