Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zelfrijdende auto’s

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 30 Miles of Rainy Driving with Tesla FSD Beta 10.69.2.3

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• TESLA: DIT JAAR TOCH GEEN GOEDKEURING VOOR FULL SELF DRIVING

LANGE AUTONOME WEG

​Tesla leek zo zeker van zijn zaak, maar het gaat de Amerikanen waarschijnlijk toch niet lukken om nog dit jaar goedkeuring te krijgen om zijn auto's internationaal te leveren met Tesla's Full Self Driving-systeem.

Eerder dit jaar sprak Tesla-topman Elon Musk de verwachting uit dat het mogelijk dit jaar in Europa auto's zou leveren met Tesla's Full Self Driving-systeem, maar daar lijkt de Tesla-baas op terug te komen. Automotive News meldt bij monde van Musk dat Tesla niet verwacht dat het dit jaar de goedkeuring voor levering van het systeem rond heeft.

Tesla's Full Self Driving-systeem (FSD) is een prijzige aanvulling op Tesla's Autopilot dat het mogelijk moet maken dat auto's met FSD zelfstandig van rijbaan kunnen wisselen en volledig autonoom kunnen inparkeren. Hoewel de naam anders doet vermoeden gaat het dus niet om een systeem dat volledig autonoom rijden mogelijk maakt. Ook Tesla zegt dat bestuurders met FSD alsnog toezicht moeten houden. Voor €7.500 kun je in Nederland de FSD-optie bestellen, al is ook die variant van het systeem (nog?) niet in staat om bijvoorbeeld zelf van rijbaan te wisselen.

Volgens Automotive News mikt Elon Musk erop dat Tesla waarschijnlijk aan het eind van dit jaar verbeterde FSD-software klaar heeft, maar dat ook die slimme software niet betekent dat er straks niemand meer op de bestuurdersstoel hoeft te zitten. Wel zouden Tesla's met FSD je volgens de topman van je huis naar je werk kunnen rijden zonder dat je tijdens die rit het stuurwiel hoeft aan te raken. Musk hoopt volgend jaar aan te kunnen tonen dat Tesla's FSD-systeem veiliger rijdt dan de gemiddelde automobilist, zo schrijft Automotive News.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oeps, Elon, Elon...

STRAFRECHTELIJK ONDERZOEK NAAR TESLA OM BEWERINGEN AUTONOOM RIJDEN

BEWUSTE MISLEIDING?

Het Amerikaanse departement van justitie voert een strafrechtelijk onderzoek uit naar Tesla om diens claims omtrent de zelfrijcapaciteiten van zijn auto's. Tesla zou te hoog hebben opgegeven over zijn Autopilot, waardoor er te veel ongelukken mee zijn gebeurd.

De aanleiding voor het strafrechtelijk onderzoek bestaat voor een belangrijk deel uit de 'meer dan twaalf ongelukken' - waarvan sommige met dodelijke afloop - waarbij Tesla's betrokken waren waarvan de Autopilot actief was. Dat stelt persbureau Reuters, dat drie ingewijden sprak. Het onderzoek loopt al sinds vorig jaar, maar het bestaan ervan is nu pas bekend. Doel is om uit te zoeken in hoeverre Tesla en diens topman Elon Musk schuldig zijn aan misleiding van klanten, waardoor ongelukken met Autopilot waarschijnlijker werden.

Vooral Musk zelf is al sinds 2016 niet altijd even genuanceerd over de capaciteiten van Tesla's Autopilot, waardoor gebruikers het systeem mogelijk overschatten, wat weer kan leiden tot gevaarlijke situaties. Kanttekening daarbij is dat Tesla zelf op zijn website aangeeft dat zijn Autopilot de auto's niet in staat stelt om volledig zelf te rijden. Het lijkt er echter op dat dat geluid bij sommige gebruikers wordt overstemd door de lof die het systeem publiekelijk van Musk krijgt.

Eventuele straf nog ver weg

Daar werden al eerder vraagtekens bij geplaatst door Californië en de Amerikaanse federatie, maar het onderzoek van het departement van justitie van nu gaat een stap verder, schrijft Reuters. Strafrechtelijke vervolging van Tesla of belangrijke personen binnen het bedrijf behoort namelijk tot de mogelijkheden. Er wordt onderzocht of Tesla investeerders, klanten en regelgevers heeft misleid met de boude uitspraken over zijn Autopilot. Eventuele straffen voor Musk en zijn merk zullen echter niet op korte termijn volgen. Het is niet het enige justitiële onderzoek naar Tesla dat momenteel loopt. Daarbij heeft het merk ook altijd aangegeven dat blind vertrouwen op Autopilot niet de bedoeling is, wat ervoor zou kunnen zorgen dat vervolging onterecht blijkt. Een niet bij de zaak betrokken advocaat zegt tegen Reuters dat een straf alleen waarschijnlijk is als bewezen kan worden dat Tesla expres te lovend is geweest over Autopilot.

Bron: Autoweek

Comment

• First Ride in Driverless Cruise Car

Comment

• Driving into the Future: Autonomy at A&T

Comment

• Autonomous Driving Car Startups Driving the Future

Comment

• Downtown Montreal, Random Drives - Tesla FSD Beta 10.69.2.4 - QC, Canada

Comment

• Is Tesla Self Driving Getting Ready for Robo Taxi?

Comment

• Can Self Driving Cars Break The Rules? Technology Deep Dive!​

Comment

• zondagavond teruggekeerd van luxemburg en twas 1 en al file tot aan namen...
                      wat je weer in die file zag... nee een zelfrijdende auto kan daar niet mee overweg gaan. die gaan gewoon stil blijven staan door al die clowns die elke 10m van vak wisselen. van heel links naar midden, naar rechts, naar midden, ... wtf je snelweg capaciteit halveerd door die debielen
                      lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                        zondagavond teruggekeerd van luxemburg en twas 1 en al file tot aan namen...
                        wat je weer in die file zag... nee een zelfrijdende auto kan daar niet mee overweg gaan. die gaan gewoon stil blijven staan door al die clowns die elke 10m van vak wisselen. van heel links naar midden, naar rechts, naar midden, ... wtf je snelweg capaciteit halveerd door die debielen
                        Als ze allemaal autonoom zouden rijden kan zoiets niet gebeuren

Maar dat systeem heeft andere zorgen momenteel, ik vermoed dat het nog een hele lange tijd gaat duren eer het zover is. Ondertussen zullen we het helaas verder moeten doen met die clowns en debielen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                          ..snelweg capaciteit halveerd door die debielen
                          Wat is het meest debiele, van rijvak veranderen of halveert met een d schrijven ?

Comment

• Moest gehalveerd zijn.... Maar ok zolang je jezelf maar superieur voelt zeker?

Comment

• Ik niet, maar jij blijkbaar wel. Wie van vak wisselt vind je een debiel, dus voel jij je superieur tegenover degenen die van vak wisselen, maar je kent wel zelf nog de dt-regels niet ..
                              En als je daar dan op aangesproken wordt, nog meer schelden

Comment

• Waar moet ik dan lezen dat er gescholden wordt? Er worden enkel feiten weergegeven.
                                www.peugeotforum.be

Comment

• Ik wist niet dat je moet gehalveert schrijven... Ik sprak over zondag dus was dat al in de verleden tijd dat ik sprak dus die dt bullshit is maar een flauw excuse... En ja door al die mensen die heel de tijd van vak wisselen tijdens een file verklein je de capaciteit dus vergroot je de file.
                                  quote ook eens waar ik zit te schelden? In al je posts doe je nogal serieus neerbuigend op anderen hoor. Probeer je online iets te compenseren ofzo?

Comment

• Waymo’s Zeekr Robotaxi Still Needs A Firm Hand On The Wheel

https://www.carscoops.com/2022/11/wa...-on-the-wheel/

Comment

• The REAL story behind Self Driving Cars

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• vandaag in het nieuws: de zelfrijdende delivery wagentjes op de belgische wegen
                                          www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                          X