Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zelfrijdende auto’s

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    zouden ze in dat weer van gisteren ook tests hebben gedaan? me dunkt toch ook wel omstandigheden waarin een zelfrijdende auto zijn plan moet kunnen trekken.
    Uiteraard! Blijven proberen hé, er is nog werk

Self Driving Tesla Drives on Snow Covered Dirt Road

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• erover rijden is nog heel anders dan het weer van gisteren: ijsregen die op de auto aanvriest. Als daar sensoren zijn die nodig zijn voor de rit gaan die hun werk toch niet kunnen doen
      www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
        erover rijden is nog heel anders dan het weer van gisteren: ijsregen die op de auto aanvriest. Als daar sensoren zijn die nodig zijn voor de rit gaan die hun werk toch niet kunnen doen
        Alles heeft zijn tijd nodig hé. Het zal nog heel wat jaren en testwerk duren eer het autonome rijden op punt staat.

Van de andere kant, aan het aantal ongevallen te zien gisteren, zijn er nog steeds heel wat menselijke bestuurders die ook helemaal niet met dit soort weer kunnen omgaan.

Sommigen verdienen gewoon geen rijbewijs en zouden zeker een paar extra sensoren kunnen gebruiken
        Last edited by Jocar; 20/12/2022, 08:51.
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Tesla Self Driving vs Everyday Roads!

Comment

• Herbie style

What happens in Vegas, makes our IONIQ 5-based robotaxi even safer

Comment

• Tesla Self Driving vs Los Angeles!

Comment

• When Will Driverless Cars Hit Our Roads? | Talking Point | Full Episode | Part 1/2

Comment

• SLAPENDE TESLARIJDER VAN DE WEG GEPLUKT IN DUITSLAND

VOOROPGEZET PLAN

​De Duitse politie heeft in Beieren een Teslarijder van de weg geplukt die achter het stuur zat te slapen. Wie er wel reed? Je raadt het al: Autopilot.

Dit soort verhalen kennen we al een tijdje uit de Verenigde Staten, maar in Europa is de praktijk relatief nieuw. De Teslarijder - overigens niet de man op bovenstaande foto - viel op autobahn 70 bij Bamberg op, omdat hij langdurig zonder van rijstrook te wisselen en op dezelfde afstand achter de politieauto in kwestie bleef rijden. Daarop wilden de agenten hem naar eigen zeggen graag aan een verkeerscontrole onderwerpen, maar bleek de bestuurder niet op die oproep te reageren. Na een kwartier lukte het ergens tussen Bamberg en Bayreuth om de man wakker te krijgen en kon de controle alsnog plaatsvinden.

De Teslarijder kwam er niet met een waarschuwing vanaf, maar moest zijn rijbewijs inleveren. Het ‘in slaap vallen’ bleek dan ook een vooropgezet plan. In de auto trof de politie een gewicht aan, speciaal bedoeld om het Tesla-stuurwiel ervan te overtuigen dat het netjes in de hand werd gehouden. Ook vertoonde de man ‘drugstypische afwijkingen’.

Bron: Autoweek via Polizeipräsidium Oberfranken

Comment

• Driverless: Dodging Danger in Autonomous Cars

Comment

• Driverless Cars: Hope Or Hype? | Talking Point | Full Episode | Part 2/2

Comment

• ik vraag me af hoe lang het nog kan doorgaan. Er worden miljarden geïnvesteerd maar momenteel nog weinig return of investment. Hoe lang blijven de investeerders in zoiets nog geld pompen. Vroeg of laat moet het gaan opbrengen.
                        Het model dat Tesla hanteert lijkt me op dit moment nog het slimste. De auto's die je verkoopt verzamelen de data en testen ook de nieuwe algoritmes. Maar al die andere... de paar duizend taxi's die rondrijden gaan dat niet betalen.
                        www.peugeotforum.be

Comment

• Time will tell

Comment

• Argo AI stopt ermee nadat vw en ford de geldkraan hebben dichtgedraaid: 3.42 miljard € geïnvesteerd en nu gedaan. 1800 man op straat.
                            www.peugeotforum.be

Comment

• These Companies Are Close To Perfecting The Self Driving Cars this 2023!!!

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• OOK AUTONOME PODS VINDEN PLEKJE OP CES

ZELFRIJDEND NIVEAU 4

​Toegegeven; ze hangen een beetje tussen auto's en openbaar vervoer in, maar als het gaat om autonome capaciteiten zijn ze voor de autowereld wel degelijk interessant: zelfrijdende pods. Het Duitse Holon en auto-industriegigant ZF parkeren twee nieuwelingen op de beursvloer van CES.

Maak kennis met de Holon Mover en de nieuwe - en verder naamloze - autonome pod van ZF. Beide zijn ontworpen om, zonder dat er een chauffeur aan te pas komt, tot respectievelijk 15 en 22 mensen te vervoeren. De Holon telt tien zitplaatsen, de ZF telt er vijftien. Voor ZF is het niet het eerste stuurloze busje dat het bedrijf ontwerpt, maar waar de eerdere alleen kon rijden op gescheiden rijbanen, kan deze nieuwe zich mengen tussen de rest van het verkeer. Dat moet hij op grote schaal gaan doen, want ZF presenteert gelijktijdig zijn nieuwe samenwerking met Beep, een Amerikaanse aanbieder van mobiliteitsdiensten. De komende jaren moeten er enkele duizenden exemplaren van de nieuwe ZF's rondrijden in de VS.

De auto/bus/pod maakt gebruik van een 100-kWh accupakket en kan daarmee maximaal 130 km afleggen in het drukke stadsverkeer. Aanvankelijk kan hij maximaal 40 kilometer per uur, later moet dat ruim 80 kilometer per uur zijn. Wat betreft de specificaties wordt het bij de Mover veel minder concreet. Holon heeft dan ook nog geen uitgesproken intenties voor het inzetten van de Mover. Wel schermt het bedrijf met de indrukwekkende hoeveelheden technologie aan boord van het apparaat (negen LiDAR's, zes radars, elf camera's) en de goede toegankelijkheid ervan voor mensen met een fysieke beperking. Daarmee is de eveneens ZF uitgerust. Die zul je vast en zeker eerder in het echt tegenkomen dan de Holon, gokken wij. Eerst maar afwachten hoe de (Europese of Amerikaanse) regelgeving voor autonome voertuigen zich verder ontwikkelt.

De vrolijke Holon Mover lijkt dieper in de conceptfase te zitten dan de al behoorlijk inzetbaar ogende pod van ZF.

Bron: Autoweek

Comment

• IN AUTO'S VAN DEZE MERKEN KUN JE STRAKS GAMEN

SPELEN TOT JE ERBIJ NEERVALT

​Auto's worden steeds hogere mate volgepropt met grote displays, schermen waarop informatie tegenwoordig ook in extreem hoge resolutie kan worden weergegeven. Inmiddels dient de volgende stap op het gebied van entertainment in de auto zich aan: het spelen van computerspellen. In modellen van diverse merken kun je straks computergames spelen.

Toen Tesla de Model S en Model X begin 2021 zowel vanbinnen als vanbuiten vrij grondig moderniseerde, bracht het direct een heuse 'gaming computer' naar het elektrische tweetal. De Model S en Model X kregen hardware die het mogelijk maakt om via gameplatform Steam computerspellen te spelen. Dat meer autofabrikanten het nodig achten om hun modellen gedeeltelijk om te toveren tot een spelcomputer, blijkt tijdens de Consumer Electronics Show in Las Vegas.

Computerhardwarefabrikant Nvidia - onder meer bekend van zijn videokaarten - meldt dat zijn GeForce Now-dienst ook beschikbaar komt bij Hyundai, Kia, Polestar en het Chinese BYD (Build Your Dreams). Het gaat om merken en modellen die al gebruikmaken van software van Nvidia. Zo krijgt bijvoorbeeld de nieuwe Polestar 3 ook hard- en software van Nvidia. In tegenstelling tot bijvoorbeeld het 'gamesysteem' van de genoemde Tesla Model S en Model X is er voor GeForce Now van Nvidia geen heftige hardware met tientallen terraflops aan rekenkracht nodig. GeForce Now is namelijk een soort Netflix voor computergames waarbij de te spelen spellen in de cloud draaien. Het is de bedoeling dat passagiers op de achterbank van auto's met displays achterin zich onderweg aan meer dan 1.500 computerspellen kunnen vergapen. Inzittenden voorin kunnen uiteraard alleen spelen als de auto is geparkeerd.

Volgens Nvidia gaat het spelen van computergames in de auto een grotere rol spelen naar mate de autonome vaardigheden van auto's zich verder ontwikkelen.

Comment

• Straffe studenten.

RTI and the Indy Autonomous Challenge

Comment

• Leuk zou zijn om zo'n auto die echt op punt staat, tegen een menselijke piloot te laten racen.

Beetje zoals met de schaakcomputers.

Comment

• TESLA FSD VERDER ONDER DE LOEP NA OPVALLENDE BELOFTE MUSK

GEEN WAARSCHUWINGEN MEER IN AUTONOME MODUS?

​Tesla FSD wordt breder onderzocht door de Amerikaanse veiligheidswaakhond NHTSA na een opvallende belofte van Tesla-topman Elon Musk. De miljardair stelt dat de waarschuwingen die de auto geeft als de bestuurder niet bij de les is in volledig autonome modus kunnen verdwijnen.

Met de bétaversie van Tesla FSD (Full Self-Driving) rijden er in de Verenigde Staten al heel wat Tesla's grote stukken zonder actieve participatie van de bestuurder. Je moet wel bij de les blijven en klaar zijn om in te grijpen. De auto houdt dat in de gaten en geeft, waar nodig, een signaal als je 'te afwezig' bent.

Op Twitter werd Tesla-topman Elon Musk gevraagd of die waarschuwingen niet kunnen verdwijnen bij mensen die al minstens 16.000 km met FSD aan hebben gereden én een camera in hun auto hebben (Tesla Vision) die de toestand van de bestuurder in de gaten houdt. Musk beloofde vervolgens dat hij daar deze maand gehoor aan zal geven. In theorie kunnen dergelijke FSD-gebruikers dus nog deze maand een auto verwachten die, na een update, in autonome modus veel liberaler omgaat met de aandacht die de bestuurder schenkt aan het rijden.

De NHTSA houdt de boel scherp in de gaten en grijpt soms ook daadwerkelijk in, bijvoorbeeld toen bleek dat je tijdens het rijden spelletjes kunt spelen. De NHTSA zou deze nieuwe stap van Musk in het FSD-verhaal zeer kritisch hebben ontvangen, schrijft het Amerikaanse Autoblog.com. De waakhond heeft Musk inmiddels al om opheldering gevraagd en zegt deze ontwikkeling mee te nemen in zijn bredere lopende onderzoek naar Tesla FSD.

Comment

Working...
                                          X