Autonomes Fahren – Was können selbstfahrende Autos?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
zelfrijdende auto’s
Collapse
X
-
Waymo and Tesla Self-Driving to the Same Destination Side by Side
A driverless Waymo and a Tesla with Full Self-Driving Beta drive from the same start point to the same endpoint. This time lapse shows both cars side by side for easy comparison. The Tesla took longer due to heavier traffic and extra delays, so traffic has been fast forwarded to keep the length of both trips roughly the same.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
ik vind de prestatie van tesla knap op het kruispunt waar er verkeer blijft oprijden en die toch zijn plan blijft trekken. Die gaat daar niet nodeloos twijfelen, maar vlot mee aansluiten en zich tussen het verkeer mengen. Knap!!
Waymo paar fouten zien maken met nodeloos van rijstrook te wisselen.
Maar parcours was vrij simpel, met weinig verrassingen. Typisch Amerikaanse stad me veel rechte lanen onderverdeeld in blokken. Ik wil beide systemen eens door Geel willen zien rijden waar men momenteel alles heeft opengegooid om de blauwe kabel te leggen. Veel werfborden, veel versmallingen waar je ver moet doorkijken om je niet vast te rijden met tegenliggers. Op zo'n soort test zit ik eigenlijk te wachten.
Desalniettemin knappe prestatie van beide systemen. Foutenmarge is heel klein geworden, veel beter dan de meeste chauffeurs doen en kunnen.
Comment
-
BMW 5-SERIE MAG ZELFSTANDIG 130 KM/H RIJDEN IN DUITSLAND
LEKKER ACHTEROVER LEUNEN
Geen zin om zelf saaie snelwegkilometers af te moeten leggen? In Duitsland kan de nieuwe BMW 5-serie dat voor je uit handen nemen. Tot een snelheid van 130 km/h mogen daar de handen van het stuur.
Een belangrijke mijlpaal voor BMW: dat mag in thuisland Duitsland zelfstandig snelweg rijden aanbieden bij de nieuwe BMW 5-serie. De KBA, het lokale equivalent van de RDW, heeft de Highway Assistant goedgekeurd. Daarmee kun je tot een snelheid van 130 km/h het stuur uit handen geven. De auto rijdt dan zelfstandig verder en het is alleen nog vereist dat je je aandacht erbij houdt en ingrijpt als dat nodig is. Camera's houden in de gaten of je voldoende bij de les bent.
Dat is niet het enige, want verder is het mogelijk om van rijstrook te wisselen zonder je handen te gebruiken. Als de auto ziet dat een andere rijstrook vrij is en sneller kan zijn, kun je met een blik in de zijspiegel bevestigen dat je wilt wisselen. Dat kan eventueel ook nog gewoon door handmatig het knipperlicht aan te zetten.
In onderstaande video demonstreert BMW de Highway Assistent 7-serie. In dat model komt het systeem in Noord-Amerika al tot inzet. De 5-serie is de eerste waarmee het in Europa mag en bovendien is de handsfree rijstrookwissel-assistent helemaal nieuw.
De kans is levensgroot dat de BMW 7-serie en de elektrische i5 en i7 binnenkort eveneens goedkeuring krijgen van de KBA. Of het ook een VN-goedkeuring krijgt, zoals Mercedes-Benz voor Drive Pilot? In elk geval troeft BMW Mercedes-Benz enigszins af; Drive Pilot mag je in Duitsland alleen in druk snelwegverkeer tot 60 km/h gebruiken als een soort uitgebreidere file-assistent.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk BerichtenEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
MERCEDES-BENZ MAG HIER AUTONOOM VAN RIJSTROOK GAAN WISSELEN
LEKKER WISSELEN
Auto's van Mercedes-Benz kunnen straks een stuk autorijden uit handen nemen van de bestuurder. Als uitbreiding op de adaptieve cruisecontrol kunnen Mercedessen straks ook zelfstandig van rijstrook wisselen.
Met adaptieve cruisecontrol is autorijden op vooral de snelweg al een stuk meer ontspannen geworden, maar er zijn ongetwijfeld mensen die nog minder willen doen. Mercedes-Benz komt ze tegemoet, want de nieuwe Mercedes-Benz E-klasse introduceert een aanvulling op de Distronic geheten, uitgebreide adaptieve cruisecontrol. Daarmee kan de auto zelfstandig van rijstrook kan wisselen.
Tussen snelheden van 80 km/h en 140 km/h kan de auto zelf bepalen of het verstandig is om een langzaam rijdende voorligger in te halen en vervolgens regelt de auto dit zelf. Je hoeft dus als bestuurder niets te doen, de auto kijkt zelf of er ruimte is en of het wenselijk is om iemand in te halen. De automatische rijstrookwissel wordt in Europa als eerste bruikbaar in de nieuwe Mercedes-Benz E-klasse. In Noord-Amerika is deze functie ook al beschikbaar in de C- en S-klasse en in de elektrische EQ-modellen, dus reken erop dat die hier in Europa vroeg of laat ook aan de beurt zijn.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Mercedes First To Receive Level 3 ADAS Approval For Use In California
The Drive Pilot system will be available as an option on the 2024 S-Class and 2024 EQS.
https://www.motor1.com/news/671327/m...il-california/
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment