Mededeling
Collapse
No announcement yet.
zelfrijdende auto’s
Collapse
X
-
Nog 2 decennia geschat eer het zover is, dat lijkt mij vrij normaal met de huidige stand van zaken.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk BerichtenMoet je dan nog een rijbewijs hebben als je, alleen, in een zelfrijdend voertuig zit?
Maar, die technologie komt er NIET voor 2050, en ook erna niet.
Het punt is: het is NIET enkel de wagen die perfect moet "rijden", ook de omgeving, EN DE ANDERE GEBRUIKERS (lees: de ganse fokking wereld) moet zich voorspelbaar gedragen.
Never going to happen, never
Ter info: ik ben programmeur. Ik heb nog geen zelfdrijdende wagen moeten ontwikkelen, maar ik kan u zeggen: het kan gewoon niet.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Dat zullen ook niet de laatste problemen zijn imo. Er is nog heel wat werk aan de winkel maar het gaat gestaag vooruit en risico zal er voorlopig nog altijd zijn. Ik vind het eigenlijk ongelooflijk hoe zoiets in zijn werk gaat.
Weet je wat er gebeurt als er plots een incident gebeurt, voorbeeld van het type : wagen blijft plots versnellern.
Door een technisch probleem kunnen er de vreemdste dingen gebeuren, zoals bvb een wagen die plots niet wilt remmen, en enkel versnelt.
Vergeet de complotten, maar gewoon een technisch mankement.
En als dat gebeurt zegt iedereen: hola, dat merk, dat type ... pas op, da's gevaarlijk.
Welnu, automatisch rijden is veeeeeeel complexer. En hoelang voor de eerste dode valt ? Door een vlieg op een sensor, een onverwachte gebeurtenis ... whatever. The damage is done. Vertrouwen is iets dat je traag opbouwt, en heel snel kunt verliezen.
Nu, ik heb er nu al geen vertrouwen in, maar veel mensen zullen dat wel doen. Welja, wacht tot er iets misgaat, en ja ... wat moeten we dan zeggen ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kenwood1 Bekijk Berichten.. En hoelang voor de eerste dode valt ?
... wacht tot er iets misgaat, ..
Comment
-
Tja, de tijd zal het uitmaken. Toch straffe kerels die dat allemaal ontwikkelen.
En idd, elk verkeersslachtoffer is er 1 te veel, ook al omdat het door experimenten zou gebeuren maar dat is nog niks in vergelijking van de dagelijkse portie doden door verstrooide idioten en andere macho's op onze wegen.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
per gereden kilometer minder doden door zelfrijdende auto dan een normale bestuurder
een computer heeft geen aandachtsproblemen, een mens wel
Comment
-
Comment
Comment